آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • درمان عروس هلندی افسرده
    درمان افسردگی عروس هلندی شهریور 17, 1403
  • طرز تهیه رولت مرغ
    طرز تهیه رولت مرغ مجلسی شهریور 17, 1403
  • مرغ پرتقالی
    طرز تهیه مرغ پرتقالی شهریور 17, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه قیمه بادمجان
آموزش آشپزی
5/5 - (2 امتیاز)
1

طرز تهیه قیمه بادمجان مجلسی

مینا اسماعیل بیگی 10 مرداد 1403 4 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

خورشت قیمه بادمجان یکی از پرطرفدارترین خورشت‌های ایرانی است که در بسیاری از مهمانی‌ها سرو می‌شود و در بیشتر مراسم‌ها و مجالس از این خورشت بی‌نظیر به عنوان نذری استفاده می‌کنند. این خوررشت اصیل ایرانی که با بادمجان آماده می‌شود طعم بسیار عالی دارد. اگر چه احتمالا تا به حال این غذای خوشمزه را تهیه کرده باشید، اما در این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه قیمه بادمجان رستورانی را مرحله به مرحله دنبال کنیم.

قیمه بادمجان
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی  20 دقیقه
زمان پخت غذا 60 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان با گوشتخورشت قیمه بادمجان با گوشت

قیمه بادمجان مجلسی یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توان برای دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانگی آن را به روش رستورانی تهیه کرد. این خورشت را شما ممکن است با گوشت مرغ یا گوشت قرمز آماده کنید که در هر دو صورت طعم فوق العاده‌ای خواهد داشت. در این مقاله نحوه تهیه آن را با گوشت قرمز و  توضیح می‌دهیم.

مواد لازم و طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان

قیمه بادمجان نیز همانند خورشت قیمه با سیب زمینی طرفداران زیادی دارد که به طور معمول با بادمجان تازه مزه بهتری خواهد داشت. در واقع بهتر است برای درست کردن خورشت قیمه بادمجان از بادمجان‌های فریزری استفاده نکنید و سعی کنید بادمجان تازه به خورشت قیمه اضافه کنید.

همیشه آماده کردن مواد اولیه یک خورشت بخش اصلی آن به حساب می‌آید. در طرز تهیه قیمه بادمجان نیز شما در ابتدا باید مواد اولیه آن را تهیه کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت گوسفندی 400 گرم
برنج 4 لیوان
پیاز 2 عدد
لپه 1 پیمانه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه به مقدار کافی
نمک به میزان دلخواه
فلفل سیاه به میزان دلخواه
بادمجان 4 عدد

مراحل طرز تهیه قیمه بادمجان

مراحل لازم برای پخت قیمه بادمجان به روش رستورانی، به شرح زیر هستند:

  • مرحله اول: ابتدا بادمجان‌ها را شسته و پوست بکنید. سپس آن‌ها را از میان به دو نیم کرده و در یک ظرف حاوی آب و نمک، قرار دهید. لازم است که برای چیزی در حدود 2 ساعت، بادمجان‌ها در آب و نمک بمانند تا تلخی آن‌ها گرفته شود.
  • مرحله دوم: اکنون باید پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن با حرارت ملایم آنها را تفت دهید.
  • مرحله سوم:حالا گوشت‌ را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و سپس آن را به قابلمه‌ای که در آن پیازها را سرخ کرده‌اید، بفزایید. در نهایت زردچوبه و فلفل را اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: بعد از این که کمی گوشت را به همراه پیاز و ادویه تفت دادید، قابلمه را تا نیمه آب کنید و منتظر بمانید تا گوشت پخته شود.
  • مرحله پنجم: لپه‌ها را نیز در یک تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود. تفت دادن درست لپه‌ها در طرز تهیه قیمه مجلسی ، بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود تا رنگ و طعم لپه به مراتب بهتر شود.
  • مرحله ششم: سپس مقداری رب را به لپه‌ها اضافه کرده و باز با روغن تفت دهید تا رب نیز سرخ شود.
  • مرحله هفتم: مخلوط رب و لپه را به قابلمه گوشت در حال پخت اضافه کنید و بگذارید با هم بپزند. همین طور مقداری فلفل سیاه، نمک و لیمو عمانی نیز به قیمه در حال پخت اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: حالا نوبت به این می‌رسد که بادمجان‌ها را آبکشی کنید.
  • مرحله هشتم: در این مرحله باید بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید.
  • مرحله نهم: پس از آن بادمجان‌ها را به همراه آب و کمی رب تفت داده شده، در یک قابلمه بریزید که پخته شوند.
  • مرحله دهم: حالا انتظار داریم که هم قیمه جداگانه آماده شده و هم بادمجان‌ها پخته شده باشند. در اینجا قیمه را در ظرف سرو ریخته و به تعداد لازم بادمجان و آب خورشت را به قیمه اضافه می‌کنیم.

طرز تهیه قیمه بادمجان بدون لپهطرز تهیه قیمه بادمجان بدون لپه

اگر مایل هستید که طرز تهیه قیمه بادمجان برای 8 نفر یا کمتر و بیشتر را بدون لپه دنبال کنید، بهتر است که حتما نسبت موارد را برای 9 نفر زیاد کنید.

با این دستورالعمل، می‌توانید طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان با غوره را امتحان کرده و به عنوان چاشنی به فیله و بادمجان پخته شده، مقداری غوره اضافه کنید.

قیمه بادمجان، خورشتی خوشمزه برای عاشقان قیمه

نحوه درست کردن قیمه بادمجان را به صورت مرحله به مرحله برای شما توضیح دادیم. شما می‌توانید این خورشت را با گوشت، مرغ و بدون لپه تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. این خورشت برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز مناسب است و تقریبا باب میل اکثر مهمانان خواهد بود.

البته، اگر احساس می‌کنید که فرصت تهیه این نوع قیمه یا هر نوع قیمه دیگری را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، کافی است به سایت اسنپ فود بروید و با چند کلیک، غذای موردنظر خود را از قسمت سفارش آنلاین غذا سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2711 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود