آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • مرینیت ماهی
    مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها مهر 7, 1403
  • ترک عادت گاز گرفتن سگ
    ترک عادت گاز گرفتن سگ ها به طور دائمی مهر 7, 1403
  • روغن کانولا
    روغن کانولا چیست و برای چی خوبه؟ مهر 7, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع چاشنی و سس ها
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه دیپ اسفناج مجلسی+ فوت و فن پخت آن

مینا اسماعیل بیگی 09 فروردین 1403 6 دقیقه

دنبال یک پیش‌غذای خوشمزه و متفاوت هستید که به ‌راحتی بتوانید آن را در منزل تهیه کنید؟ دیپ اسفناج خامه‌ای، این پیش‌غذای محبوب روسی، با طعمی بی‌نظیر و ظاهری دلنشین، شما را به سفری هیجان‌انگیز به دنیای طعم‌های جدید دعوت می‌کند.

چه در جستجوی یک وعده‌غذایی سبک هستید و چه به دنبال پیش‌غذایی خاص برای مهمانی‌هایتان، دیپ اسفناج خامه‌ای انتخاب خوبی است.

 

دیپ اسفناج، یک پیش‌غذای شیک و مجلسی

این دیپ خوشمزه، ترکیبی جادویی از اسفناج، پنیر خامه‌ای و سبزیجات معطر است که علاوه بر طعم لذیذ، فواید سلامتی بی‌شماری را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد.

با سرو این دیپ در کنار سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده، نان تست یا چیپس، طعمی دلچسب را تجربه کنید و از این سفر رنگارنگ به دنیای طعم‌ها لذت ببرید.

با ما همراه شوید تا طرز تهیه دیپ اسفناج مجلسی را بیاموزید و سفره‌ای رنگین و متفاوت برای مهمان‌هایتان پهن کنید.

اگر به خوردن غذاهای سلام و رژیمی علاقه دارید، بورانی اسفناج که غذایی سبک و درعین‌حال مغذی است را امتحان کنید. طرز تهیه بورانی اسفناج را می‌توانید در بلاگ اسنپ فود بیاموزید.

میزان کالری در هر 100 گرم 180 کالری
زمان لازم برای آماده‌سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 20 دقیقه
تعداد نفرات 7 نفر
درجه سختی آسان

 

طرز تهیه دیپ اسفناج مجلسی+ فوت و فن پخت آن

دیپ اسفناج یک چاشنی خوش‌طعم و مقوی است که می‌تواند زینت‌بخش سفره‌های شما باشد. این دیپ با طعمی دلچسب و ترکیبی منحصربه‌فرد را می‌توانید به‌عنوان پیش‌غذا یا چاشنی در کنار غذاهای مختلف سرو کنید.

این دیپ با پایه اسفناج علاوه بر طعم بی‌نظیرش، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است؛ ازاین‌رو ارزش غذایی بالایی دارد. این دیپ، بافتی خامه‌ای و طعمی قوی و دلپذیر دارد که هر ذائقه‌ای را مجذوب خود می‌کند.

 

دیپ اسفناج، پیش‌غذایی ساده و خوشمزه

راستی حالا که وارد فصل بهار شده‌ایم و اسفناج تازه به‌وفور یافت می‌شود، بهترین زمان برای درست‌کردن کیک اسفناج است. این کیک سبزرنگ، ظاهری اشتهاآور و عطر و طعمی عالی دارد و بهترین گزینه برای رژیم‌گرفتن و لاغری است.

مواد لازم برای تهیه دیپ اسفناج مجلسی:

گردو 1 پیمانه
اسفناج تازه خرد شده 10 پیمانه
روغن‌زیتون 4 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد کوچک
سیر 2 حبه
نمک به مقدار لازم
نعنا خشک 2 قاشق غذاخوری
ماست یونانی 3 پیمانه
خامه ترش نصف پیمانه
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
پودر فلفل سیاه به مقدار لازم

 

آموزش مرحله‌به‌مرحله درست‌کردن دیپ اسفناج مجلسی

مرحله اول: برای درست‌کردن دیپ اسفناج مجلسی ابتدا باید گردوها را شکسته و 1 پیمانه گردو را تست کنید. برای این منظور از قبل فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. گردوها را در سینی فر چیده و برای 8 دقیقه در فر قرار دهید. در این مدت یک‌بار گردوها را به طرفین جابه‌جا کنید تا کامل تست شوند و رنگ آن‌ها قهوه‌ای شود.

پس از این که گردوها تغییر رنگ دادند اجازه دهید تا کمی خنک شوند سپس آن‌‎ها را با استفاده از چاقو خرد کنید.

 

گردو را با دمای 180 درجه در فر تست کنید.

مرحله دوم: در قدم بعدی باید اسفناج را آماده کنید. اسفناج را شسته و پس از آبکش شدن، خرد کنید. یک قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به ‌اندازه یک‌دوم پیمانه در آن، آب بریزید. به‌محض داغ ‌شدن آب و ایجاد حباب‌های هوا در سطح آن، یک‌سوم از اسفناج را در آب ریخته و هم بزنید تا کامل بپزد. بقیه اسفناج را نیز داخل قابلمه بریزید و دوباره آن را هم بزنید تا وقتی که اسفناج‌ها کامل پخته شده و تغییر رنگ دهند.

بلافاصله بعد از پخته‌شدن اسفناج، آن را از قابلمه خارج کرده و در کاسه‌ای از آب یخ بریزید و سپس اسفناج را از آب یخ خارج کرده و فشارش دهید تا آب آن کامل گرفته شود.

 

اسفناج را با مقداری کمی آب، روی شعله ملایم بپزید.

مرحله سوم: سیر و پیاز را به‌صورت نگینی و ریز خرد کنید. حالا یک ماهیتابه برداشته و دو قاشق از روغن ‌زیتون را در آن بریزید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. پیاز خرد شده را داخل روغن ‌زیتون ریخته و چند دقیقه آن را تفت دهید تا نرم شود، اما مراقب باشید که پیاز تغییر رنگ ندهد. فقط کافی است که کمی سبک شود.

مرحله چهارم: حالا سیر را نیز به پیاز افزوده و کمی نمک بزنید و آن‌ها را برای چند دقیقه کوتاه در روغن تفت دهید تا سیر نیز نرم شود.

مرحله پنجم: دو قاشق دیگر از روغن‌زیتون را در یک ماهیتابه بریزید و روی شعله بگذارید تا گرم شود سپس نعنا خشک را به آن افزوده و کمی تفت دهید و بلافاصله از روی شعله بردارید با این کار نعنا خوش‌عطرتر خواهد شد. کمی نمک نیز به نعنا بزنید تا طعم‌دار شود.

مرحله ششم: ماست یونانی و خامه ترش را با استفاده از همزن دستی با هم میکس کنید. سپس مخلوط سیر و پیازداغ، آب لیموترش تازه، گردوهای تست‌شده، نعناداغ و اسفناج را به آن‌ها افزوده و با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکنواخت شود.

 

طرز تهیه دیپ اسفناج مجلسی با روش ساده

در آخر بانمک و فلفل سیاه، دیپ اسفناج را طعم‌دار کنید. حالا دیپ اسفناج شما آماده شده، آن را در کاسه‌ای ریخته و با استفاده از پشت قاشق روی آن را صاف‌کرده و گردو تزیین نمایید.

فوت کوزه‌‌گری

برای درست‌کردن بهتر دیپ اسفناج مجلسی، این چند نکته طلایی را به ‌خاطر داشته باشید:

  • برای این که دیپ اسفناج شما طعم قوی‌تری داشته باشد می‌توانید از پنیر پارمیزان رنده شده در ترکیبات آن استفاده کنید.

 

دیپ اسفناج، یک پیش‌غذای سبک برای بهار و تابستان

  • افزودن 1.2 قاشق چای‌خوری پودر سیر و 1.2 قاشق چای‌خوری پودر پیاز به جای سیر و پیاز به دیپ اسفناج, مزه آن را بهتر خواهد کرد.
  • اسفناج را بیش از حد نپزید؛ زیرا رنگ آن تیره می‌شود و طعم خود را از دست می‌دهد.
  • برای طعم بهتر دیپ از ماست یونانی پرچرب استفاده کنید.

خواص دیپ اسفناج

دیپ اسفناج، پیش‌غذایی خوشمزه و سرشار از مواد مغذی است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. برخی از خواص دیپ اسفناج عبارت‌اند از:

  • دیپ اسفناج منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین K، ویتامین A، ویتامین C، فولات، آهن، منیزیم و پتاسیم است. این مواد مغذی برای سلامتی بدن ضروری هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب و عروق، سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و… کمک خواهند کرد.
  • این پیش‌غذا منبع خوبی از فیبر است؛ ازاین‌رو با کمک به هضم غذا از یبوست پیشگیری کرده و باعث افزایش سلامت روده‌ها خواهد شد.

 

دیپ اسفناج، یک پیش‌غذای سالم و رژیمی

  • دیپ اسفناج کالری کمی دارد به همین دلیل برای افرادی که به دنبال تناسب ‌اندام هستند، انتخابی مناسب است.
  • همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است؛ بنابراین می‌تواند در محافظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مؤثر باشد.

اسفناج نه‌تنها طعم دلچسبی دارد؛ بلکه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای سلامتی است. درباره خواص اسفناج می‌توانید در بلاگ اسنپ فود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در آخر؛ دیپ اسفناج را به مهمانی‌هایتان دعوت کنید!

به دنبال یک پیش‌غذای شیک و مجلسی هستید که هم خوشمزه باشد و هم طعمی جدید و متفاوت داشته باشد؟ دیپ اسفناج، این معجزه سبز با ظاهری اشتهاآور و طعمی بی‌نظیر همان پیش‌غذای خاصی است که سفره شما را مزین خواهد کرد.

 

دیپ اسفناج، خوشمزه و پرخاصیت

دیپ اسفناج نه تنها خوشمزه است، بلکه فواید بی‌شماری برای بدن نیز دارد. این پیش‌غذا سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب و عروق، سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و… کمک می‌کنند.

تهیه دیپ اسفناج بسیار آسان است و به زمان و مهارت زیادی نیاز ندارد. با دنبال‌ کردن دستور پخت ساده‌ای که در این مقاله ارائه شده است، می‌توانید به ‌راحتی این پیش‌غذا را در منزل خود تهیه کرده و از طعم بی‌نظیر آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2729 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود