آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه در زودپز
آموزش آشپزی
4/5 - (4 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه ماهیچه پلو مجلسی (در قابلمه و زودپز)

زهرا دهقان 13 اردیبهشت 1400 5 دقیقه

اگر به دنبال طبخ یک غذای مجلسی و بسیار خوشمزه با ظاهری جذاب برای میهمانی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که طرز تهیه ماهیچه پلو مجلسی را دنبال کرده و این غذای خوشمزه را امتحان کنید. احتمالا شما پیش از این نیز باقالی پلو با ماهیچه را طبخ کرده باشید، اما این دستور پخت به شکل کاملا رستورانی و مجلسی بوده و کمک می‌کند تا یک وعده غذای بی نظیر آماده کنید. پس با ما همراه باشید.

باقالی پلو با ماهیچه

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی  15 دقیقه
زمان پخت غذا 240 دقیقه
میزان سختی متوسط

باقلا پلو با ماهیچه مجلسی

باقلا پلو با ماهیچه مجلسی

در بیشتر مراسم‌های عروسی و به منظور ارائه بهترین و لذیذترین غذا، باقالی پلو با ماهیچه سرو می‌شود. از آن جایی که این غذای لذیذ طرفداران زیادی دارد، برای رضایت حال مهمانان خود می‌توانید این غذای لذیذ و خوش رنگ و لعاب را تدارک ببینید. برای تهیه این غذای خوشمزه باید مواد اولیه تازه و مرغوب تهیه کرده و در طبخ آن نیز مهارت به خرج دهید.

شوید پلو با ماهیچه غذایی مجلسی است که در بیشتر میهمانی‌ها سرو می‌شود و حتما شما نیز عاشق آن خواهید شد. البته شاید برخی از افراد گیاه‌خوار یا کسانی که نمی‌توانند گوشت قرمز بخورند، این غذا را نپسندند ولی بیشتر افراد به باقالی پلو با ماهیچه علاقه زیادی دارند. در بخش بعدی مراحل طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه را برای شما شرح می‌دهیم.

مواد لازم در طرز پخت ماهیچه پلو

مواد لازم در طرز پخت ماهیچه پلو

در صورتی که طرفدار باقالی پلو با ماهیچه به روش رستورانی هستید، توصیه می‌کنیم در ابتدا مواد اولیه این غذای خوشمزه و اصلی ایرانی را تهیه کنید و سپس به سراغ مراحل پخت آن بروید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برنج 3 و نیم پیمانه
باقلا 2 فنجان
شوید 1 فنجان
ماهیچه 3 عدد
پیاز 1 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق
نمک به میزان دلخواه
فلفل به میزان دلخواه
زردچوبه به مقدار کافی
پاپریکا به مقدار کافی
زعفران دم کشیده به میزان کافی
آب قلم به میزان کافی

طرز تهیه ماهیچه پلو مجلسی

طرز تهیه ماهیچه پلو مجلسی

پیش از آن که شروع به تهیه غذا کنید، باید بگوییم که تهیه باقالی پلو با ماهیچه آن قدرها ساده نیست؛ اما با دقت و مهارت می‌توانید این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید. به یاد داشته باشید که طرز پخت ماهیچه مجلسی کمی متفاوت است و باید دقت کنید که بافت ماهیچه در زمان پخت، از هم وا نرود.

  • مرحله اول: برای خوش‌طعم شدن و دم کشیدن کامل برنج، بهتر است برنج خود را از چند ساعت قبل خیس کنید.
  • مرحله دوم: اگر ماهیچه فریزری استفاده می‌کنید، باید آن را از چند ساعت قبل از فریزر خارج کرده باشید. بهتر است ماهیچه مورد نظر خود را به هنگام پخت یا از قبل مزه‌دار کنید.

نکته: اگر به این نوع غذاها علاقه داشته باشید، احتمالا چلو گوشت نیز دوست دارید. در طرز تهیه چلو گوشت با دنبالچه گوساله نیز به همین شکل گوشت را مزه دار کنید. فارغ از این که طرز تهیه ماهیچه گوسفندی یا گوساله را دنبال می‌کنید، این مزه دار کردن، مهم خواهد بود.

  • مرحله سوم: پیازها را خرد کرده، در ماهی‌تابه قرار دهید و بگذارید سرخ شوند، سپس ماهیچه‌ها را به داخل پیازها اضافه کنید و به خوبی تفت دهید.
  • مرحله چهارم: اکنون ادویه‌ها همانند فلفل، پاپریکا، و زردچوبه را به ماهیچه اضافه کنید تا حسابی به این مواد آغشته شود.
  • مرحله پنجم: همچنین می‌توانید زعفران دم کرده و رب گوجه فرنگی نیز به ماهیچه اضافه کنید.
  • مرحله ششم: در مرحله ششم از طرز تهیه ماهیچه پلو مجلسی ،  آب جوش به ماهیچه بیفزایید تا حسابی پخته شود.
  • مرحله هفتم: بعد از این که گوشت نرم شد، بهتر است دوباره کمی زعفران و نمک به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید از ابتدا به ماهیچه نمک نزنید، زیرا در این صورت دیرپز خواهد شد. در طرز تهیه باقالی پلو با گوشت هم بهتر است که نمک را در لحظات آخر اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: باقالی‌های سبز را داخل آب جوش ریخته و اجازه دهید پخته و از حالت سفتی خارج شوند. البته توجه داشته باشید که باقالی‌ها زیاد از حد نپخته و وا نروند.
  •  مرحله نهم: اکنون نوبت درست کردن برنج است و شما باید برنج و شوید را در آب جوش بریزید و بر روی اجاق قرار دهید تا نرم شود. دقت داشته باشید که برای درست کردن باقالی پلو، بهتر است که برنج را کمی کمتر جوشانده و هنوز بخش میانی آن، کمی سفت باشد.
  • مرحله دهم: بعد از نرم شدن برنج، برنج و شوید را آبکش کنید.
  • مرحله یازدهم:  حالا برنج و شوید و باقالی‌ها را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله دوازدهم: می‌توانید در کف قابلمه، سیب زمینی به جای ته‌دیگ قرار دهید.
  • مرحله دوازدهم: برنج را روی سیب زمینی‌ها بریزید و اجازه دهید دم بکشد. در پایان برنج را به همراه ماهیچه در دیس بچینید و سرو کنید.

در پایان این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به غذاهای پروتئینی علاقه دارید، طرز تهیه کباب تابه ای را نیز دنبال کرده و این غذای خوشمزه را در منزل آماده کنید.

نحوه سرو باقالی پلو با ماهیچه

نحوه سرو باقالی پلو با ماهیچه

آماده شدن این غذای خوشمزه و طرز تهیه ماهیچه پلو مجلسی را تا اینجای کار دنبال کردیم؛ حالا می‌خواهیم ببینیم که برای سرو باقالی پلو با ماهیچه باید از چه موادی استفاده کرد. شما می‌توانید این غذای مجلسی و خوشمزه را همراه با سالاد فصل، سیر ترشی یا دیگر ترشی‌های خوشمزه به عنوان دورچین ماهیچه سرو کنید. همین طور ماست و موسیر نیز چاشنی خوبی برای این غذای مجلسی محسوب می‌شود.

طرز تهیه ماهیچه پلو مجلسی در زودپز

طرز تهیه ماهیچه پلو مجلسی در زودپز

در بالا دیدیم که ماهیچه پلو چگونه درست میشود. همان‌طور که گفتیم طرز پخت ماهیچه پلو با ماهیچه حدود 4 الی 5 ساعتی طول می‌کشد، زیرا شما باید برای پخته شدن گوشت منتظر بمانید. در واقع درست کردن این غذای لذیذ نیز همانند آبگوشت و دیزی به زمان پخته شدن گوشت بستگی دارد.

با توجه به اینکه باقالی پلو با ماهیچه قیمت زیادی در رستوران‌ها دارد و اگر دوست دارید خودتان این غذای خوشمزه را در مدت زمان کوتاهی بپزید و میل کنید، پس باید از زودپز کمک بگیرید. به واقع روش پخت ماهیچه گوسفندی نیز به همین شکل باید با زودپز انجام شود.

باقالی پلو با ماهیچه در زودپز خیلی سریع‌تر از حالت عادی آماده می‌شود. به زبان ساده در مرحله‌ای که باید گوشت ماهیچه خود را بعد از تفت دادن به همراه پیاز و ادویه در آب جوش قرار دهید تا پخته شود، شما می‌توانید گوشت ماهیچه را به همراه همان مخلفات در زودپز قرار دهید. با این کار گوشت ماهیچه شما در عرض 40 الی 50 دقیقه به طور کامل پخته و نرم می‌شود.

چرا باقالی پلو با ماهیچه را آنلاین سفارش نمی دهید؟

باقلا پلو با ماهیچه مجلسی

اگر با مطالعه طرز پخت ماهیچه پلو مجلسی ناامید شدید و نمی‌خواهید این غذای خوشمزه را بعد از 4 الی 5 ساعت زحمت میل کنید، بهتر است از سرویس سفارش انلاین غذا کمک بگیرید. در این صورت بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای می‌توانید باقالی پلو با ماهیچه خود را از یکی بهترین رستوران‌ها از طریق اسنپ فود در شهر خود، سفارش دهید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود