با یادگیری طرز تهیه حلوا شیر به بدنتان انرژی تزریق کنید

طرز تهیه حلوا شیر
5/5 - (3 امتیاز)

اگر به دنبال یک دسر مقوی برای سفره‌های افطار ماه رمضان هستید یا دوست دارید فرزند شما از میان‌وعده‌ای خوشمزه و مقوی استفاده کند، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه حلوا شیر را در این صفحه از اسنپ فود بخوانید. رنگ این حلوا نسبت به حلواهای دیگر روشن‌تر است و می‌توانید از آن، در مهمانی‌های خود، به عنوان یک دسر خوشمزه و مجلسی نیز استفاده کنید.

 

حلوا شیر
تعداد نفرات ….
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۵۱۰ کیلوکالری

حلوا شیر با طعم زعفراندستور پخت حلوای شیر با زعفران

به کار بردن شیر در دستور پخت حلوای شیر، ارزش تغذیه‌ای آن را نسبت به حلواهای معمولی، بالاتر برده است. بنابراین میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم این حلوا هم نسبت به حلواهایی که با آب تهیه می‌شوند، بالاتر است. در ادامه، مواد و لازم و طرز تهیه این حلوای خوشمزه را ببینید:

مواد لازم برای تهیه حلوا شیر

می‌توانید در مواد لازم به جای آرد گندم، از آرد شیرینی‌پزی هم استفاده کنید، اما فراموش نکنید که در هر حال، الک کردن آرد، پیش از استفاده از آن، ضروری است. زیرا این کار بافت حلوا شیر شما را سبک‌تر و نرم‌تر می‌کند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد سفید 125 گرم
شیر یک پیمانه
کره 50 گرم
شکر 100 گرم
گلاب یک قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری
هل یک قاشق چایخوری
روغن مایع 75 گرم

مراحل طرز تهیه حلوا شیر

طرز تهیه حلوای شیر با آرد گندم، شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: اولین قدم برای طرز تهیه حلوا شیر، آماده کردن شربت آن است. به این منظور، شیر را در ظرفی مناسب ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.
  • مرحله دوم: پس از اینکه شیر جوشید، شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در شیر حل شود. سپس، شعله را خاموش کنید.
  • مرحله سوم: در ادامه، هل و زعفران را به ترکیبات شربت اضافه کنید و ظرف آن را کنار بگذارید تا سرد شود.
  • مرحله چهارم: آرد گندم را الک کنید و در تابه‌ای مناسب تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس، روغن مایع و کره را به آن اضافه کرده و آرد را سرخ کنید تا طلایی شود.

نکته: اگر می‌خواهید حلوای پر رنگ‌‌تری داشته باشید، زمان سرخ کردن آرد را طولانی‌تر کنید، اما دقت داشته باشید که با هم زدن مدام، مانع سوختن آرد شوید.طرز تهیه حلوای شیر با آرد گندم

  • مرحله پنجم: در ادامه طرز تهیه حلوا شیر، آرد را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس، شربت شیر و زعفران را همراه با گلاب به آن اضافه کنید.
  • مرحله ششم: مایه حلوا شیر را دوباره روی حرارت قرار دهید و خیلی سریع هم بزنید تا بافت حلوا، جمع شود و شربت کاملا به خورد حلوا برود.

به همین سادگی، حلوا شیر خوشمزه شما آماده است. برای سرو این حلوا، روش‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال می‌توانید وقتی که هنوز گرم است، با استفاده از قیف، آن را داخل کپسول‌های کوچک کاغذی بریزید یا حلوا شیر را به شکل سنتی داخل بشقاب ریخته و با موادی مانند پودر نارگیل یا پودر بادام، تزئین کنید.

به عنوان نکته پایانی باید بگوییم که می‌توانید در حلوا شیر، میزان زعفران را به دلخواه خود بیشتر کنید. در این صورت، حلوای پررنگ‌تری خواهید داشت. در پایان این مطلب باید بگوییم که اگر به دسرهای سنتی علاقمندید، دیدن طرز تهیه حلوای هویج هم خالی از لطف نخواهد بود.

برای تهیه حلوای شیر دست دست نکنید…

طرز تهیه حلوا شیر را به صورت مرحله به مرحله برایتان توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که این حلوا را تهیه کنید و به عنوان عصرانه در کنار خانواده و خصوصا کوچولوهایتان میل کنید. در پایان، امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و بتوانید حلوای لطیف و خوشمزه‌ای تهیه کنید.

نظرات کاربران

fazaneh jalili
22.مهر.1402

سلام حلوا شیر با طعم زعفران بهترین نوع حلوای بود که امتحان کردم واقعا مزه ای بی نظیری داره مرسیی

navaviyan
09.آبان.1402

سلام برای اینکه حلوشیر پر رنگ تری داشته باشم چیکار کنم

    snappfoodadmin
    20.آبان.1402

    سلام می‌توانید در حلوا شیر،از زعفران بیشتری استفاده کنید که حلوای پر رنگ‌تری داشته باشید