خواص منگوستین، 15 تا از معجزه آسا ترین خواص میوه ترگیل

خواص منگوستین
4.3/5 - (9 امتیاز)

تا چه اندازه با خواص منگوستین آشنایید؟ اصلا این میوه را می‌شناسید و می‌دانید که علاوه بر خواص خوراکی، چه مصارف دیگری دارد؟ اگر پاسخ شما منفی است، حق دارید، زیرا منگوستین میوه‌ای کمیاب و ناشناخته است که با وجود ظاهر کوچک خود، خواص بی‌نظیری برای سلامتی دارد. بنابراین، اگر کنجکاوید که درباره این میوه کوچک استوایی بیشتر بدانید، با اسنپ فود همراه باشید.

مشخصات ظاهری منگوستین

منگوستین یا ترگیل، میوه‌ای گرمسیری و بومی مجمع الجزایر مالایی است. نام علمی آنGarcinia) (mangostana است و از تیره گل راعیان و راسته چنارسانان است. 3 بخش این میوه عبارتند از؛ پوسته ضخیم و بنفش رنگ آن؛ گوشت سفید، نرم، آبدار و معطر آن که به صورت چند قسمت تکه‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند و طعمی شیرین و ترش دارند و هسته‌هایی ترش و بدمزه که داخل بافت گوشتی قرار گرفته‌اند. شکل و طعم ویژه این میوه بنفش باعث شده تا آن را به عنوان شاه میوه گرمسیری لقب دهند و کسانی که طعم آن را چشیده‌اند، آن را ترکیبی از طعم‌های توت فرنگی، لیچی، آناناس و هلو توصیف می‌کنند.

ارزش غذایی منگوستین

ارزش غذایی منگوستین

یک پیمانه منگوستین خشک کنسرو شده، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر است:

مواد مغذی مقدار در یک پیمانه، (معادل 196 گرم)
کالری 143 واحد
فیبر 3.5 گرم
کربوهیدرات 35 گرم
چربی 1 گرم
پروتئین 1 گرم
ویتامین C حدود 9 درصد از نیاز روزانه
ویتامین B1 (تیامین) حدود 7 درصد از نیاز روزانه
ویتامین B2 (ریبوفلاوین) حدود 6 درصد از نیاز روزانه
ویتامین B9 (فولات) حدود 15 درصد از نیاز روزانه
منیزیم 6 درصد از نیاز روزانه
منگنز 10 درصد از نیاز روزانه
مس 7 درصد از نیاز روزانه

خواص منگوستین

منگوستین میوه ای با خواص گوناگون

واقعیت این است که هنوز تحقیقات زیادی درباره خواص منگوستین لازم است و این میوه کمیاب، ابعاد ناشناخته زیادی برای بشر دارد و آنچه در ادامه می‌آید، تنها بخشی از خواص شگفت‌انگیز این میوه کوچک گرمسیری است:

1. میوه ترگل حاوی آنتی اکسیدان قوی

منگوستین میوه‌ای سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌های قوی است. زانتون (Xanthone)، فولات و ویتامین C، تنها بخشی از این آنتی اکسیدان‌های قدرتمند هستند. این آنتی اکسیدان‌ها با خنثی کردن فعالیت مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن، عملکرد سلولی را ارتقا می‌دهند و برای سلامتی عمومی بدن بسیار مفیدند.

2. از بین بردن التهاب و آلرژی با خواص میوه ترگیل

مصرف این میوه به عنوان یک داروی ضد التهاب در کشورهای جنوب شرقی آسیا، پیشینه‌ای طولانی دارد، اما تحقیقات هم نشان می‌دهند که اسانس منگوستین، دارای خواص ضد التهابی و ضد آلرژی است. ترکیبات موجود در این میوه، جلوی ترشح هیستامین و پروستاگلاندین در بدن را می‌گیرند و از این طریق، التهاب‌های بدن را فرو می‌نشانند.

3. درمان فشار خون با منگوستین

منگوستین حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی مفید مانند پتاسیم، منیزیم، منگنز و مس است. این مواد می‌توانند در کاهش فشار خون و جلوگیری از تپش قلب، بسیار موثر باشند.

4. کاهش ابتلا به انواع سرطان با میوه منگوستین

پوسته خارجی منگوستین، حاوی ماده‌ای به نام زانتان است که اثرات ضد سرطانی آن شناخته شده است. برای مثال، زانتان می‌تواند جلوی رشد بی‌رویه سلول‌های سرطانی در تومور کولون انسان را بگیرد. به علاوه، پوست منگوستین، خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی قابل توجهی نیز دارد. محققان معتقدند که قرار گرفتن این ماده در کنار سایر داروهای ضدسرطان، اثر این داروها را قوی‌تر خواهد کرد.

5. افزایش سیستم دفاعی بدن با میوه منگوستین

مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های موجود در منگوستین، نقش قابل توجهی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. این مواد مغذی، توان بدن در مقابله با بیماری‌های عفونی را افزایش داده، علائم بیماری را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. برای مثال، خواص ضد باکتریایی این میوه، نقش موثری در کنترل و درمان بیماری سل دارد. همچنین، از خاصیت ذاتی این میوه در جلوگیری از تکثیر ویروس‌ها و قارچ‌ها هم نباید غافل شد.

6. خواص منگوستین در سلامت قلب

گفتیم که منگوستین، یک منبع غنی از انواع آنتی اکسیدان‌ها است. تحقیقات نشان می‌دهد که این آنتی اکسیدان‌ها، تاثیر مثبتی در اکسایش چربی‌ها و سیستم عصبی بدن دارند. به علاوه، این میوه، حاوی مجموعه‌ای کامل از ویتامین‌های گروه B است که باعث افزایش تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی موسوم به استیل کولین شده و عملکرد قلب را بهبود می‌بخشند. بنابراین، مصرف منگوستین می‌تواند احتمال سکته‌های قلبی را کاهش دهد و برای عفونت لایه‌ای قلب هم مفید باشد.

7. خواص درمانی منگوستین برای پوست

منگوستین میوه ای سرشار از آنتی اکسیدان

برای داشتن پوستی جوان و شاداب می‌توانید روی خواص منگوستین حساب کنید. این میوه گرمسیری با حجم قابل توجه آنتی اکسیدان‌های خود، می‌تواند در کاهش رادیکال‌های آزاد بدن و در پی آن، کاهش چین و چروک‌های پوستی موثر باشد. به علاوه، خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی این میوه، باکتری‌های عامل جوش را کاهش می‌دهد و برای درمان مشکلاتی مانند اگزما، آکنه و جوش صورت می‌توانید روی آن حساب کنید. همچنین پوست منگوستین هم حاوی ترکیباتی است که با ضد عفونی کردن زخم‌های پوستی، به درمان سریع‌تر آن‌ها کمک می‌کند.

8. درمان ریزش مو با منگوستین

برای این منظور باید از پوست میوه منگوستین استفاده کنید. پوست این میوه، یک رطوبت‌بخش طبیعی است و با آبرسانی به موها، آن‌ها را تقویت کرده و جلوی ریزش موها را می‌گیرد.

9. رفع بیماری گوارشی (اسهال) با میوه منگوستین

یکی از مصارف پوست و میوه منگوستین در طب سنتی، پیشگیری و درمان بیماری‌های معده، اسهال و اسهال خونی است. این خاصیت، هم درباره کودکان و هم درباره بزرگسالان، قابل توجه است.

10. خواص منگوستین برای دیابتی ها

گفتیم که منگوستین، حاوی ماده‌ای به نام زانتون است. تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند میزان مقاومت به انسولین را بهبود بخشد و باعث کاهش سطح قند خون و مدیریت آن در افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع 2 شود. در این بین، فیبر موجود در منگوستین هم به کمک زانتون می‌آید و در تثبیت سطح قند خون موثر است.

11. کاهش وزن با منگوستین

مصرف یک پیمانه منگوستین، 14 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تأمین می‌کند و این خاصیت در کنار کالری پایین این میوه باعث می‌شود که بتوان آن را در دسته انواع میوه های لاغر کننده قرار داد. وجود فیبر، در بهبود حرکات روده موثر است و جلوی یبوست را می‌گیرد، به علاوه، اشتهای فرد و میل به پرخوری را کم می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.

12. خواص منگوستین برای تقویت مغز

یکی از خواص مهم منگوستین، کمک به درمان بیماری آلزایمر است. مصرف این میوه می‌تواند علائمی مانند سردرگمی، فراموشی و گیجی را بهبود ببخشد. به علاوه، مطالعات فاز حیوانی هم در این مورد قابل توجه است و نشان می‌دهد که عصاره منگوستین می‌تواند در کاهش التهاب مغزی، جلوگیری از زوال مغز و بهبود عوارض افسردگی موش‌ها موثر باشد. با این حال، هنوز هم تحقیقات کامل‌تری در این مورد، لازم است.

13. سلامت دهان و دندان با منگوستین

مواد مغذی موجود در منگوستین، اثر قابل توجهی در سلامت دهان و دندان دارد. برای مثال، مصرف این میوه می‌تواند راهی طبیعی برای درمان بیماری پریودنتال که مربوط به لثه است، باشد.

14. پیشگیری از کم خونی با منگوستین

مصرف میوه منگوستین می‌تواند تولید گلبول‌های قرمز خون را افزایش داده و جلوی کم خونی یا آنمی را بگیرد. همچنین این میوه می‌تواند عروق خونی را گشاد کند. در نتیجه، خونرسانی بهتری به قلب و عروق خونی انجام خواهد شد و به علاوه، جلوی بیماری‌های خاصی مانند تصلب شرایین، گرفتگی قلب، درد ناحیه قفسه سینه و کلسترول بالای خون هم گرفته می‌شود. این افزایش خونرسانی در سلامت اندام‌های دیگر هم نقش دارد. برای مثال، خونرسانی بهتر به چشم‌ها در کنار ویتامین C موجود در منگوستین، در درمان آب مروارید موثر است.

15. خواص منگوستین در درمان مشکلات قاعدگی

مصرف منگوستین می‌تواند علائم ناشی از یائسگی مانند فشار خون بالا، سرگیجه و تعرق زیاد را کنترل کند. به علاوه، مصرف ریشه‌های این میوه در کنترل و تنظیم چرخه قاعدگی زنان، موثر است.

خواص این میوه خوشمزه به پایان رسید و اگر علاقمندید که درباره خواص میوه‌های خاص و متفاوت بیشتر بدانید، خواندن خواص کامکوات هم خالی از لطف نخواهد بود.

کاربردهای منگوستین

کاربردهای منگوستین

علاوه بر اینکه با خوردن این میوه می‌توانید از خواص درمانی آن بهره‌مند شوید، موارد زیر هم قابل توجه است:

  • از منگوستین در صنعت رنگرزی و رنگ ‌آمیزی چرم استفاده می‌شود.
  • چوب درخت منگوستین برای ساخت وسایل مختلف، مناسب است.
  • از صمغ درخت منگوستین می‌توان به عنوان آدامس استفاده کرد.
  • از منگوستین می‌توان برای مصارف تجاری بهره برد.

نحوه مصرف منگوستین

ابتدا باید بدانید که فصل به بار نشستن منگوستین، بسیار کوتاه است و به همین دلیل، این میوه، یکی از انواع میوه جات کمیاب محسوب می‌شود. برای استفاده از آن باید پوست میوه را با چاقو جدا کرده و گوشت سفید و آبدار آن را میل کرد. دقت داشته باشید منگوستین‌هایی که پوست نرم‌تر و تیره‌تری دارند، باکیفیت‌تر هستند و می‌توانید آن‌ها را به صورت خام و یا در ترکیب انواع سالاد میوه و اسموتی‌ها، مصرف کنید.

به علاوه، با توجه به کمیاب بودن این میوه، کنسرو منگوستین، آب این میوه و پودر مکمل آن، در بعضی فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد، اما از مواد افزودنی و بخصوص شکر این محصولات فراوری شده، نباید غافل شد.

مضرات منگوستین

مضرات منگوستین

عوارض گزارش شده از مصرف میوه منگوستین تازه، بسیار کم است. با این حال، مصرف نوع فراوری شده این میوه در قالب آب میوه‌ها یا مکمل‌ها می‌تواند عوارضی مانند موارد زیر را به دنبال داشته باشد:

  • منگوستین سرشار از زانتون است. به همین دلیل، خاصیت لخته شدن خون را کاهش می‌دهد. بنابراین، در صورت مصرف داروهای رقیق‌کننده خون باید از مصرف مدل‌های فرآوری شده این میوه، خودداری کنید.
  • بهتر است بانوان باردار یا شیرده، از مصرف مکمل‌های منگوستین خودداری کنند، زیرا هنوز تحقیقات کاملی درباره تاثیر این مکمل‌ها بر روند بارداری و شیردهی انجام نشده است.
  • بهتر است پیش از افزودن این مکمل‌ها به رژیم غذایی خود، با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • ممکن است منگوستین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود با داروهایی مانند آلکالوئیدها، تتراسایکلین‌ها و حتی داروهای رادیوتراپی، تداخل داشته باشد.

خرید میوه آنلاین؛ تازه و با کیفیت

گفتیم که منگوستین میوه‌ای خاص و کمیاب است، اما تهیه آن از طریق خرید میوه آنلاین از اسنپ فود، کار دشواری نخواهد بود. کافیست سری به سایت بزنید تا به انواع محصولات مرتبط با منگوستین مانند آب میوه، کنسرو و مکمل‌های گیاهی این میوه خوشمزه دسترسی پیدا کنید و بتوانید طعم خاص و متفاوت این میوه را تجربه کنید. شاد و تندرست باشید.

سوالات متداول

میوه منگوستین چگونه باعث پیشگیری از کم خونی میشود؟

مصرف میوه منگوستین می‌تواند تولید گلبول‌های قرمز خون را افزایش داده و جلوی کم خونی یا آنمی را بگیرد.
همچنین این میوه می‌تواند عروق خونی را گشاد کند.در نتیجه،خونرسانی بهتری به قلب و عروق خونی انجام
خواهد شد و جلوی بیماری‌های خاصی مانند تصلب شرایین،گرفتگی قلب،درد ناحیه قفسه سینه و کلسترول بالای خون
هم گرفته می‌شود.این افزایش خونرسانی در سلامت اندام‌های دیگر هم نقش دارد.برای مثال،خونرسانی
بهتر به چشم‌ها در کنار ویتامین C موجود در منگوستین،در درمان آب مروارید موثر است

می توانید از میوه منگوستین به صورت خوراکی و بصورت درمانی و کاربردی استفاده کرد از منگوستین
در صنعت رنگرزی و رنگ ‌آمیزی چرم استفاده می‌شود چوب درخت منگوستین برای ساخت وسایل مختلف،
مناسب است.از صمغ درخت منگوستین می‌توان به عنوان آدامس استفاده کرد.از منگوستین
می‌توان برای مصارف تجاری بهره برد

برای استفاده از آن باید پوست میوه را با چاقو جدا کرده و گوشت سفید و آبدار آن را میل کرد. دقت داشته باشید منگوستین‌هایی که پوست نرم‌تر و تیره‌تری دارند،باکیفیت‌تر هستند و می‌توانید آن‌ها را به صورت خام و یا
در ترکیب انواع سالاد میوه و اسموتی‌ها، مصرف کنید.
با توجه به کمیاب بودن این میوه، کنسرو منگوستین،آب این میوه و پودر مکمل آن،
در بعضی فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد،اما از مواد افزودنی و
بخصوص شکر این محصولات فراوری شده،نباید غافل شد

مصرف یک پیمانه منگوستین، 14 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تأمین می‌کند و این خاصیت در کنار کالری پایین این میوه باعث می‌شود که بتوان آن را در دسته انواع میوه های لاغر کننده قرار داد. وجود فیبر در میوه منگوستین،
در بهبود حرکات روده موثر است و جلوی یبوست را می‌گیرد،اشتهای فرد و میل به پرخوری را کم می‌کند و
باعث کاهش وزن می‌شود

منگوستین،حاوی ماده‌ای به نام زانتون است. تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند میزان مقاومت به انسولین را بهبود بخشد و باعث کاهش سطح قند خون و مدیریت آن در افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع 2 شود.
فیبر موجود در منگوستین هم به کمک زانتون می‌آید و در تثبیت سطح قند خون موثر است

نظرات کاربران

کیکاووس نظیرمال
12.خرداد.1402

سلام چرا میگین منگوستین برای پوست خوبه میوه منگوستین مگه چی داره

    snappfoodadmin
    12.خرداد.1402

    سلام میوه منگوستین خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی این میوه منگوستین باکتری‌های عامل جوش را کاهش میدهد و برای درمان مشکلاتی مانند اگزما، آکنه و جوش صورت می‌توانید روی منگوستین حساب کنید. پوست منگوستین هم حاوی ترکیباتی که با ضد عفونی کردن زخم‌های پوستی، به درمان سریع‌تر آن‌ها کمک می‌کند

گنبدیاری
12.خرداد.1402

برای رفع اسهال رفتم دکتر گیاهی بهم پوست منگوستین داد عین دم نوش پوست میوه منگوستین دم کردم خوردم خوب شدم

    snappfoodadmin
    12.خرداد.1402

    سلام یکی از چند خاصیت میوه منگوستین در طب سنتی هستش ، میوه منگوستین در پیشگیری و درمان بیماری‌های معده، اسهال و اسهال خونی به کودکان و بزرگسالها کمک میکنه پوست میوه منگوستین هم خوبه

daniyal
12.خرداد.1402

سلام مادربزرگم از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده میکنه میتونه میوه منگوستین بخوره

    snappfoodadmin
    12.خرداد.1402

    سلام میوه منگوستین لخته شدن خون را کاهش پس بهتر میوه منگوستین و فراورده های که از این میوه منگوستین بدست میان نخورن

بهگل
12.خرداد.1402

سلام مامانم علائم یائسگی داشت رفتم عطاری چیزی بگیرم که دردش کمتر کنه بهم ریشه میوه منگوستین داد گفت خیلی خوبه

    snappfoodadmin
    12.خرداد.1402

    سلام بله ریشه‌های میوه منگوستین در کنترل و تنظیم چرخه قاعدگی زنان، موثر هستش میوه منگوستین فشار خون بالا، سرگیجه و تعرق زیاد کنترل میکنه

بوراکانی
12.خرداد.1402

سلام زن دادشم باردار و خواهرم بچه شیر میده میتونن میوه منگوستین بهشون بدم مفیدهستش

    snappfoodadmin
    12.خرداد.1402

    سلام گلم بهتر بانوان باردار یا شیرده، از مصرف مکمل‌های منگوستین خودداری کنند،هنوز تحقیقات کاملی درباره تاثیر این مکمل‌ها بر روند بارداری و شیردهی انجام نشده . خود میوه منگوستین در صورتی که از داروهای رقیق کننده خوناستفاده نمیکنن میوه منگوستین میتونن میل کنن

ضیاالدین
12.خرداد.1402

سلام چه خوبه این منگوستین برای لاغری همه خوبه دلم میوه منگوستین خواست لاغر بشم

    snappfoodadmin
    12.خرداد.1402

    سلام بله میوه منگوستین برای لاغر مفید هستش مفhttps://blog.snappfood.ir/category/%d9%85%db%8c%d9%88%d9%87-%d9%87%d8%a7/weight-loss-fruits/ میتونید انواع میوه های لاغری هم ببینید

چهرهزاد
12.خرداد.1402

سلام اصلا نمیدونستم میوه منگوستین، چی هستش این همه منگوستین خواص خوب داره از کجا بگیرم بخورم

عمار
06.تیر.1402

سلام وای میوه منگوستین چه جالب بود حیف که جزو میوه ها کمیاب هستش

    snappfoodadmin
    07.تیر.1402

    سلام میوه منگوستین خواص و فوایده زیادی داره که شما میتونید این میوه را به صورت کنسرو منگوستین،آب این میوه و پودر مکمل منگوستین،
    در بعضی فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد،پیدا کنید اما از مواد افزودنی و بخصوص شکر محصولات فراوری شده از میوه منگوستین ،نباید غافل شد.

عادله
06.تیر.1402

میوه منگوستین خیلی خوبه منتها میوه منگوستین کمیاب هستش چطوری میشه پیداش کرد

    snappfoodadmin
    07.تیر.1402

    سلام میوه منگوستین درسته که کمیاب هستش ولی این میوه منگوستین را میتوان به صورت کنسرو منگوستین،آب این میوه و پودر مکمل منگوستین،
    در بعضی فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد،پیدا کرد اما از مواد افزودنی و بخصوص شکر این محصولات فراوری شده،نباید غافل شد.

aziyeta asatirye
08.مرداد.1402

سلام میوه منگوستین،چه خواصی برای بدن دارد منگوستین از کجا بگیرم

    snappfoodadmin
    09.مرداد.1402

    سلام میتونید میوه منگوستین از سایت اسنپ فود انلاین خرید کنید https://snappfood.ir/service/grocery?page=0&section=SERVICES&superType=6 خواص مگوستین برای بدن :
    خواص منگوستین برای تقویت مغز ،سلامت دهان و دندان با منگوستین،خواص منگوستین برای دیابتی ها،پیشگیری از کم خونی با منگوستین،خونرسانی بهتر به چشم‌ها میکند،
    ویتامین C موجود در منگوستین، در درمان آب مروارید موثر است.رفع بیماری گوارشی (اسهال) با میوه منگوستین،درمان ریزش مو با منگوستین،درمان فشار خون با منگوستین
    منگوستین حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی مفید مانند پتاسیم، منیزیم، منگنز و مس است. این مواد می‌توانند در کاهش فشار خون و جلوگیری از تپش قلب، بسیار موثر باشند.

armita
08.مرداد.1402

سلام میوه منگوستین برای لاغری و کاهش وزن خوبه ؟

    snappfoodadmin
    09.مرداد.1402

    سلام میوه منگوستین برای لاغر مفید هستش .وجود فیبر در منگوستین، در بهبود حرکات روده موثر است و جلوی یبوست را می‌گیرد، اشتهای فرد و
    میل به پرخوری را کم می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.مصرف یک پیمانه منگوستین، 14 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تأمین می‌کند
    https://blog.snappfood.ir/category/%d9%85%db%8c%d9%88%d9%87-%d9%87%d8%a7/weight-loss-fruits/ میتونید انواع میوه های لاغری هم ببینید

آذین دخت
08.مرداد.1402

سلام افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون میخورند میوه منگوستین براشون خوبه یا نباید بخورند مرسی

    snappfoodadmin
    09.مرداد.1402

    سلام میوه منگوستین لخته شدن خون را کاهش می دهد پس بهتر افرادی که داروهای رقیق کننده میخورند
    از میوه منگوستین و فراورده های که از این میوه بدست می آیند را میل نکنند

مائده بختی
08.مرداد.1402

سلام میوه منگوستین برای بارداران مفید است ؟

    snappfoodadmin
    09.مرداد.1402

    سلام بهتر بانوان باردار یا شیرده، از مصرف مکمل‌های منگوستین خودداری کنند،هنوز تحقیقات کاملی درباره تاثیر این مکمل‌ها بر روند
    بارداری و شیردهی انجام نشده.میوه منگوستین را در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده نمی کنید میتوانید منگوستین میل کنید البته با پزشک مشروت کنید

زانیال
08.مرداد.1402

سلام خواص و خاصیت منگوستین برای پوست چیه؟

    snappfoodadmin
    09.مرداد.1402

    سلام میوه منگوستین خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی میوه منگوستین باکتری‌های عامل جوش را کاهش میدهد و برای درمان مشکلاتی مانند اگزما،
    آکنه و جوش صورت می‌توانید از منگوستین استفاده کنید. پوست منگوستین حاوی ترکیباتی که با ضد عفونی کردن زخم‌های پوستی،به درمان سریع‌تر آن‌ها کمک می‌کند

sabooorrra
04.شهریور.1402

سلام منگوستین خشک کنسرو شده، چه ویتامین‌های برای بدن دارد ؟

    snappfoodadmin
    08.شهریور.1402

    سلام میوه منگوستین ویتامین های بدن را تامین میکند ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین c ، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)،ویتامین B9 (فولات)،
    منگوستین میوه‌ای سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌های قوی است. زانتون (Xanthone)، فولات و ویتامین C، تنها بخشی
    از این آنتی اکسیدان‌های قدرتمند هستند که در سلامتی بدن تاثیر دارند

هوشنگ
04.شهریور.1402

سلام منگوستین برای درمان فشار خون موثر است میوه منگوستین خاصیت برای فشار خون دارد ؟

    snappfoodadmin
    08.شهریور.1402

    سلام میوه منگوستین دارای مقادیر بالایی از مواد معدنی مفید مانند پتاسیم، منیزیم، منگنز و مس است. این مواد می‌توانند
    در کاهش فشار خون و جلوگیری از تپش قلب، بسیار موثر باشند.پس منگوستین در درمان فشار خون موثر است .

رادمهری
04.شهریور.1402

سلام منگوستین برای سلامت قلب چه خاصیت و خواصی دارد ؟خواص منگوستین برای قلب چیست ؟

    snappfoodadmin
    08.شهریور.1402

    سلام میوه منگوستین دارای مجموعه‌ای کامل از ویتامین‌های گروه B است که باعث افزایش تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی موسوم به
    استیل کولین شده و عملکرد قلب را بهبود می‌بخشند.مصرف منگوستین احتمال سکته‌های قلبی را کاهش می دهد و برای عفونت لایه‌ای قلب مفید است.