آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع اسموتی
4/5 - (4 امتیاز)
1

طرز تهیه اسموتی انبه

ترمه افضلی 15 تیر 1402 7 دقیقه

طرز تهیه اسموتی انبه

انبه یکی از پرطرف‌دارترین میوه‌های گرمسیری است که خواص بی‌نظیری دارد. در گرمای تن‌سوز تابستان، هیچ چیز مثل نوشیدن یک نوشیدنی خنک و مقوی، دل و جان آدمی را تازه نمی‌کند.

اسموتی انبه یکی از بهترین نوشیدنی‌های تابستانی است که حقیقتاً در یک عصر گرم، می‌چسبد. این نوشیدنی خارق‌العاده و انرژی‌زا را می‌توان برای پذیرایی از مهمان‌های خاص درست کرد.

این نوشیدنی مغذی و خنک به دلیل تنوع و ظاهر شیک و لاکچری که دارد، بیشتر در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شود. با ما همراه باشید تا با انواع طرز تهیه اسموتی انبه آشنا شوید.

میزان کالری در یک لیوان 199 کالری
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات 3 نفر

 

طرز تهیه اسموتی انبه با بستنی

یکی از محبوب‌ترین اسموتی‌ها، اسموتی انبه با بستنی است. اسموتی انبه با بستنی یک اسموتی شیرین و غلیظ و بسیار مغذی است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه با بستنی:

انبه 3 عدد
بستنی 5 قاشق‌غذاخوری
تخم‌شربتی نصف لیوان
گردو 2 عدد
خامه 1 قاشق غذاخوری
شیر 2 لیوان

 

اسموتی انبه یک نوشیدنی فوق‌العاده لذیذ و مغذی است.

 

طرز تهیه اسموتی انبه:

مرحله اول: ابتدا باید تخم‌شربتی را برای 24 ساعت در آب بخیسانید. ( توجه داشته باشید که استفاده از تخم‌شربتی، کاملاً اختیاری است و در صورت عدم تمایل می‌توانید از آن استفاده نکنید.)

مرحله دوم: گردوها را شکسته و مغز آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را داخل خردکن بریزید و خرد کنید.

مرحله سوم: انبه‌ها را بشویید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا یخ بزنند. سپس انبه‌های یخ‌زده را پوست بگیرید و بعد آن‌ها را خرد کرده و داخل مخلوط کن بریزید. به مدت دو الی سه دقیقه به تنهایی میکس کنید.

مرحله چهارم: حالا نوبت آن رسیده که سایر مواد از جمله شیر، بستنی و تخم‌شربتی و گردو خرد شده را به انبه‌ها اضافه کنید. دستگاه مخلوط‌کن را روشن کرده و مواد را خوب مخلوط نمایید تا ترکیبی یک دست و صاف حاصل شود.

مرحله پنجم: در نهایت نوبت به اضافه کردن خامه می‌رسد. خامه را نیز به بقیه مواد در داخل مخلوط‌کن بیفزایید و دوباره مواد را خوب مخلوط کنید.

نکته: توجه داشته باشید که میزان غلظت اسموتی انبه با بستنی، رابطه مستقیم با مخلوط شدن مواد با هم دارد در صورتی که اسموتی شما رقیق بود، دوباره مواد را در مخلوط‌کن، خوب مخلوط کنید تا اسموتی غلیظ وخوش‌مزه‌ای داشته باشید.

 

با نوشیدن اسموتی انبه بدون بستنی، رژیم غذایی خود را متعادل ساخته و لاغر شوید.

 

طرز تهیه اسموتی انبه بدون بستنی

اسموتی انبه بدون بستنی، یک اسموتی ساده و رژیمی است که دستور تهیه راحتی دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن آماده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه بدون بستنی:

ماست ساده 250 میلی‌لیتر
شیر کم‌چرب 150 میلی‌لیتر
یخ 1 فنجان
انبه 1 عدد کامل و رسیده

 

طرز تهیه اسموتی انبه کاملاً رژیمی و بدون بستنی:

مرحله اول: انبه را پوست بگیرید و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند. انبه یخ‌زده را خرد کنید و داخل غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید.

مرحله دوم: شیر کم‌چرب، ماست و یخ را نیز به انبه‌ها اضافه کنید و مواد را خوب با هم میکس یا مخلوط کنید. بگذارید مواد کامل با هم مخلوط شوند تا محلول صاف و یک‌دستی درست شود.

حالا اسموتی رژیمی شما آماده است و می‌توانید در کنار یک ساده رژیمی، آن را نوش‌جان کنید.

نکته: استفاده از یخ در این طرز تهیه اسموتی به منظور کاهش مقدار کالری موجود در اسموتی است که البته سبب می‌شود، این نوع از اسموتی انبه مقداری رقیق‌تر نسبت به سایر انواع آن باشد.

 

لذت متفاوت نوشیدنی را با اسموتی انبه و توت‌فرنگی تجربه کنید.

طرز تهیه اسموتی انبه و توت‌فرنگی

اسموتی انبه و توت‌فرنگی از خاص‌ترین انواع نوشیدنی تابستانی است که بسیار مغذی و گوارای وجود است. این نوشیدنی خاص و ویژه بیشتر در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شود؛ اما طرز تهیه ساده‌ و راحتی دارد و می‌توان به آسانی برای پذیرایی از مهمان‌ها در خانه آن را درست کرد.

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه با توت‌فرنگی:

انبه 170 گرم برابر با یک پیمانه خردشده
توت‌فرنگی دو پیمانه
شیر 240 میلی‌لیتر
شکر 3 قاشق‌غذاخوری

 

طرز تهیه اسموتی انبه:

مرحله اول: انبه و توت‌فرنگی را خوب بشویید و خرد کنید و داخل فریزر قرار دهید.

مرحله دوم: انبه و توت‌فرنگی یخ‌زده را به همراه شیر داخل مخلوط‌کن ریخته و کامل مخلوط کنید.

مرحله سوم: حالا شکر را به ترکیب اضافه کنید و به مدت 3 الی 4 دقیق دوباره مواد را با هم مخلوط کنید. اگر غلظت اسموتی زیاد بود، مقداری شیر به آن اضافه کنید.

نکته: توت‌فرنگی و انبه یخ‌زده سبب می‌شوند تا اسموتی حالتی خامه‌ای و لطیف‌تری داشته باشد. توجه داشته باشید که در صورت تمایل می‌توانید به جای شیر در ترکیبات این نوع از اسموتی انبه از آب‌پرتقال تازه استفاده کنید.

نکته بسیار مهمی که در تهیه اسموتی باید به آن توجه داشته باشید، خرید میوه است، برای آن‌که بهترین اسموتی را درست کنید باید میوه‌های تازه و کاملاً رسیده را خریداری کنید.

 

اسموتی انبه با توجه به خواص بی‌نظیری که دارد یک نوشیدنی عالی برای شروع یک روزکاری سخت است.

طرز تهیه اسموتی انبه و موز

یکی دیگر از بهترین انواع طرز تهیه اسموتی انبه، اسموتی انبه و موز است. اسموتی انبه و موز، غلظت عالی دارد و دستور تهیه آن بسیار ساده است و به دلخواه می‌توان موادی که در تهیه آن به کار می‌روند را تغییر داد.

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه و موز:

انبه 2 عدد
موز 2 عدد
شیر 1 لیوان
شکر 2 قاشق‌ غذاخوری ( در صورت تمایل)

 

طرز تهیه اسموتی انبه:

مرحله اول: انبه‌ها را خوب بشویید و پوست بگیرد. سپس آن‌ها را فیله کرده و به مدت 3 ساعت درون فریزر قرار دهید. موز را نیز به صورت درسته در یخچال بگذارید تا یخ بزند.

مرحله دوم: موز یخ‌زده را به صورت حلقه‌حلقه خرد کنید. حالا موز و انبه یخ‌زده را با هم داخل مخلوط‌کن بریزید.

مرحله سوم: شیر را به میوه‌ها اضافه کنید و مخلوط‌کن را روشن کنید تا مواد کامل با هم میکس شوند.

مرحله چهارم: سپس شکر را به ترکیب اضافه کرده و سر مخلوط‌کن را ببنید و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوطی یک‌دست و غلیظ حاصل شود.

نکته: می‌توانید به جای شیر معمولی از شیر بادام استفاده کنید که در این صورت اسموتی شما غلیظ‌تر و خوش‌مزه‌تر خواهد بود. توجه داشته باشید که موز و انبه یخ‌زده بهتر از یخ است؛ زیرا باعث می‌شود اسموتی حالتی خامه‌ای و لذیذتر داشته باشد.

البته می‌توانید به جای شیر از ماست چکیده شیرین و بستنی وانیلی نیز در ترکیب استفاده کنید. اسموتی انبه و موز و بستنی، یک اسموتی خارق‌العاده است که مزه آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.

 

با نوشیدن اسموتی موز و انبه، سلامت را به پوست و موی خود بازگردانید.

خواص اسموتی موز و انبه

اسموتی انبه و موز یک نوشیدنی فوق‌العاده سالم و مغذی است. این نوشیدنی ترکیبی از مواد مفید و سرشار از ویتامین انبه و موز و شیر است.

انبه منبعی غنی از فیبر و ویتامین است و در مقابل کالری اندکی دارد. موز نیز سرشار از پتاسیم و منیزیم است.

با توجه به مواد تشکیل دهنده این اسموتی می‌توان گفت که بهترین نوشیدنی برای شروع یک صبح عالی، نوشیدن اسموتی انبه و موز است.

انبه دارای ویتامین‌های A، C و E بوده و دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوان است. از جمله خواص اسموتی موز و انبه می‌توان به فواید آن برای سلامت مو، پوست و چشم و دندان اشاره کرد.

طرز تهیه اسموتی موز و انبه و طالبی

اسموتی موز و انبه و طالبی از بهترین انواع اسموتی است که خواص بی‌نظیری دارد. طالبی، موز و انبه هریک از بهترین میوه‌های فصل تابستان هستند که به دلیل برخوداری از خواص بسیار، فواید زیادی برای بدن دارند.

البته اسموتی طالبی خود از پرطرف‌دارترین انواع نوشیدنی‌های تابستانی است که به آسانی می‌توان در خانه آن را درست کرد. برای یادگیری طرز تهیه اسموتی طالبی و فوت‌وفن‌های خاص آن می‌توانید از بلاگ اسنپ فود دیدن کنید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و انبه و طالبی:

انبه 3 عدد
موز 1 عدد
طالبی 1 طالبی متوسط
شیر 1 لیوان
عسل 1 قاشق غذاخوری
ماست 1 پیمانه
وانیل 1 قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه اسموتی انبه:

مرحله اول: انبه را پوست گرفته و خرد کنید و در فریزر بگذارید. طالبی را نیز قاچ کرده و پوست آن را جدا کنید و به همراه موز در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

مرحله دوم: میوه‌ها را از فریز خارج کنید و داخل مخلوط‌کن بریزید و ماست و شیر را به آن اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.

 

اسموتی انبه را در کمتر از ده دقیق آماده کرده و نوش‌جان کنید.

مرحله سوم: عسل و وانیل را به ترکیب بیفزایید و خوب مخلوط کنید تا همه مواد در هم حل شده و یک اسموتی غلیظ حاصل آید.

به همین آسانی اسموتی شما آماده شده، آن را در لیوان‌های بلند به همراه چیزکیک یا کیک شکلاتی سرو کنید و به این ترتیب از مهمان‌های خود در یک عصر گرم تابستانی پذیرایی کنید.

طرز تهیه اسموتی انبه با شیر

اسموتی انبه با شیر یک نوشیدنی خیلی خیلی ساده و لذیذ است که بدون هیچ دردسری و به راحتی آماده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه اسموتی انبه با شیر:

انبه 4 عدد
شیر 250 گرم
ماست یونانی یک پیمانه
عسل دو قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه اسموتی انبه:

مرحله اول: ابتدا انبه‌ها را خرد کنید و برای این که اسموتی طعم بهتری داشته باشد، آن‌ها را داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

مرحله دوم: انبه‌های یخ‌زده را به همراه ماست یونانی، داخل مخلوط‌کن یا میکسر بریزید. آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا یک‌دست شوند.

مرحله سوم: شیر و عسل را نیز به مخلوط اضافه کرده و دوباره دستگاه را روشن کیند تا مواد کامل با هم میکس شده و ترکیبی صاف و غلیظ درست شود.

مرحله چهارم: اسموتی را داخل لیوان بریزید و با پودرناگیل و پودر پسته، آن را تزئین کرده و نوش‌جان کنید.

حالا که طرز تهیه اسموتی انبه را یادگرفتی:

در این مقاله سعی کردیم تا ییک نوشیدنی خوش طعم و لذیذ را به شما آموزش دهیم تا در روزهای گرم تابستان با درست کردن و میل کردن آن، سرحال بیایید.

اسموتی انبه یک نوشیدنی عالی با طعم خاص است که می‌توان از انواع میوه و لبنیات و آب‌میوه در ترکیبات آن استفاده کرده و اسموتی‌های خوش‌مزه و متفاوتی درست کرد.

طرز تهیه اسموتی انبه بسیار ساده است و همچنین درست کردن آن نیز زمان زیادی لازم ندارد. این نوشیدنی خنک و مغذی، مناسب فصول بهار و تابستان و پذیرایی از مهمان‌ها و دوستان در یک عصر گرم است.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود