بهترین نوشیدنی های گرم مجلسی برای مهمانی

دسته بندی: انواع نوشیدنی ها
3/5 - (2 امتیاز)

برای درست کردن بهترین نوشیدنی گرم مجلسی آماده اید؟ در دورهمی های زمستانه سرو یک نوشیدنی گرم می تواند لذت بردن از جمع و فضای سرد موجود را دو چندان کند. البته شاید با صحبت از نوشیدنی گرم اولین چیزی که به ذهن ما می رسد، چای یا قهوه باشد. البته که همین چای هم در انواع گوناگونی مثل چای سیاه، چای سفید، چای سبز و چای طعم دار موجود است و در مقابل هم قهوه را به اشکال گوناگون با طعم های مختلفی می توان تهیه کرد.

اما آنچه که قرار است در اینجا به شما معرفی کنیم، چیزی بیش تر از چند نوشیدنی ساده و همگانی هستند که همه ما به صورت مکرر از آن ها استفاده می کنیم. با ما همراه باشید تا با معرفی 5 نوشیدنی گرم و خوشمزه ایده های مجلس گرم کن زمستانی خود را بهبود بخشید.

بهترین نوشیدنی گرم مجلسی با شیر

شیر یکی از ترکیبات اصلی بسیاری از نوشیدنی های گرم است که علاوه بر طعم لذت بخشی که دارد، بسیار هم پر خاصیت است. یکی از دستورالعمل های تهیه نوشیدنی گرم برای مهمانی با شیر را در ادامه با شما به اشتراک می گذاریم.

بهترین نوشیدنی گرم مجلسی با شیر

مواد اولیه نوشیدنی گرم با شیر

  • 1 لیوان شیر
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 2 قطره عصاره وانیل
  • 2/1 قاشق چایخوری پودر دارچین

نحوه تهیه نوشیدنی گرم برای مهمانی با شیر

  1. برای تهیه بهترین نوشیدنی گرم مجلسی با شیر، ابتدا شیر را درون شیر جوش بریزید و با حرارت زیاد بپزید تا کف کند. بهتر است مقدار شیر کمی بیشتر از 1 لیوان باشد تا در موقع جوشیدن اندازه ای که بخار می شود را جبران کرده باشید.
  2. در ادامه عسل را به همراه وانیل در شیر مخلوط کنید. در انتها هنگام سرو، دارچین را روی شیر بپاشید.

نکته: از این مقدار نوشیدنی 152 کالری انرژی، 8 گرم پروتئین، 18 گرم کربوهیدرات، بیش از 4 گرم چربی و حدود 19 گرم کلسترول دریافت خواهید کرد.

بهترین نوشیدنی گرم مجلسی با شکلات داغ

یک فنجان شکلات داغ به عنوان یک نوشیدنی فوق العاده می تواند جمع شما را به وجد بیاورد و انرژی افراد حاضر برای خوشگذرانی را دو چندان کند. این نوشیدنی دقیقاً همان چیزی است که در یک بعدازظهر یا شب زمستانی به آن نیاز دارید.

بهترین نوشیدنی گرم مجلسی با شکلات داغ

مواد اولیه تهیه هات چاکلت

  • 1 لیوان شیر
  • 50 گرم شکلات
  • 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • 1 قاشق غذاخوری شکر
  • 2/1 قاشق چای خوری وانیل

نحوه آماده سازی بهترین نوشیدن گرم برای مهمانی

  1. برای تهیه شکلات داغ به عنوان بهترین نوشیدنی گرم مجلسی ابتدا تکه های شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید. سپس شیر را در شیرجوش ریخته و گرم کنید.
  2. در ادامه شکر و پودر کاکائو را به شیر اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا مواد در شیر حل شوند. سپس وانیل را به شیر اضافه کنید.
  3. در این مرحله باید شکلات ذوب شده را به شیر اضافه کنید. دقت کنید که حرارت ملایم باشد. پس از حل شدن شکلات در شیر، هات چاکلت شما آماده است. در صورت تمایل با مارشمالو یا خامه فرم گرفته تزیین کنید.

نکته: با مصرف این نوشیدنی 15 گرم چربی، 2 گرم فیبر رژیمی، 10 گرم پروتئین، 30 گرم قند و مقادیری آهن، کلسیم، پتاسیم، سدیم و کلسترول را دریافت خواهید کرد.

دمنوش زعفران به عنوان بهترین نوشیدنی گرم مجلسی

برای تنوع بخشیدن به مجلس خود در فضای سرد زمستان می توانید انواع دمنوش را تهیه و سرو کنید. دمنوش های مختلف فواید بسیاری دارند. مهم تر از هر چیزی اینکه اغلب آن ها خاصیت آرامبخشی دارند. به همین دلیل استفاده از این سری نوشیدنی های گرم در دورهمی ها می تواند خاطره خوبی از مهمانی شما بر جای بگذارد.

دمنوش زعفران به عنوان بهترین نوشیدنی گرم مجلسی

مواد اولیه دمنوش زعفران

  • 1 قاشق چایخوری زعفران خشک
  • 3 لیوان آب سرد
  • عسل یا نبات به میزان لازم

نحوه آماده سازی دمنوش زعفران به عنوان نوشیدنی گرم برای مهمانی

  1. برای تهیه دمنوش زعفران به عنوان بهترین نوشیدنی گرم مجلسی کار سختی پیش رو ندارید. در ابتدا باید زعفران را با استفاده از آسیاب دستی پودر کنید.
  2. در ادامه پودر زعفران را به همراه 3 لیوان آب سرد درون قوری بریزید و اجازه دهید تا حدود 30 دقیقه دم بکشد. سپس با عسل یا نبات نوشیدنی خود را شیرین کرده و میل کنید.

نکته: دمنوش زعفران حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و ویتامین های گروه ب و ویتامین ث است که فواید زیادی از جمله سلامت قلب، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و خاصیت ضد سرطانی را به دنبال دارد.

بهترین نوشیدنی گرم مجلسی با طعم نارگیل

اکثریت افراد طعم نارگیل را دوست دارند. تمامی خوراکی ها و نوشیدنی هایی با مزه نارگیل بسیار پرطرفدار هستند. در ادامه یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه و البته مجلسی را به شما معرفی می کنیم که می توانید در موقعیت های گوناگون برای پذیرایی از مهمانان از آن استفاده کنید.

بهترین نوشیدنی گرم مجلسی با طعم نارگیل

مواد اولیه نوشیدنی نارگیلی

  • 3 فنجان شیر
  • 4/1 لیتر شیر نارگیل
  • 3/1 فنجان شکلات آب شده
  • 2 قاشق غذاخوری پودر نارگیل
  • 2/1 قاشق چایخوری وانیل

نحوه آماده سازی نوشیدنی نارگیلی

  1. ابتدا تهیه نوشیدنی نارگیلی به عنوان بهترین نوشیدنی گرم مجلسی باید شیر و شیرنارگیل را در یک ظرف فلزی مثل شیرجوش گرم کنید.
  2. در ادامه پس از جوش آمدن ترکیب شکلات ذوب شده را به همراه وانیل و پودر نارگیل به شیر اضافه کرده و مخلوط را خوب هم بزنید.
  3. سپس نوشیدنی را در یک ظرف ریخته و آن را سرو کنید. برای تزیین این نوشیدنی خوشمزه هم می توانید از خامه فرم گرفته و شکلات رنده شده استفاده کنید.

نکته: نوشیدنی های حاوی شکلات خالص یا پودر کاکائو خام به دلیل دارا بودن فلانوئیدهای قدرتمند از بدن در برابر رادیکال های آزاد بیماری زا جلوگیری می کنند.

طرز تهیه بهترین نوشیدنی گرم مجلسی با انار

انار یکی از میوه هایی است که در فصول سرد سال برداشت می شود. با این میوه هم می توانید یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه و همه پسند را تهیه و در مجالس خود سرو کنید. ترکیب انار با برخی از چاشنی ها باعث خوشمزه شدن آن می شود. در ادامه شما را با نحوه تهیه این نوشیدنی آشنا خواهیم کرد.

مواد اولیه نوشیدنی گرم برای مهمانی با انار

  • 1 فنجان آب انار
  • 7 فنجان آب
  • 1 عدد چوب دارچین تازه
  • 2 عدد میخک
  • 2 عدد چای کیسه ای
  • 4/1 فنجان آب لیمو تازه
  • 1 فنجن شکر
  • کمی زنجبیل تازه

نحوه آماده سازی نوشیدنی گرم انار

  1. نوشیدنی انار را اگر درست و به قاعده تهیه کنید، می توانید آن را به عنوان بهترین نوشیدنی گرم مجلسی در موقعیت های مختلف سرو کنید. برای تهیه این نوشیدنی در ابتدا چاشنی ها از جمله کمی زنجبیل تازه، چوب دارچین، میخک و شکر را به همراه آب درون یک طرف بریزید و اجازه دهید تا مخلوط مورد نظر با حرارت ملایم جوش بیاید.
  2. پس از یکی دو دقیقه از جوشیدن ترکیب 2 چای کیسه ای را درون آن قرار دهید. پس از گذشت یک دقیقه دیگر آب لیمو و آب انار را به آن اضافه کنید.
  3. در ادامه اجازه دهید نوشیدنی مورد نظر شما حدود 10 دقیقه دیگر گرم شود سپس آن را از یک صافی رد کنید. برای تزیین نوشیدنی در هر فنجان می توانید از یک برش لیمو تازه استفاده کنید.

نکته: بهتر است این نوشیدنی را با آب انار تازه تهیه کنید تا از خواص پتاسیم، کلسیم، ویتامین دی و ویتامین ب5 موجود در آن بهره مند شوید.

جمع بندی

اگر در این روزها قصد برگزاری یک مهمانی را دارید، می توانید با سرو یکی از نوشیدنی های ذکر شده از لیست بالا، فضای مجلس را گرم و صمیمی تر کنید. برای اینکه مطمئن شوید نوشیدنی شما با ذائقه همه مهمانان همخوانی دارد، پیشنهاد می کنیم چند نوع از آن ها را به طور همزمان تهیه و استفاده کنید.

نظرات کاربران

لیلا
12.دی.1401

این مطلبتون حرف نداشت واقعا همشونو میشه درست کرد تقریباً. خیلی مفصل هم توضیح داده بودین مرسی .

    Snappfood
    12.دی.1401

    سلام لیلا عزیز، خوشحالیم که از این مطلب راضی بودین و براتون مفید بوده. پیشنهاد میکنم مطالب زیر که درباره طرز تهیه انواع نوشیدنی نوشته شده رو مطالعه کنید.

borat
12.دی.1401

اون نوشیدنی انار رو پیشنهاد میکنم. من همه موادش رو نداشتم ولی بازم عالی بود

    Snappfood
    12.دی.1401

    سلام دوست عزیز ممنونیم که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتید، اگر از این مقاله خوشتون اومده مطالب زیر رو که درباره طرز تهیه انواع نوشیدنی نوشته شده‌است رو از دست ندین.
    https://blog.snappfood.ir/category/نوشیدنی-ها/page/5/