آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه مرغ سوخاری اسپایسی

زهرا دهقان 17 تیر 1400 5 دقیقه

مرغ سوخاری از محبوب ترین غذاهای فست فودی پس از برگر و پیتزا محسوب می شود. مرغ کنتاکی در واقع مرغ کنتاکی یک غذای آمریکایی بوده که در سراسر جهان تهیه می شود. طرز تهیه مرغ کنتاکی اسپایسی پیچیدگی خاصی ندارد. اما باید با فوت و فن های آن آشنا باشید تا بتوانید آن را شبیه به رستوران ها تهیه کنید. به طور کلی در فست فود و رستوران های مرغ سوخاری به دو دستۀ نرمال و اسپایسی تقسیم می شود. اما اسپایسی چیست؟ اسپایسی در لغت به معنای ادویه است. اما منظور از مرغ اسپایسی آن است که این مرغ نسبت به نرمال کمی تندتر است. اگر برای اولین بار است که قصد دارید این غذای جذاب را در منزل تهیه کنید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

طرز تهیه مرغ کنتاکی اسپایسی

همان‌طور که قبل تر گفته شد برای تهیه این غذا باید با تمام فوت و فن ها آن آشنا باشید. در ادامه قصد داریم طرز تهیه مرغ کنتاکی اسپایسی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه مرغ کنتاکی اسپایسی

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری اسپایسی

  • ران مرغ ۵ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • آرد سوخاری ۱ پیمانه
  • نمک، فلفل و پودر سیر به مقدار لازم
  • روغن

مرغ ها را به آرد آغشته کنید

برای درست کردن مرغ سوخاری اسپایسی باید مقدار مناسبی فلفل را با آرد مخلوط کنید. سپس ران های مرغ را در آرد قرار دهید. به شکلی همه طرف آن کاملاً با آرد پوشیده شود.

مرغ ها را به آرد آغشته کنید

تخم مرغ را آماده کنید

۲ عدد تخم مرغ را در طرف مناسب و بزرگ بشکنید. سپس آن را به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود. در ادامه به مقداری که تمایل دارید به آن فلفل سیاه و قرمز، پودر سیر، آویشن و نمک اضافه کنید و مجدد آن را هم بزنید.

مرغ را درون تخم مرغ ها قرار دهید

در این مرحله باید ران های مرغ را که از قبل به آرد آغشته کرده بودید، درون ظرف تخم مرغ قرار دهید.

مرغ را به آرد سوخاری آغشته کنید

در مرحلۀ آخر باید مرغ ها از داخل تخم مرغ خارج کرده و کاملاً به آرد سوخاری آغشته کنید. آرد سوخاری را می توانید در منزل تهیه کنید. اما انواع آرد سوخاری آماده و با کیفیت در بیشتر سوپرمارکت ها موجود است.

مرغ ها را سرخ کنید

در آخر باید مرغ ها در مقدار زیادی روغن سرخ کنید. توجه داشته باشید که بهتر است درون یک قابلمه گود روغن بریزید و اجازه دهید تا کاملاً داغ شود. سپس مرغ را درون روغن داد قرار دهید. توجه داشته باشید که هرچقدر روغن بیشتر و داغ تر باشد جذب آن به مرغ کمتر خواهد بود.

سرو مرغ سوخاری اسپایسی

مرغ اسپایسی را می توانید با انواع سس ها سرو کرد. محبوب ترین سس هایی که در کنار این غذای جذاب سرو می شوند، سس سیر، سس کچاپ، سس باربیکیو و سس دیپ چدار است. در رستوران ها نیز همراه مرغ سوخاری همیشه مقداری سیب زمینی سرخ شده نیز وجود دارد. همچنین می توانید علاوه بر سیب زمینی و انواع سس مقداری قارچ سوخاری نیز تهیه کنید.

سرو مرغ سوخاری اسپایسی

طرز تهیه قارچ سوخاری

هر مادۀ غذایی را که تمایل داشته باشید به شکل سوخاری درست کنید باید همانند مرغ سوخاری که قبل تر آموزش آن را خواندید عمل کنید. پس برای درست کردن قارچ سوخاری، ابتدا آن را در آرد، سپس در تخم مرغ همزده و در آخر درون آرد سوخاری قرار داده و در مرحلۀ آخر آن را با مقدار زیاد روغن سرخ کنید. قارچ سوخاری را همچنین می توانید به عنوان پیش غذا سرو کنید.

طرز تهیه فیله اسپایسی

فیله سوخاری نوع دیگری از مرغ سوخاری است که با فیله درست می شود. به فیله سوخاری، فیله استریپس نیز گفته می شود. فیله بدون استخوان است و شاید از نظر خیلی ها نسبت به مرغ کنتاکی لذیذتر باشد و همچنین راحت تر خورده شود. طرز تهیه فیله مرغ اسپایسی نیز شبیه به مرغ سوخاری اسپایسی می باشد که قبل تر آموزش آن را خواندید. یعنی باید ابتدا فیله را به آرد آغشته کنید. سپس درون تخم مرغی که به آن نمک و فلفل افزوده‌اید قرار دهید و در آخر آن را کاملاً با آرد سوخاری بپوشانید. مرحلۀ آخر نیز نوبت به سرخ کردن می رسد. توجه داشته باشید که برای درست کردن فیله سوخاری اسپایسی باید ابتدا آرد سفید را با مقدار مناسبی فلفل مخلوط کنید تا نتیجه نهایی اسپایسی و تند باشد. در آخر نیز می توانید مقداری پودر سیر روی فیله های سرخ شده بپاشید.

اسپایسی برگر

حتماً در منوی رستوران ها نام اسپایسی برگر را دیده اید. اسپایسی برگر همان‌طور که از نامش مشخص است نوعی ساندویچ است که در نان برگر سرو می شود. اسپایسی برگر از فیله مرغ اسپایسی و مخلفات آن تشکیل می شود. پس اگر تمایل دارید آن را در خانه تهیه کنید باید ابتدا به اندازه مناسب فیله اسپایسی درست کنید و آن را همراه گوجه، خیارشور و همچنین قارچ درون نان برگر قرار دهید.

اسپایسی برگر

طرز تهیه سس سیر

سس سیر یک چاشنی مناسب برای مرغ سوخاری است. می توانید این سس پرطرفدار را در منزل نیز تهیه کنید. در ادامه آموزش درست کردن سس سیر را برای شما قرار دادیم.

مواد لازم برای تهیه سس سیر

  1. حبه سیر ۴ عدد
  2. سس مایونز
  3. شوید خشک
  4. پودر سیر
  5. فلفل سیاه
  6. پودر فلفل سفید
  7. آب‌لیمو

مراحل تهیه سس سیر رستورانی

برای درست کردن سس سیر به روش رستوران ها ابتدا شوید خشک، فلفل سفید، فلفل سیاه و پودر سیر را باهم مخلوط کنید. سپس این مواد را با سس مایونز ترکیب کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس حبه های سیر را رنده کنید و به این مواد اضافه کنید و مجدداً آن را هم بزنید. در آخر کمی آب‌لیمو و آب به آن بفزایید. آب برای رقیق تر شدن سس سیر است.

همان‌طور که خواندید تهیه مرغ سوخاری اسپایسی در خانه بسیار راحت است. تنها باید به تمام مراحلی که گفته شد عمل کنید تا نتیجه نهایی دلچسب و لذیذ شود. همچنین لازم به ذکر است که می توانید علاوه بر ران مرغ از سینه نیز استفاده کنید. سینه به دلیل بافت و استخوان های آن زمانی که به حالت سوخاری در می آید کمی خوردن آن سخت می شود. اما طرفداران خاص خود را دارد. زیرا که گوشتی سفید و بدون رگ است.

اگر به تهیه سوخاری علاقه مند هستید:

طرز تهیه هات داگ (هات داگ تنوری، سوخاری، پنیری، هات داگ مرغ و هات داگ خانگی)

طرز تهیه میگو سوخاری با سس مخصوص

رازهای مرغ سوخاری

طرز تهیه قارچ سوخاری و طرز تهیه سس مخصوص

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود