طرز تهیه پای مرغ ، کرانچی و طعم دار

طرز تهیه پای مرغ
دسته بندی: فواید پروتئین
3.5/5 - (2 امتیاز)

پای مرغ خواص غیرقابل انکار و زیادی دارد. برای مثال پای مرغ می‌تواند در رشد بهتر کودکان و نوجوانان، ترمیم کردن شکستگی‌ها و کم کردن درد پشت و دیسک کمر و بهبود دهنده این درد مورد استفاده قرار بگیرد و بسیار موثر باشد. این ماده غذایی یکی از داروهایی است که دردهای مفاصل را به خوبی درمان می‌کند و جایگزینی مناسب برای قرص‌های خارجی غضروف‌ساز به حساب می‌آید. پای مرغ حتی قادر است پوسیدگی مفاصل شما را نیز ترمیم کند. این ماده جوانساز پوست است و سرشار از کلسیم، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از خوردن آن غافل نشوید. طرز تهیه پای مرغ در ادامه آمده است:

پای مرغ
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 90 دقیقه
میزان سختی کم
100 گرم پای مرغ کرانچی 215 کالری

ترد و خوش‌طعم مثل پای مرغترد و خوش‌طعم مثل پای مرغ

طرز پخت پای مرغ راحت است و خواص بی‌شماری دارد، اما فراموش نکنید که کلسترول آن بالا است و اگر فردی مبتلا به بیماری قلبی باشد، باید در مصرف آن احتیاط کند. یکی از راه‌های درمانی قطعی برای نرمی استخوان، استفاده از خوراک پای مرغ است. فراموش نکنید که این غذا با پای مرغ سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و برای دوران نقاهت بیمارانی که قسمتی از بدن آنها شکسته است بسیار مفید خواهد بود. در حالت کلی پای مرغ را با انواع ادویه‌ها و پیاز تهیه کرده و آن را نوش جان می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم تا پای مرغ سرخ شده و البته طرز تهیه انواع پای مرغ را با شما مرور کنیم.

مواد اولیه برای طرز تهیه پای مرغ

مواد اولیه موردنظر برای تهیه این پای مرغ به شکل زیر است:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پای مرغ 1 بسته
پیاز 1 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
زنجبیل 1 قاشق چایخوری
آب جوش به میزان لازم

طرز تهیه پای مرغ

طرز تهیه خوراک پای مرغ خوشمزه در ادامه آمده است:

  • مرحله اول: در مرحله اول از طرز پختن پای مرغ ، شما اول باید پاهای مرغ را تمیز کنید. اگر پای مرغ معمولی را از مرغ فروشی‌ها تهیه کرده‌اید باید ابتدا ناخن‌ها را با قیچی کوتاه کرده یا با چاقو جدا کنید. اگر بر روی پوست پاها یک لایه زرد رنگ بود آن را نیز با چاقو از پاهای مرغ جدا کنید. اگر نتوانستید این کار را انجام دهید می‌توانید به مدت زمان ۳۰ ثانیه پاهای مرغ را درون آب جوش قرار دهید تا به راحتی پوست زرد رنگ جدا شود.

مرحله دوم: بعد از آن مجدداً پاهای مرغ را شسته و آبکشی کنید. اجازه بدهید تا آب اضافی آنها به خوبی گرفته شده و تقریباً خشک شوند. البته، اگر با خرید آنلاین گوشت و مرغ مواد خود را آماده کرده‌اید، دیگر نیازی به شستن پاها نیست. پاهای مرغ بسته‌بندی شده کاملا تمیز هستند و فقط کافیست که قبل از طبخ کمی آنها را با آب بشویید

طرز درست کردن پای مرغ

برای ترمیم شکستگی می‌توانید از این غذای پرخاصیت استفاده کنید.

.

  • مرحله سوم:  پای مرغ را چگونه بپزیم؟ بعد از شستن پاها و جدا کردن آب اضافه آن‌ها، حالا یک قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار داده و درون آن آب بریزید. بعد از اینکه آب به جوش آمد پاها را به قابلمه اضافه کنید. آب باید به اندازه‌ای باشد که روی سطح پاهای مرغ را بطور کامل بگیرد.
  • مرحله چهارم: سپس پیاز را پوست گرفته و شستشو دهید. آن را به 4 قسمت یا ۶ قسمت تقسیم کنید و درون قابلمه بیندازید. در این قسمت از طرز تهیه در صورت تمایل می‌توانید 3 الی 4 حبه سیر تازه را نیز درون پای مرغ در حال جوشیدن قرار دهید.
  • مرحله پنجم: سپس نمک، فلفل سیاه و پودر زنجبیل را اضافه کرده و حرارت را کم کنید. پای مرغ چند ساعت میپزه ؟ زمان پخت پای مرغ شما یک ساعت خواهد بود. بعد از یک ساعت پای مرغ پخته شده شما آماده است. حالا حرارت را خاموش کنید و پاهای مرغ را آبکشی کنید.
  • مرحله ششم: در این مرحله از تهیه پای مرغ باید تمام آب اضافی پای مرغ گرفته شود. بعد از آن یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید. درون تابه روغن بریزید و همین که روغن داغ شد پاهای مرغ را درون روغن سرخ کنید. ممکن است بافت پای مرغ کمی آب در خود داشته باشد و سبب شود تا روغن به سر و صورت شما ریخته شود. بهتر است در ابتدای سرخ کردن درب تابه را ببندید و بعد از چند دقیقه درب آن را باز کنید تا موجب عرق کردن و چکیدن آب درون روغن شما نشود.
  • مرحله هفتم: در گام بعد از طرز تهیه پای مرغ سرخ شده ، بعد از اینکه مرغ‌ها کاملاً سرخ شدند آنها را در یک سینی و بر روی دستمال کاغذی حوله‌ای قرار دهید تا روغن‌شان به خوبی گرفته شود.
  • مرحله هشتم: اگر تمایل داشتید تا طرز تهیه پای مرغ سوخاری را نیز امتحان کنید کافیست که قبل از سرخ کردن مرغ‌ها، ابتدا آنها را در تخم مرغ هم زده و سپس ترکیب آرد سوخاری، پودر زنجبیل، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و یا در صورت تمایل کمی پودر کرانچی غلتانده و سپس سرخ کنید.
  • مرحله نهم: در ادامه طرز تهیه  ی پای مرغ به محض جدا شدن روغن اضافی و خنک شدن پاهای مرغ می‌توانید با جعفری ساطوری شده و پیازچه‌های خرد شده در کنار سس مورد نظر خود، این غذا را نوش جان کنید. فراموش نکنید که آب پای مرغ می‌تواند برای تهیه سوپ پای مرغ مورد استفاده قرار گیرد.

این دستور پخت پای مرغ بسیار ساده است.

 

روش های دیگر برای طبخ پای مرغ

طریقه پختن پای مرغ  و مدت زمان پخت پای مر غ را به شما گفتیم. در این قسمت به روش‌های دیگری که می‌توانید در طبخ پای مرغ از آنها استفاده کنید، به صورت مختصر اشاره خواهیم کرد. ضمنا فراموش نکنید که برای طرز تهیه عصاره پای مرغ نیز کافی است که مایعی که پای مرغ در آن پخته شده را به شکل سوپ، طبخ کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه پای مرغ با رب

طرز تهیه پای مرغ با رب

پای مرغ رسپی‌های متفاوتی دارد .

پای مرغ چطوری درست کنم؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده ادامه این مطلب را دنبال کنید. برای تهیه این غذا فقط کافی است که در زمان سرخ شدن، کمی رب گوجه فرنگی رقیق شده با آب را بر روی پای مرغ‌های در حال سرخ شدن بریزید و اجازه بدهید که پاهای مرغ‌ها درون رب گوجه فرنگی به خوبی تفت بخورند و سرخ شوند. این غذا با چاشنی آبلیمو یا آب‌نارنج نیز استفاده می‌شود. طرز تهیه پای مرغ با رب بسیار راحت است.

طرز تهیه پای مرغ سوخاری

برای تهیه پای مرغ سوخاری همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، کافیست قبل از سرخ کردن ابتدا پاهای مرغ را در تخم مرغ زده شده بغلتانید و سپس آنها را به ترکیب آرد سوخاری، پودر زنجبیل، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه آغشته کرده و سرخ کنید. البته می‌توانید پودرهای کرانچی طعم‌دار آماده را نیز در بازار تهیه کرده و به جای ترکیب آرد و ادویه‌جات از آن‌ها استفاده کنید.

طرز تهیه کباب پای مرغ

طرز تهیه کباب پای مرغ

یکی از غذاهای مقوی پای مرغ است.

برای آماده کردن پای مرغ به صورت کبابی می‌توانید بعد از این که پاهای مرغ در آب جوش کاملا پخته شدند، آنها را بین توری کباب پز قرار داده و بر روی باربیکیو یا منقل آماده کنید. همچنین می‌توانید در زمان کباب شدن پای مرغ از سس‌های باربیکیو، چیلی یا سس‌های مخصوص این نحوه پخت نیز استفاده کنید. کباب پای مرغ بسیار خوشمزه و محبوب است.

طرز تهیه پای مرغ چینی

برای تهیه غذای پای مرغ چینی کافیست که مرغ‌ها را در زمان سرخ کردن با ترکیبی از رب گوجه فرنگی، سس کچاپ، سویا سس، کنجد و پیازچه به خوبی تفت داده و سرخ کنید. توصیه می‌کنیم که سس چیلی را از این ترکیب حذف نکنید. اما اگر تحمل تندی بیش از اندازه غذا را ندارید می‌توانید مقدار آن را کم کنید.

پای مرغ و هزاران روش برای طبخ

در این مطلب طرز تهیه پای مرغ را به حالت‌های مختلف و با ادویه‌ها و سس‌های متنوع برای شما ارائه کردیم. همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره شد پای مرغ شاید در نگاه اول ارزش غذایی برابری با خواص گوشت مرغ نداشته باشد اما می‌تواند با داروها و قرص‌های غضروف ساز خارجی برابری کرده و برای تمام افراد به جز اشخاصی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند، مفید باشد. توصیه ما این است که حتماً پای مرغ را زیاد بجوشانید و چربی اضافی آن را بگیرید. کلسیم آن بسیار زیاد است و برای سلامت مفاصل و استخوان‌ها به شدت توصیه می‌شود. فراموش نکنید که اگر در تهیه این غذا پودر زنجبیل در دسترس شما نبود می‌توانید از زنجبیل تازه نیز استفاده کنید.

در پایان، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال خرید پای مرغ تازه هستید، از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، به قسمت سفارش آنلاین پروتئین بروید و پای مرغ را با چند کلیک سفارش دهید.

نظرات کاربران