آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • درمان عروس هلندی افسرده
    درمان افسردگی عروس هلندی شهریور 17, 1403
  • طرز تهیه رولت مرغ
    طرز تهیه رولت مرغ مجلسی شهریور 17, 1403
  • مرغ پرتقالی
    طرز تهیه مرغ پرتقالی شهریور 17, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

شربت‌خانه فیروز اصفهان، کافه‌ای نوستالژیک و آنتیک میعادگاهی برای هنرمندان

مینا اسماعیل بیگی 17 اردیبهشت 1402 5 دقیقه

معرفی شربت‌خانه فیروز اصفهان

در این مقاله با شربت‌خانه فیروز اصفهان آشنا خواهید شد. شاید می‌پرسید که شربت‌خانه چیست؟ شربت‌خانه به محل مخصوص نوشیدن شربت گفته می‌شود. اصفهان و سمرقند از مراکز اولیه شکل‌گیری شربت‌خانه‌ها بوده‌اند. شربت‌خانه‌ها قسمتی از نیازهای جامعه را رفع می‌کردند. این مکان‌ها، محلی برای تبادل نظرهای فرهنگی و اجتماعی بین مردم بوده است.

برای اولین بار به منظور انتقال ادب و فرهنگ ایرانیان در شربت‌خانه‌ها، شاهنامه‌خوانی بر پا شد تا مکانی برای آموزش آداب و رسوم گذشتگان به توده مردم باشد. امروزه نیز در این مکان‌ها که به عنوان میعادگاه هنرمندان شناخته می‌شوند، جمعیت خوش ذوق زیادی رفت‌وآمد دارند.

شربت‌خانه فیروز از دیگر کافه‌های قدیمی و لوکس در منطقه تاریخی جلفا اصفهان است. دکوراسیون قدیمی و نوستالژیک این شربت‌خانه، حال و هوایی متفاوت و وصف‌نشدنی دارد. در ادامه این مطلب توصیفاتی از فضای داخلی شربت‌خانه فیروز و موقعیت و منوی بی‌نظیر آن را مطالعه خواهید کرد.


شربت‌خانه فیروز اصفهان، محیطی سنتی و زیبا برای دورهمی‌های دوستانه و قرارهای عاشقانه است.

معماری بی‌نظیر عمارت شربت‌خانه فیروز

شربت‌خانه فیروز اصفهان یکی از قدیمی‎ترین کافه‌ها در نصف جهان است. این شربت‌خانه همانند  رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان با دکوراسیونی نوستالژیک و وسایل آنتیک، حال و هوایی گرم و صمیمی دارد.

فضای آرام و دکور قدیمی کافه انرژی خاصی به انسان می‌دهد طوری که وقتی برای اولین بار وارد آن می‌شوید، خود را با فضا غریبه حس نمی‌کنید و گویی که سال‌ها در آن زندگی کرده‌اید.

کافه شربت‌خانه فیروز دو سالن دارد که یکی از آن‌ها نسبت به دیگری تاریک‌تر است و فضای رمانتیک‌تری دارد. برای دکوراسیون و طراحی داخلی این عمارت از معماری نوستالژی الگوبرداری شده و جلوه قدیمی دارد.

کف سالن با کاشی‌های مربعی شکل سفید رنگ، فرش شده و میز و صندلی‌های چوبی و راحتی در ردیف‌های منظمی چیده شده‌اند. روی هر میز گلدان‌هایی کوچک با گل‌های طبیعی قرار دارد که با بوی آن‌ها فضا معطر می‌شود.

 

اوقاتی خوش و پر از آرامش را در شربت‌خانه آنتیک فیروز اصفهان سپری خواهید کرد.

دیوارها سبکی قدیمی و دو تکه دارند و با خوشرنگ‌ترین رنگ‌ها و گچ‌بری‌های کم‌نظیر مزین شده‌اند.  روی آن‌ها نقاشی‌های زیبایی که خاطراتی از گذشته را بیان می‌کنند، نصب شده‌اند و در بخشی از دیوار شومینه‌ای بزرگ با دکوری زیبا قرار دارد.

پنجره‌های بزرگی از مدل پنجره‌های دهه 40 و خانه‌های اربابی با شیشه‌های رنگی روی دیوارهای سالن‌ شربت‌خانه فیروز نصب شده‌اند که با پرده‌های بلندی که در وسط جمع می‌شوند تزئین شده‌اند.

نور آفتاب از پنجره‌های چوبی به داخل اتاق می‌تابد و کل سالن را دربرمی‌گیرد و همراه با گرمای خود، محیط را گرم و صمیمی می‌کند. البته به غیر از پنجره‌های، درب‌های شربت‌خانه نیز چوبی هستند.

دکور و فضای نوستالژیک شربت‌خانه فیروز اصفهان

در بدو ورود به شربت‌خانه فیروز اصفهان با منظره‌ای زیبا از نقش و نگارهای خیال‌انگیز و تزئینات آنتیک روبه‌رو می‌شوید که دل شما را می‌ربایند. وسایلی که به عنوان تزئینات برای دکور روی طاقچه‌ها و میزها قرار داده‌اند یا به دیوار آویزان کرده‌اند همه اقلامی نوستالژی و قدیمی مثل چراغ فیتلیه‌ای و ظروف قدیمی با طرح‌های زیبا از ایران کهن هستند.

 

طراحی و دکوراسیون خاص شربت‌خانه فیروز اصفهان یادآوری از دهه 40 و خاطرات نوستالرژی است.

در کنار این همه زیبایی‌های خاطره‌انگیز با شنیدن موسیقی سنتی‌ای که در محیط طنین‌انداز شده، گویی که به گذشته سفر کرده‌اید. منویی قدیمی روی میز مشاهده می‌کنید که با اسامی خاصی از غذاهای قدیمی و سنتی و شربت‌های بی‌نظیر پر شده است.

برای سرویس‌دهی و سرو غذا در عمارت شربت‌خانه فیروز از بشقاب‌ها و ظرف و ظروفی با طرح‌های قدیمی استفاده می‌شود. ظرف‌های شیشه‌ای رنگی و بلوریجات قدیمی و استکان‌های کمر باریک، لذت خوردن غذا و نوشیدن چای و شربت را دوچندان می‌کنند.

منو شربت‌خانه فیروز اصفهان

شریت‌خانه فیروز اصفهان در کنار جذابیت و دکور خاص و کم‌نظیر، منوی پروپیمانی هم دارد. این شربت‌خانه به عنوان یکی از بهترین شربت‌خانه‌های کافه‌های اصفهان محیطی مناسب برای قرارها و دورهمی‌های دوستانه است. در این کافه بستنی‌هایی با نام‌های متفاوت و طعم‌های خارق‌العاده و لذیذ سرو می‌شوند.

مثلاً از بین بستنی‌ها، حسرت‌الملوک و امین‌الضرب نام‌های خیلی عجیب و غریبی دارند؛ ولی وقتی طعم آن‌ها را می‌چیشید مزه خاصی که دارند را هرگز فراموش نخواهید کرد.


لذت خوردن مقوی‌ترین شربت‌ها و بهترین طعم از انواع بستنی را در شربت‌خانه فیروز اصفهان تجربه کنید.

همچنین منویی رنگارنگ از شربت‌های سنتی و مقویی پیش روی شما است که نظیر آن‌ها را در هیچ جا نمی‌توانید بیابید. در شربت‌خانه اصفهان با انواع کیک و چای از شما پذیرایی می‌شود. چایی با طعم و عطر چای‌هایی که در خانه مادربزرگ دم می‌شدند.

پیشنهاد می‌کنیم از شربت‌های عمارت شربت‌خانه فیروز، سرکه‌انجین و خیار، بهارنارنج و بیدمشک را امتحان کنید.

شربت‌خانه فیروز برای وعده‌های صبحانه و نهار و شام پذیرای همشهریان و گردشگران است. منویی با لذیذترین غذاهای سنتی اصفهان و دیگر مناطق ایران زیبا با اسامی عجیب در اختیار شما قرار می‌گیرد.

از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای این شربت‌خانه که هم در بین اهالی اصفهان و هم بین گردشگران بسیار معروف‌ هستند می‌توان کوفته تبریزی، دیزی، بریانی اصفهان و دلمه را نام برد. احتمالاً با شنیدن نام این غذاها گشنه شده‌اید برای همین یک پیشنهاد ویژه دارم، می‌تونید با سفارش غذا اصفهان از خوردن هر غذا و دسر خوشمزه‌ای که هوس کرده‌اید، لذت ببرید.

خوردن صبحانه اصفهان لذت دیگری دارد در این شربت‌خانه املت‌هایی فوق‌العاده عالی برای صبحانه سرو می‌شوند که طعم و مزه آن‌ برای زمان زیادی زیر دندان می‌ماند. همچنین طعم چیزکیک و کیک هویج آن خارق‌العاده هستند.

 

شربت‌خانه فیروز اصفهان محیطی آرام و دلنیش برای خانواده‌ها است.

آدرس و ساعات کاری شربت‌خانه فیروز اصفهان

شربت‌خانه فیروز اصفهان در محله زیبای جلفا واقع شده که همه بناها و اماکن آن یادآور تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی هستند. این شربت‌خانه در نزدیکی میدان جلفا و کلیسای وانک است.

با توجه به نوع فعالیت و خدمات ارائه شده در شربت‌خانه جلفا، ساعت کاری در این عمارت زیبا از ساعت 9 صبح تا 23:30 دقیقه است. البته می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز غذای مورد علاقه خود را از طریق اسنپ‌فود سفارش دهید.

کلام آخر

اصفهان شهری با پیاده‌روهای آرام است که در هر گوشه آن به کافه‌ها و رستوران‌های شیکی می‌رسید. اگر گذرتان به اصفهان افتاد و از میدان جلفا رد شدید از کافه زیبا و دنج شربت‌خانه فیروز اصفهان دیدن کنید. این شربت‌خانه با دکور خاص و چیدمان نوستالژی یکی از جذاب‌ترین کافه‌های اصفهان است که به شیوه دهه 40 ساخته شده و حال‌وهوای بی‌نظیری دارد.

عمارت شربت‌خانه فیروز از بهترین شربت‌خانه‌های اصفهان است. درب ورودی و دکور آن از چوب ساخته شده و به شیشه‌های رنگی مزین شده است. با ورود به داخل شربت‌خانه با منظره‌ای فوق‌العاده زیبا مواجه می‌شوید که شما را جذب می‎کند. محیطی به سبک خانه‌های اربابی و خان‌های دهه چهل، عمارتی زیبا که به تابلوهای هنری خارق‌العاده‌ای آراسته شده است.

گچبری‌های روی سقف و دیوارها و ترکیباز رنگ‌های دل‌ربا، محیطی پر از صمیمیت ساخته که گویی شب‌ها و روزهای زیادی را در آن سپری کرده‌اید.

در این شربت‌خانه با شربت‌های خوش طعم با مزه‌ای به‌یادماندنی که در لیوان‌های بلوری قدیمی سرو می‌شوند از شما میزبانی خواهد شد. خوردن یک تکه کیک خوشمزه همراه با نوشیدن چای در فنجان کمر باریک با عطر و بوی طبیعی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما رقم می‌زند.

در این چای خانه غذاهای سنتی اصفهان و غذاهای اصیل ایرانی در وعده‌های صبحانه و نهار و شام سرو می‌شوند.

 

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2711 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود