آموزش تهیه اسموتی پرتقال؛ سریع و آسان

3/5 - (5 امتیاز)

اگر به دنبال راهی هستید تا در طول روز انرژی و نشاط خود را حفظ کنید و از انجام کارهای روزمره خسته نشوید، مطمئناً یک اسموتی با دستور تهیه خانگی و طعم پرتقال تازه و خنک، می‌تواند به شما کمک کند.

 

عکس اسموتی پرتقال

اسموتی پرتقال، ترکیبی از مواد اولیه ساده با عطر و بوی بسیار دلپذیر است که طراوت و شادابی را در جان آدمی می‌دمد.

یکی از بهترین و مناسب‌ترین شیوه‌های استفاده از میوه‌ها، اسموتی‌ها و آب‌میوه‌های طبیعی هستند. زیرا در تهیه آن‌ها از ترکیبات مختلفی استفاده می‌شود به همین دلیل خواص بیشتری برای بدن دارند.

عطر و رنگ پرتقال در ترکیب با سایر مواد به ‌قدری فریبنده و جذاب است که نمی‌توان از آن گذشت، حالا طعم خاص و فوق‌العاده آن که دیگر نیازی به تعریف ندارد.

ترکیب پرتقال با سایر میوه‌ها مثل توت‌فرنگی، موز یا سیب و سبزی‌ها و شیر، یک معجزه شفابخش و بسیار خوشمزه است که جان را تازه می‌کند.

اگر به دنبال خلق یک اثر هنری هستید پس طرز تهیه اسموتی پرتقال را مطالعه فرمایید. همچنین توصیه می‌کنیم مقاله طرز تهیه اسموتی خرمالو را نیز مطالعه فرمایید.

میزان کالری در هر 100 گرم 90 کالری
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات 2 نفر

آموزش تهیه اسموتی پرتقال؛ سریع و آسان

در ادامه آموزش‌های دیگری که از وب‌سایت اسنپ فود منتشر کردیم نوبت به آموزش طرز تهیه اسموتی پرتقال می‌رسد. اسموتی پرتقال یکی از طبیعی‌ترین و سالم‌ترین نوشیدنی‌هایی است که همه مردم آن را دوست دارند.

اسموتی پرتقال در کنار طعم بی‌نظیر و بسیار عالی، حاوی مقادیر بسیار زیاد ویتامین C بوده و ازاین‌رو نوشیدن آن برای سلامت بدن لازم و ضروری است.

مواد اولیه لازم

پرتقال 1 عدد
آب‌پرتقال 1 لیوان
یخ چندتکه
شکر یا عسل (هریک به‌دلخواه) 3 قاشق غذاخوری
پودر هل 1 قاشق‌چای‌خوری

 

طرز تهیه اسموتی پرتقال در منزل

برای درست‌کردن اسموتی پرتقال، ابتدا پوست آن را بگیرید و دانه‌های پرتقال را جدا کنید. اگر دوست دارید اسموتی غلیظی درست کنید، پرتقال را در فریزر بگذارید تا یخ بزند.

پرتقال را همراه با همه مواد اولیه به‌صورت یک‌جا داخل مخلوط‌کن بریزید، روی دور متوسط موتور، دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید مواد به ‌آرامی با هم میکس شوند.

 

اسموتی پرخاصیت پرتقال با عطروطعم دلپذیر

حالا اسموتی را در یک لیوان شیک ریخته و برش نازکی از پرتقال را روی لبه لیوان بگذارید و آن را سرو کنید.

انواع رسپی‌های متفاوت برای اسموتی پرتقال

در ادامه مقاله انواع رسپی‌های متفاوت برای اسموتی پرتقال را به شما آموزش خواهیم داد.

اسموتی پرتقال و سیب

پرتقال و سیب، دو میوه با مزه متفاوت و خواص فراوان در ترکیب باهم، تبدیل به یک اثر هنری می‌شوند که بسیار پرخاصیت و خوشمزه است.

پرتقال تکه‌تکه شده نصف پیمانه
سیب تکه‌تکه شده نصف پیمانه
آب‌پرتقال نصف پیمانه
یخ نصف پیمانه
عسل 1 قاشق غذاخوری
ماست یونانی نصف پیمانه

 

سیب و پرتقال را شسته و بگذارید خشک شوند، سپس پوست آن‌ها را بکنید و خرد کنید. باید دانه‌های سیب و پرتقال را جدا کرده و بعد آن‌ها را برش بزنید و تکه‌تکه کنید.

با استفاده از دستگاه مخلوط‌کن، عسل را در آب‌پرتقال، مخلوط نموده و سپس همه مواد ذکر شده در جدول را به مخلوط اضافه کرده و خوب با هم میکس کنید.

اسموتی پرتقال و سیب را داخل لیوان‌ها سرو کنید و با اسلایس‌های بسیار نازکی از پرتقال و سیب، آن‌ها را تزیین نمایید.

بهتر است برای درست‌کردن اسموتی از دستگاه بلندر استفاده کنید و درصورتی‌که به آن دسترسی نداشتید، مخلوط‌کن نیز همان کار را انجام می‌دهد.

اسموتی پرتقال و توت‌فرنگی

پرتقال 3 عدد
توت‌فرنگی نصف پیمانه
آب‌پرتقال نصف لیوان
یخ نصف پیمانه
عسل 1 قاشق غذاخوری
شیر پاستوریزه یا ماست یونانی نصف پیمانه

 

برگ‌های توت‌فرنگی را جدا کرده و آن را دوتکه کنید. پوست پرتقال را نیز کنده و پرتقال‌ها را به اسلایس‌های کوچک برش بزنید. پرتقال و توت‌فرنگی خرد شده را برای 40 دقیقه درون فریزر بگذارید.

بعد از گذشت این زمان، پرتقال و توت‌فرنگی را با شیر یا ماست (هرکدام که دوست دارید) در دستگاه ریخته و با دور موتور پرسرعت با هم مخلوط کنید.

سپس آب‌پرتقال و یخ و عسل را داخل ترکیب بریزید و دوباره دستگاه را روی دور موتور پرسرعت روشن کنید تا مواد کامل درهم‌آمیخته و مخلوط شوند.

 

اسموتی پرتقال و توت‌فرنگی یک ترکیب ناب ناب

البته غلظت اسموتی با این طرز تهیه مقداری بالا خواهد بود. اگر دوست دارید اسموتی پرتقال و توت‌فرنگی شما رقیق‌تر باشد، میوه‌ها را منجمد نکنید.

اسموتی پرتقال و لیمو

اگر رژیم دارید، توصیه می‌کنیم حتماً برای میان‌وعده و وعده صبحانه، اسموتی پرتقال و لیمو بخورید. این اسموتی به‌موجب ارزش غذایی بالایی که دارد، غذایی کامل برای یک وعده رژیمی به شمار می‌آید. زیرا دارای 240 کالری است و گرسنگی شما را کامل برطرف می‌کند.

پرتقال 1 پرتقال متوسط
شیر 1 فنجان شیر بدون چربی یا شیر سویا
ماست لیمویی 170 گرم
یخ نصف پیمانه
روغن کتان 1 قاشق غذاخوری

 

پرتقال‌ها را تکه‌تکه کنید و با بقیه موادی که آماده کرده‌اید در مخلوط‌کن ریخته و برای چند دقیقه با هم میکس کنید. به این سادگی اسموتی آماده شد.

اسموتی پرتقال و موز

اسموتی پرتقال و موز یک دسر و نوشیدنی عالی برای سرو در مهمانی‌ها و مجالس خانوادگی است. برای درست‌کردن این اسموتی مجلسی و خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

پرتقال 2 عدد
موز 1 عدد
شیر 1 لیوان
ماست 1.2 لیوان
شکر 1.4 لیوان
وانیل 1.4 قاشق‌چای‌خوری
یخ 4 تکه کوچک
نمک به مقدار بسیار کم

 

در ابتدا میوه‌ها را پوست بگیرید و برش بزنید و برای نیم ساعت درون فریزر قرار دهید. موز و پرتقال را همراه با سایر مواد اولیه ذکر شده به‌غیراز یخ در مخلوط‌کن به مدت 3 دقیقه با هم مخلوط نموده و پس از آن یخ را نیز داخل مواد بریزید و دوباره آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

اسموتی خوشمزه و مجلسی شما آماده شده، آن را در لیوان‌های شیک و کمرباریک ریخته و روی آن، مقداری پودر پسته و خلال بادام بریزید و یک اسلایس کوچک موز روی آن قرار دهید.

اسموتی پرتقال و هویج

اسموتی پرتقال و هویج نیز از انواع رسپی‌های متفاوت برای اسموتی پرتقال است که با استفاده از مواد زیر درست می‌شود.

هویج 2 عدد
پرتقال 2 عدد
پودر زنجبیل 1.2 قاشق‌چای‌خوری
جو دوسر پرک (در صورت تمایل) 2 قاشق غذاخوری
یخ چندتکه

 

اسموتی پرتقال و هویج نیز مثل سایر اسموتی‌ها با ترکیب مواد با هم و مخلوط‌کردن آن‌ها درست می‌شود.

 

اسموتی پرتقال و موز، یک نوشیدنی پرخاصیت و انرژی‌زا

اسموتی پرتقال و شیر یا اسموتی پرتقال بستنی

اسموتی پرتقال و شیر یا اسموتی پرتقال بستنی از انواع اسموتی بسیار لذیذ تابستانی است که طرفداران بسیاری دارد. این اسموتی خوشمزه با آب‌پرتقال و بستنی و شیر و شکر و یخ درست می‌شود. البته می‌توانید چندتکه پرتقال نیز به ترکیب این معجون فوق‌العاده خوشمزه اضافه کنید.

البته به‌دلخواه می‌توانید شکلات تخته‌ای، موز و انواع مغزها را نیز به این اسموتی اضافه کنید. برای تزیین اسموتی پرتقال بستنی از پودر نارگیل استفاده نمایید.

اسموتی پرتقال با موز و آناناس

یکی از پرخاصیت‌ترین و لذیذترین اسموتی‌ها، اسموتی پرتقال با موز و آناناس است. این اسموتی علاوه بر طعم بی‌نهایت لذیذ و خوشمزه، یک نوشیدنی عالی زمستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی پرتقال با موز و آناناس:

آب آناناس دو و نیم لیوان
آب پرتقال طبیعی دو و نیم لیوان
موز 1 عدد
ماست ساده 3.4 پیمانه
عسل سه قاشق سوپ‌خوری
دارچین 1.4 قاشق‌چای‌خوری

 

دو لیوان آب آناناس را داخل یک ظرف یخ ریخته و داخل فریزر بگذارید. دو لیوان آب‌پرتقال را نیز به همین ترتیب داخل فریزر بگذارید تا یخ ببندند.

موز را دوتکه کنید و همراه ماست و عسل و دارچین داخل مخلوط‌کن با هم میکس کنید تا ترکیبی نرم و یکدست حاصل شود. این ترکیب را جداگانه در یک‌کاسه بریزید.

 

اسموتی پرتقال با موز و آناناس؛ یک نوشیدنی اعجاب‌انگیز زمستانی

حالا پارچ مخلوط‌کن را شسته و نصف لیوان آب آناناس باقی‌مانده را به همراه آب آناناس یخ‌زده با هم مخلوط نمایید.

اکنون این مخلوط را داخل لیوان‌ها ریخته و روی آن از ترکیب ماست و موز و عسل و دارچین بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

نوبت به آب‌پرتقال می‌رسد، آب‌پرتقال یخ‌زده را نیز مثل آب آناناس یخ‌زده با باقی‌مانده آن در مخلوط‌کن، میکس کنید. لیوان‌ها را از یخچال بیرون آورده و از این ترکیب نیز روی آن‌ها بریزید.

اسموتی مخصوص شما آماده شده روی آن را با تکه‌هایی از پرتقال و پودر دارچین تزیین کرده و میل بفرمایید.

اسموتی پرتقال و تقویت سیستم ایمنی بدن

اسموتی پرتقال به سبب دارابودن مقادیر زیاد ویتامین، سلول‌های بدن را در برابر آسیب‌های جدی محافظت می‌کند.

همچنین در کلاژن‌سازی و بهبود سریع‌تر زخم‌ها، بسیار مفید و تأثیرگذار است. همچنین باعث تقویت بینایی شده و سطح کورتیزول و فشارخون را پایین می‌آورد. علاوه بر این دارای ترکیبات ضد التهابی است و مانع از بروز مشکلات جدی در بدن می‌شود.

 

با نوشیدن اسموتی پرتقال سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

فرصت نداری ولی اسنپ فود داری

اسموتی پرتقال یک آبمیوه بدون پالپ و غلیظ است که خواص بی‌نظیر و فواید زیادی برای بدن دارد. طرز تهیه اسموتی پرتقال به چند روش مختلف را در این مقاله به شما آموزش دادیم، امیدواریم که از این دستورات تهیه نهایت استفاده را برده و تنی سالم و وجودی پرانرژی داشته باشید.

همچنین اگر فرصت تهیه این اسموتی خوشمزه را درخانه ندارید، نگران نباشید. فرصت ندارید، اسنپ فود را که دارید! برای سفارش ابمیوه بستنی انلاین از سایت اسنپ فود اقدام کنید.

نظرات کاربران