آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • مرینیت ماهی
    مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها مهر 7, 1403
  • ترک عادت گاز گرفتن سگ
    ترک عادت گاز گرفتن سگ ها به طور دائمی مهر 7, 1403
  • روغن کانولا
    روغن کانولا چیست و برای چی خوبه؟ مهر 7, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
5/5 - (2 امتیاز)
2

کوکتل و موکتل چه تفاوتی با هم دارند؟

مینا اسماعیل بیگی 29 آبان 1402 6 دقیقه

 

یک نوشیدنی متفاوت، کوکتل یا موکتل؟

کوکتل چیست؟کوکتل یا موکتل  mocktailدو تا از نوشیدنی‌های خنک و دلچسبی هستند که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند. این دو نوشیدنی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین و البته سوال‌برانگیزترین آیتم‌های کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ رستوران‌ها هستند. کوکتل‌ها و موکتل‌ها خلاف اسم نسبتاً عجیب‌شان، طرز تهیه پیچیده‌ای ندارند و به راحتی می‌توان در منزل یکی از خوشمزه‌ترین کوکتل‌ها و یا موکتل‌ها را تهیه کرد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید و نوشیدنی منحصر به فرد خودتان را بسازید.

کوکتل و موکتل چه تفاوتی با هم دارند؟

پیش از آموزش طرز تهیه موکتل و کوکتل، لازم است بدانیم «موکتل چیست؟» و تفاوت کوکتل و موکتل و اسموتی چیست؟ موکتل‌ها یکی از انواع نوشیدنی‌های سرد هستند که به عنوان محبوب‌ترین نوشیدنی مهمانی‌ها نیز شناخته شده‌اند. موکتل‌ها، فاقد ترکیبات اتانول‌دار هستند و همین ویژگی باعث شده تا طیف وسیع سنی بتوانند از آن استفاده کنند و مصرف آن نیز محدودیت پزشکی نداشته باشد.

 

موکتل یک خوشمزه آسان!

در ترکیب موکتل‌ها، انواع آب میوه‌های طبیعی و صنعتی، انواع چای مثل چای سبز، سیاه و ماسالاد و دیگر طعم دهنده‌ها استفاده می‌شود. در ترکیبات این دسته از نوشیدنی‌ها که معمولاً دارای طعم شیرین هستند، در کنار آبمیوه‌ها از سیروپ شکر نیز استفاده می‌شود. طرز تهیه کوکتل بسیار آسان است.

کوکتل چیست؟

یکی دیگر از نوشیدنی‌های محبوب کافی شاپ‌ها، کوکتل‌ها cocktail هستند. کوکتل‌ها نوشیدنی‌های دارای ترکیبات اتانول‌اند که اغلب با انواع آب میوه و ترکیبات دیگر، تهیه و آماده سرو می‌شوند. به عنوان مثال martinig و  whiskysour از جمله کوکتل‌هایی هستند که قبل از شام سرو می‌شوند. انواع دیگری از کوکتل‌ها هم بعد از شام سرو می‌شوند. مانند انواع فراپه‌ها که شیرین و خامه‌ای هستند. برای تهیه کوکتل‌ها کافی است مقداری آبمیوه را با مقداری ترکیب اتانول‌ دار مخلوط کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. کوکتل نوشیدنی بسیار خوشمزه‌ای است.

دنیای کوکتل‌ها، رنگارنگ و خواستنی

در قسمت قبلی با انواع کوکتل میوه ای آشنا شدید، کوکتل‌ها انواع مختلفی دارند که برخی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • کوکتل موهیتو
  • کوکتل آناناس و نارگیل
  • کوکتل سیب و پرتقال
  • کوکتل موز و بستنی
  • کوکتل توت فرنگی و سیب
  • کوکتل مارگاریتا
  • کوکتل کیوی
  • کوکتل میوه کاکتوس

انواع موکتل، ترکیبی از ذائقه و خلاقیت

پیش از آن که با انواع موکتل آشنا شویم باید توجه داشته باشید که چنانچه موکتل‌ها چند ساعت پس از تهیه، مصرف نشوند، طعم و مزه اصلی خود را از دست می‌دهند. پس فراموش نکنید ک موکتل‌ها منتظر نمی‌مانند!

خنک و گوارا مثل کوکتل آلبالو

موکتل‌ها به دلیل نداشتن روش تهیه  استاندارد و محدود، دارای طعم‌های بسیار متنوع و گوناگونی هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انواع موکتل که آن را جز محبوب‌ترین‌ها قرار داده، قابلیت همگون کردن طعم آن با ذائقه شخصی هر فرد است. از انواع موکتل می‌توان به موهیتو((Mogito، فایر آیس(Fired ice)، توت فرنگی و هندوانه اشاره کرد.

در ادامه این مقاله چند نمونه از رسپی انواع موکتل و کوکتل را برای شما به طور مفصل آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

کوکتل توت‌فرنگی، خوش‌بو و وسوسه‌انگیز

از موکتل های معروف دنیا می‌توان به موکتل توت فرنگی اشاره کرد . توت‌فرنگی یکی از میوه‌های پرطرفدار خصوصا بین کودکان و خانم‌هاست. کوکتل توت‌فرنگی علاوه بر طعم فوق‌العاده دارای رنگ و ظاهری بسیار جذاب است. پس بدون معطلی موادی که در ادامه برایتان آورده‌ایم را فراهم کنید و یک عصرانه گوارا برای خودتان و عزیزانتان درست کنید.

مواد لازم در تهیه کوکتل توت‌فرنگی برای دو نفر:
توت‌فرنگی ۲۰۰گرم
عسل ۲ قاشق غذاخوری
لیمو تازه ۱ عدد

ابتدا توت‌فرنگی‌ها را به خوبی بشویید. سپس توت‌فرنگی‌ها را درون ظرف مناسبی بریزید و ظرف را پر از آب سرد کنید. چند دقیقه به میوه‌ها زمان دهید تا درون آب بمانند و حشرات و گردوغبار چسبیده به آن‌ها توسط آب تمیز شود. حالا آن‌ها را از ظرف آب خارج کنید و درون آبکش بریزید و سپس کمی منتظر بمانید تا آب آن‌ها گرفته شود.

 

لطیف و خوش‌بو، کوکتل توت‌فرنگی

 در مرحله بعد به کمک چاقو کلاهک سبز میوه را ببرید. حالا توت‌فرنگی‌های شسته شده را درون مخلوط ‌کن بریزید و چند بار مخلوط کنید تا میوه‌ها کاملا له و پوره شوند. در این مرحله با توجه‌ به ذائقه و میزان شیرینی توت‌فرنگی‌ها مقداری عسل به ترکیب درون مخلوط ‌کن اضافه کنید؛ البته می‌توانید به جای عسل از شربت توت‌فرنگی نیز استفاده کنید.

در این مرحله نوبت به اضافه کردن اسانس می‌رسد. حالا لیموترش تازه‌ای را آب بگیرید و با مواد داخل میکسر مخلوط کنید.در  مرحله آخر کافی‌ست نیمی از لیوانتان را با یخ پر کنید و سپس نوشیدنی خوشمزه‌تان را به آن اضافه کنید. نوش جان!

کوکتل موز، بمب انرژی

کوکتل موز (کوکتل اسکورپیون) از آن دسته نوشیدنی‌هایی‌ست که در بین ورزشکاران و مربی‌های بدنسازی جایگاه ویژه‌ای دارد. کوکتل موز به دلیل اینکه با استفاده از سیروپ موز و آب آناناس تهیه می شود طعم ملایمی دارد که نه بسیار شیرین و نه بسیار ترش است اما می توانید بنا به سلیقه خود از موادی مانند شکر برای شیرین ساختن نوشیدنی و یا از لیمو و یا آب لیموی تازه برای کمی ترش کردن آن استفاده نمایید.

مواد لازم در تهیه کوکتل موز برای دو نفر:
سیروپ موز ۲۰ میلی‌لیتر
آب آناناس ۱۲۰ میلی‌لیتر
لیمو تازه ۱ عدد

 

ترکیب بی‌نظیر موز و آناناس را از دست ندهید


ابتدا آب آناناس را با سیروپ موز مخلوط کنید. سپس آن را به همراه یخ داخل مخلوط کن ریخته تا میکس شود. حالا مواد را داخل لیوان ریخته و آب لیمو را بر روی نوشیدنی بریزید؛ البته می توانید آب لیمو را در ابتدای کار به مواد خود اضافه کرده و به همراه سیروپ هم بزنیم اما برای آنکه طعم آبلیمو را جدا از نوشیدنی خود احساس کنید بهتر است که در انتها و بر روی نوشیدنی و یخ‌ها ریخته شود . در انتها لیوان خود را به وسیله تکه های موز یا آناناس تزئین کرده و سرو می کنید. گوارای وجود!

یک پیشنهاد طلایی

احتمالا تنها مشکلی که می‌تواند سد راه شما برای تهیه یک کوکتل یا موکتل خنک در روزهای گرم تابستانی شود، خرید میوه است. گشت و گذار در میادین میوه و تره‌بار با وجود هوای گرم  و ازدحام جمعیت ممکن است شما را از ساختن یک وعده خوشمزه بازدارد اما نگران نباشید. اسنپ‌فود با ایجاد امکان سفارش آنلاین میوه این مشکل را برای شما همراهان عزیز حل کرده است.

 

گوارا و خنک در یک روز گرم تابستانی

فقط کافی‌ست بر روی عبارت سفارش آنلاین میوه کلیک کنید و به راحتی وارد صفحه ثبت سفارش آنلاین میوه شوید. با انتخاب انواع میوه‌های تازه نوشیدنی دلخواهتان را بسازید و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی کوکتل و موکتل پرداختیم و تفاوت این دو را توضیح دادیم. کوکتل‌های نوشیدنی‌های طبیعی و سالمی هستند که در طعم‌های مختلف درست شده و طرز تهیه پیچیده‌ای ندارد. این نوشیدنی‌ها با استفاده از تکه‌های میوه، آبمیوه و سیروپ‌های مختلف تهیه می‌شوند.

همچنین دو نوع کوکتل کوکتل توت فرنگی و کوکتل موز را به شما آموزش دادیم.

از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما سپاس‌گزاریم. همانطور که در بخش آغازین اشاره کردیم، تنوع کوکتل‌ها و موکتل‌ها به وسعت کل ذائقه‌های مردم جهان است! شما به راحتی می‌توانید با خلاقیت کوکتل یا موکتل شخصی‌تان را بسازید و اگر دوست داشتید آن را از طریق وبسایت اسنپ‌فود با دیگران به اشتراک بگذارید.

بی‌صبرانه منتظر نظرات شما در زمینه بهبود کیفیت مقالات، گستردگی موضوعات و انواع دیگر رسپی غذاها و نوشیدنی‌های معرفی شده در این مقاله و دیگر مقالات، هستیم. ایام بکام!

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2729 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

ahoura
01 آذر 1402

طرز تهیه کوکتل و درست کردن موکتل باهام چه فرقی دارند؟ کوکتل موز چی هستش

  • snappfoodadmin
    01 آذر 1402

    سلام در ترکیب موکتل‌ها،انواع آب میوه‌های طبیعی و صنعتی،انواع چای مثل چای سبز، سیاه و ماسالاد و دیگر طعم دهنده‌ها استفاده می‌شود و طعم این نوشیدنی شیرین است و موکتل‌ها، فاقد ترکیبات اتانول‌دار هستند.از نوشیدنی‌های محبوب کافی شاپ‌ها،کوکتل‌ها cocktail هستند. کوکتل‌ها نوشیدنی‌های دارای ترکیبات اتانول‌اند که اغلب با انواع آب میوه و ترکیبات دیگر، تهیه و قبل و بعد شام آماده سرو می‌شوند.برای ت هیه کوکتل‌ها مقداری آبمیوه را با مقداری ترکیب اتانول‌ دار مخلوط کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود