آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • مرینیت ماهی
    مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها مهر 7, 1403
  • ترک عادت گاز گرفتن سگ
    ترک عادت گاز گرفتن سگ ها به طور دائمی مهر 7, 1403
  • روغن کانولا
    روغن کانولا چیست و برای چی خوبه؟ مهر 7, 1403
صفحه پیدا نشد!
مرینیت ماهی
پروتئین
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها

مینا اسماعیل بیگی 07 مهر 1403 6 دقیقه

بعضی افراد غذاهای دریایی مثل ماهی را دوست ندارند و شاید یکی از دلایل این موضوع، بوی زهم آن باشد. بنابراین اگر بتوانید هنگام پخت ماهی، عطر و طعم متفاوتی ایجاد کنید، احتمالا غذای دریایی شما با استقبال بهتری مواجه می‌شود. خوشبختانه برای مزه دار کردن ماهی ، روش‌های بسیار متنوعی وجود دارند و از یک طعم تند آتشی تا یک مزه ملایم و ملس را دربرمی‌گیرند.

البته تازه بودن ماهی در طرز تهیه غذاهای دریایی هم نکته مهم دیگری است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید؛ زیرا ماهی کهنه بوی بدی دارد و این باعث می‌شود که تلاش شما برای طعم دار کردن ماهی به نتیجه دلخواه نرسد. پس ماهی‌هایی را انتخاب کنید که گوشتی سفت، چشمانی براق و آبشش‌هایی قرمز داشته باشند. حالا اگر کنجکاوید بدانید روش‌های مرینیت ماهی چیست، با اسنپ فود همراه باشید و روش‌های زیر را ببینید:

مرینیت ماهی با طعم دار کردن روغن

مرینیت ماهی با طعم دار کردن روغن

برای مزه دار کردن ماهی به این روش، تکه‌های ماهی را به مقداری نمک و فلفل سیاه آغشته کنید. سپس در تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و تکه‌های ماهی را در تابه قرار دهید. در ادامه، مقداری زنجبیل تازه و پیاز و سیر خرد‌شده اضافه کنید و اجازه دهید ماهی در روغنی که با این مواد مزه‌دار شده، خوب سرخ شود. این روش مرینیت ماهی مناسب زمان‌هایی است که برای مزه دار کردن ماهی وقت کافی ندارید.

مرینیت ماهی با زعفران

مرینیت ماهی با زعفران

زعفران را با مقداری آب جوش دم کنید. در این فاصله، روی تکه‌های ماهی مقداری آبلیمو و نمک بریزید و آن‌ها را 20 دقیقه در یخچال بگذارید. در ادامه، یک پیاز متوسط را رنده کنید، آب پیاز رنده‌شده را بگیرید و آن را روی ماهی بریزید. سپس، یک حبه سیر رنده‌شده و مقداری فلفل سیاه و زردچوبه هم اضافه کنید. در نهایت، همه قسمت‌های ماهی‌ها را به زعفران آغشته کنید و 30 دقیقه صبر کنید تا ماهی کاملا طعم‌دار شود.

مرینیت ماهی با رب انار

مرینیت ماهی با رب انار

ابتدا همه قسمت‌های ماهی را به روغن زیتون آغشته کنید. سپس، آب یک لیموترش تازه یا نارنج تازه را روی ماهی‌ها بریزید و مقداری زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، دارچین و ادویه مخصوص ماهی اضافه کنید. در ادامه، رب انار و یک پیاز خلالی را هم در ظرف حاوی ماهی بریزید و بعد از اینکه همه قسمت‌های ماهی را با این مواد ماساژ دادید، ظرف را برای 1 ساعت در یخچال بگذارید.

نکته: اگر رب انار شما غلیظ است، مقداری آب لیموترش تازه به آن اضافه کنید.

نکته: از ترکیبات مختلفی برای ادویه ماهی سرخ کرده استفاده می‌شود که معمولا ترکیباتی مثل پودر سیر و پیاز، تخم گشنیز، میخک و زیره در آن وجود دارد.

مرینیت ماهی با لیموترش

مرینیت ماهی با لیموترش

آب 2 عدد لیموترش را در ظرفی مناسب بریزید و مقداری آویشن و روغن زیتون به آن اضافه کنید. حالا تکه‌های ماهی را به مدت 30 دقیقه در این سس بخوابانید تا کاملا طعم‌دار شوند. این روش برای مرینیت ماهی سالمون هم بسیار مناسب است و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد.

مرینیت ماهی با عسل و کنجد

مرینیت ماهی با عسل و کنجد

عسل را با سیاه دانه و کنجد در ظرفی مناسب بریزید و مقداری جعفری خرد‌شده هم اضافه کنید. در ادامه، تکه‌های ماهی را در روغن فراوان بیندازید تا کاملا سرخ شوند. سپس، ماهی‌های سرخ‌شده را در ظرف سرو بچینید و روی آن‌ها از این سس ترکیبی بریزید.

مرینیت ماهی با سس سویا

مرینیت ماهی با سس سویا

تکه‌های ماهی را در روغن بیندازید و مقداری پیاز و سیر خرد‌شده هم به تابه اضافه کنید. در این فاصله، ترکیبی از سس سویا، پودر زنجبیل، زیره، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و کمی سرکه درست کنید و این سس را در زمان سرخ شدن روی ماهی‌ها بریزید تا طعم فوق‌العاده‌ای پیدا کنند. معمولا از این روش برای تهیه ماهی قزل آلا و  طعم دار کردن ماهی قزل برای کباب کردن استفاده می‌شود.

مرینیت ماهی با رزماری

مرینیت ماهی با رزماری

این روش هم یکی از روش‌های فوری مزه دار کردن ماهی است. برای این منظور، هنگام سرخ کردن ماهی‌ها، چند عدد رزماری روی آن‌ها قرار دهید و مقداری هم نمک و فلفل بزنید. رزماری یکی از بهترین و مؤثرترین گیاهان برای از بین بردن بوی زهم ماهی است.

مرینیت ماهی با تمبر هندی

مرینیت ماهی با تمبر هندی

اگر به‌دنبال بهترین طعم دهنده ماهی هستید، تمبر هندی را از قلم نیندازید. در این روش، تکه‌های ماهی را با پیاز و سیر خرد‌شده، ادویه مخصوص ماهی و مقداری نمک مزه‌دار کنید و 1 ساعت در یخچال بگذارید. سپس، تمبر هندی را با آب گرم مخلوط کنید و آن را از صافی عبور دهید. در ادامه، مقداری گشنیز و شنبلیله تازه را هم خرد کنید و کنار بگذارید.

حالا تکه‌های ماهی را در روغن سرخ کنید و همزمان سبزی‌های خرد‌شده را هم در تابه بریزید. بعد از سرخ شدن ماهی‌ها، عصاره تمبر هندی را اضافه کنید و صبر کنید تا تمبر هندی بجوشد. سپس، رب گوجه‌فرنگی و فلفل سیاه را هم اضافه کنید و اجازه دهید ماهی‌ها در این سس، کاملا مغزپخت و مزه‌دار شوند.

نکته: دقت کنید که زیاده‌روی در مصرف شنبلیله، طعم تلخی به ماهی‌ها می‌دهد.

مرینیت ماهی با زنجبیل

مرینیت ماهی با زنجبیل

در این روش، مقداری زنجبیل تازه خرد‌شده یا پودر زنجبیل را روی تکه‌های ماهی بریزید و مقداری نمک و فلفل سیاه هم اضافه کنید. حالا نیم ساعت صبر کنید تا ماهی‌ها مزه‌دار شوند. سپس آن‌ها را به شیوه دلخواه بپزید.

نکته: عطر و طعم زنجبیل تازه، قوی‌تر از پودر زنجبیل است و این ادویه معطر با طبع گرم خود، سردی ماهی را تعدیل می‌کند.

مرینیت ماهی با سرکه

مرینیت ماهی با سرکه

یکی دیگر از بهترین طعم دهنده‌های ماهی سرکه است که به‌خوبی بوی زهم آن را می‌گیرد. وسایل مرینت در این روش، زعفران، سرکه سفید و مقداری نمک و فلفل سیاه هستند. همه این مواد را با هم مخلوط کنید و تکه‌های ماهی را برای 1 ساعت در این ترکیب استراحت دهید.

مرینیت ماهی با سس باربیکیو

مرینیت ماهی با سس باربیکیو

اگر به‌دنبال طعم‌های جدید هستید، سس باربیکو را برای مزه دار کردن ماهی امتحان کنید. برای این منظور، 2 قاشق سوپ‌خوری از این سس را با پوره 1 عدد فلفل دلمه‌ای مخلوط کنید و تکه‌های ماهی را در این ترکیب قرار دهید. در ادامه، پوست زرد یک لیموترش تازه را روی مواد قبلی رنده کنید و اجازه دهید ماهی داخل این مخلوط به مدت 1 ساعت مزه‌دار شود.

مرینیت ماهی با سیر و پیاز

مرینیت ماهی با سیر و پیاز

در این روش، آب پیاز را با رنده کردن بگیرید و آن را همراه با سیر رنده‌شده روی تکه‌های ماهی بریزید. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و اجازه دهید ماهی به مدت نیم ساعت در این مخلوط بماند و طعم‌دار شود.

مرینیت ماهی با شیر

مرینیت ماهی با شیر

اگر در فکر مزه دار کردن ماهی برای سرخ کردن هستید، مقداری شیر را با نمک و فلفل کافی در ظرفی مناسب مخلوط کنید و این سس را روی تکه‌های ماهی بریزید. سپس، ماهی‌ها را در پودر سوخاری بغلطانید و آن‌ها را در روغن فراوان سرخ کنید.

مرینیت ماهی با سس کچاپ تند

مرینیت ماهی با سس کچاپ تند

این روش مخصوص افرادی است که عاشق غذاهای تند هستند. کافی است 5 قاشق سس کچاپ را با 1 قاشق نمک و 1 قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و تکه‌های ماهی را 1 ساعت داخل این ترکیب استراحت دهید. ماهی مزه‌دار‌شده به این روش باید با حرارت بسیار ملایم سرخ یا داخل فر گریل شود.

مرینیت ماهی با پودر سوخاری

مرینیت ماهی با پودر سوخاری

در این روش، ابتدا کمی نمک روی ماهی‌ها بپاشید و سپس، دو ظرف کنار دست خود قرار دهید. داخل یکی پودر سوخاری بریزید و در دیگری، تخم‌مرغ زده‌شده را با ادویه‌جات دلخواه و مقداری زعفران ترکیب کنید. حالا ماهی را به ترتیب در آرد سوخاری، تخم‌مرغ و مجددا آرد سوخاری بزنید و آن‌ها را در روغن داغ سرخ کنید یا داخل فر بپزید.

حالا وقت خوردن یک ماهی خوشمزه و طعم‌داراست…

در بالا روش‌های مرینیت ماهی را برایتان توضیح دادیم. حال، اگر وقتی برای مزه دار کردن ماهی یا پختن آن ندارید اما هوس خوردن یک ماهی خوشمزه شما را رها نمی‌کند، سری به اسنپ فود بزنید و از بخش سفارش آنلاین محصولات پروتئینی، پروتئین مورد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید. البته اگر به‌دنبال ادویه ماهی سرخ کرده هم باشید، باز هم اسنپ فود راه را برای شما باز می‌کند و می‌توانید با رفتن به بخش عطاری آنلاین این سایت، ادویه‌های دلخواه خود را به‌راحتی سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2729 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود