آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
بهترین میوه پذیرایی
انواع میوه جات
5/5 - (2 امتیاز)
8

بهترین میوه پذیرایی برای انواع مهمانی

مینا اسماعیل بیگی 10 اسفند 1401 12 دقیقه

شاید انتخاب بهترین میوه پذیرایی با وجود تنوع بی‌نظیر میوه‌ها در ایران، کار ساده‌ای نباشد. واقعیت این است که هر میوه‌ای، رنگ و لعاب و خواص منحصر‌به‌فرد خود را دارد و شاید بهتر باشد که با توجه به فصل، مجموعه‌ای از بهترین میوه‌های پذیرایی را انتخاب کنید تا تنوع سلیقه‌ها را هم در نظر گرفته باشید.

بهتر است برای جشن‌ها و مهمانی‌های بزرگ؛ مانند عروسی، انتخاب‌های به صرفه‌تری داشته باشید، اما در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، معمولا دست شما در انتخاب میوه‌ها، بازتر است و می‌توانید تنوع بیشتری به انتخاب‌های خود بدهید.

فراموش نکنید که چینش میوه‌ها در کنار هم باید طوری باشد که دسترسی به میوه‌ها و برداشتن آن‌ها آسان باشد. به علاوه، معمولا میوه‌های خاص و حساس مثل انواع توت یا دانه‌های انار، به شکل جداگانه‌ای سرو می‌شوند و برای مجالس خودمانی مناسب‌ترند.

اگر می‌خواهید بدانید که بهترین انتخاب‌ها برای بهترین میوه پذیرایی در هر فصل چیست، با اسنپ فود همراه باشید تا لیست کاملی از انتخاب‌های موجود را با هم مرور کنیم:

بهترین میوه پذیراییبهترین میوه پذیرایی

بهترین میوه پذیرایی برای انواع مهمانی می‌تواند شامل مجموعه‌ای از بهترین میوه‌های فصلی باشد که  در ادامه، به تفکیک فصل‌ها، خصوصیات هر میوه را به صورت جداگانه، با هم می‌بینیم:

میوه پذیرایی در بهار

پذیرایی از مهمان‌ها با انواع میوه‌های نوبرانه بهاری، شیرینی ایام عید را چند‌ برابر می‌کند. هرچند که تنوع میوه‌های بهاری، به اندازه میوه‌های تابستان نیست، اما این فصل هم میزبان میوه‌های خوش آب و رنگی است که عطر و طعم تازه آن‌ها، هوش از سر آدم می‌پراند. اگر می‌خواهید با بهترین میوه پذیرایی در بهار به استقبال مهمان‌ها بروید، این 6 میوه را از قلم نیندازید:

چاقاله بادام

یکی از میوه‌های پرطرفدار بهار، چاقاله بادام است که از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت، در بازار یافت می‌شود. این میوه کوچک و پرخاصیت، دشمن کلسترول بد خون است و با مقادیر زیاد فلاونوئید یا بیوفلاونوئیدهای موجود در خود، سیستم حفاظتی کاملی از قلب و عروق ایجاد می‌کند. خبر خوب این است که چاقاله بادام برای دیابتی‌ها هم مفید است و می‌تواند با افزایش ترشح هورمون انسولین در بدن، سطح قند خون را تنظیم کند. همچنین، فسفر طبیعی موجود در چاقاله بادام، ماده‌ای مفید برای تقویت استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها است.

گوجه سبزمیوه پذیرایی در بهار

گوجه سبز از میوه‌های نوبرانه فصل بهار است که می‌تواند در سبد میوه بهارانه شما، جای ویژه‌ای داشته باشد. این میوه بهاری، با ذخایر غنی آنتی اکسیدانی خود، انتخابی عالی برای بهبود سوخت و ساز بدن است. به علاوه، آلوچه یا گوجه سبز، کم خونی را از بین می‌برد؛ اعصاب را تقویت کرده و به بهبود عملکرد کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند. فیبر موجود در این میوه هم ترکیبی مفید برای حرکات منظم روده‌ها و تسکین مشکلات هضم است. البته، خواص این میوه بهاری به این چند مورد ختم نمی‌شود و برای آگاهی بیشتر، می‌توانید به مطلب خواص گوجه سبز نیز سر بزنید.

گیلاس

اگر به دنبال بهترین میوه پذیرایی در بهار هستید، از گیلاس غافل نشوید. این میوه خوشمزه و دلپذیر، اواخر بهار برداشت می‌شود و ردپای آن تا اواسط تابستان هم ادامه دارد. گیلاس؛ یک بمب آنتی اکسیدانی است که در فصل بهار به خوبی بدن را سم‌زدایی می‌کند و به عنوان یک مسکن و ضد التهاب طبیعی می‌توانید روی آن حساب کنید. گیلاس، سرشار از ویتامین C و ویتامین A است و ملاتونین موجود در آن، جلوی تحریکات عصبی شما را می‌گیرد. یکی دیگر از خواص گیلاس این است که چرخه خواب شیرین بهاری شما را تنظیم می‌کند.

توت فرنگی

توت فرنگی، یک میوه شکیل و زیبا برای سبد میوه پذیرایی است که کمتر کسی دست رد به سینه آن می‌زند. این میوه، بافتی نرم و حساس دارد و نباید آن را زیر میوه‌های دیگر قرار دهید. توت فرنگی، سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفیدی مانند آنتوسیانین‌ها و ویتامین C است که به بهبود گردش خون کمک می‌کنند و دستدار قلب شما هستند. به علاوه، این میوه، منبع خوبی از پتاسیم و کلسیم است و با شاخص گلیسمی پایین خود، انتخابی مناسب برای یک میان وعده میوه‌ای برای افراد دیابتی است.

انواع سیبسیب سبز فرانسوی

از اواسط بهار تا اواخر این فصل، شاهد حضور خانواده رنگارنگ سیب‌ها؛ مانند سیب قرمز، سیب سبز فرانسوی و سیب گلاب در بازار هستیم. سیب، یک بانک خون طبیعی است که میزان هموگلوبین‌های خون را افزایش می‌دهد. این میوه مفید، خاصیت قلیایی دارد و ترکیب پکتین موجود در آن، آب اضافی بدن را خارج می‌کند. سیب، میوه‌ای بی‌نظیر برای بهبود عملکرد گوارشی بدن و پاکسازی کبد است و بهتر است در تمام فصول سال؛ بخصوص بهار، مصرف آن را غنیمت بدانید.

انواع توت و زغال اخته

معرفی میوه بهار ، بدون پرداختن به انواع توت و زغال اخته، کامل نیست. این میوه‌های کوچک و مفید، از اوایل اردیبهشت، وارد بازار میوه‌فروشان می‌شوند و عمر مصرف آن‌ها به صورت تازه‌خوری، چندان بلند نیست. انواع توت مانند توت سفید و قرمز، منبع بی‌نظیری از انواع آنتی اکسیدان‌ها هستند و می‌توانند به بهبود سطح قند خون و ترشح انسولین در بدن کمک کنند. این میوه‌های کوچک و پرخاصیت، سرشار از فیبر هستند و می‌توانند به رفع مشکلات گوارشی و مدیریت وزن کمک کنند. به علاوه، میوه‌ای مفید برای سلامت قلب و عروق و کاهش سطح کلسترول محسوب می‌شوند.

زغال اخته هم میوه‌ای مفید برای پیشگیری و کنترل دیابت، اضافه وزن، کبد چرب، عفونت‌های ادراری و… است. همچنین این میوه، مقدار زیادی ملاتونین دارد که چرخه خواب را به خوبی تنظیم می‌کند.

این دو میوه از جمله بهترین میوه پذیرایی به حساب می‌آیند، اما بهتر است ظرفی جداگانه برای قرار دادن توت و زغال اخته در نظر بگیرید و بافت حساس و نرم این میوه‌ها را تحت فشار قرار ندهید.

میوه پذیرایی در تابستانمیوه پذیرایی در تابستان

تنوع میوه‌های تابستانی واقعا چشمگیر است و برای انتخاب بهترین میوه پذیرایی، گزینه‌های زیادی در اختیار دارید. شاید مهم‌ترین نکته، توجه به برطرف کردن عطش مهمان‌ها با شربت‌های خنک و میوه‌های آبدار باشد. در همین رابطه، 10 میوه پرطرفدار و خوشمزه تابستانی را با هم مرور می‌کنیم:

انگور

انگور؛ یک میوه پرطرفدار، خوشمزه و مفید است که از اواخر تیرماه وارد بازار میوه‌فروشان می‌شود. انگور، یک منبع غنی از پتاسیم است. بنابراین، به خوبی فشار خون را تنظیم می‌کند و جلوی بیماری‌های مغزی و قلبی – عروقی را می‌گیرد. این میوه رنگارنگ و با ارزش، با ظرفیت قابل توجهی از انواع آنتی اکسیدان‌ها، محافظ خوبی در مقابل بیماری‌های مزمن مانند انواع سرطان‌ها و دیابت است و حتی در صورت ابتلا به دیابت هم، مصرف انگور مانعی ندارد و ترکیب رسوراترول موجود در این میوه، می‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند. انتخاب انگور سفید بی دونه یا انگور قرمز بی دونه، کاملا سلیقه‌ای است و البته بعضی‌ها، انگور کندری درشت دانه‌دار را ترجیح می‌دهند. به هر حال، خواص انگور در انواع رنگ‌ها و مدل‌ها، تفاوت‌های اندکی با هم دارد و مهم این است که شما یک ظرف پذیرایی پر از میوه‌هایی مفید و خوشمزه برای مهمان‌ها دارید.

شلیل

شلیل؛ بهترین میوه پذیرایی برای افراد گرمازده است. این میوه پرخاصیت، بیش از 150 گونه دارد و بومی آسیا است. برخی گونه‌ها مانند شلیل رفعتی و شلیل شمس، زودتر می‌رسند و وارد بازار می‌شوند و برخی اقلام مانند شلیل انجیری دیر‌رس‌تر هستند. بنابراین، در سراسر تابستان، خیالتان از بابت تهیه شلیل راحت باشد. مصرف شلیل برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها؛ مانند فشار خون، چربی خون؛ ناراحتی معده؛ علائم آرتروز؛ تپش قلب؛ یبوست و… مفید است و شلیل قرمز شب رنگ هم به خاطر وجود رنگدانه‌های آنتوسیانین، خواص ضد سرطانی قوی تری دارد.

زرد آلو

زرد آلو؛ میوه‌ای ضد عطش و تشنگی است و قرار دادن آن در ظرف پذیرایی از مهمان‌ها، یک انتخاب هوشمندانه است. زرد آلوهای رسیده منبع خوبی از فیبر هستند و در رفع مشکلات گوارشی مانند یبوست و تنظیم سطح قند خون، عالی عمل می‌کنند. علاوه بر آن، این میوه‌های خوشمزه تابستانی، حاوی مقادیر قابل توجهی بتاکاروتن هستند که در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شوند و می‌توانند از سلامت پوست، غشاء مخاطی و چشم، محافظت کنند. همچنین، زردآلو سرشار از پتاسیم است و به همین دلیل، میوه‌ای مفید و موثر در کنترل فشار خون و محافظت از قلب است. برای تأمین آهن مورد نیاز بدن و درمان کم خونی هم می‌توانید روی خواص زردآلو حساب کنید.

هلوهلو

اگر به دنبال خرید هلوهای باکیفیت هستید، تیرماه سری به بازار میوه‌فروشان بزنید. این میوه شکیل و معطر، یک سم زدای طبیعی است و خواص ضد پیری دارد. هلو سرشار از مواد مغذی؛ مانند بتاکاروتن، ویتامین C، ویتامین A و پتاسیم است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هلو یک میوه ضد سرطان است و با مواد مغذی بی‌نظیر خود می‌تواند از سلامت چشم‌ها، سلامت دستگاه گوارش و سلامت سیستم اعصاب، حمایت کند. در میان انواع هلو، مصرف هلو انجیری محبوبیت زیادی دارد و به آسانی، گرمازدگی و تشنگی را رفع می‌کند.

خیار

اغراق نیست اگر بگوییم که خیار، پای ثابت اکثر مهمانی‌ها در 6 ماهه اول سال است. هرچند که برداشت بعضی از گونه‌های خیار از اواخر بهار آغاز می‌شود، اما با ورود به فصل تابستان می‌توانید شاهد تنوع بیشتری در انواع خیارهای عرضه شده به بازار مانند خیار چنبر و… باشید. 96 درصد حجم این میوه کم کالری را آب تشکیل داده است. بنابراین، انتخابی مناسب برای هیدراته نگه داشتن بدن در گرمای طاقت‌فرسای تابستان است. به علاوه، اگر می‌خواهید از خواص خیار استفاده بیشتری کنید، بهتر است میوه را با پوست میل کنید. خیار، یک منبع عالی از ویتامین‌های گروه B، ویتامین K و پتاسیم است. این میوه، دوستدار قلب و کلیه‌های شما است و مصرف آن برای افراد دیابتی هم مفید است. به علاوه، برای بهبود کیفیت خواب، آرامش اعصاب و سم زدایی بدن هم می‌توانید روی خواص این میوه پرطرفدار و دوست‌داشتنی حساب کنید.

طالبی

طالبی یکی از میوه‌های نام آشنای فصل تابستان است که با بافت آبدار و طعم شیرین خود، خاطره‌ای خوش برای مهمان‌ها می‌سازد. این میوه کم کالری و پرفیبر، انتخابی مناسب برای رژیم لاغری است و با بهبود سوخت و ساز انسولین در بدن، نوسانات قند خون را کنترل می‌کند. این میوه، برای قلب، کبد، ریه‌ها، چشم‌ها و پوست و مو بسیار مفید است و به خاطر وجود فولات در بافت خود می‌تواند مراحل اولیه سرطان‌زایی را کنترل کند. به علاوه، طالبی، در افزایش قدرت باروری آقایان هم موثر است. این نوع میوه اکثرا به عنوان بهترین میوه پذیرایی در مهمانی‌های دوستانه و جمع‌های صمیمی استفاده می‌شود.

انواع آلوانواع آلو

در بازارهای تابستانه می‌توانید انواع آلو با انواع طعم و رنگ را پیدا کنید. این میوه‌های خوشمزه و آبدار، سرشار از مواد مغذی هستند و فواید زیادی برای سلامتی دارند. برای مثال؛ فشار خون را تنظیم کرده و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند. همچنین، فیبر طبیعی و سوربیتول موجود در انواع آلو، ترکیبات مهمی برای رفع مشکلات گوارشی؛ مانند یبوست هستند. آلو، میوه‌ای ضد سرطان است که با شاخص گلیسمی پایین خود، مشکلی برای بیماران دیابتی ایجاد نمی‌کند. بنابراین، در ظرف میوه پذیرایی خود، حتما جایی هم برای آلوهای رنگارنگ ترش و شیرین، در نظر بگیرید.

هندوانه

در ادامه معرفی بهترین میوه پذیرایی در تابستان، به هندوانه‌های سرخ و شیرین و آبدار می‌رسیم. این میوه، انتخابی بسیار مناسب و دلچسب برای پذیرایی از مهمان‌ها در روزهای گرم تابستانی است و با 92 درصد آب، به خوبی بدن را هیدراته کرده و حرارت آن را کاهش می‌دهد. هندوانه، منبع خوبی از ویتامین‌هایA  و C ، پتاسیم و فیبر است. به علاوه، این میوه، آنتی اکسیدان قدرتمندی به نام لیکوپن دارد که باعث کاهش استرس اکسیداتیو؛ بهبود جریان خون؛ کاهش کلسترول بد خون و تقویت استخوان‌ها می‌شود. دقت کنید که هر اندازه هندوانه رسیده‌تر باشد، مزایای آن برای سلامتی بیشتر خواهد بود.

آلبالو

آلبالو از میوه‌های محبوب و پرفروش تابستانی است. این میوه کوچک ترش‌مزه با نام علمی Prunus cerasus))، یکی از بهترین پاکسازی‌کننده‌های خون در فصل بهار است. این میوه، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است و می‌تواند جلوی افزایش فشار خون و پوسیدگی دندان‌ها را بگیرد. همچنین، خواص آلبالو شامل حال بیماران دیابتی، قلبی – عروقی و بیماران مبتلا به کبد چرب هم می‌شود و به عنوان یک مسکن طبیعی هم می‌توانید روی آن حساب کنید. بنابراین از این انتخاب خوب و به صرفه برای پذیرایی از مهمان‌ها در فصل تابستان غافل نشوید.

گلابی

با رسیدن به نیمه‌های تابستان، انواع گلابی‌های خوشمزه و آبدار مانند گلابی بیروتی هم وارد بازار می‌شوند. این میوه‌های ملین، رطوبت خوبی به بدن می‌بخشند و پوست را جوان و شاداب نگه داشته و از آنجا که کم کالری و پرفیبر هستند، میوه‌ای مناسب برای کاهش وزن محسوب می‌شوند. گلابی، حاوی ویتامین‌ها، ریزمغذی‌ها و آنتی اکسیدان‌های فراوانی است و با خواص ضد التهابی خود می‌تواند عوارض بیماری‌های حادی مانند کرونا را از بین ببرد. این میوه، سرشار از پتاسیم است و میوه‌ای مفید برای تقویت قلب است. مصرف گلابی برای دیابتی‌ها هم مفید است و شاخص گلیسمی پایینی دارد. به علاوه برای تقویت حافظه و تمرکز حواس بهتر هم می‌توانید روی خواص گلابی حساب کنید.

میوه پذیرایی در پاییزمیوه پذیرایی در پاییز

پاییز هزار رنگ، میوه‌های بی نظیری را در خود جای داده است که می‌توانید برای پذیرایی از مهمان‌ها روی آن‌ها حساب کنید و لحظات خوشی را رقم بزنید. این میوه‌ها، علاوه بر عطر و طعم فوق‌العاده خود، خواص قابل توجهی برای سلامتی دارند که به خوبی بدن شما را برای ورود به فصول سرد سال و مقابله با بیماری‌های فصلی پاییز، ایمن می‌کنند. بهترین میوه پذیرایی در پاییز می‌تواند شامل انتخاب‌های زیر باشد:

پرتقال

یکی از معروف‌ترین میوه‌های پاییزی، پرتقال است که طرفداران زیادی دارد. این میوه، یک منبع عالی از ویتامین C و پتاسیم است و می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوی بسیاری از بیماری‌های ویروسی و عفونی فصل پاییز را بگیرد. پرتقال برای تنظیم فشار خون، سلامت قلب و کاهش وزن مفید است و در میان انواع آن، پرتقال تو سرخ، به خاطر وجود رنگدانه‌های قرمز آنتوسیانین، خواص ضد سرطانی بسیار قوی دارد. البته تنوع پرتقال‌ها در ایران بسیار زیاد است و برای نمونه، پرتقال تامسون یکی از نمونه‌های بازارپسند و پرطرفدار این میوه است که عطر و کیفیت بسیار خوبی دارد و می‌تواند یکی از بهترین میوه‌های پذیرایی در فصل پاییز باشد.

نارنگی

بدون تردید، نارنگی، به خاطر مصرف آسان، طعم فوق‌العاده و خواص بی‌نظیرش، یکی از بهترین انتخاب‌ها به عنوان بهترین میوه پذیرایی در فصل پاییز است که در کنار یار غار خود؛ پرتقال، عرض اندام می‌کند. این میوه، یک آرام‌بخش طبیعی است و مقادیر زیادی ویتامین A، بتاکاروتن، فسفر و پتاسیم را در خود جای داده است. مصرف نارنگی، برای سلامت کبد، قلب و چشم‌ها بسیار مفید است و به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند. هنگام خرید نارنگی، به سالم بودن و شفافیت پوست میوه دقت کنید و نارنگی‎های سنگین‌تر را انتخاب کنید که شیرین‌تر و آبدارتر هستند.

کیوی

از نظر مقدار ویتامینC ، کیوی بالاترین رتبه را در میان انواع مرکبات دارد. شاید به نظر برسد که مصرف این میوه با پوست در یک مهمانی، مناسب نیست، اما جالب است بدانید که بخش عمده‌ای از ویتامین E موجود در کیوی، در پوست آن قرار گرفته است. این میوه، گنجینه‌ای از مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری برای بدن است و مصرف آن برای سلامت قلب و عروق و دستگاه گوارش، بسیار مفید است. به علاوه، کیوی، به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کند و روند جذب آهن از مواد غذایی را بهبود می‌بخشد. همچنین مصرف این میوه، کاری هوشمندانه برای بالا بردن توان بدن در مقابله با بیماری‌های عفونی فصل پاییز است و می‌توان به عنوان بهترین میوه پذیرایی پاییز روی آن حساب کرد.

انارانار

پذیرایی از مهمان‌ها با انار، ساز و کار خودش را دارد. بهتر است این میوه را دان کرده و در ظرفی جداگانه از سایر میوه های پاییزی، سرو کنید. پاشیدن کمی نمک و گلپر روی انارهای یاقوتی، لذت طعم ترش و شیرین آن را چند برابر می‌کند. این میوه، آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی دارد که برای تقویت قلب و ریه‌ها بسیار مفیدند. به علاوه، انار، به عنوان یک تصفیه‌کننده خون، یکی از بهترین میوه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند سرطان و دیابت است. انار باعث طراوت و شادابی پوست و موهای شما می‌شود و خواص ضد افسردگی دارد.

خرمالو

برای پذیرایی از مهمان‌ها با خرمالو، خرمالوهایی رسیده با پوستی بدون ترک را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این میوه، ماندگاری زیادی ندارد و اگر می‌خواهید مدتی آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید، انتخاب خرمالوهای نیمه رسیده، مناسب‌تر است. خرمالو، یک منبع عالی از منگنز و ویتامین‌های مهمی مانند ویتامین A و C است. این میوه به بهبود گردش خون کمک می‌کند و جلوی بروز سکته‌های قلبی را می‌گیرد. فراموش نکنید که خرمالو، بافت نرم و حساسی دارد و بهتر است که در چنیش ظرف میوه، بالاتر از میوه‌های سفت‌تری مانند پرتقال یا نارنگی قرار گیرد.

موز

در گذشته، موز به عنوان میوه‌ای خاص و لاکچری در بعضی مهمانی‌ها حضور داشت، اما امروزه استفاده از آن متداول‌تر شده است و می‌توان گفت که علاوه بر مصرف تازه‌خوری، پای ثابت تهیه انواع اسموتی‌ها و معجون‌ها محسوب می‌شود. استفاده از این میوه، ظرف پذیرایی میوه‌های شما را خاص‌تر و مجلسی‌تر می‌کند و طرفداران زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید، موز یک منبع غنی از پتاسیم است. بنابراین، به کنترل فشار خون و سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. این میوه، فیبر فراوانی هم دارد که برای تقویت دستگاه گوارش و کاهش وزن، بسیار مفید است. همچنین با ظرفیت آهن خود، یکی از بهترین منابع طبیعی برای درمان کم خونی است. پاییز؛ مهم‌ترین فصل برداشت موز است و بهتر است با ورود به این فصل، از خواص ارزشمند این میوه غافل نشده و به عنوان بهترین میوه پذیرایی روی آن حساب کنید.

میوه پذیرایی در زمستانمیوه پذیرایی در زمستان

همان‌طور که می‌دانید عرضه میوه و تره‌ بار در فصول سرد سال، روند کندتری دارد. بسیاری از میوه‌هایی که در فصل زمستان عرضه می‌شوند، در پاییز برداشت شده‌اند و در سردخانه نگهداری شده‌اند. البته این موضوع، به معنای بی‌کیفیت بودن این میوه‌ها نیست و بسیاری از میوه های پاییزی، در شرایط سردخانه‌ای بهتر می‌رسند و آماده عرضه به بازار می‌شوند. همچنین، با مساعد بودن آب و هوا در مناطق جنوبی ایران هم می‌توان منتظر برداشت برخی گونه‌های مقاوم به سرما در این مناطق بود.

با این حال، ظرف میوه پذیرایی در زمستان، شباهت زیادی به میوه‌های پاییزی دارد و همان خواصی که درباره انواع میوه جات پاییز ذکر کردیم، در اینجا هم صادق است. این ظرف می‌تواند شامل چینش پرتقال، نارنگی، کیوی، موز و انار در کنار هم باشد، اما اگر می‌خواهید کار متفاوتی انجام دهید، استفاده از میوه‌های خشک هم ایده جالبی است. این میوه‌ها، تنوع بسیار زیادی دارند، سرشار از انرژی بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل سرد زمستان کمک می‌کنند. استفاده از ظرف میوه‌های خشک می‌تواند ایده‌ای خاص و لاکچری برای یک پذیرایی مجلسی و متفاوت باشد.

خرید انواع میوه های باکیفیت را با خرید میوه آنلاین از اسنپ فود تجربه کنید

در هر فصلی که هستید، بخشی از مهمانی خود را به عهده اسنپ فود بگذارید. شما می‌توانید انواع میوه جات باکیفیت و فصلی را از طریق خرید میوه آنلاین از میوه فروشی‌های اسنپ فود تهیه کنید و یک مهمانی عالی و به یادماندنی برپا کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا، وارد سایت شوید و با رفتن به صفحه خرید میوه آنلاین، سفارشات خود را همراه با آدرس دقیق ثبت کنید و کمی منتظر بمانید تا میوه‌ها به درب منزل شما برسند.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(8 دیدگاه)

سمیه پرتویی
17 تیر 1402

خیار برای افرادی که دیابت دارن خوبه دور اطرافم افراد دیابتی داریم همیشه واسه پذیرایی میوه خیار دارم خواص خیار زیاد همیشه ماست خیار و سالاد گوجه و خیار درست میکنم

  • snappfoodadmin
    17 تیر 1402

    سلام خیار، یک منبع عالی از ویتامین‌های گروه B، ویتامین K و پتاسیم است. این میوه، دوستدار قلب و کلیه‌های شما است و مصرف آن برای افراد دیابتی هم مفید است. برای بهبود کیفیت خواب، آرامش اعصاب و سم زدایی بدن هم می‌توانید روی خواص این میوه پرطرفدار و دوست‌داشتنی حساب کنی. 96 درصد حجم این میوه کم کالری را آب تشکیل داده است. بنابراین، انتخابی مناسب برای هیدراته نگه داشتن بدن در گرمای طاقت‌فرسای تابستان است. پوست خیار هم خاصیت دارد

نسترن عفتی
17 تیر 1402

سلام من فکر میکردم پرتقال تامسون تو بیشتر فصل ها هستش خواص پرتقال هم زیادها فقط وقت سرماخوردگی آب پرتقال و میوه پرتقال استفاده میکردم

  • snappfoodadmin
    17 تیر 1402

    سلام پرتقال تامسون و انواع پرتقال ها برای سلامتی بدن مفید هستند بله اکثرا پرتقال به عنوان میوه پذیرایی یا در وقت سرماخوردگی استفاده میکنن یکی از معروف‌ترین میوه‌های پاییزی، پرتقال است که طرفداران زیادی دارد.این میوه،یک منبع عالی از ویتامین C و پتاسیم است و می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوی بسیاری از بیماری‌های ویروسی و عفونی فصل پاییز را بگیرد.پرتقال برای تنظیم فشار خون، سلامت قلب و کاهش وزن مفید است و در میان انواع آن، پرتقال تو سرخ، به خاطر وجود رنگدانه‌های قرمز آنتوسیانین،خواص ضد سرطانی بسیار قوی دارد

فریبا مخدوری
17 تیر 1402

میوه کیوی و میوه خرمالو چه خواص خوبی دارند برای پذیرایی از مهمان ها میوه های خوبی هستند مثل میوه موز راحت میشه خوردنشون

  • snappfoodadmin
    17 تیر 1402

    سلام میوه های پذیرایی زیادی داریم که میوه کیوی و خرمالو و گوجه سبز و خیار و موز و پرتقال هم خواص خوبی برای بدن دارند. خرمالو، یک منبع عالی از منگنز و ویتامین‌های مهمی مانند ویتامین A و C است. این میوه به بهبود گردش خون کمک می‌کند و جلوی بروز سکته‌های قلبی را می‌گیرد. فراموش نکنید که خرمالو، بافت نرم و حساسی دارد و بهتر است که در چنیش ظرف میوه، بالاتر از میوه‌های سفت‌تری مانند پرتقال یا نارنگی قرار گیرد از نظر مقدار ویتامینC ، کیوی بالاترین رتبه را در میان انواع مرکبات دارد. شاید به نظر برسد که مصرف این میوه با پوست در یک مهمانی، مناسب نیست،بخش عمده‌ای از ویتامین E موجود در کیوی، در پوست آن قرار گرفته است. این میوه، گنجینه‌ای از مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری برای بدن است و مصرف آن برای سلامت قلب و عروق و دستگاه گوارش، بسیار مفید است. کیوی، به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کند و روند جذب آهن از مواد غذایی را بهبود می‌بخشد. مصرف این میوه، کاری هوشمندانه برای بالا بردن توان بدن در مقابله با بیماری‌های عفونی فصل پاییز است و می‌توان به عنوان بهترین میوه پذیرایی پاییز روی آن حساب کرد

کاظم
17 تیر 1402

موز در همه مهمونی ها و جشن ها جزو لیست میوه ها هستش

  • snappfoodadmin
    17 تیر 1402

    سلام موز میوه که راحت میشه برای پذیرایی و مهمانی ها استفاده کرد خواص موز برای بدن زیاد است استفاده از میوه موز ، ظرف پذیرایی میوه‌های شما را خاص‌تر و مجلسی‌تر می‌کند و طرفداران زیادی دارد.موز یک منبع غنی از پتاسیم است.میوه موز به کنترل فشار خون و سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. این میوه، فیبر فراوانی هم دارد که برای تقویت دستگاه گوارش و کاهش وزن،بسیار مفید است.موز با ظرفیت آهن خود، یکی از بهترین منابع طبیعی برای درمان کم خونی است

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود