آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه مارمالاد انجیر، میان وعده ای لذیذ و خوشمزه

مینا اسماعیل بیگی 07 شهریور 1401 4 دقیقه

مارمالاد انجیر در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و به عنوان یک میان‌وعده یا صبحانه‌ای لذیذ میل می‌شود. البته این مارمالاد بیشتر در کشورهایی در دسترس است که دارای میوه انجیر هستند. ناگفته نماند مارمالاد انجیر با مربای این میوه تابستانی فرق دارد. زیرا در طرز تهیه مارمالاد انجیر شما در واقع از پوره انجیر استفاده می‌کنید، در حالی که مربای انجیر، بیشتر به صورت درسته آماده می‌شود.

طرز تهیه مارمالاد انجیر سبزطرز تهیه مارمالاد انجیر سبز

از این نوع مارمالاد بیشتر برای شیرینی‌ها و پای‌ها استفاده می‌شود یا اینکه با نان تست به عنوان یک وعده صبحانه مقوی استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید طرز تهیه مارمالاد انجیر زرد یا طرز تهیه مارمالاد انجیر خشک همگی به یکدیگر شبیه هستند و از یک نوع مواد اولیه برای درست کردن آنها استفاده می‌شود.

در ضمن طرز تهیه مارمالاد هویج نیز به روش درست کردن مارمالاد انجیر بسیار نزدیک است. به عبارت دیگر روش درست کردن بیشتر مارمالاد میوه‌ها مشابه یکدیگر هستند زیرا برای تهیه مارمالاد باید میوه‌ها را به پوره تبدیل کرد. در ادامه این مقاله مواد اولیه لازم و مراحل تهیه مارمالاد انجیر خوشمزه و پرطرفدار را برای شما شرح می‌دهیم.

مواد لازم در طرز تهیه مارمالاد انجیر بدون ژلاتین

بسیاری از مارمالادهایی که در بیرون از منزل خود تهیه می‌کنید حاوی ژلاتین هستند، حتی برخی از محصولات خانگی نیز با ژلاتین آماده و تهیه می‌شود ولی در این بخش قصد داریم مواد اولیه مارمالاد انجیر را نام ببریم در حالی که پودر ژلاتین حاوی این جدول مواد نخواهد بود.

با درست کردن این مارمالاد می‌توانید از خواص بی‌نظیر انجیر نیز بهره‌مند شوید و به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید. در ضمن مارمالاد انجیر به هضم بهتر غذا کمک می‌کند پس می‌تواند گزینه خوبی برای دسر بعد از غذا محسوب شود.طرز تهیه مارمالاد انجیر زرد

با اضافه کردن ژلاتین به انواع مارمالادها حالت ژله‌ای آنها را افزایش می‌دهند ولی از آنجایی که انجیر خود به اندازه کافی حالت ژله‌ای دارد دیگر نیازی به افزودن ژلاتین نخواهد بود. در ضمن ژلاتین به غلظت مارمالاد شما کمک می‌کند.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انجیر 1 کیلوگرم
شکر 700 گرم
آب یک دوم پیمانه
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
پودر هل یک دوم قاشق چای خوری
زعفران غلیظ 2 قاشق غذاخوری
گلاب 1 قاشق غذاخوری

مراحل مهم طرز تهیه مارمالاد انجیر سیاه خانگی

پیش از این نیز گفتیم فرقی ندارد شما در طرز تهیه مارمالاد انجیر خود از چه نوع انجیری استفاده می‌کنید؟ روش درست کردن مارمالاد با هر از انجیرهای، سیاه، زرد، سبز یا حتی خشک یکسان است و تنها تفاوت آنها در نتیجه نهایی مشخص می‌شود. در واقع این امکان وجود دارد که به خاطر نوع انجیر مصرفی شما، رنگ مارمالاد نهایی متفاوت باشد ولی روش تهیه آنها یکی خواهد بود.طرز تهیه مارمالاد انجیر سیاه خانگی

  • مرحله اول: انجیرها را بشویید و خرد کنید. فرقی ندارد انجیرها را با پوست یا بدون پوست مورد استفاده قرار دهید زیرا این موضوع سلیقه‌ای است. البته سایز انجیرهای خرد شده نیز مهم نیست زیرا در نهایت انجیرها له می‌شوند.
  • مرحله دوم: انجیرهای خرد شده را درون یک قابلمه بریزید. مقداری شکر و آب به آن اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم بگذارید.
  • مرحله سوم: در حالی قابلمه این مواد در حال جوشیدن است کف روی قابلمه را به طور دائم خارج کنید تا رنگ مارمالاد شما شفاف شود.
  • مرحله چهارم: آبلیمو را به ظرف مارمالاد اضافه کنید و اجازه دهید این مواد با هم جوش بخورند و کمی غلیظ شوند.
  • مرحله پنجم: کلیه مواد درون قابلمه را با گوشت کوب دستی یا برقی له کنید تا پوره شوند.
  • مرحله ششم: پوره آماده شده را دوباره روی اجاق قرار دهید.
  • مرحله هفتم: هل، گلاب و زعفران غلیظ را به مواد مارمالاد خود اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: بعد از غلیظ شدن کامل مواد، ظرف مارمالاد را از روی اجاق بردارید.
  • مرحله نهم: مارمالاد آماده شده را در شیشه بریزید و در یخچال بگذارید.

مارمالاد انجیر را آنلاین سفارش دهید

طرز تهیه مارمالاد انجیر برای شما آسان بود؟ آیا وقت کافی برای تهیه این مارمالاد خوشمزه را دارید؟ نگران نباشید در حال حاضر و با توسعه علم و تکنولوژی علاوه بر امکان سفارش آنلاین شیرینی شما می‌توانید کلیه دسرهای مورد علاقه خود را نیز به صورت اینترنتی سفارش دهید و در موقعیت مکانی مورد نظرتان دریافت کنید.

سایت و اپلیکیشن اسنپ فود امکان سفارش مارمالاد انجیر را نیز برای شما میسر کرده و لازم نیست خود را با مراحل تهیه یا آماده کردن مواد اولیه این مارمالاد درگیر کنید. بلکه به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون هیچ دردسر و زحمتی با چند کلیک ساده می‌توانید مارمالاد دلخواه خود را سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود