آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع اسموتی
4.3/5 - (6 امتیاز)
6

اسموتی گلابی

ترمه افضلی 10 شهریور 1402 6 دقیقه

آیا دوست دارید روزی سراسر از نشاط و پرانرژی را سپری کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، پس یک لیوان اسموتی نوش جان کنید!

 

عکس اسموتی گلابی

اما اسموتی چیست؟ اسموتی، نوشیدنی میکس شده از میوه‌های مختلف است و گاهی در آن از سبزیجات و مغزیجات نیز استفاده می‌شود. اسموتی به دلیل این که دارای ترکیبات مغذی و ویتامین‌های فراوان است می‌تواند جایگزین صبحانه یا میان‌وعده شود.

حالا اگر گفتید در این گرما چه اسموتی می‌چسبد؟ بله اسموتی گلابی که یکی از گواراترین انواع اسموتی میوه ای است. برای آشنایی با باقی اسموتی‌های میوه‌ای حتما سری به نوشته‌های دیگر اسنپ فود بزنید.

اسموتی گلابی آرامش و شادابی روحی و جسمی لازم برای انجام کارهای روزمره را به شما می‌دهد. پس بهتر است که دستور پخت اسموتی گلابی را یاد بگیرید.

در این مطلب از اسنپ فود طرز تهیه اسموتی گلابی به سه روش مختلف را مطالعه خواهید.

اسموتی گلابی

گلابی، این میوه زنگوله‌ای شکل در رنگ‌های سبز، زرد، قرمز، قهوه‌ای یا ترکیبی از دورنگ، یکی از خوش‌طعم‌ترین میوه‌ها است.

گلابی سرشار از ویتامین‌ها و پتاسیم و مواد معدنی است. این میوه در تهیه انواع آبمیوه و دسرها، کمپوت و اسموتی‌های خوشمزه استفاده می‌شود. اسموتی گلابی، نوشیدنی فوق‌العاده خوشمزه و خاصی است که با هر اسموتی که تابه‌حال امتحان کرده‌اید، فرق دارد.

 

اسموتی گلابی راحت و سریع آماده می‌شود!

اسموتی گلابی ضمن دفع جرم‌های غلیظ، از تجمع بخارات گرم در کبد جلوگیری می‌کند و به این وسیله مانع از ابتلا به سرماخوردگی می‌شود. با وجود طعم لذیذ و فواید بی‌نظیر این اسموتی دیگر واجب شد که طرز تهیه اسموتی گلابی را آموزش دهیم.

مخلوط‌کن را که آماده کرده‌اید؟ پس بزن بریم!

میزان کالری در یک لیوان 100 کالری
زمان آماده‌سازی 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات 2 نفر

 

طرز تهیه اسموتی گلابی ساده

درست‌کردن اسموتی گلابی، کار ساده‎ای است و زمان کمی لازم دارد. می‌توانید این اسموتی خوشمزه را در زمانی کوتاه در منزل آماده کرده و از میل‌کردن آن نهایت لذت را ببرید.

البته با درست‌کردن اسموتی گلابی در منزل، شما این امکان را خواهید داشت که هر نوع میوه‌ای اعم از موز، سیب و توت‌فرنگی را به آن افزوده و اسموتی با طعمی متفاوت‌تر داشته باشید.

برای درست‌کردن اسموتی گلابی ساده به مواد زیر نیاز دارید:

گلابی 1 عدد
شیر 1.2 فنجان
دارچین 1.4 قاشق‌چای‌خوری
یخ خردشده 1.2 فنجان

طرز تهیه:

ابتدا گلابی که پوست آن را گرفته‌اید، خرد کنید و آن را در مخلوط‌کن بریزید. شیر و دارچین را روی گلابی ریخته و با روشن‌کردن مخلوط‌کن، مواد را ترکیب کنید.

 

اسموتی گلابی، نوشیدنی دلچسب و لطیف

بعد از صاف‌شدن ترکیب، یخ را نیز داخل آن بریزید و یک دور دیگر مواد را میکس کنید. به همین سادگی می‌توان با کم‌ترین مواد اولیه، بهترین و گواراترین نوشیدنی را در خانه درست کرد.

روش تهیه اسموتی گلابی و سیب

یکی از بهترین میوه‌هایی که می‌توان در اسموتی گلابی میکس کرد، سیب است. سیب این میوه بهشتی که برای همه بزرگ و کوچک محبوب است در ترکیب یک اسموتی، خوشمزه‌تر و مفیدتر خواهد بود. زیرا بافت آن شکسته و خواص بیشتری از آن به‌راحتی جذب بدن می‌‎شود.

مواد اولیه لازم برای اسموتی گلابی و سیب:

گلابی 1 عدد
سیب 2 عدد
موز 1 عدد
ماست وانیلی کم‌چرب 1 پیمانه
دارچین به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه اسموتی سیب و گلابی:

ابتدا میوه‌ها را باید پوست بگیرید. بعد هر کدام را خرد کرده و در یک ظرف دربسته داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

موز، سیب و گلابی را با استفاده از غذاساز پوره کنید. بعد ماست و دارچین را روی پوره میوه‌ها ریخته و دوباره مواد را کامل ترکیب کنید تا صاف و یکدست شود.


                       اسموتی گلابی و سیب، مزه‌ای که برای مدت‌ها زیر دندان می‌ماند!

حالا که کار تمام شده بعد از ریختن اسموتی در لیوان‌ها، آن را با خلال پسته و بادام و برش کوچکی از موز تزیین کنید تا ظاهری اشتهاآور داشته باشد.

طرز تهیه اسموتی گلابی و موز

نوبت می‌رسد به یک میکس خوشمزه دیگر از اسموتی گلابی که با افزودن موز به آن درست می‌شود. اسموتی گلابی و موز، بیش از یک نوشیدنی است. طعم شیرین گلابی و مزه ملایم موز در این اسموتی با هم ترکیب شده و یک نوشیدنی دلچسب و درعین‌حال نیروبخش را به شما می‌دهند که نظیر طعم آن را تابه‌حال نچشیده‌اید.

اگر برای تجربه این مزه خاص آماده هستید، مواد زیر را تهیه کنید:

گلابی 2 عدد
موز 1 عدد
شیر 1 فنجان
زنجبیل تازه 1 تکه
پودر دارچین 1.3 قاشق‌چای‌خوری
یخ چندتکه کوچک

 

نحوه تهیه اسموتی گلابی و موز به این صورت است که ابتدا موز پوست‌کنده را برای 2 ساعت در یخچال بگذارید.

سپس موز یخ‌زده را تکه‌تکه کرده و با گلابی پوست‌کنده و خرد شده در مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و با شیر ترکیب کنید.

سپس زنجبیل را رنده کرده و به همراه دارچین و یخ در ترکیب مخلوط کنید. آن‌قدر مواد را میکس کنید تا به یک نوشیدنی لطیف یکدست تبدیل شود.

 

خوش‌ترین طعم تابستانی با اسموتی گلابی و موز

کار درست‌کردن اسموتی به پایان رسید. نوش جان!

نکاتی برای تهیه اسموتی گلابی

از جمله مهم‌ترین نکات برای تهیه اسموتی گلابی، استفاده از میوه رسیده مرغوب و باکیفیت در دستور تهیه آن است. استفاده از میوه‌های تازه و باکیفیت باعث می‌شود تا اسموتی بهتر و باکیفیت‌تری درست کنید. با خرید میوه آنلاین از اسنپ فود می‌توانید همواره تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین میوه‌ها را با قیمت مناسب درب‌خانه یا محل کار خود تحویل بگیرید.

یکی دیگر از نکات مهمی که در طرز تهیه اسموتی گلابی باید به آن توجه داشته باشید، غلظت آن است. اگر نوشیدنی‌های غلیظ را دوست دارید در این اسموتی از میوه‌های یخ‌زده استفاده کنید، اما یخ در آن نریزید.

                     

حس خوش یک روز پرنشاط و پرانرژی با اسموتی گلابی

نکته بعدی میزان شیرینی اسموتی است. اگر به طعم‌های شیرین علاقه دارید با افزودن یک یا دو قاشق شکر یا عسل اسموتی خود را شیرین‌تر کنید.

خواص اسموتی گلابی

  • حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها: گلابی حاوی مقادیر قابل‌توجهی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به سلول‌های بدن کمک می‌کنند در برابر آسیب‌های اکسیداتیو مقاومت بیشتری داشته باشند.
  • منبع فیبر: گلابی منبعی غنی از فیبر است از این رو در حفظ سلامت دستگاه گوارش مؤثر است و مشکلات مثل یبوست را کاهش می‌دهد.
  • ضدالتهاب: برخی مطالعات نشان داده است که مصرف گلابی می‌تواند به کاهش التهاب‌های بدن کمک کند. این خاصیت به سبب وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گلابی است.
  • اثر آرامش‌بخش: مصرف گلابی به دلیل برخورداری از مواد آرامش بخشی مثل متیونین و منیزیم، می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد و به این وسیله باعث آرامش اعصاب شود.

پایانی دیگر از داستان‌های آفرینش اسنپ فود…

از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین اسموتی‌های تابستانی اسموتی زردآلو و اسموتی گلابی هستند. در این مقاله طرز تهیه اسموتی گلابی و دو نوع دیگر از رسپی‌های آن را مطالعه کردید. برای آشنایی با اسموتی زردآلو نیز سری به بلاگ اسنپ فود زنید.

این اسموتی خوشمزه را در خانه درست کنید و میزی که برای تولد عزیزانتان چیده‌اید را با آن، رنگارنگ‌تر و کامل کنید.

                             

طعم خوش لحظه‌ها با اسموتی گلابی

با سفارش آبمیوه بستنی انلاین، همین حالا می توانید این اسموتی لذیذ و انرژی‌زا را بنوشید و لحظاتی شاد و دلچسب را تجربه کنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(6 دیدگاه)

armanhamdiyan
04 آذر 1402

سلام خواص اسموتی گلابی چی هستش نوشیدنی گلابی خاصیت داره

  • snappfoodadmin
    04 آذر 1402

    سلام میوه گلابی سرشار از ویتامین‌ها و پتاسیم و مواد معدنی است. اسموتی گلابی خواص دفع جرم‌های غلیظ و خاصیت این نوشیدنی گلابی اینکه از تجمع بخارات گرم در کبد جلوگیری می‌کند و مانع از ابتلا به سرماخوردگی می‌شود

vaniya
15 مهر 1402

سلام اسموتی گلابی چیست

  • snappfoodadmin
    15 مهر 1402

    سلام اسموتی گلابی و انواع اسموتی های دیگر،نوشیدنی میکس شده از میوه‌های مختلف است و گاهی در آن از سبزیجات و مغزیجات نیز استفاده می‌شود.

فهامی
21 شهریور 1402

چطور ممکنه به چه علت اسموتی گلابی اثر آرامش بخشی دارد

  • snappfoodadmin
    21 شهریور 1402

    سلام چون گلابی مواد آرامش بخش متیونین و منیزیم دارد می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش بدهد و باعث آرامش اعصاب شود

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود