آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • گل بابا آدم
    گل بابا آدم و نکات مهم نگهداری مهر 25, 1403
  • معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس، عکس و منو مهر 25, 1403
  • جلوگیری از ریزش موی گربه
    جلوگیری از ریزش موی گربه؛ دلایل و روش های درمان مهر 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع اسموتی
3/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

اسموتی سیب و اسفناج؛ خوشمزه و تازه

مینا اسماعیل بیگی 08 شهریور 1402 7 دقیقه

حتماً کارتون ملوان زبل را به یاد دارید. اگر آن را ندیده باشید هم صد درصد اسم آن را شنیده‌اید. در دوره ما بچه‌های زرنگ و پرانرژی را ملوان زبل خطاب می‌کردند. همه ما ملوان زبل را به‌عنوان یک مصرف‌کننده اسفناج می‌شناسیم. شخصی که با خوردن اسفناج نیرو می‌گرفت و بدنی متناسب و عضله‌ای پیدا می‌کرد.

حقیقتاً که اسفناج یک نیروبخش است که علاوه بر انرژی‌زا بودن برای کاهش وزن نیز مفید است.

 

عکس اسموتی اسفناج

پس چرا ما آن را مصرف نکنیم؟ شاید خوردن اسفناج را دوست نداشته باشید. مشکلی نیست یک راه خوشمزه را برای مصرف اسفناج به شما پیشنهاد می‌دهیم، میکس‌کردن آن در قالب یک اسموتی که هم بسیار خوشمزه‌تر است و هم سریع‌تر جذب بدن می‌شود.

حتماً می‌دانید که اسموتی چیست؟ بله دقیقاً؛ اسموتی میکسی از میوه‌های و انواع سبزی‌های مختلف است که باعث افزایش نیرو و تقویت بدن می‌شود.

اسموتی اسفناج و سیب همان نوشیدنی انرژی‌زایی است که ملوان زبل مصرف می‌کرد! بیایید تا طرز تهیه اسموتی اسفناج و سیب را یاد بگیریم.

اسموتی سیب و اسفناج؛ خوشمزه و تازه

اسموتی اسفناج و سیب از مقوی‌ترین انواع اسموتی است که شاید فکر کنید به دلیل رنگ سبزی که دارد، مزه‌اش تلخ باشد! ولی اصلاً این‌گونه نیست و این اسموتی طعم بسیار دلپذیر و لذیذی دارد. این اسموتی مقوی یک معجون سبز است که طراوت و تازگی را به ارمغان می‌آورد و سرشار از انرژی است.

با اسموتی اسفناج و سیب هم حس سیری خواهید داشت و هم لاغر می‌شوید. پس اگر دوست دارید هم بخورید و هم لاغر شوید، طرز تهیه اسموتی اسفناج و سیب را مطالعه کنید.

 

اسموتی اسفناج و سیب یک میان وعده درست و حسابی

البته اسموتی‌ها بسیار متنوع هستند و هر کدام از آن‌ها مزه و خواص و منحصربه‌فردی دارند. اسموتی علاوه بر این که خوشمزه است در داشتن زندگی سالم‌تر و زیباتر شدن پوست کمک می‌کند؛ ازاین‌رو بهتر است که طرز تهیه انواع اسموتی را یاد بگریم. برای این منظور از بلاگ اسنپ فود دیدن کنید.

میزان کالری در یک لیوان 115 کالری
زمان آماده‌سازی 10 تا 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات 3 نفر

 

طرز تهیه اسموتی اسفناج و سیب

خیلی ساده و راحت با ترکیب چند مواد، می‌توانید اسموتی اسفناج و سیب را در خانه درست کرده و ضمن انرژی‌گرفتن و لذت‌بردن از خوردن آن، وزن خود را نیز کاهش دهید.

مقدار مواد لازم برای تهیه این اسموتی مقوی عبارت‌اند از:

سیب سبز 3 عدد
اسفناج 50 گرم
آب 1 پیمانه
عسل 1 قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو تازه به مقدار لازم

مراحل آماده‌سازی:

  • در ابتدا لازم است که اسفناج و سیب را خرد کنید و سپس هر دو را در مخلوط‌کن ریخته و طبق اندازه‌هایی که برای شما تعیین کردیم، آبلیمو، عسل و گلاب را همراه آن‌ها، داخل مخلوط‌کن بریزید تا خوب ترکیب شوند.

نکته: اجازه دهید تا ترکیبات به میزانی هم بخورند تا بافتی نرم و یک‌دست پیدا کنند. در این صورت طعم دلچسب‌تری خواهند داشت.

  • در مرحله آخر نوبت به افزودن آب به ترکیب رسیده است، شما می‌توانید به‌دلخواه خودتان آب ساده یا آب اسفناج را به این ترکیب اضافه کنید.

 

اسموتی اسفناج و سیب، نخورید ضرر کردید از ما گفتن!

نکته: گاهی اوقات در ترکیب این نوع اسموتی از ماست و دانه چیا نیز استفاده می‌شود.

اسموتی اسفناج و پرتقال

شما می‌توانید به‌جای سیب از هر میوه دیگری که دوست دارید در اسموتی اسفناج استفاده کنید و از خوردن یک اسموتی خاص در این روز دلپذیر لذت ببرید.

اگر نمی‌دانید از کجا اسفناج و پرتقال تهیه کنید، به راحتی از طریق سرویس  آنلاین اسنپ فود و خرید میوه آنلاین در کمترین زمان هر چه که نیاز دارید را سفارش دهید تا درب منزل شما ارسال شود.

 

اسموتی اسفناج و پرتقال، طعمی خاص و فراموش‌نشدنی

یکی از خوشمزه‌ترین رسپی‌های اسموتی اسفناج، اسموتی اسفناج و پرتقال است. این اسموتی بسیار خوشمزه بوده و طعم خاصی دارد. اگر دوست دارید طعم‌های جدید و خاص را امتحان کنید، پس حتماً این اسموتی را درست کنید.

موادی که برای درست‌کردن این اسموتی نیاز دارید، عبارت‌اند از:

اسفناج تازه 2 فنجان
موز رسیده 1.2 فنجان
پرتقال کوچک 1 عدد
آب‌پرتقال 1.2 فنجان
دانه چیا 1 قاشق غذاخوری
خرما 1 عدد
یخ کوچک 3 قالب کوچک

طرز تهیه این اسموتی خیلی ساده است. فقط کافی است که پرتقال و موز را پوست گرفته و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا یخ بزند. بعد آن‌ها را با اسفناج خردشده و آب‌پرتقال، دانه چیا، خرما و یخ در مخلوط‌کن میکس کنید.

اسموتی دلچسب شما حاضر شده، آن را تزیین و نوش جان کنید.

اسموتی اسفناج و موز

اگر هوس خوردن یک نوشیدنی متفاوت خیلی خوشمزه و انرژی‌زا را کرده‌اید؛ اما از ترس به‌هم‌خوردن رژیم خود نمی‌توانید چیزی بخورید! فقط با درست‌کردن اسموتی اسفناج و موز می‌‎توانید طعمی خوش و متفاوت را از نوشیدنی رژیمی تجربه کنید.

                                 

اسموتی اسفناج و موز، یک آبرسانی قوی

در یخچال را باز کنید و این مواد را بردارید:

اسفناج 4 فنجان
شیر بادام 1 فنجان
موز 1 عدد
آب به مقدار لازم

حالا مخلوط‌کن را روشن کرده و بعد از خورد کردن اسفناج و موز، آن‌ها را با شیر بادام و آب میکس کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید یک قاشق عسل نیز به این ترکیب اضافه کنید.

اسموتی اسفناج و لیمو

 

اسموتی اسفناج و لیمو، ضامن سلامتی و تناسب اندام شما!

لیمو از میوه‌های پرخاصیتی است که در ترکیب با اسفناج به یک نوشیدنی سم‌زدای قوی تبدیل می‌شود. با درست‌کردن اسموتی اسفناج و لیمو می‌توانید ضمن لاغرشدن، بدن خود را نیز سم‌زدایی کرده و سلامتی را به بدن خود باز گردانید.

پس قبل از هر کاری این مواد را آماده کنید:

لیموترش 1 عدد
آب 1 فنجان
اسفناج 1 دسته
یخ 3 تکه

بعدازاین که اسفناج‌ها را شستید و خرد کردید، آن را با لیمو در مخلوط‌کن میکس کنید و بعد آب و یخ را به آن اضافه کنید. با این اسموتی خوشمزه، بدن خود را سم‌زدایی کرده و روزی پرانرژی را سپری نکنید.

اسموتی اسفناج و شیر

یکی از مفید‎‌ترین و مغذی‌ترین خوراکی‌های دنیا، شیر است. میکس‌کردن شیر با سبزی پرخاصیتی مثل اسفناج، یک ترکیب اعجاب‌انگیز است که قدرت جسمانی شما را افزایش می‌دهد و ضمن کمک به بهبود سلامتی با ایجاد حس سیری مانع از پرخوری می‌شود و میل به خوردن را کاهش می‌دهد.

مواد اولیه لازم برای درست‌کردن اسموتی اسفناج و شیر:

خرما 2 عدد
اسفناج 2 فنجان
موز 1 عدد
گلابی 1 عدد
شیر 1 و نیم فنجان
یخ 3 تکه

 

گلابی و موز را پوست بگیرید و در فریزر قرار دهید. بگذارید برای چند ساعت بمانند تا یخ بزنند. اسفناج را نیز خرد کنید و بعد با موز و گلابی میکس کنید.

 

اسموتی اسفناج و شیر، صبحانه‌ای مقوی برای آغاز یک روز طولانی

حالا شیر و یخ را به پوره اضافه کنید و با چند پالس، همه مواد را کامل مخلوط کنید. این اسموتی یک صبحانه عالی و میان‌وعده‌ای کامل است که در یک روز طولانی با مصرف آن می‌توان نشاط و انرژی لازم برای آن روز را به دست آورد.

خواص اسموتی اسفناج

اسموتی اسفناج سرشار از ویتامین‌های مفید و مغذی است؛ ازاین‌رو با خوردن آن می‌توان بخش عظیمی از نیازهای بدن را برطرف کرد. این اسموتی رسپی‌های مختلفی دارد. از بهترین رسپی‌های این اسموتی می‌توان به اسموتی اسفناج و کیوی و اسموتی اسفناج و خیار اشاره کرد.

اما مهم‌ترین و پرطرفدارترین رسپی این اسموتی، اسموتی اسفناج برای لاغری است. زیرا تأثیرات چشمگیری در چربی‌سوزی دارد.

 

جسمی سالم و روحی شاداب با اسموتی اسفناج

در ادامه به برخی از خواص اسموتی اسفناج اشاره شده است:

  • اسموتی اسفناج و سیب که به اسموتی سبز معروف است، کالری بسیار پایینی دارد و در

کاهش وزن شما بسیار تأثیرگذار است.

  • این نوع اسموتی برای مدت طولانی سبب بی‌اشتهایی شما شده و در متابولیسم بدن شما تأثیر به‌سزایی خواهد گذاشت.
  • این معجون سبز سرشار از فیبر، املاح و مواد معدنی است در نتیجه به بهبود عملکرد گوارش و درمان یبوست کمک می‌کند.
  • این اسموتی سرشار از آهن است؛ بنابراین به خون‌سازی کمک کرده و حس خستگی را از بین برده و باعث آرامش اعصاب می‌شود.

روزهای خوشمزه و سالم با اسنپ فود…

در یک آموزش دیگر از اسنپ فود، طرز تهیه اسموتی اسفناج و سیب را به شما آموزش دادیم و سعی کردیم ضمن آموزش آن، طرز تهیه برخی دیگر از اسموتی‌های اسفناج را نیز بیان کنیم. امیدواریم آنچه که در این مقاله بیان شده برای شما مفید واقع شود.

                             

سالم و پرانرژ ی با اسموتی اسفناج و سیب

با مراجعه به بلاگ اسنپ فود و درست‌کردن نوشیدنی‌ها و شیرین‌های جدید و خوشمزه مثل اسموتی گیلاس و موز روزهای خوش و به‌یادماندنی برای خود بسازید.

همچنین اگر با دوستان خود دور هم جمع شده‌اید و حس می‌کنید که جمع گرم و صمیمی شما چیزی کم دارد با سفارش آبمیوه بستنی از اسنپ فود، لحظات خود را شیرین‌تر کنید.

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2738 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود