آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • روش تکثیر آگلونما و آموزش قلمه زدن
    تکثیر آگلونما و آموزش 3 روش اصلی شهریور 28, 1403
  • کالباس چیست
    کالباس چیست؟ شهریور 28, 1403
  • ژامبون چیست؟
    ژامبون چیست؟ شهریور 28, 1403
صفحه پیدا نشد!
کالباس چیست
پروتئین
5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

کالباس چیست؟

مینا اسماعیل بیگی 28 شهریور 1403 5 دقیقه

کالباس نوعی فرآورده گوشتی پرطرفدار است که آن را در فرایند تولید به‌طور کامل می‌پزند. به همین دلیل است که حتی به‌صورت سرد هم می‌توان آن را سرو کرد. برای تولید کالباس از موادی مانند هویج، پسته، بادام، زیتون، قارچ و… هم استفاده می‌شود و این ویژگی باعث شده است تا طعم بهتری داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم با انواع مختلف این محصول آشنا شویم و به این پرسش پاسخ دهیم که ترکیبات اصلی کالباس چیست .

انواع کالباس

با ورود به فروشگاه‌های مختلف، تنوع بالایی از کالباس‌ها را خواهید دید. تفاوت این محصولات در ترکیبات، افزودنی‌ها و نوع گوشتی است که برای درست کردن آن‌ها به‌کار می‌رود. برای آنکه بتوانید از بین این تنوع، محصول مناسب را انتخاب کنید، تلاش خواهیم کرد تا آن‌ها را به‌طور جداگانه از نظر ویژگی‌های مختلف و ترکیباتی که دارند، بررسی کنیم. پیش از بررسی انواع کالباس، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه اسنک کالباس را از مجله ما بخوانید.

۱. کالباس مارتادلا

کالباس مارتادلا

اگر می‌خواهید بدانید که کالباس مارتادلا چیست ، باید گفت نوعی فرآورده گوشتی محسوب می‌شود که به دلیل طعم و بافت خاص خود، با دیگر مدل‌های کالباس فرق دارد. طعم اصلی این کالباس برگرفته از ادویه‌های مختلف مانند فلفل سیاه و پسته و طعم غالب آن هم به دلیل مقدار زیاد سیر در ترکیباتش است. البته در مارتادلا افزودنی‌هایی مانند گلوتن، آرد گندم و نشاسته هم وجود دارند که باعث شده‌اند تا میزان کربوهیدرات آن کمی بالاتر برود.

۲. کالباس ژامبون گوشت

کالباس ژامبون گوشت

اگرچه کالباس و ژامبون دو محصول متفاوت از یکدیگر هستند، اما گاهی نام آن‌ها در کنار یکدیگر آورده می‌شود. کالباس ژامبون گوشت محصولی است که با استفاده از ران گوسفندی یا گوساله تهیه می‌شود و با مواد طعم‌دهنده، مزه‌دار خواهد شد. این مدل کالباس به دلیل وجود گوشت قرمز، پروتئین بالایی دارد.

۳. کالباس ژامبون مرغ

کالباس ژامبون مرغ هم همان‌طور که از اسمش پیداست، با استفاده از گوشت مرغ تهیه می‌شود. بنابراین کسانی که نمی‌توانند گوشت قرمز مصرف کنند، بهتر است این کالباس را جایگزین کالباس گوشت قرار دهند و برای درست کردن انواع فست‌فود از آن استفاده کنند.

۴. کالباس گیاهی

کالباس گیاهی

کالباس گیاهی به‌طور اختصاصی برای گیاه‌خواران تهیه شده است. در تولید این کالباس به جای گوشت موادی مانند توفو، حبوبات، قارچ یا ترکیبی از آن‌ها به‌کار می‌روند و درنهایت این خمیر با ادویه‌های معطر، سبزیجات و چاشنی‌ها طعم‌دار می‌شود. این مدل از کالباس، چربی و کلسترول کمتری دارد و پر از فیبر، پروتئین‌های گیاهی، ویتامین و مواد معدنی است.

۵. کالباس ژیگو

در پاسخ به این سوال که کالباس ژیگو چیست یا ژیگو چه معنایی می‌دهد، باید گفت که ژیگو واژه‌ای فرانسوی به‌شمار می‌آید که معنای اصلی آن ران گوسفند است. این کالباس‌ها بین 80 تا 90درصد گوشت دارند و سرشار از پروتئین هستند. دیگر ترکیباتی که برای تولید این کالباس‌ها به‌کار رفته‌اند، شامل روغن سویا، گوشت گوساله، ادویه‌های مخصوص و افزودنی‌های مجاز هستند.

۶. کالباس لیونر

کالباس لیونر

اگر بخواهیم پاسخ سوال کالباس لیونر چیست را هم بدهیم، باید بگوییم که لیونر نوعی کالباس آلمانی است که ریشه فرانسوی دارد. این کالباس در خارج از ایران با گوشت خوک تهیه می‌شود؛ اما در ایران آن را با گوشت گاو درست می‌کنند و برای طعم بهتر آن، ادویه‌های مختلف به‌کار می‌برند. این کالباس هم به‌صورت گرم و هم سرد قابل مصرف است.

۷. کالباس بوقلمون

کالباس بوقلمون

نمونه دیگری از کالباس‌های موجود در بازار آن‌هایی هستند که با استفاده از گوشت بوقلمون تهیه می‌شوند. این کالباس معمولا با طعم‌دهنده‌هایی مانند سیر، پودر میخک، فلفل سیاه، پودر پیاز، روغن زیتون و پودر زنجبیل مخلوط می‌شود و درنهایت طی مراحل خاص و با بسته‌بندی‌های مختلف، عرضه آن به بازار انجام می‌گیرد.

۸. کالباس لبرکزه

ممکن است نام لبرکزه برای افراد زیادی ناشناخته باشد، اما این کالباس یکی از لذیذترین محصولات در این دسته از فرآورده‌های گوشتی محسوب می‌شود که برای اولین بار در اتریش تولید شده است. لبرکزه از ترکیب مرغ و گوشت تازه گوساله، همراه با پنیر گودا، فارج و فلفل دلمه‌ای تولید می‌شود و عطر بسیار جذاب و طعم خاص آن از ویژگی‌های اصلی این نوع کالباس هستند.

۹. کالباس خشک

کالباس خشک

نمونه دیگر کالباس‌ها در بازار، انواع خشک آن‌هاست که در ایران نیز بسیار پرطرفدار است و معمولا با استفاده از گوشت قرمز یا مرغ تهیه می‌شود. این محصول اولین بار در لهستان تولید شد و نسبت به دیگر کالباس‌ها رطوبت کمتری دارد. طعم بسیار عالی و ماندگاری بالا از ویژگی‌های اصلی کالباس خشک هستند.

۱۰. کالباس دودی

آخرین مدل کالباس‌ در لیست ما مربوط به آن‌هایی است که مانند بیکن و پپرونی طعم دودی دارند. کالباس دودی با استفاده از گوشت ران حیوانات تولید می‌شود و مزه‌دار کردن آن‌ با نمک، ادویه، مواد نگهدارنده و… انجام می‌گیرد. مرحله اضافه برای درست کردن این نوع کالباس، دود دادن آن است که در دیگر انواع کالباس، این مرحله را نمی‌بینیم.

تفاوت ژامبون و کالباس چیست؟

کالباس چیست

برخی افراد، ژامبون و کالباس را با هم یکی در نظر می‌گیرند؛ در صورتی‌که این دو محصول هم از نظر طعم و هم از نظر طرز تهیه کاملا با هم متفاوت هستند. در پاسخ به سوال تفاوت ژامبون و کالباس چیست ، موارد زیر می‌توانند پاسخ کاملی برای این پرسش باشند:

  • برای درست کردن کالباس باید گوشت به‌طور کامل چرخ شود؛ در حالی‌که برای تهیه ژامبون تنها بخشی از گوشت چرخ می‌شود و قسمت‌هایی به‌صورت تکه‌‌های کامل باقی می‌مانند. به همین دلیل تکه‌های گوشت را در محصول نهایی به‌طور واضح می‌ببینیم.
  • درصد گوشتی که برای درست کردن این دو محصول استفاده می‌شود، متفاوت است. ژامبون بالای 70درصد گوشت دارد که این مقدار در کالباس‌ها معمولا کمتر است.
  • آخرین تفاوت بین ژامبون و کالباس نیز وجود ترکیباتی مانند هویج، پسته، خلال بادام و زیتون در کالباس و نبودن آن‌ها در ژامبون است. البته ناگفته نماند که برخی مدل‌های ژامبون نیز وجود دارند که به‌طور خاص با پسته تهیه می‌شوند.

خرید انواع کالباس از اسنپ فود…

خرید انواع کالباس از اسنپ فود

اکنون دیگر می‌دانیم که کالباس چیست و با انواع آن نیز آشنا شدیم. کالباس‌ها توسط برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در زمان خرید باید این تولیدکننده‌ها را بشناسید و خریدتان را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. در دسته‌‌بندی محصولات اسنپ فود، بخشی برای سفارش آنلاین محصولات پروتئینی در نظر گرفته شده است که کالباس‌های مختلف با تنوع بالا و برندهای مختلف در آن موجود هستند. بنابراین هرکسی می‌تواند با توجه به سلیقه خود آن‌ها را انتخاب و خریدش را نهایی کند. در آخر نیز محصول انتخابی در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2719 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود