آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
خواص آب میوه کاکتوس
انواع نوشیدنی ها
2.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

از خواص آب میوه کاکتوس چه می­‌دانید؟

مینا اسماعیل بیگی 17 بهمن 1401 4 دقیقه

احتمالا شما نیز تاکنون میوه کاکتوس را خورده‌­اید و یا با آن آشنایی دارید. این میوه در اصل متعلق به کاکتوس نوپال است که رنگ قرمز و شکل بیضی دارد. نوپال گونه بومی آمریکای جنوبی است و برگ­‌های سبز، بزرگ و آبداری دارد. امروزه میوه این گیاه طرفداران بسیاری در کشور­های مختلف دارد و مراکش بزرگ‌ترین صادرکننده میوه کاکتوس شناخته می­‌شود. در این مطلب به سراغ خواص میوه کاکتوس می‌­رویم. شما می­‌توانید پس از خرید میوه ، این آبمیوه خوشمزه را در منزل تهیه کرده و از خواص بیشمار آن بهره­‌مند شوید.

خواص آب میوه کاکتوس

سطح میوه کاکتوس دارای خارهای ریزی است که در هنگام پوست کندن میوه باید مراقب آن­‌ها باشید. آب این میوه علاوه بر طعم متفاوت و خوشمزه خود، فواید بسیاری را برای بدن به همراه دارد که در این بخش به بررسی این خواص می­‌پردازیم. از میوه آلوورا نیز می­‌توان یک نوشیدنی خوشمزه تهیه کرد که پیشنهاد می­‌کنیم، خواص آب میوه آلوورا را نیز مطالعه کنید.

به کاهش وزن کمک می­‌کندخواص آب میوه کاکتوس برای کاهش وزن

آب میوه کاکتوس سرشار از فیبر است که به مدت طولانی در روده باقی مانده و موجب احساس سیری می­‌شود. همچنین می­‌تواند به ذرات چربی متصل شده و موجب دفع آن­‌ها از بدن شود. پس اگر به دنبال کاهش وزن هستید، مصرف آب میوه کاکتوس را در رژیم غذایی خود جای دهید.

موجب تنظیم فعالیت کبد می‌­شود

یکی از مهم‌­ترین خواص آب میوه کاکتوس تاثیر آن بر فعالیت کبد است. این آبمیوه تجزیه چربی­‌ها در کبد را تسهیل کرده و از ایجاد بیماری­‌های کبدی جلوگیری می­‌کند. همچنین افراد مبتلا به کبد چرب یا دیگر بیماری­‌های کبد می‌­توانند برای بهبود روند بیماری، آب میوه کاکتوس را پس از تایید پزشک مصرف کنند.

پوستی سالم را به ارمغان می­‌آورد

آب میوه کاکتوس حاوی آنتی اکسیدان­‌هایی است که موجب سلامت، شادابی و لطافت پوست می­‌شوند. همچنین دارای خواص ضد التهاب است که در درمان انواع جوش، آکنه و ناراحتی­‌های پوستی مفید واقع می‌­شود. اگر می­‌خواهید پوستی شاداب داشته باشید روزانه یک لیوان آب میوه کاکتوس به صورت ناشتا مصرف کنید.

از بیماری­‌های قلبی جلوگیری می­‌کند

افزایش سطح کلسترول بد خون یکی از علل اصلی ایجاد بیماری­‌های قلب و عروق است. با خوردن آب میوه کاکتوس می­‌توان مقدار این ماده در خون را کاهش داد. از طرفی دیگر این آبمیوه، با تسهیل گردش خون و خون­رسانی بهتر به اندام­‌های بدن، موجب سلامت قلب می­‌شود.

میزان قند خون را تنظیم می‌­کند

آب میوه کاکتوس نوسانات قند خون در بدن را کنترل کرده و از افزایش سطح قند خون جلوگیری می­‌کند. پکتین موجود در این نوشیدنی میزان جذب قند خون در بدن را کاهش می­‌دهد. برخی منابع ادعا می­‌کنند که این میوه برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است. در صورتی که مبتلا به دیابت هستید قبل از مصرف آب میوه کاکتوس برای کاهش قند خون، ابتدا با پزشک مشورت کنید.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می­‌کند

مواد معدنی و ویتامین­‌های موجود در کاکتوس با افزایش تولید گلبول­‌های سفید، بدن انسان را در برابر بیماری­‌ها قوی­‌تر می­‌کند. بتالین یک گونه خاص آنتی اکسیدان است که در کاکتوس یافت می­‌شود، این ماده با کاهش سطح رادیکال‌­های آزاد، به سلامت بدن کمک می­‌کند. آب میوه کاکتوس احتمال ابتلا به بیماری­‌های ناشی از افزایش سن را به میزان قابل توجهی کاهش می­‌دهد.

فعالیت روده را بهبود می­‌بخشد

آب میوه کاکتوس سم­زدای قوی روده‌­هاست و به باکتری­‌های مفید روده برای دفع چربی­‌های مضر کمک می­‌کند. خاصیت ضد التهاب این میوه در کاهش عفونت‌­های ادراری و التهاب مثانه مفید است. مصرف این نوشیدنی از ایجاد ناراحتی‌­های گوارشی همچون یبوست نیز جلوگیری می­‌کند.

مضرات مصرف آب میوه کاکتوسمضرات مصرف آب میوه کاکتوس

با وجود فواید بسیاری که اشاره کردیم، این نوشیدنی گاهی ممکن است مضر باشد:

  • این میوه برای برخی افراد آلرژی­‌زا است. پس اگر برای اولین بار آب میوه کاکتوس را مصرف می­‌کنید، دقت داشته باشید که ممکن است دچار حساسیت شوید.
  • به دلیل احتمال ایجاد حساسیت، مصرف این میوه برای کودکان توصیه نمی­‌شود.
  • برای مصرف این میوه در دوران بارداری احتیاط کنید، زیرا بی خطر بودن آن برای جنین هنوز به اثبات نرسیده است.
  • این آبمیوه موجب افزایش حجم ادرار می­‌شود و ممکن است در جذب برخی داروها اختلال ایجاد کند.

شیوه‌­های مصرف میوه کاکتوس

این میوه را می­‌توان به صورت خام مصرف کرد، اما روش‌های دیگری نیز برای بهره‌­مندی از خواص میوه کاکتوس وجود دارد:

  • اسموتی میوه کاکتوس
  • ژله میوه کاکتوس
  • استفاده از تکه­‌های میوه کاکتوس در سالاد میوه
  • سس میوه کاکتوس
  • مربای میوه کاکتوس
  • طعم­دهنده خورشت­‌ها
  • استفاده از میوه کاکتوس در تهیه کیک و دسر
  • مصرف میوه کاکتوس پخته شده (بیشتر در آمریکای لاتین رواج دارد.)

آب میوه کاکتوس؛ یک نوشیدنی مغذی و خوشمزه

در این مطلب تمامی خواص آب میوه کاکتوس برای بدن را معرفی کردیم و به مضرات احتمالی آن اشاره نمودیم. اگر قصد دارید این آبمیوه را در منزل تهیه کنید می­‌توانید از طریق سفارش میوه آنلاین ، مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه کنید. اما اگر هوس یک نوشیدنی خوشمزه کرده‌­اید یا می‌­خواهید در مهمانی‌های خود با انواع نوشیدنی و معجون‌ها پذیرایی کنید، اما وقت کافی برای تهیه آن­‌ها را ندارید، می­‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. برای این کار به صفحه سفارش آنلاین ابمیوه بروید و نوشیدنی مورد نظر خود را سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود