آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • روش تکثیر آگلونما و آموزش قلمه زدن
    تکثیر آگلونما و آموزش 3 روش اصلی شهریور 28, 1403
  • کالباس چیست
    کالباس چیست؟ شهریور 28, 1403
  • ژامبون چیست؟
    ژامبون چیست؟ شهریور 28, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع غذا با کدو سبز
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

انواع غذا با کدو سبز

مینا اسماعیل بیگی 25 شهریور 1403 19 دقیقه

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که کدو سبز را یک سبزی بی‌مزه می‌دانند و چندان رغبتی به استفاده از آن در آشپزی ندارند، این مقاله اسنپ فود را بخوانید. طعم‌دهی به کدو سبز کار سختی نیست و انواع غذا با کدو سبز آنقدر متنوع است که احتمالا خیلی از سلیقه‌های مختلف را راضی نگه می‌دارد. این سبزی، سرشار از فیبر و مواد مغذی بوده و کربوهیدارت خیلی کمی دارد. بنابراین، یکی از بهترین انتخاب‌ها در رژیم‌های لاغری است و می‌تواند برای مدت طولانی شما را سیر نگه دارد. اجازه دهید بیشتر از این شما را منتظر نگذاریم و با هم به سراغ دیدن طرز تهیه 20 غذای خوشمزه و دلچسب با کدو سبز برویم؛ با ما همراه باشید.

خورش کدو سبز

خورش کدو سبز

یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین انتخاب‌ها میان انواع غذا با کدو سبز ، خورشت کدو سبز است که رسپی‌های مختلفی دارد. در این قسمت، یکی از ساده‌ترین دستورهای پخت این غذا با کدو سبز و گوجه فرنگی و گوشت را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه خورشت کدو سبز

مواد اولیه برای تهیه این خورشت مفید و خوشمزه به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 10 عدد
گوشت خورشتی نیم کیلو
پیاز 2 عدد
گوجه‌فرنگی 5 عدد
رب گوجه‌فرنگی 2 تا 3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت کدو سبز

پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و با مقداری روغن در قابلمه‌ای مناسب تفت دهید. در ادامه، گوشت خورشتی را اضافه کنید و وقتی گوشت تغییر رنگ داد، به مخلوط گوشت و پیاز، کمی زردچوبه و رب بزنید. حالا 4 لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد.

کدوها را بشویید، به صورت طولی برش بزنید و سپس آن‌ها را در روغن سرخ کنید. وقتی گوشت کاملا پخت، کدوها را در خورشت بریزید و کمی بعد، گوجه‌های رنده‌شده و نمک و فلفل را هم اضافه کنید. خورشت را حدود 20 دقیقه دگیر با حرارت کم بپزید تا کاملا جا بیفتد.

کوکوی کدو سبز

کوکوی کدو سبز

کوکوی کدو سبز یک غذای سبک و فوری است که کالری پایینی دارد و در رژیم‌های کاهش وزن هم جای می‌گیرد. در ادامه، مواد لازم و دستور تهیه آن را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه کوکوی کدو سبز

مواد مورد نیاز برای تهیه این غذای لذیذ به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز متوسط 6 عدد
تخم‌مرغ 4 عدد
شیر 2 قاشق غذاخوری
آرد 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی کدو سبز

کدوهای شسته شده را با پوست به صورت حلقه‌ای برش بزنید و با کمی روغن تفت دهید تا از حالت خامی دربیایند. حالا آرد، شیر و تخم‌مرغ را در کاسه‌ای مناسب مخلوط کرده و کدوهای سرخ شده را هم به آن‌ها  اضافه کنید. در مایه کوکو، نمک، فلفل و زعفران بریزید و آن را در تابه‌ای مناسب با روغن داغ سرخ کنید. فراموش نکنید که در 5 دقیقه اول باید درب تابه بسته باشد تا کوکو خودش را بگیرد. وقتی یک طرف سرخ شد، شبیه کوکو سبزی آن را برگردانید تا طرف دیگر هم برشته شود.

گراتن کدو سبز

گراتن کدو سبز

گراتن کدو سبز یک پیش غذا یا غذای خوشمزه مجلسی بدون گوشت و مرغ است که طرز تهیه آسانی دارد و خیلی زود آماده می‌شود. در ادامه، جدول مواد لازم و طرز تهیه گراتن کدو سبز را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه گراتن کدو سبز

مواد اولیه را مطابق جدول زیر فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 2 تا 3 عدد
شیر 1 لیوان
پنیر پیتزای رنده‌شده 50 گرم
آرد گندم 1 قاشق غذاخوری
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه گراتن کدو سبز

کدوهای شسته‌شده را با پوست به صورت حلقه‌حلقه برش بزنید و در تابه با مقدار کمی روغن تفت دهید تا از حالت خامی دربیایند. حالا شیر و آرد را داخل یک شیرجوش بریزید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا یک سس نسبتا غلیظ درست شود. در ادامه، فر را روشن کنید و دمای آن را روی 170 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. در نهایت، کدوهای تفت داده‌شده را کف ظرف پیرکس بچینید و روی آن‌ها را با سس سفید و پنیر پیتزای رنده‌شده بپوشانید. پخت این گراتن لذیذ مانند انواع گراتن سبزیجات بین 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد و رنگ روی گراتین باید کاملا طلایی شود.

خوراک کدو سبز با سیب زمینی

خوراک کدو سبز با سیب زمینی

برای تهیه غذا با کدو سبز ، انتخاب‌های زیادی وجود دارد، اما اگر به‌دنبال غذایی ساده و به‌صرفه هستید، این خوراک خوشمزه را به شما پیشنهاد می‌کنیم که مواد اولیه ساده و در دسترسی دارد. در ادامه، جدول مواد لازم و دستور پخت آن را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه خوراک کدو سبز با سیب زمینی

این خوراک لذیذ را با مواد اولیه زیر درست کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز کوچک و قلمی 4 عدد
پیاز متوسط 1 عدد
سیب‌زمینی متوسط 2 عدد
گوجه‌فرنگی رنده‌شده 2 تا 3 عدد
نعنا خشک نصف قاشق عذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن زیتون 5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک کدو سبز و سیب زمینی

برای تهیه این غذا با کدو سبز و سیب زمینی ، کدوها را پس از شستن به صورت حلقه‌حلقه یا نگینی برش بزنید و با کمی روغن زیتون سرخ کنید. سیب‌زمینی را هم پوست بگیرید و پس از خرد کردن به صورت نگینی، در روغن زیتون سرخ کنید و کنار بگذارید. در ادامه و در همان تابه، پیازهای خرد‌شده را هم در روغن سرخ کنید و وقتی طلایی و سبک شدند، سیب‌زمینی و کدوی سرخ‌شده را به آن‌ها اضافه کنید.

در ادامه، گوجه‌فرنگی‌ها را رنده کنید و آن‌ها را همراه با نعناع خشک، نمک و فلفل در تابه بریزید. حرارت زیر تابه را کم کنید و اجازه دهید خوراک کدو به مدت نیم ساعت با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.

نودل با کدو سبز

نودل با کدو سبز

این غذای خوش‌طعم، ظاهر اشتهاآوری دارد. به‌علاوه، غذایی پرفیبر و کم‌کالری است. مجموع این ویژگی‌ها باعث می‌شود که بتوانید با خیال راحت آن را در رژیم‌های پاکسازی یا کاهش وزن، بگنجانید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه نودل کدو سبز را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه نودل با کدو سبز

این نودل متفاوت و لذیذ را با مواد اولیه زیر درست کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز کوچک 1 عدد
نودل 120 گرم
فلفل دلمه‌ای زرد 1 عدد
پیاز قرمز نصف 1 عدد
سیر رنده‌شده 2 تا 3 حبه
زنجبیل رنده‌شده 1 قاشق غذاخوری
دانه کنجد بو‌داده 2 تا 3 قاشق غذاخوری
عسل 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
سس سویا ¼ فنجان
آب به مقدار لازم

طرز تهیه نودل با کدو سبز

نودل‌ها را در آب در حال جوش بریزید و 4 تا 5 دقیقه بعد، آن‌ها را با آب سرد، آبکشی کنید و کنار بگذارید. حالا روغن زیتون را در تابه‌ای بزرگ با حرارت ملایم گرم کنید و سیر و زنجبیل رنده‌شده را حدود 1 دقیقه در آن تفت دهید. در ادامه، سس سویا، عسل و 1 قاشق آب اضافه کنید و اجازه دهید این مخلوط حدود 2 دقیقه به آهستگی بجوشد.

حالا فلفل دلمه‌ای و پیاز قرمز را به صورت ورقه‌ای برش بزنید و در مخلوط داخل تابه بریزید. اجازه دهید مخلوط مواد حدود 3 تا 4 دقیقه با هم بپزند و نرم شوند. در این فاصله، کدو را به صورت نوارهایی شبیه نودل برش بزنید و آن را هم داخل تابه بریزید. یکی دو دقیقه بعد، غذا حاضر است و می‌توانید روی آن کمی کنجد بوداده بپاشید.

نکته: در صورت تمایل می‌توانید از عسل و سس سویای بیشتری استفاده کنید.

کشک کدو

کشک کدو

کشک کدو که به آن قلیه کدو هم می‌گویند، یکی از غذاهای سنتی شهر کرمان است که طرفداران زیادی دارد. وجود کشک و کدو در این غذای سنتی، آن را تبدیل به منبعی عالی از فیبر و پروتئین کرده است و به همین دلیل، یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان انواع غذا با کدو محسوب می‌شود. در ادامه، مواد لازم و دستور تهیه کشک کدو را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه کشک کدو

مواد اولیه این غذای مفید، بسیار ساده و شامل موارد زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 1 کیلو
کشک غلیظ 250 تا 300 گرم
پیاز 2 عدد
سیر 6 حبه
گردو به مقدار لازم
نعنا خشک به مقدار لازم
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کشک کدو

کدوها را بشویید، پوست بگیرید و به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید. سپس روی آن‌ها کمی نمک بپاشید و در تابه‌ای مناسب با مقداری روغن دو طرف کدوها را سرخ کنید. سپس کدوها را با گوشت‌کوب بکوبید و کنار بگذارید. سیر و پیاز را هم به صورت درشت رنده کنید و در تابه با مقداری روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. در ادامه، نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و وقتی عطر ادویه‌ها بلند شد، مقداری نعنا خشک در تابه بریزید.

پس از آن، کدوی پوره‌شده را اضافه کنید و با بقیه مواد خوب هم بزنید. حالا مقداری آب در تابه بریزید و درب آن را بگذارید تا مزه‌ها به خورد هم بروند. وقتی آب تابه کشیده شد، کشک را اضافه کنید و 1 دقیقه بعد، گردوی خرد‌شده را در تابه بریزید. یکی دو دقیقه بعد، کشک کدو حاضر است و می‌توانید آن را با سیر‌داغ، پیازداغ، نعناداغ و گردو تزئین کنید.

خوراک سبزیجات بخارپز با مرغ و کدو

اگر به‌دنبال غذا با کدو سبز و مرغ و صیفی‌جات هستید، این خوراک رژیمی و سالم را امتحان کنید و از طعم و ظاهر رنگارنگ آن لذت ببرید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه آن را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه خوراک سبزیجات بخارپز با مرغ و کدو

مواد اولیه را به صورت جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 4 عدد
مرغ 4 تکه
پیاز 2 عدد
سیب‌زمینی 4 عدد
هویج 4 عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک سبزیجات بخارپز

ابتدا تکه‌های مرغ و تمام صیفی‌جات را خوب بشویید. سپس، پوست صیفی‌جات را بگیرید و آن‌ها را به قطعات دلخواه برش بزنید. پیازها را هم به صورت حلقه‌ای خرد کنید. در قابلمه‌ای مناسب مقداری آب بریزید و یک صافی را روی دهانه آن قرار دهید. حالا حلقه‌های پیاز را کف صافی بچینید و تکه‌های مرغ و بقیه صیفی‌جات را روی آن قرار دهید. لابه‌لای مواد هم مقداری نمک و فلفل بپاشید.

درب قابلمه را ببندید و آن را روی شعله گاز قرار دهید تا آب داخل قابلمه شروع به جوشیدن کند. سپس، شعله را کمتر کنید و اجازه دهید خوراک شما با حرارت ملایم به مدت 1.5 تا 2 ساعت بپزد تا خوراک رژیمی آماده شود. هنگام سرو، مقداری روغن زیتون روی خوراک بریزید و آن را در ظرف مناسبی بکشید.

سوپ کدو سبز

سوپ کدو سبز

این سوپ لذیذ، مجموعه‌ای عالی از انواع صیفی جات و سبزیجات مفید برای بدن است که سیستم ایمنی را به خوبی تقویت می‌کند و می‌تواند انتخابی متفاوت در میان انواع سوپ‌های ایرانی مثل سوپ جو، سوپ رشته و… باشد. در ادامه، مواد مورد نیاز و دستور تهیه آن را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه سوپ کدو سبز

مواد اولیه این سوپ مقوی و لذیذ را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 2 عدد
پیاز درشت 1 عدد
سیب‌زمینی 1 عدد
هویج 2 عدد
کرفس 1 شاخه
جعفری خرد‌شده 1 پیمانه
عصاره مرغ 1 بسته
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
آب به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ کدو سبز

ابتدا کدو سبز، کرفس، سیب‌زمینی و هویج را بشویید و پس از آن که پوست سیب‌زمینی و هویج‌ها را گرفتید، همه این مواد را به شکل دلخواه خرد کنید. در ادامه، پیازها را هم خرد کنید و در قابلمه‌ای مناسب با روغن تفت دهید. سپس، نمک و ادویه‌های لازم را اضافه کنید و صیفی‌جات خرد‌شده را هم داخل قابلمه بریزید. حالا مقداری آب گرم به قابلمه اضافه کنید و عصاره مرغ را هم در سوپ بریزید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید غذای شما با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. 10 دقیقه پایانی پخت، جعفری خرد‌شده را اضافه کنید و از اینجا به بعد، درب قابلمه را باز بگذارید تا رنگ سبزی تیره نشود.

کدو سبز شکم پر یا قایقی

کدو سبز شکم پر یا قایقی

اگر به‌دنبال غذا با کدو سبز و گوشت چرخ کرده هستید و می‌خواهید حسابی هنر کدبانوگری خود را به نمایش بگذارید، کدوی شکم پر را انتخاب کنید. این غذای لذیذ و جذاب، یک گزینه عالی و جدید برای مهمانی‌ها است. اگر هم خواستید، می‌توانید با جایگزین کردن سویا به‌جای گوشت چرخ‌کرده، کدو سبز شکم پر گیاهی درست کنید. در ادامه، مواد لازم و دستور تهیه کدو سبز قایقی را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه کدو سبز قایقی

مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 3 عدد
گوشت چرخ‌کرده 400  گرم
پیاز متوسط 1 عدد
سیر 1 حبه
پنیر پیتزا ½ پیمانه
جعفری ¼ پیمانه
زیره 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
سس آنچلادا به مقدار لازم

طرز تهیه کدو سبز قایقی

ابتدا سس آنچلادا را آماده کنید. برای این کار، 1 پیمانه سس گوجه را با نصف قاشق چایخوری پودر سیر و 2 تا 3 قاشق چایخوری پودر چیلی مخلوط کنید. سپس، پودر ریحان، تخم گشنیز و زیره سبز (از هر کدام 1 قاشق چایخوری) را داخل مواد قبلی بریزید و نمک و فلفل سس را اندازه کنید؛ البته پودر چیلی قابل حذف است.

حالا پیاز خرد‌شده را در روغن زیتون تفت دهید و در ادامه به ترتیب، گوشت چرخ‌کرده، سیر رنده‌شده، فلفل قرمز، زیره سبز و نمک را داخل تابه بریزید. سپس، کدو سبزها را به صورت طولی برش بزنید و داخل آن‌ها را با یک قاشق خالی کنید تا شبیه قایق شوند. در ادامه، کدوهای قایقی را در ظرف چرب‌شده نشکن بچینید. داخل کدوها را با مخلوط گوشت پر کنید و روی هر کدام مقداری سس آنچلادا و پنیر پیتزا بریزید. حالا روی ظرف را با فویل بپوشانید و آن را به مدت 20 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. سپس ظرف را از فر خارج کنید، فویل را بردارید و مجددا ظرف را 5 دقیقه داخل فر بگذارید تا پنیر روی غذا برشته شود. روی کدوها مقداری جعفری بپاشید و آن‌ها را سرو کنید.

اسنک کدو سبز

اسنک کدو سبز

اسنک کدو سبز یک غذای فانتزی با کدو سبز است که طرز تهیه ساده‌ای دارد و خیلی زود آماده می‌شود. حتی می‌توانید آن‌ها را در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها درست کنید تا علاوه بر داشتن یک غذای شیک و فانتزی، از خواص فوق‌العاده کدو هم بهره‌مند شوید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه اسنک کدو را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه اسنک کدو سبز

مواد اولیه این اسنک‌های خوش‌طعم در جدول زیر آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 3 عدد
تخم‌مرغ 2 عدد
سیر 2 حبه
آرد سوخاری 1 لیوان
آرد سفید ½ لیوان
سس مایونز یک سوم لیوان
آبلیمو 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک کدو سبز

کدوها را بشویید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. سپس، تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و کمی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. در ادامه، کدوهای سرخ‌شده را به ترتیب در آرد سفید، تخم‌مرغ زده شده و آرد سوخاری بزنید و در روغن بیندازید تا برشته شوند. سس اسنک را هم در ظرفی جداگانه از ترکیب سیر رنده‌شده، آبلیمو، سس مایونز، نمک و فلفل تهیه کنید و در کنار ظرف اسنک قرار دهید.

سوفله کدو و بادمجان

سوفله کدو و بادمجان

سوفله یک غذای محبوب فرانسوی است که انواع متنوعی دارد، اما ترکیب طعم کدو و بادمجان با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا چیزی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید. در ادامه، مواد لازم و دستور تهیه این سوفله دلچسب و لذیذ را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه سوفله کدو و بادمجان

مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 500 گرم
بادمجان 500 گرم
گوشت چرخ‌کرده 200 گرم
پیاز سرخ‌شده 1 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای خرد‌شده 100 گرم
قارچ خرد‌شده 250 گرم
پنیر پیتزای رنده‌شده 250 گرم
سس سفید 1 پیمانه
رب گوجه‌فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه سوفله کدو و بادمجان

کدو و بادمجان را بشویید. حالا، کدوها را با پوست و بادمجان‌ها را بدون پوست به صورت طولی برش بزنید. در ادامه، پیازهای نگینی‌شده را در تابه‌ای مناسب با مقداری روغن سرخ کنید. سپس، گوشت چرخ‌کرده، فلفل دلمه‌ای خرد‌شده، نمک و ادویه‌های لازم را اضافه کنید و اجازه دهید مواد کمی با هم تفت بخورند. در ادامه، رب را اضافه کنید و کمی بعد، قارچ‌های خرد‌شده را در تابه بریزید.

فر را با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس، دیواره‌ها و کف ظرف پیرکس را کمی چرب کنید و بادمجان‌ها و کدوهای سرخ‌شده را در آن بچینید. روی این مواد را هم به ترتیب با مخلوط گوشت، سس سفید و پنیر پیتزا پر کنید و ظرف را به مدت 20 دقیقه داخل فر بگذارید تا روی سوفله کاملا طلایی رنگ شود.

خوراک رژیمی کدو سبز و قارچ

خوراک رژیمی کدو سبز و قارچ

این خوراک رژیمی ساده یکی از انواع مدل‌های غذا با کدو سبز و هویج و قارچ است که با آبغوره مزه‌دار می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. در ادامه، مواد لازم و دستور پخت آن را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه خوراک رژیمی کدو سبز و قارچ

این خوراک رژیمی لذیذ را با مواد اولیه زیر تهیه کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 2 عدد
پیاز 1 عدد
هویج 2 عدد
قارچ 2 پیمانه
آبغوره 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک رژیمی کدو سبز و قارچ

قارچ، کدو سبز، هویج و پیاز را بشویید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. سپس تمام این سبزیجات را به صورت لایه‌لایه داخل یک ظرف پیرکس بچینید و روی آن‌ها، روغن زیتون، آبغوره، نمک و فلفل بریزید. حالا ظرف حاوی خوراک را داخل فر که از قبل با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد گرم شده است، قرار دهید و حدود 20 تا 30 دقیقه زمان دهید تا سبزیجات کاملا بپزند و نرم شوند.

بورانی کدو سبز

بورانی کدو سبز

بورانی کدو سبز سرشار از کلسیم است و در دسته‌ی پیش‌غذاهای رژیمی با کدو سبز قرار می‌گیرد. تهیه آن اصلا کار سختی نیست و همین اندازه که کمی کدو سبز ، ماست و نعنا خشک در خانه داشته باشید، می‌توانید دست به کار شوید. در ادامه، جزئیات بیشتر را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه بورانی کدو سبز

مواد اولیه را مطابق جدول زیر فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 2 عدد
ماست پرچرب 1 پیمانه
نعنا خشک 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه بورانی کدو سبز

کدوها را بشویید و به صورت بخارپز یا کبابی آماده کنید. در صورت بخارپز کردن، پوست کدوها را بگیرید اما در شکل کبابی، نیازی به جدا کردن پوست نیست. حالا کدوهای پخته‌شده را با ماست پرچرب و نعنا خشک مخلوط کنید و مقداری نمک و فلفل به آن بزنید. به همین راحتی، بورانی خوشمزه شما آماده می‌شود.

خوراک کدو سبز و گوشت قلقلی

این خوراک خوشمزه در دسته انواع غذا با کدو سبز و گوشت چرخ کرده قرار دارد و درست کردن آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. می‌توانید این غذا را با نان یا برنج سرو کنید. در ادامه، مواد لازم و دستور پخت را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه خوراک کدو سبز و گوشت قلقلی

مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 3 عدد
پیاز 1 عدد
گوشت چرخ‌کرده 100 گرم
رب گوجه‌فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آبغوره به مقدار لازم
نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
آب جوش 12 فنجان

طرز تهیه خوراک کدو سبز و گوشت قلقلی

پیاز را بشویید، پوست بگیرید و نیمی از آن را رنده کنید. سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز رنده‌شده اضافه کنید و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به آن‌ها بزنید. در ادامه، مواد گوشتی را ورز دهید و به صورت کوفته قلقلی‌های کوچک و یکدست در روغن سرخ کنید. در حین سرخ شدن کوفته قلقلی‌ها، کمی آبغوره به آن‌ها بزنید. سپس حرارت را کم کنید و درب تابه را ببندید تا کوفته‌ ریزه‌ها حدود 15 دقیقه با حرارت ملایم بپزند و مزه‌دار شوند.

در ادامه، کدو سبزهای شسته‌شده را به صورت حلقه‌ای برش بزنید، در تابه‌ای دیگر با مقداری روغن سرخ کنید و کنار بگذارید. حالا نیمه پیاز باقیمانده را خرد کنید و در همان تابه با روغن تفت دهید تا طلایی شوند. رب گوجه، نمک و ادویه‌ها را هم به پیاز اضافه کنید. سپس 12 فنجان آب جوش را همراه با کدو سبزها و گوشت قلقلی‌ها در تابه بریزید و درب آن را ببندید. این خوراک باید نیم ساعت روی حرارت ملایم بماند تا جا بیفتد و سس آن غلیظ شود.

تارت کدو سبز

تارت کدو سبز

تارت کدو سبز یک غذای شکیل مجلسی است که طرز تهیه آسانی دارد و می‌توانید از آن به‌عنوان گزینه‌ای جدید و متفاوت در مهمانی‌ها استفاده کنید. در ادامه، مواد لازم و دستور تهیه تارت کدو سبز را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه تارت کدو سبز

مواد مورد نیاز به صورت جدول زیر است:

مقدار مورد نیاز مواد لازم
کدو سبز 500 گرم
پیاز 1 عدد
فلفل سبز تند 1 عدد
تخم‌مرغ 3 عدد
آرد 75 گرم
پنیر چدار رنده‌شده 1 پیمانه
کره 1 قاشق سوپ‌خوری
بیکینگ‌پودر 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن سرخ‌کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه تارت کدو سبز

ابتدا فر را روشن کنید و دمای آن را روی 190 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. در ادامه، کدوها را بشویید و به صورت حلقه‌حلقه خرد کنید. سپس، کدوهای حلقه‌ای را در تابه‌ای مناسب با مقداری روغن تفت دهید و کنار بگذارید. در ادامه، پیازهای نگینی‌شده را هم در همان تابه تفت دهید تا طلایی شوند و کمی بعد، فلفل سبز ریز خرد‌شده را هم به پیاز اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه با هم تفت دهید.

حالا تخم‌مرغ را در کاسه‌ای جداگانه بشکنید و کمی بزنید. سپس، آرد، پنیر چدار، نمک و بیکینگ‌پودر را به آن اضافه کنید. در ادامه، مخلوط پیاز و کدو را هم داخل آن‌ها بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. در نهایت، کف قالب فر را با کره چرب کنید و مایه تارت را داخل آن بریزید. سپس، قالب را به مدت نیم ساعت داخل فر بگذارید تا بپزد و روی آن کاملا طلایی شود.

یتیمچه کدو سبز

اگر به‌دنبال طرز تهیه غذا با کدو سبز هستید و رژیم دارید، یتیمچه کدو را انتخاب کنید که کالری پایینی دارد و خیلی زود هم آماده می‌شود. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این غذای خوشمزه ارومیه‌ای را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه یتیمچه کدو سبز

مواد اولیه این غذای ساده و خوشمزه به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 4 عدد
گوجه‌‌فرنگی 2 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 3 حبه
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه یتیمچه کدو سبز

پیازهای نگینی‌شده و سیر له‌شده را در تابه‌ای مناسب با مقداری روغن تفت دهید و مقداری فلفل و زردچوبه به آن‌ها اضافه کنید. در ادامه، کدوهایی را که شسته و پوست گرفته‌اید، به صورت نگینی خرد کنید و در تابه بریزید. حالا درب تابه را ببندید و حدود 5 تا 8 دقیقه زمان دهید تا کدوها کمی نرم شوند. در همین فاصله، گوجه‌ها بشویید و با غذاساز، پوره کنید. سپس، گوجه‌های پوره‌شده را هم داخل تابه بریزید و مجددا درب تابه را بگذارید. صبر کنید تا مزه‌ها به خورد هم بروند و در نهایت، نمک غذا را اندازه کنید.

هاوریش کدو مازندرانی

هاوریش کدو یک غذای مازندرانی است که بدون گوشت و مرغ تهیه می‌شود و طعم لذیذی دارد. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه آن را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه هاوریش کدوی مازندرانی

مواد اولیه این غذای محلی به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز متوسط 5 عدد
تخم‌مرغ 4 عدد
پیاز متوسط 1 عدد
سیر 1 حبه
رب گوجه‌فرنگی 1.5 قاشق سوپ‌خوری
جعفری 200 گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
آب به مقدار لازم

طرز تهیه هاوریش کدو مازندرانی

پیاز نگینی‌شده را در روغن تفت دهید و کمی بعد، سیر خرد‌شده را هم به آن اضافه کنید. در ادامه، کمی نمک، فلفل و رب بریزید. وقتی بوی خامی رب گرفته شد، کدوهای حلقه‌ای را در تابه بریزید و کمی هم آب اضافه کنید. سپس، درب تابه را ببندید تا کدو کاملا بپزد و آب داخل تابه کشیده شود. در ادامه، تخم‌مرغ‌ها را در تابه بشکنید و مجددا درب تابه را بگذارید تا تخم‌مرغ‌ها ببندند.

سالاد کدو سبز

سالاد کدو سبز

اگر قصد کاهش وزن دارید، این سالاد رژیمی خوشمزه با کدو سبز را امتحان کنید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه سالاد کدو سبز

مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز کوچک 4 عدد
پیاز قرمز 1 عدد
سیب‌زمینی متوسط 3 عدد
سیر 2 حبه
خیار 3 عدد
خیارشور 2 عدد
کنسرو ذرت یا ذرت تازه 1 پیمانه
ماست یونانی 4 قاشق غذاخوری
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
شوید 2 قاشق غذاخوری
سرکه قرمز 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد کدو سبز

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بشویید و آبپز کنید. سپس، آن‌ها را پوست بگیرید و به صورت حبه‌ای خرد کنید. در ادامه، خیار، خیارشور، کدو سبز و پیاز را هم به صورت نگینی ریز یا درشت خرد کنید. سپس، تمام این مواد را همراه با شوید ساطوری و ذرت در کاسه سالادخوری بریزید و به آرامی زیر و رو کنید.

حالا در ظرفی دیگر، سس سالاد را از ترکیب ماست، آب لیموترش، سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل درست کنید و مقداری هم سیر رنده‌شده داخل سس بریزید. سس و سالاد را به صورت جداگانه حدود 1 ساعت در یخچال بگذارید و سپس آن‌ها را با هم مخلوط کنید و سر سفره بیاورید.

اگر به غذاهای رژیمی با کدو علاقه دارید، این بلاگ را از مجله ما بخوانید.

لازانیای کدو سبز

لازانیای کدو سبز

ورقه‌های کدو سبز در این غذا کار ورقه‌های لازانیا را انجام می‌دهند و در نهایت، یک غذای فانتزی و بسیار خوشمزه خواهید داشت. مواد لازم و دستور پخت را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه لازانیای کدو سبز

برای تهیه این لازانیای خوشمزه، مواد اولیه زیر را فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز بزرگ 3 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
گوجه‌فرنگی 1 عدد
ژامبون یا کالباس 8 عدد
پنیر ورقه‌ای 1 بسته
پنیر موزارلا به مقدار لازم
پنیر پارمسان به مقدار لازم
ریحان خشک (اختیاری) به مقدار لازم
پودر پاپریکا یک سوم قاشق چایخوری
پودر فلفل چیلی ¼ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیای کدو سبز

پیازی را که به صورت نگینی و ریز خرد شده، با مقداری روغن زیتون تفت دهید و سیر پوره‌شده را به آن اضافه کنید. سپس، نمک، فلفل، گوجه‌فرنگی رنده‌شده، پودر پاپریکا و فلفل چیلی را هم در تابه بریزید و در صورت تمایل، مقداری هم ریحان خشک اضافه کنید. اجازه دهید این سس روی حرارت به غلظت برسد و آب آن تبخیر شود.

در ادامه، آب بافت کدوهایی که به صورت نازک و افقی برش زده‌اید را با نمک‌پاشی بگیرید و آن‌ها را در تابه گریل کنید. حالا کف ظرف نشکن مقداری سس بریزید و روی آن یک لایه کدو سبز بچینید. سپس به ترتیب، ژامپون، پنیر ورقه‌ای، پنیر موزارلا و کمی پنیر پارمسان بریزید و به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شوند. در نهایت، روی لازانیای کدو را با پنیر موزارلا و پارمسان بپوشانید و روی قالب فویل بکشید. روی فویل چند سوراخ بزنید و قالب را نیم ساعت در فر 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا غذا آماده شود.

مشتی کدو

جالب است بدانید که مشتی کدو، یکی از غذاهای قدیم بازاری بوده است. این غذای لذیذ، معمولا همراه نان و ماست چکیده سرو می‌شود و باید آن را در دسته انواع غذا با کدو سبز و گوشت چرخ کرده جای داد. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این غذای سنتی را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه مشتی کدو

مواد اولیه را مطابق جدول زیر فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کدو سبز 4 عدد
پیاز متوسط 1 عدد
سیر 1 حبه
لپه 1 پیمانه
گوشت چرخ‌کرده 250 گرم
رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
دارچین ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه مشتی کدو

لپه خیس‌خورده را با مقداری آب در قابلمه‌ای مناسب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بپزد. در همین فاصله، مقداری پیازداغ درست کنید و سیر خرد‌شده و گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید. حالا نمک، فلفل و زردچوبه را در مخلوط گوشت بریزید و کمی بعد، رب را بیفزایید. سپس مقداری آب جوش بریزید و اجازه دهید مواد چند جوش بزنند. حالا لپه پخته‌شده را آبکش کنید و وقتی آب اضافی آن خارج شد، لپه‌ها را داخل مخلوط گوشت بریزید. سپس، پودر دارچین، پودر هل و زعفران دم‌کرده را هم اضافه کنید. حدود 40 دقیقه زمان لازم است تا این خورشت به روغن بیفتد.

در این فاصله، کدوها را بشویید و با مقداری روغن به صورت درسته سرخ کنید. در نهایت، خورشت را در ظرف مناسبی بریزید و کدوهای سرخ‌شده را در کنار آن بچینید.

تهیه غذاهای کدویی خوشمزه از اسنپ فود…

در این مقاله، طرز تهیه انواع غذا با کدو سبز و برنج ، انواع خوراک‌های کدو سبز و چند نمونه پیش‌غذا و غذای سنتی را با هم خواندیم. حال، اگر برای تهیه آن‌ها وقت کافی ندارید، اصلا نگران نباشید و سری به اسنپ فود بزنید. شما می‌توانید با رفتن به بخش سفارش آنلاین غذا، خوشمزه‌ترین غذاهای کدویی را به صورت اینترنتی سفارش دهید و در محل موردنظر تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2719 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود