آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

معرفی بریانی اعظم اصفهان؛ فرصت لمس تجربه‌ای بی‌نظیر

ترمه افضلی 29 اردیبهشت 1402 5 دقیقه

هر زمان که نام شهر اصفهان را می‌شنویم ناخودآگاه یاد جاذبه‌های گردشگری، هنر و خوراکی‌های سنتی این شهر خواهیم افتاد. تنوع سوغات و خوراکی‌های شهر اصفهان بالاست اما، یکی از محبوب‌ترین غذاهایی که اصفهان به واسطه آن شناخته می‌شود بریانی است. بریانی یک غذای سنتی و محبوب در کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش است که در ایران نیز به عنوان یک غذای محبوب شناخته می‌شود.

این غذا با استفاده از برنج، گوشت (مرغ، گوسفند، گوشت قرمز و …)، ادویه‌های مختلف و مواد خوراکی دیگری مانند پیاز و نخودچی تهیه می‌شود.  از آنجایی که نام بریانی در ایران با شهر اصفهان عجین شده‌ است، رستوران‌های زیادی در این شهر به شکل ویژه کار طبخ بریانی را انجام می‌دهند.

در میان تمام رستوران‌های مطرح بریانی در اصفهان، نام بریانی اعظم اصفهان همیشه به چشم می‌خورد. از این رو، در این مطلب قصد داریم به معرفی لیست قیمت بریانی اعظم اصفهان و سایر ویژگی‌های این رستوران بپردازیم.

 

معرفی بریانی اعظم اصفهان؛ فرصت لمس تجربه‌ای بی‌نظیر

بریانی اعظم به عنوان یکی از برترین بریونی‌های اصفهان، در سال ۱۲۹۵با تلاش پهلوان علی اخوان و عبدالکریم اخوان در کوچه نیک‌پی شهر اصفهان تاسیس شد. البته آدرس آن پس از ۳۰ سال عوض شد و محل رستوران بریانی اعظم اصفهان به کوچه دروازه دولت انتقال پیدا کرد.

در سال ۱۳۷۲ بریانی اعظم به چهار باغ پایین انتقال پیدا کرد و در حال حاضر علاوه بر این محل، ۳ شعبه دیگر از این رستوران در شهر اصفهان دایر هستند. با توجه به قدمت و فضای پهلوانانه‌ و سنتی که از قدیم در بریانی اعظم وجود داشته، شعب جدید نیز از این قاعده پیروی کرده‌اند. در واقع، زمانی که شما وارد رستوران بریانی اعظم می‌شود، به طور ناخودآگاه تحت تاثیر حس وحال قدیمی و سنتی این محل قرار می‌گیرید.

 

فضای رستوران بریانی اعظم در اصفهان

فضای رستوران بریانی اعظم به شکل دو طبقه بوده که می‌توانید در صورت وجود میز خالی، محل نشستن خود را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید به منظور برگزاری دورهمی دوستانه یا خانوادگی به این محل بروید، می‌توانید به تعداد مورد نیاز خود میز رزرو کنید. علاوه بر این محل، رستوران‌های مطرح دیگری مانند رستوران خوانسالار اصفهان نیز وجود دارد که می‌توانید منوی آن را مشاهده کنید.

دستور کلی طبخ بریانی

اغلب بریانی با آویشن، زعفران و مغزهای مختلف تزئین و به همراه چاشنی‌های مختلف سرو می‌شود. بریانی با توجه به سبک تهیه، ممکن است حاوی چندین نوع گوشت، سبزیجات، خشکبار و میوه باشد و به عنوان یک غذای کامل و سنتی شناخته می‌شود.

 

بریانی اعظم اصفهان منو

منوی بریانی اعظم اصفهان دارای پیش غذا و غذاهای اصلی متنوعی است؛ اما شهرت آن بخاطر تنوع و متمایز بودن بریانی‌های آن است. لیست قیمت بریانی اعظم اصفهان در صفحه بریانی اعظمِ سایت اسنپ فود قابل مشاهده است. ما در این جا از بریانی اعظم اصفهان منو غذایی آورده‌ایم که لیست آن از قرار زیر است:

۱. بریان مخلوط کنجد و زعفرانی

برای طبخ این بریانی از ۱۰۰ گرم بریان گوش گوساله و گوسفندی زعفرانی به شکل مخلوط و همراه با کنجد استفاده می‌شود. همچنین سفارش آنلاین بریانی اعظم اصفهان با دورچین سبزی ریحان، لیمو ترش، پیاز و یک عدد نان تافتون تهیه شده و به دست مشتری می‌رسد.

۲. آبگوشت:

آبگوشت ، یک غذای سنتی ایرانی است که از گوشت گاو یا گوساله تهیه می‌شود. در این غذا، گوشت به همراه پیاز و ادویه‌های مختلف مانند زردچوبه، دارچین و ادویه‌جات دیگر به مدت طولانی در آب پخته می‌شود تا گوشت نرم شود و طعم و عطر خوبی به آب بدهد. سپس آب غلیظ و شیرینی که از پختن گوشت به دست آمده است، جدا شده و به همراه نان و گاهی هم با برنج سفید سرو می‌شود.

۳. بریان زعفرانی:

بریان زعفرانی از جمله انواع محبوب بریانی است. برای طبخ این غذا از ۱۰۰ گرم بریان گوشت مخلوط گوسفندی و گوساله زعفرانی استفاده می‌شود. دورچین سفارش بریان زعفرانی شامل سبزی ریحان، پیاز، لیمو ترش و یک عدد نان تافتون است.

۴. خورشت ماست مخصوص:

خورشت ماست یک غذای سنتی و محبوب در فرهنگ غذایی ایران است. این غذا از ماست، گوشت، سبزیجات و ادویه تهیه می‌شود. این غذا معمولا با برنج و یا نان سنتی ایرانی به همراه سالاد سبزیجات سرو می‌شود و به عنوان یک غذای سنتی و سالم برای صرف وعده ناهار و شام در کشور ما محبوب

سفارش بریانی اعظم اصفهان به همراه دورچین مخصوص است.

۵. بریان مخصوص:

این نوع بریان نیز به شکل مخصوص در رستوران بریانی اعظم اصفهان طبخ می‌شود. برای طبخ این نوع بریانی از ۱۰۰ گرم بریان گوشت مخلوط گوسفند و گوساله استفاده می‌شود. دورچین سفارش بریان مخصوص شامل یک عدد نان تافتون، سبزی ریحان، پیاز و لیمو ترش است.

در بخش بالا با منو و لیست قیمت بریانی اعظم اصفهان آشنا شدیم. در صورتی که هوس فست فود کرده‌اید و به دنبال محلی برای خرید پیتزا اصفهان هستید، می‌توانید در اسنپ فود، فست فود‌های مطرح اصفهان را جستجو کنید.

لوکیشن بریانی اعظم اصفهان

اگر قصد مراجعه حضوری به بریانی اعظم را داشته باشید، دانستن آدرس شعب آن ضروری است.  در این بخش از مطلب آدرس و شماره تلفن بریانی اعظم اصفهان به تفکیک شعب را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

 

  • آدرس شعبه ۱: دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین
    برای دسترسی به این شعبه می‌توانید در ایستگاه اتوبوس دروازه دولت یا ایستگاه مترو امام حسین پیاده شوید و پس از طی مسافت اندکی به محل برسید.

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۰۲۰۷۰

  • آدرس شعبه ۲: خیابان مسجد سید، جنب اداره پست
    برای دسترسی به این شعبه باید در ایستگاه مترو چهارراه تختی پیاده شوید. زمانی که به خیابان مسجد سید رسیدید، جنب اداره پست می‌توانید شعبه دوم بریانی اعظم اصفهان را مشاهده کنید.

شماره تماس: ۰۳۱۳۳۳۸۳۰۷۰

  • آدرس شعبه ۳: خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین
    برای دسترسی به شعبه ۳، باید در ایستگاه پل از مترو پیاده شوید. پس از طی مسافت حدودا ۵۰۰ متری به شعبه سوم خواهید رسید.

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۱۲۵۷۳۰

  • آدرس شعبه ۴: خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین
    دسترسی به این شعبه با استفاده از خودروی شخصی یا اتوبوس راحت‌تر است و دو ایستگاه اتوبوس در دوطرف خیابان چهارباغ به منظور دسترسی به آن وجود دارد.

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۸۰۹۳۹

 

شعبه اصلی بریانی اعظم اصفهان

توجه داشته باشید که رستوران‌های بریانی اعظم پارکینگ خصوصی نداشته و شما باید ماشین خود را در اطراف خیابان پارک کنید. همچنین توجه داشته باشید که شعب این رستوران به طور معمول کار خود را از حوالی ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ آغاز کرده و بیشتر به منظور پذیرایی ناهار و شام به مشتریان خود خدمت می‌رسانند. برای اطلاع بیشتر از ساعات کاری هر شعبه می‌توانید از طریق تماس با آن در ارتباط باشید.

قیمت بریانی اعظم

قیمت بریانی اعظم اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد:

۱. نوع بریانی و مواد لازم برای طبخ آن

۲. بیرون بر بودن یا میل کردن غذا در محل(به دلیل افزوده شدن هزینه ارسال)

۳. سفارش اقلامی مانند نوشابه، دوغ و یا ماست در کنار غذا

 

 

سفارش آنلاین بریانی اعظم

اگر ساکن شهر اصفهان هستید یا می‌خواهید به قصد سفر تفریحی یا کاری به این شهر سفر کنید، ممکن است تمایل به سفارش آنلاین بریانی داشته باشید. به منظور سفارش آنلاین بریانی اعظم بهتر است ابتدا به سایت به اپلیکیشن اسنپ فود مراجعه کنید. از بخش بریانی اعظم اصفهان می‌توانید نزدیک‌ترین شعبه به محل سکونت خود را انتخاب کنید و پس از ثبت سفارش و آماده ساز‌ی آن، سفارش خود را تحویل بگیرید.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 774 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود