آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
موهیتو کیوی
آموزش آشپزی
5/5 - (5 امتیاز)
2

طرز تهیه موهیتوی کیوی به همراه فوت و فن های تهیه آن

مینا اسماعیل بیگی 16 دی 1401 6 دقیقه

موهیتو یک نوشیدنی خوشمزه و دوست داشتنی است که طرفداران زیادی دارد و در هوای گرم تابستان، میل کردن آن بسیار دلچسب است. معمولا ترکیب موهیتو با میوه‌های دیگر نیز بسیار جذاب است که در این بین می‌توانیم به ترکیب موهیتو به همراه کیوی اشاره کنیم که به آن موهیتوی کیوی می‌گویند. این نوشیدنی یک انتخاب خوب برای روزهای گرم تابستان و همچنین پذیرایی از مهمان ها است.  در این مقاله قرار است تا به روش تهیه موهیتوی کیوی به سبک خانگی اشاره کنیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا طرز تهیه این نوشیدنی را یاد بگیرید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. چرا که قرار است تا ساده‌ترین روش برای انجام این کار را آموزش دهیم.

موهیتوی کیویطرز تهیه موهیتوی کیوی

موهیتوی کیوی بهترین انتخابی است که می‌توانید برای روزهای گرم تابستان داشته باشید. این موهیتو طعم فوق‌العاده‌ای دارد و اگر یک بار آن را امتحان کنید، از طرفداران پر و پاقرص آن خواهید شد. در ادامه طرز تهیه آن به صورت مرحله به مرحله آمده است:

مواد لازم برای تهیه موهیتوی کیوی

حالا که آماده‌ی درست کردن این نوشیدنی خوشمزه هستید به سراغ مواد اولیه و لازم برای تهیه آن می‌رویم. در جدول زیر مواد لازم و اولیه برای درست کردن موهیتو قید شده است. با این میزان از مواد اولیه شما می‌توانید موهیتوی کیوی را برای 4 تا 5 نفر درست کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
برگ نعنا 1 لیوان
آب لیمو 3/1 لیوان
کیوی 3 قاشق غذاخوری
شکر 2/1 لیوان
یخ به میزان کافی
آب به میزان کافی

طرز تهیه موهیتوی کیوی به صورت مرحله به مرحله

ممکن است که شما برای روش تهیه موهیتوی کیوی با روش‌های مختلفی رو به رو شده باشید، اما در این مقاله ما سعی کردیم تا ساده‌ترین روش را به شما آموزش دهیم که به به کار گیری آن می‌توانید موهیتوی کیوی را به شکل خوشمزه‌ای درست کرده و نوش جان کنید. اگر با روش موهیتو را درست کنید قطعا شیفته‌ی طعم به یادماندنی آن خواهید شد.

  • مرحله اول: اولین قدم برای تهیه این موهیتو، انتخاب و خرید کیوی است. اگر دوست دارید تا موهیتوی شما طعم ترشی داشته باشد پس باید به سراغ خرید کیوی‌های سفت بروید در غیر این صورت می‌توانید از کیوی‌هایی که کمی رسیده تر است، استفاده کنید.
  • مرحله دوم: سپس باید کیوی‌ها را به خوبی بشویید و بعد از این که آب اضافه‌ی آن گرفته شد، پوست کیوی‌ها را بگیرید و با کمک یک چاقوی تیز آن‌ها را خرد کنید. بعد از خرد کردن کیوی باید کیوی‌های خرد شده را درون مخلوط کن بریزید و اجازه دهید تا به مدت 3 تا 5 دقیقه میکس شود و به حالت پوره در بیاید.مراحل طرز تهیه موهیتوی کیوی
  • مرحله سوم: حالا که پوره‌ی کیوی شما آماده است، باید یک قابلمه یا ظرف مناسب را انتخاب کنید و کیوی پوره شده را درون آن بریزید. مقداری شکر و آب نیز به آن اضافه کنید و بگذارید تا قابلمه روی حرارت ملایم بماند تا کیوی به همراه آب شروع به جوشیدن کند.
  • مرحله چهارم: در این مرحله باید دائما محتویات درون قابلمه را هم بزنید برای این که هم شکر به صورت کامل حل شود و هم این که پوره‌ی کیوی ته نگیرد. بعد از گذشت چند دقیقه و بعد از این که پوره به یک غلظت مناسب رسید، برگ نعنا را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید تا همراه با سایر مواد شروع به جوشیدن کند و طعم و عطر آن آزاد شود.
  • مرحله پنجم: بعد از رسیدن به غلظت کافی، باید زیر قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید تا پوره‌ی کیوی کمی خنک شود. بعد از سرد شدن پوره کیوی باید آن را از صافی رد کنید تا بافت آن یکدست شود و همچنین هسته‌های کیوی جدا شوند.
  • مرحله ششم: حالا لیوان مورد نظر خود را انتخاب کرده و مقداری از پوره‌ی صاف شده را درون آن بریزید. سپس مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی با پوره ترکیب شود. در نهایت آب یا آب سودا را نیز به لیوان اضافه کرده و مجددا هم بزنید.

موهیتوی کیوی شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید. اگر دوست داشته باشید تا این نوشیدنی را به صورت سرد میل کنید، حتما چند تکه یخ درون لیوان بیندازید. همچنین می‌توانید برای تزیین و جذاب‌تر شدن ظاهر این نوشیدنی چند برگ نعنا، اسلایس‌های کیوی و لیموی ورقه‌ای شده را درون لیوان بیندازید. به همین سادگی…

طرز تهیه لیموناد کیوی گازدار

در ادامه قرار است تا به طرز تهیه لیموناد کیوی گاز دار اشاره کنیم. روش تهیه این نوشیدنی نیز تا حد زیادی شبیه به موهیتو است و طعم بی‌نظیری دارد. برای تهیه این نوشیدنی کافی است تا طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • مرحله اول: کیوی ها را به خوبی بشویید و پوست بگیرید. بعد از پوست گرفتن کیوی‌، آن‌ها را خرد کنید و درون دستگاه مخلوط کن بریزید و به خوبی هم بزنید تا به شکل پوره در بیاید.
  • مرحله دوم: سپس کیوی له شده را از داخل یک صافی رد کنید تا دانه‌هایش جدا شده و کاملا یکدست شود. سپس پوره کیوی یکدست شده را داخل یک پارچ بریزید و به آن شکر و آبلیمو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر به طور کامل حل شود.
  • مرحله سوم: حالا مخلوط به دست آمده را داخل یخچال به مدت 3 تا 4 ساعت نگه دارید تا کاملا خنک شود. در نهایت زمانی که قصد میل کردن لیموناد کیوی را داشتید، پوره را داخل لیوان بریزید و به آن آب معدنی گاز دار اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. لیموناد را با چند تکه یخ سرو کرده و از طعم آن لذت ببرید.طرز تهیه لیموناد کیوی گازدار

فوت و فن‌های درست کردن موهیتوی کیوی

برای این که بتوانید موهیتوی کیوی را به شکل بهتری درست کنید لازم است تا برخی از نکات را بدانید و رعایت کنید که در ادامه به این نکات اشاره کرده‌ایم.

  1. یکی از کارهایی که می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن موهیتو به کار گیرید، این است که لیموترش را با پوست داخل میکسر بریزید و سپس به موهیتو اضافه کنید. با انجام این کار هم رنگ موهیتوی شما بهتر خواهد شد و هم این که طعم لیمو را بیشتر احساس خواهید کرد.
  2. یکی از رازهای خوش طعم تر شدن موهیتو این است که از نعنای زیادی در تهیه آن استفاده کنید. پس در استفاده از نعناع دست و دلباز باشید. اگر شما طعم موهیتوی کیوی را دوست داشته باشید، قطعا موهیتوی ساده نیز برای شما جذاب خواهد بود. پس طرز تهیه موهیتوی خانگی با طعم به یادماندنی! را نیز مطالعه کنید.

خواص موهیتو

تا به اینجای کار در مورد نحوه‌ی درست کردن موهیتو و همچنین نکات فوق العاده در تهیه این نوشیدنی صحبت کردیم. حالا نوبت به این می‌رسد که در مورد خواص موهیتو و شگفتی‌های مصرف آن صحبت کنیم.

  1. قبل از هر چیزی باید بگوییم که موهیتو به دلیل طبیعی بودن و استفاده از مواد اولیه‌ای مانند نعنا و لیمو برای سلامتی انسان بسیار مفید می باشد. نعنا سرشار از آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدان موجود در این نوشیدنی برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری هایی مانند انواع سرطان و بیماری‌های قلب و عروقی و همچنین بیماری عصبی بسیار مفید است.
  2. یکی دیگر از مواد اصلی در تهیه این نوشیدنی آب لیمو و حتی خود میوه‌ی لیمو ترش است. همانطور که احتمالا اطلاع دارید، لیمو ترش سرشار از ویتامین C می باشد و مصرف این ویتامین نیز برای مبارزه با بسیاری از امراض مفید است.
  3. یکی دیگر از خواص موهیتو این است که سبب بهبود سیستم و دستگاه گوارشی بدن می‌شود و همچنین شما می‌توانید برای جلوگیری از ضعیف شدن دستگاه گوارشی همواره این نوشیدنی را مصرف کنید.
  4. یکی دیگر از ویژگی‌های مصرف این نوشیدنی این است که همچنین موجب بهبود سیستم دفاعی و ایمنی بدن می شود و برای تقویت دستگاه ایمنی بدن بسیار مفید است. همچنین موجب تحریک سلول‌های بدن و بهبود گلبول های سفید نیز خواهد شد و بدن شما را در برابر برخی از بیماری‌ها مقاوم می‌کند.
  5. به عنوان یکی از بهترین خواص موهیتو می‌توان به خاصیت ضد التهابی آن اشاره کرد که موجب پیشگیری و همچنین مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند سندروم روده متحرک می‌شود.
  6. آخرین خاصیتی که قرار است تا در مورد این نوشیدنی بیان کنیم، این است که این نوشیدنی در بهبود سلامت پوست انسان بسیار مفید است. چرا که در تهیه آن از لیمو و نعنا استفاده می‌شود و در بهبود و از بین رفتن مشکلاتی مانند اگزما و آکنه اثرگذار هستند. در نهایت خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در این نوشیدنی موجب کاهش مشکلاتی همچون پیری زودرس می شود.

موهیتوی کیوی، موهیتوی سبز خوشمزه

همانطور که با خواندن این مقاله متوجه شدید طرز تهیه موهیتوی کیوی بسیار ساده است، اما گاهی اوقات ممکن است که مواد اولیه یا زمان کافی برای تهیه این نوشیدنی را نداشاته باشید. بنابراین در این حالت خرید آنلاین آبمیوه از اسنپ فود ساده‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید و در زمان کوتاهی آبمیوه یا نوشیدنی موردعلاقه‌ی خود را دریافت کرده و نوش جان کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

فریدون
30 شهریور 1402

سلام در موهیتوی کیوی چه چیزی بریزم که خوشمزه تر بشه

  • snappfoodadmin
    30 شهریور 1402

    سلام یکی از رازهای خوش طعم تر شدن موهیتو کیوی استفاده از نعنای زیاد در تهیه نوشیدنی موهیتو خوشمزه است

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود