همه چیز درباره همکاری سازمانی یا پارتنرشیپ با اسنپ فود!

4.3/5 - (22 امتیاز)

همکاری سازمانی یا پارتنرشیپ چیست؟

به طور کلی به همکاری دو سازمان با هدف خلق یک ارزش مشترک به نفع مشتریان، جامعه و خود سازمان‌ها را همکاری سازمانی یا پارتنرشیپ می‌گویند.

اما نکته مهم این نوع همکاری، رابطه بین دو سازمان است که فراتر از رابطه بین فروشنده و مشتری است. به عبارت دیگر در همکاری سازمانی، دو شرکت صرفا خدمات یکدیگر را نمی‌خرند بلکه به صورت مشترک اقدام به انجام فعالیت‌های گوناگون می‌کنند.

سطح‌های مختلف در همکاری سازمانی

همکاری‌های سازمانی در سطح‌های مختلفی صورت می‌گیرد که بالاترین سطح آن، همکاری در سطوح استراتژیک مانند تاسیس شرکت مشارکتی (joint venture) یا تملک و تلفیق شرکت‌ها (merger & acquisition) و کارهای مشابه دیگر است.
در سطوح پایین‌تر شرکت‌ها می‌توانند با به اشتراک‌گذاری برخی منابع در زمینه‌های گوناگون مانند طراحی محصولات جدید، فعالیت‌های بازاریابی مشترک و… با یکدیگر همکاری داشته باشند.

همکاری‌های سازمانی این فرصت را به وجود می‌آورد تا سازمان‌هایی با ابعاد و حتی اهداف گوناگون با یکدیگر تعامل و تبادل منابع داشته باشند. به عنوان مثال شرکت‌های خصوصی با سازمان‌های دولتی همکاری کنند یا شرکت‌های کوچکتر با سازمان‌ها و برند‌های بزرگ پارتنرشیپ داشته باشند.

زمینه‌های همکاری با اسنپ فود

اسنپ فود در کنار ارائه خدمات گسترده و جامعه مشتریان وسیع و گوناگون، منابع مهم و ارزشمندی را در طی مدت زمان فعالیت خود به دست آورده که با به اشتراک گذاشتن آن با شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر می‌تواند ارزش بیشتری برای طرفین و جامعه ایجاد کند.

در حال حاضر همکاران اسنپ فود به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • رستوران و فروشگاه‌هایی در اسنپ فود مشغول به فعالیت هستند.
  • شرکت‌هایی که در جذب و حفظ مشتریان و فعالیت‌های دیگر با اسنپ فود همکاری می‌کنند که این مقاله مربوط به همین نوع همکاری است.

 

معرفی تعدادی از همکاری‌های سازمانی با اسنپ فود

اجرای تبلیغات یا کمپین‌های مشترک

در برگزاری کمپین‌های مشترک، طرفین با متحد کردن منابع و نیرو‌ها، برای محصولات و خدمات خود بازاریابی مشترک انجام می‌دهند.
این نوع همکاری اهداف زیر را دنبال می‌کند:

  • گسترده‌تر شدن مخاطبان
  • افزایش آگاهی از برند
  • جذب مشریان جدید
  • افزایش فروش

در این مدل همکاری، طرفین رسانه‌های تبلیغی (آنلاین یا آفلاین) و امکانات اجرایی دیگر را به اشتراک می‌گذارند تا به اهداف مشترک برسند.

مثال 1: کمپین فیلموفود (کمپین مشترک اسنپ فود و فیلیمو)

یکی از منابع و قابلیت‌های مهم اسنپ فود، تجربه بالا در اجرای کمپین‌های بازی گونه (Gamification) در ابعاد بزرگ و با سناریو‌های جذاب و متنوع است.
کمپین فیلموفود، دارای یک لندینگ پیج اختصاصی بود که کاربران باید از بین خانه‌های بازی، یکی را به صورت شانسی انتخاب کرده و جایزه پشت آن خانه را برنده می‌شدند.
خروجی این کمپین جذب کاربران جدید و افزایش فروش برای هر دو شرکت بود.

کمپین فیلیمو فود

توضیح تصویر: هدر اصلی کمپین فیلموفود

مثال 2: کمپین تولدبازی (کمپین مشترک اسنپ فود و آپ)

شرکت آسان پرداخت و اسنپ فود همواره همکاری‌های مشترک بسیاری با یکدیگر داشته‌اند.
این کمپین به مناسبت جشن 13 سالگی آپ طراحی و اجرا شد که کاربران می‌توانستند با زدن دکمه ماشین شانس، شانس خود را برنده شدن جایزه‌های جذاب کمپین امتحان کنند.
همچنین کاربران با هر تراکنش در سوپراپلیکیشن آپ و یا هر سفارش از اسنپ فود، می‌توانستند شانس اضافه گرفته و چندین بار در بازی شرکت کنند.

کمپین مشترک اسنپ فود و آسان پرداخت

توضیح تصویر: بنر اصلی کمپین تولدبازی

برنامه‌های حفظ و جذب مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها به صورت دوره‌ای و هدفمند، از راه‌های مختلفی با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند.
به طور مثال اسنپ فود به کاربران خود پیامک درصد تخفیف یا اطلاع رسانی فودپارتی و… ارسال می‌کند.

همچنین کسب و کارها با راه‌اندازی باشگاه مشتریان برای کاربران خود ارزش افزوده خلق می‌کنند که باعث افزایش حس وفاداری آنها می‌شود.

اسنپ فود در هر دو موردی که ذکر شد قابلیت همکاری را دارد که در ادامه مثال‌هایی از  آن را آورده‌ایم.

مثال 1: همکاری اسنپ فود و شاتل در باشگاه مشتریان

شاتل به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در ارائه خدمات اینترنتی است و دارای جامعه مشتریان گسترده و وفادار است. کد‌های تخفیف اسنپ فود یکی از پیشنهاداتی است که در باشگاه مشتریان این شرکت وجود دارد و کاربران می‌توانند از این پیشنهاد خاص بهره‌مند شوند.

مثال 2: همکاری اسنپ فود و موپن

موپن یکی از سایت‌های ارائه دهنده کد تخفیف است که کد تخفیف‌های متعددی از کسب و کارهای گوناگون را به کاربران عرضه می‌کند. کد تخفیف سرویس‌های مختلف اسنپ فود نیز  در این وب‌سایت در دسترس است.
این همکاری موجب جذب کاربران جدید و افزایش فروش برای اسنپ فود و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کاربران و شرکت موپن می‌شود.

 

مسئولیت های اجتماعی

مسئولیت اجتماعی، در واقع مسئولیتی خیرخواهانه و نیکوکارانه در اجتماع است که در همه کشورهای دنیا توسط افراد و مجموعه‌های شناخته شده برای حل مشکلات و معضلات جامعه انجام می‌شود.

در فعالیت‌هایی که به عنوان مسئولیت اجتماعی شناخته می‌شود، همه امور به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی برای بهبود یافتن وضعیت جامعه انجام می‌گیرند. این مشارکت‌ها و فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلفی نظیر زیر می باشد:

  • کمک نقدی برای افراد نیازمند
  • کمک به بنیاد خیریه کودکان
  • کمک به تحصیل کودکان با استعداد
  • و فعالیت در مراسم‌های اجتماعی دیگر را شامل می‌شود.

مثال: همکاری اسنپ فود و بنیاد کودک

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اسنپ فود بخشی از درآمد حاصل از سفارشات خود در این ماه را به بنیاد کودک اهدا کرد.
بنیاد کودک از سال 1373 در ایران و آمریکا افتتاح شده است. این موسسه خیریه غیردولتی و مردم‌نهاد با شناسایی کودکان کم‌برخوردار و با استعداد در 36 استان ایران، برای ادامه تحصیل به آنها کمک می‌کند.

همکاری اسنپ فود و بنیاد کودک

توضیح تصویر: بنر اصلی همکاری اسنپ فود و بنیاد کودک

راه‌های دیگر همکاری سازمانی با اسنپ فود

نکات مهم در زمینه همکاری با اسنپ فود

  • همکاری با اسنپ فود محدودیت ندارد و تا جایی که بتوانیم به خلق ارزش مشترک برای جامعه و مشتریان دست پیدا کنیم، با سازمان‌های مختلف همکاری خواهیم کرد.
  • همکاری اسنپ فود با یک سازمان، محدود به یکی از زمینه‌های مذکور نیست. بسیاری از شرکت‌هایی که اسنپ فود با آنها همکاری می‌کند، در دو یا چند زمینه به طور همزمان در حال همکاری هستند.

بنابراین، روش‌های زیر نیز می‌توانند راهی برای همکاری سازمان‌های خصوصی و دولتی با اسنپ فود باشند:

  • ارائه بسته‌های خدمات رفاهی به کارکنان سازمان‌ها
  • همکاری در زمینه تولید محتوای مشترک
  • همکاری برای برگزاری آموزش‌های مشترک
  • و بسیاری از راه های نوآورانه دیگر

سخن آخر!

در آخر اگر فکر می‌کنید در سازمان شما فرصت همکاری با اسنپ فود وجود دارد، می‌توانید با ما در ارتباط باشید و درباره گزینه‌های همکاری و جزییات بیشتر با کارشناسان اسنپ فود صحبت کنید.

بنابراین در صورت تمایل از این لینک می‌توانید اطلاعات تماس خود را با ما به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت با شما ارتباط برقرار کنیم.

 

 

نظرات کاربران

    snappfoodadmin
    14.تیر.1402

    سلام ممنون از همراهی شما با اسنپ فود و بلاگ اسنپ فود

نادره رمزایی
13.شهریور.1402

سلام اطلاعات خوب و مفیدی درباره همکاری سازمانی یا پارتنرشیپ گفیتد مرسی