اسموتی وانیل و خامه؛ طعم شیرین زندگی

5/5 - (1 امتیاز)

در تابستان گرم، وقتی که خورشید به مرکز آسمان رسیده و تابش پرقدرت خورشید خانم، زمین را می‌سوزاند، گرما سراسر وجود ما را فرامی‌گیرد. در این لحظه از عطش تشنگی، تنها در فکر این هستیم که با چه چیز می‌توان خنک شد و استرس ناشی از گرما را برطرف کرد.

 

عکس اسموتی وانیل و خامه

یک اسموتی شیرین می‌تواند این عطش را خاموش کند. اسموتی وانیل و خامه، یک نوشیدنی شیرین و لذت‌بخش است که با نوشیدن آن، طراوت به وجود ما بازگشته و همراه لذتی که دارد، جان هم خنک می‌شود.

اسموتی وانیل و خامه، یک اسموتی ساده و درعین‌ حال بسیار خوشمزه با طعمی عالی و فراموش‌نشدنی که با یک‌بار چشیدن آن، مزه آن برای همیشه زیر دندان باقی می‌ماند.

با ما همراه شوید تا پرده از راز تهیه این نوشیدنی شیرین و انرژی‌زا برداشته و طرز تهیه اسموتی وانیل و خامه را بیاموزید.

اسموتی وانیل و خامه؛ طعم شیرین زندگی

اسموتی چیست؟ اسموتی، نوشیدنی لطیف، دلنشین و آرامبخشی است که کام را شیرین می‌کند. با ترکیب میوه‌های مختلف و لبنیاتی مثل ماست و شیر یا آب سرد و مغزیجات خوشمزه، می‌توان اسموتی‌های مختلفی با طعم‌های متفاوت درست کرد.

اسموتی وانیل و خامه از خاص‌ترین و خوش‌طعم‌ترین اسموتی‌هایی است که تا به حال در بلاگ اسنپ فود طرز تهیه آن را به اشتراک گذاشته‌ایم.

                               

اسموتی وانیل و خامه، جامی از طراوت و زندگی

غلظت و لطافت این اسموتی حسی تازه و لذتی وصف‌نشدنی دارد؛ نرمی و لطافت خاصی که روی زبان حس می‌شود را نمی‌توان با کلمات بیان کرد. پس بهتر است که همه مواد را مهیا کرده و مخلوط‌کن را به برق بزنید و اسموتی وانیل و خامه را درست کنید و آن را امتحان کنید.

میزان کالری در یک لیوان 150 کالری
زمان آماده‌سازی 10 الی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات 2 نفر

 

طرز تهیه اسموتی وانیل و خامه

اسموتی وانیل و خامه، نوشیدنی گوارایی که به هیچ عنوان نمی‌توان از طعم شیرین و عطر دلپذیر آن گذشت. اسموتی وانیلی همان انرژی‌زایی که در یک روز طولانی و پر از استرس به آن نیاز دارید.

طعم هر قاشق از اسموتی خامه به قدری خاص و دلچسب است که ذهن را به پرواز درمی‌آورد و خاطرات شیرین دوران کودکی را زنده می‌کند.

حالا ترکیبی از خامه و وانیل را تجسم کنید وقتی لطافت خامه و عطر دلپذیر وانیل در هم ترکیب شوند، نوشیدنی انرژی‌زایی خلق می‌شود که قدرت و توان جسمانی را بیشتر می‌کند و حس نشاط و سرزندگی را به وجود می‌آورد.

 

اسموتی وانیل و خامه، سرچشمه‌ای پرجوش‌وخروش برای سیراب‌شدن روح

در ادامه 3 روش مختلف از طرز تهیه اسموتی وانیل و خامه را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه اسموتی وانیل و خامه

پودر شیر 4 قاشق غذاخوری
وانیل تازه نصف قاشق‌چای‌خوری
بستنی وانیلی نصف پیمانه
خامه صبحانه نصف پیمانه
یخ خردشده 1 پیمانه

 

روش اول طرز تهیه اسموتی وانیل و خامه

یخ و بستنی وانیلی را به‌محض این که از یخچال خارج کردید در میکسر بریزید و برای یک دقیقه با هم مخلوط کنید.

پودر شیر، وانیل و خامه صبحانه را نیز به ترکیب افزوده و مخلوط‌کن را روی دور متوسط روشن کنید. اجازه دهید مواد برای دو دقیقه کامل با هم میکس شوند.

وقتی ترکیبی یکدست و صاف درست شد، اسموتی شما آماده است، آن را در لیوان ریخته و با مغزیجات دلخواه یا شکلات رنده شده تزیین کنید.

روش دوم طرز تهیه اسموتی وانیل و خامه

طرز تهیه اسموتی وانیل و خامه با موز، یکی از بهترین دستورهای طرز تهیه انواع اسموتی است که در بلاگ اسنپ فود توضیح داده شده‌اند. این اسموتی هم به‌سادگی درست می‌شود و هم خیلی خوشمزه و مفید است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی وانیل و خامه با موز

موز 2 عدد
خامه 1.2 لیوان
پودر وانیل 2 قاشق‌چای‌خوری
شیر بادام 1 لیوان
شربت افرا 2 قاشق غذاخوری
گردو خرد شده 1.4 لیوان
دانه کتان آسیاب شده 2 قاشق غذاخوری

 

برای تهیه اسموتی وانیل و خامه با موز، ابتدا پوست موزها را جدا کرده و آن‌ها را برش بزنید، برای 4 ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

در قدم بعدی، تکه‌های موز یخ‌زده را همراه با شیر در میکسر ریخته و باهم میکس کنید تا جایی که کامل با هم ترکیب شوند.

 

اسموتی وانیل و خامه، سرچشمه فوران انرژی برای آغاز یک روز تازه

در مرحله بعدی مواد باقی‌مانده یعنی شیر بادام، وانیل، خامه، گردو خردشده، دانه کتان و شربت افرا را نیز در میکسر بریزید و اجازه دهید برای دو دقیقه مواد کاملاً با هم میکس شوند.

اسموتی را در جام‌های زیبای بلوری سرو کنید و روی آن را با پودر پسته و شکلات رنده شده تزیین کرده و یک برش نازک موز در گوشه‌ای بگذارید و با این نوشیدنی دلچسب و اشتهاآور از مهمان‌های خودپذیرایی کنید.

از فوت‌وفن‌های این اسموتی این است که می‌‍توانید به‌جای شیر بادام، از هر نوع شیری که دوست دارید استفاده کنید همچنین به‌جای شربت افرا نیز می‌توانید هر شربتی را به‌دلخواه انتخاب و در ترکیب استفاده کنید.

روش سوم طرز تهیه اسموتی وانیل و خامه

خامه و وانیل را می‌توان به روش‌های مختلفی با هم میکس کرد و هر بار یک اسموتی با طعم متفاوت‌تری درست کرد که همه از خوردن آن لذت ببرند. در این روش جدید برای درست کردن اسموتی وانیل و خامه، تنها لازم است برخی از ترکیبات آن را تغییر داد و مواد دیگری را جایگزین آن‌ها کرد.

پس می‌توانید یک اسموتی که کاملاً مطابق با سلیقه و ذائقه خودتان است را به راحتی در خانه درست کنید.

 

لمس یک رؤیای شیرین با اسموتی وانیل و خامه

با اضافه‌شدن شیرینی شکلات، طعم‌ هر ماده طوری با طعم دیگری ترکیب می‌شود که دیگر نمی‌توان مزه‌ها را از هم تفکیک کرد. تهیه اسموتی وانیل و خامه با شکلات، بسیار ساده و بی‌دردسر است، می‌گویید نه؟ همراه ما باشید تا ببینید.

اول از همه مواد داخل این جدول را برای تهیه اسموتی وانیل و خامه با شکلات مهیا کنید:

پودر وانیل 1.2 قاشق‌چای‌خوری
خامه هم زده یا خامه صبحانه 3 قاشق غذاخوری
موز 1 عدد
بستنی شکلاتی 1 لیوان
شیر 1 لیوان
شکر یا عسل (به‌دلخواه) 1 قاشق غذاخوری
پودر قهوه 1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
شکلات تخته‌ای 40 گرم
بادام یا گردو (به‌دلخواه) 5 عدد

 

برای درست‌کردن این نوع از اسموتی وانیل و خامه، ابتدا باید پوست موز را گرفته و آن را برش بزنید. برش‌های موز را داخل فریزر قرار داده و بگذارید تا منجمد شوند.

در مرحله بعد پودر قهوه، شکر و پودر کاکائو را داخل شیر ریخته و در یک قابلمه با هم ترکیب کنید. سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید. اجازه دهید تا مواد کامل در شیر حل شده و اثری از دانه‌های شکر باقی نماند.

این ترکیب را نیز در ظرفی بریزید و برای 1 ساعت در فریزر بگذارید تا سرد شده و نیم‌بند شود.

 

اسموتی وانیل و خامه، نسیمی معطر و خنک برای خاموش‌کردن گرمای وجود

در قدم بعدی، موز و ترکیبی که از قبل آماده کرده بودید را از یخچال خارج کرده و بلافاصله در مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. بگذارید تا مواد خوب با هم میکس شوند. حالا نوبت به افزودن شکلات تخته‌ای و گردو یا بادام می‌رسد.

آن‌ها را نیز به ترکیب بیفزایید و بعد دوباره مواد را با هم میکس کنید تا ترکیبی صاف و یکدست و نرم درست شود.

بعد از ریختن اسموتی در لیوان‌ها با مواد دلخواه روی آن را تزیین کرده و از خوردن این اسموتی دلچسب در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

اگر خیلی تنوع طلب هستید و دوست دارید مزه‌های جدیدتر و خاص‌تری را بچشید، پیشنهاد می‌دهیم طرز تهیه اسموتی استوایی را هم از بلاگ اسنپ فود مطالعه کرده و درست کنید.

خواص اسموتی وانیل و خامه

اسموتی وانیل و خامه حاوی مقدار قابل ‌توجهی ترکیبات انرژی‌زا است؛ ازاین‌رو با نوشیدن آن می‌توان انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه را تأمین کرد.

از مهم‌ترین خواص اسموتی وانیل و خامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. منبع ویتامین و مواد معدنی: اسموتی وانیل و خامه شامل شیر یا ماست است که می‌تواند منبعی عالی از ویتامین D، ویتامین B12، کلسیم و فسفر باشد. این مواد معدنی برای سلامت استخوان، رشد عضله، تقویت حافظه و سیستم عصبی بسیار مؤثر هستند.
  2. آرامش‌بخش: اسموتی وانیل و خامه به موجب ترکیبات شیرین طبیعی و عطر دلپذیری که دارد باعث رسیدن به حس آرامش می‌شود.

 

 

اسموتی وانیل و خامه، نویدبخش شیرینی در لحظات تلخ و خسته زندگی

3- مغذی برای عضلات: خامه موجود در این اسموتی دارای مقدار قابل‌توجهی از چربی است که به عضلات شما نیرو می‌دهد و نیروی لازم برای انجام فعالیت‌های روزمره را تأمین می‌کند.

4- مغذی برای پوست: ویتامین B12 و روی از ترکیبات موجود در اسموتی وانیل و خامه است که باعث بهبود و روشن‌تر شدن پوست شده و پوست خشک و مستعد را مرطوب می‌کند.

سفارش آنلاین با اسنپ فود

اسموتی وانیل و خامه یک نوشیدنی شیرین و دلچسب و مناسب هر فصل است که به‌عنوان یک دسر عالی می‌تواند در یک میان‌وعده کامل و حتی صبحانه نیز نیازهای بدن را کامل تأمین کند.

در این مقاله چند دستور متفاوت از طرز تهیه اسموتی وانیل و خامه را توضیح دادیم .به امید آن که مفید بوده باشد و فرصت درست‌کردن همه آن‌ها را داشته باشید.

 

اسموتی وانیل و خامه؛ به شیرینی یک رؤیا

اما اگر به هر دلیل نتوانستید این اسموتی‌ها یا هر نوع آبمیوه و بستنی که دوست دارید را در خانه درست کنید، می‌توانید از طریق سفارش آبمیوه بستنی انلاین در هر زمان و هر مکان از چشیدن بهترین و ناب‌ترین طعم‌ها، لذت ببرید.

نظرات کاربران

vaniya
22.مهر.1402

سلام اسموتی وانیل و خامه ویتامین و کالری برای بدن داره یا صرفا فقط نوشیدنی هستش