طرز تهیه نان پنیری + نان پنیری بدون فر

طرز تهیه نان پنیری
1.8/5 - (17 امتیاز)

اگر به دنبال یک وعده صبحانه جدید هستید، طرز تهیه نان پنیری را یاد بگیرید. نان پنیری جدا از طعم خوب دارای ظاهر جذاب و زیبایی است، به همین دلیل در صبحانه‌های دورهمی و دوستانه نیز می‌توانید آن را آماده کرده و به همراه دوستان خود میل کنید. در این مقاله قرار است به طرز تهیه این نان به روش‌های مختلف بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا طرز تهیه این نان خوشمزه را یاد بگیرد، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. قرار است ساده‌ترین روش تهیه این نان خوشمزه را برای شما توضیح دهیم.

نان پنیری، نانی که از خوردن آن سیر نمی شوید

وقت آن رسیده که آستین‌ها را بالا بزنید و یک صبحانه جدید تهیه کنید. بنابراین، مواد لازم را آماده کرده و برای تهیه آن با ما همراه شوید.

مواد اولیه برای تهیه نان پنیریطرز تهیه نان پنیری ساده

اگر آماده درست کردن این نان جذاب و دوست داشتنی هستید، به سراغ مواد اولیه برای تهیه آن می‌رویم. این نکته را در نظر داشته باشید که مواد لازم برای تهیه این نان به سادگی قابل دسترس است و با هزینه معقولی می‌توانید آن‌ها را آماده کرده و نان پنیری درست کنید. در جدول زیر مواد لازم برای تهیه نان پنیری برای 4 نفر قید شده است:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد سفید 2 پیمانه
مایه خمیر نوک قاشق غذاخوری
ماست 1 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری
شیر 1 پیمانه
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
پنیر لاکتیکی 1 بسته
نمک به میزان لازم

طرز تهیه نان پنیری به صورت مرحله به مرحله

برای تهیه نان پنیری روش‌های متنوعی وجود دارد که تهیه این نان با هرکدام از آن روش‌ها امکان پذیر است. اگر یک بار طعم نان پنیری خانگی را امتحان کرده باشید، طعم جذاب آن برای شما ماندگار خواهد شد. در ادامه به آموزش مرحله به مرحله درست کردن نان پنیری ساده پرداخته‌ایم.

  • مرحله اول: اولین قدم برای درست کردن نان پنیری، این است یک ظرف مناسب را انتخاب کنید و درون آن شیر را به همراه مایه خمیر به خوبی مخلوط کنید. در ادامه شکر را نیز به ظرف اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه هم بزنید.
  • مرحله دوم: بعد از این که مواد درون کاسه به خوبی مخلوط شدند باید به آن روغن زیتون به همراه ماست را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا یکدست شوند.
  • مرحله سوم: حالا کاسه را به مدت 20 دقیقه در دمای اتاق و در یک گوشه قرار دهید تا استراحت کند.
  • مرحله چهارم: بعد از گذشت مدت زمان لازم، باید به محتویات درون کاسه سفیده تخم مرغ را اضافه کنید. برای انجام این کار یک تخم مرغ را شکسته و سفید و زرده‌ی آن را از یکدیگر جدا کنید. سفیده را به کاسه اضافه کرده و زرده را برای سایر مراحل کنار بگذارید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله نوبت به اضافه کردن آرد و بکینگ پودر می‌رسد. البته، قبل از این که آن‌ها را اضافه کنید برای گرفتن ناخالصی‌های آرد بهتر است تا یک تا دو بار آن را الک کنید.
  • مرحله ششم: آرد الک شده را آرام آرام به کاسه اضافه کنید و در همین حین شروع به هم زدن کنید تا آرد گلوله نشود و همچنین حالت خمیری شکل نیز ایجاد شود.
  • مرحله هفتم: این نکته را در نظر داشته باشید که خمیر باید چسبندگی داشته باشد، پس حتما به میزان آرد اضافه شده، دقت کنید. میزان آرد باید در حدی باشد که خمیر کمی حالت چسبندگی داشته باشد و نباید بیش از اندازه حالت خشکی را در آن ایجاد شود.طرز تهیه نان پنیری در فر
  • مرحله هشتم: در ادامه و بعد از این که خمیر جمع شد، باید روغن مایع را به آن اضافه کنید و در حد ۲ دقیقه خمیر را به کمک دست ورز دهید.
  • مرحله نهم: حالا یک ظرف دیگر که جای کافی داشته باشد را انتخاب کنید و با استفاده از یک قلمو چرب، اطراف آن را چرب کنید. سپس خمیر را به این ظرف منتقل کنید و روی آن را با سلفون بپوشانید.
  • مرحله دهم: یک حوله تمیز را روی ظرف قرار دهید و بگذارید تا ظرف به مدت یک ساعت در یک جای گرم بماند تا به اصطلاح عمل آید و حجم آن دو برابر شود.
  • مرحله یازدهم: بعد از گذشت مدت زمان لازم، به سراغ خمیر بروید و آن را ورز هید تا هوای اضافه‌ی آن خارج شود. در ادامه خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.
  • مرحله دوازدهم: به اواسط طرز تهیه نان پنیری رسیدیم. حالا باید خمیرها را به شکل چانه در بیاورید. برای انجام این کار باید یک سطح کار مناسب را انتخاب کنید و روی آن به میزان کافی آرد بپاشید. حالا خمیر را به شکل چانه‌هایی در ابعاد مشت دست آماده کنید.
  • مرحله سیزدهم: چانه‌های خمیر آماده شده را به کمک یک وردنه صاف کنید. صاف کردن چانه‌های خمیر باید در حدی باشد که قطر آن به 22 میلی‌متر برسد.
  • مرحله چهاردهم: در این مرحله باید سینی فر را آماده کنید و در کف آن یک کاغذ روغنی پهن کنید. در ادامه خمیر را در سینی مانند خمیر پیتزا پهن کنید. در ادامه با استفاده از یک کارد خمیر را مانند خمیر پیتزا به صورت خطی برش دهید و در ادامه به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید.
  • مرحله پانزدهم: حالا نوبت به این می‌رسد که پنیر را در بین خمیر جای دهید. برای انجام این کار باید پنیر لاکتیکی را به صورت نوارهایی با طول ۸ سانتی متری و عرض ۱ سانتی متر برش دهید و سپس با فشار درون نان جای دهید.طرز تهیه نان پنیری بدون فر
  • مرحله شانزدهم: به این نکته دقت داشته باشید که اگر پنیر را به خوبی داخل خمیر فرو نکنید، بعد از این که نان پف کرد پنیرها بالا خواهند آمد و ظاهر نان شما را خراب می‌کنند.
  • مرحله هفدهم: پس از این که پنیر‌ها را داخل خمیر قرار دادید، روی خمیر را با یک پارچه تمیز بپوشانید و بگذارید تا به مدت حداقل 10 دقیقه استراحت کند.
  • مرحله هجدهم: بعد از گذشت مدت زمان لازم، باید زرده تخمی مرغی را که از قبل کنار گذاشته بودید را با یک قاشق غذاخوری شیر و مقداری زعفران مخلوط کنید.
  • مرحله نوزدهم: از یک قلمو کمک بگیرید و این مواد را روی سطح نان بزنید و به اصطلاح رومال کنید. اگر دوست داشته باشید در نهایت می‌توانید مقداری کنجد نیز روی خمیرها بپاشید.
  • مرحله بیستم: در نهایت باید فر را در مدت زمان 10 دقیقه، با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و در ادامه سینی را بعد از این که فر به خوبی گرم شد، درون آن قرار دهید. قرار دادن خمیر درون فر باید در حدود 20 دقیقه و تا جایی باشد که حباب‌ها کوچکی روی آن ایجاد شوند.
  • مرحله بیست و یکم: نان شما آماده است و اگر دوست داشته باشید برای این که روی آن طلایی شود، می‌توانید در دقایق انتهایی پخت، حالت گریل فر را روشن کنید، تا روی نان طلایی شود. در نهایت نان را از فر خارج کرده و بگذارید تا کمی خنک شود.

برای این که نان تازه بماند می‌توانید روی آن را با یک پارچه بپوشانید و هر زمان که خواستید سرو کنید. طرز تهیه نان پنیری قمشی نیز به همین روش است و می‌توانید به سادگی آن را آماده کنید. همچنین اگر علاقمند به درست کردن نان هستید احتمالا طرز تهیه نان تست نیز برای وعده صبحانه برای شما جالب خواهد بود!

طرز تهیه نان پنیری بدون استفاده از فر

اگر شما در خانه فر ندارید، احتمالا بعد از خواندن این دستور به این فکر کرده‌اید که درست کردن نان پنیری بدون فر امکان پذیر نیست. در صورتی که می‌توانید آن را به سادگی درون تابه نیز تهیه و آماده کنید. برای انجام این کار باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: از ابتدای کار تا زمانی که خمیر را آماده کرده و پنیر را درون آن قرار داده، تمام مراحل کاملا یکسان است.
  • مرحله دوم: در ادامه باید یک تابه مناسب را انتخاب کرده و سپس یک قاشق غذاخوری کره به تابه اضافه کنید و بگذارید تا ذوب شود. سعی کنید تا کره در تمام تابه پخش شود.
  • مرحله سوم: حالا خمیر را درون تابه قرار داده و درب آن را بگذارید و اجازه دهید تا یک سمت آن کاملا بپزد و سرخ شود.
  • مرحله چهارم: بعد از این که یک سمت نان سرخ شد، آن را زیر و رو کنید تا سمت دیگر آن نیز سرخ شده و آماده شود. به همین سادگی!

در پایان این مطلب اشاره می‌کنیم که اگر به تهیه انواع نان علاقه دارید، طرز تهیه نان ترتیلا را نیز مطالعه کنید.

نکات طرز تهیه نان پنیرینکات طرز تهیه نان پنیری

برای این که نان پنیری شما جذاب‌تر شود و طعم بهتری نیز داشته باشد، نکاتی وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از این نکات پرداخته‌ایم.

  1. حتما از پنیر مناسب برای تهیه این نان استفاده کنید. مناسب‌ترین نوع پنیر برای انجام این کار، پنیر لاکتیکی است. اگر به این نوع پنیر دسترسی نداشتید، می‌توانید از پنیر خامه‌ای نیز استفاده کنید. در هر صورت پنیر شما باید طوری باشد که روی نان پخش نشود و ظاهر آن را خراب نکند که در صورت استفاده از پنیر نامناسب این اتفاق رخ خواهد دارد.
  2. برای خوشمزه‌تر شدن اگر دوست داشته باشید می‌توانید از سبزیجات خشک شده نیز در تهیه این نان استفاده کنید و همچنین برای سرو کردن آن از گردو نیز استفاده کنید.

یک وعده صبحانه لذیذ با نان پنیری

در این مقاله به روش‌های تهیه نان پنیری ساده پرداختیم. همانطور که متوجه شدید بااستفاده از این روش‌ها می‌توایند در کوتاه‌ترین زمان آن را آماده کرده و نوش جان کنید. همچنین اگر امکان تهیه آن را ندارید، می‌توانید از سرویس اسنپ استفاده کنید و با سفارش آنلاین نان ، به سادگی نان مورد نظر خود را تهیه کرده و نوش جان کنید.

نظرات کاربران