دمنوش آرامش اعصاب برای یک زندگی آرام

1/5 - (1 امتیاز)

شاید کمی عجیب باشد اما بیماری‌های روحی به اندازه بیماری‌های جسمی اهمیت دارند. کما اینکه برخی از بیماری‌های روحی و روانی منشاء اصلی بیماری‌های جسمی ما هستند. استرس و عصبانیت از جمله مشکلاتی است که همه ما در طول روز بارها و بارها با آن مواجه می‌شویم. زندگی مدرن شهری استفاده از تکنولوژی، سرعت بالای انجام کارها در طول روز، مشغله‌های مختلف فکری، انجام وظایف در داخل منزل و انجام مسئولیت‌ها در خارج از منزل، دانشگا، محل کار و تمام پروسه‌هایی که ما در طول روز درگیر آنها هستیم، به نوعی باعث به هم ریختن آرامش اعصاب ما می‌شوند. در این بین راهکارهایی آسان نیز وجود دارند که این آرامش را به ما باز می‌گرداند.

دمنوش آرامش اعصاب، دمنوش‌هایی که آرامتان می‌کنند

در کنار انجام برخی از ورزش‌ها مثل مدیتیشن و یوگا و شرکت در دوره‌های متنوع کسب آرامش برای ذهن و روح، شما می‌توانید از دمنوش‌ها و حتی نوشیدنی‌های مختلف برای کسب آرامش خود استفاده کنید. انواع دمنوش برای آرامش اعصاب یک راهکار ساده و مطمئن است که می‌تواند استرس و نگرانی شما را کاهش داده و کمک کند تا زندگی بهتری را تجربه کنید. در ادامه با انواع دمنوش‌های آرامش بخش برای اعصاب و روان با شما هستیم.

دمنوش آرامش بخش گل ساعتیانواع دمنوش برای آرامش اعصاب

گل ساعتی نیز یکی از گیاهان ضد استرس است که می‌توانید با نوش جان کردن یک فنجان از دمنوش این گل آرامش عمیقی را در روان و جسم خود احساس کنید. گل ساعتی ظاهر بسیار زیبایی دارد و به طور کلی در منطقه‌های استوایی سرزمین آفریقا و همینطور سرزمین آمریکا قابل مشاهده و رشد است.

دمنوش آرامش بخش گل رز

استفاده از دمنوش گل رز آرامش بسیار زیادی را به جسم و روح شما هدیه می‌کند. گل رز علاوه بر زینتی بودن و عطر فوق العاده‌ای که دارد فواید بیشمار دیگری را برای ما به ارمغان می‌آورد. استفاده از دمنوش یا چای گل رز به شما کمک می‌کند تا سطح سیستم ایمنی بدن خود را بالا برده و عملکرد دستگاه گوارش خود را بهبود ببخشید. دمنوش گل رز به طرز معجزه آسایی آرامش عمیقی را به جسم و روح و روان شما هدیه می‌کند.

دمنوش آرامش بخش سنبل الطیب

گیاه سنبل طیب را با نام علف گربه نیز می‌شناسند. جالب است که بدانید گرب‌ ها علاقه زیادی به خوردن این گیاه دارند. البته سنبل الطیب علاوه بر شهرت در میان گربه‌ها، یک گیاه مناسب برای کسب آرامش بدن ما نیز به حساب می‌آید. اگر خواب راحتی ندارید قبل از خواب حتما یک فنجان دمنوش سنبل الطیب نوش جان کنید. این دمنوش کمک میکند تا شما خوابی آرامش بخش و راحت را در طول شب تجربه کنید.

دمنوش آرامش بخش بابونه

دمنوش بابونه یک دمنوش برای کاهش استرس بوده که بسیار معروف و کاربردی است. بابونه نقش اساسی در کم کردن سطح اضطراب ما دارد. این گیاه ترکیباتی اثربخش داشته که درست مانند داروی والیوم عمل کرده و بر روی گیرنده‌های مغز انسان تاثیرات مثبتی می‌گذارد. به همین دلیل است که شما بعد از نوش جان کردن دمنوش بابونه با آرامش عمیق در ذهن و جسم خود روبه‌رو خواهید بود. این آرامش به شما اجازه می‌دهد تا خواب راحتی را تجربه کنید. توصیه می‌کنیم که در تهیه دمنوش بابونه از کمی گیاه اسطوخودوس نیز استفاده کنید.

چای دارجیلینگ آرامش بخش یا چای سبز هیمالیاچای دارجیلینگ آرامش بخش یا چای سبز هیمالیا

دمنوش چای سبز هیمالیا که نام دیگرش چای دارجیلینگ است، ترکیبات سم زدا و آنتی اکسیدان قوی و موثری دارد. استفاده از دمنوش خانگی برای کاهش استرس یکی از راهکارهای راحت برای کسب آرامش است و چای سبز هیمالیا یکی از بهترین این دمنوش‌ها به حساب می‌آید. همچنین دمنوش چای سبز هیمالیا، آمینو اسید فراوانی به نام آل تینان در خود دارد که به طرز معجزه آسایی می‌تواند آرامش ذهن و روح را برای شما به ارمغان آورد.

دمنوش نعنای فلفلی

این دمنوش نیز یکی دیگر از موثرترین دمنوش‌ها برای کسب آرامش است. دستگاه گوارش انسان، همینطور سیستم اعصاب و روان و سیستم ایمنی بدن، در کسب آرامش ما تاثیرات فراوانی دارند. افرادی که بیشتر دچار استرس و اضطراب هستند بدون شک با مشکلات معده و گوارشی زیادی نیز روبه‌رو خواهند بود. استفاده از دمنوش نعنای فلفلی کمک می‌کند که شما ضمن کسب کردن آرامشی عمیق، عملکرد سیستم گوارش و معده خود را نیز بهبود ببخشید. این گیاه حاوی منتول است که سبب می‌شود تنش عضلات بدن کاهش پیدا کرده و سطح اضطراب و استرس شما به شدت پایین بیاید.

نوشیدنی آرامش بخش چای سیاه

شاید تا به حال به این نکته دقت نکرده باشید که نوشیدن یک فنجان چای سیاه تا چه میزان در رفع استرس و کسب آرامش شما تاثیر گذار است. در زمان اضطراب و استرس و همینطور تنش‌های روحی و روانی سطح هورمون استرس یا همان کورتیزول در بدن ما به شدت بالا می‌رود. چای سیاه این امکان را به ما می‌دهد تا سطح هورمون استرس را کاهش داده و با احساس آرامش بهتر و عمیق‌تری به انجام کارهای روزانه خود بپردازیم. در زمان بروز استرس نگرانی از یک فنجان چای سیاه غافل نشوید.

دمنوش آرامش بخش کاوا

گیاه کاوا یک گیاه کاملا کاربردی محسوب می‌شود که چای به دست آمده از آن یک نوشیدنی سنتی و بشدت آرامش بخش است. گیاه کاوا در ایجاد آرامش و کنترل استرس و اضطراب شما عملکردی کاملا تخصصی دارد و سطح هورمون استرس شما را به سرعت کاهش می‌دهد. پژوهش‌هایی که انجام شده نشان دهنده این هستند که مواد موجود در گیاه کاوا بر روی گیرنده‌های مغز اثر مستقیمی می‌گذارند و دقیقاً تاثیری مانند داروهای آرامش بخش برای ذهن و جسم ما به همراه دارند. این گیاه یکی از موثرترین گیاهان در کاهش و درمان استرس و اضطراب است.

 دمنوش آرامش بخش پنیر باد

شاید نام این گیاه کمی عجیب و غریب باشد اما در طب سنتی دمنوش پنیر باد کمک می‌کند تا شما خوابی راحت و آرامش بخش را تجربه کنید. این گیاه را با نام‌های کاکنج، گیلاس زمستانی و جنسینگ هندی نیز می‌شناسند. دمنوشی که با استفاده از پنیر باد تهیه می‌شود در شرایط استرس و اضطراب کمک می‌کند تا سطح هورمون کورتیزول در بدن شما کاهش پیدا کرده و استرس شما به طرز چشمگیری کم شود.

دمنوش آرامش بخش مریم گلی

گیاه مریم گلی یکی از گیاهان به شدت آرامش بخش است که حتی عضلات شما را نیز آرام می‌کند و تنش و اضطراب را از آنها می‌گیرد. نوشیدن یک فنجان چای مریم گلی کمک می‌کند که آرامش جسمی و روحی شما افزایش پیدا کرده و دیگر احساس خستگی و افسردگی نکنید.

دمنوش آرامش بخش گل راعی دمنوش آرامش بخش گل راعی

گیاه گل راعی یکی از بهترین گیاهان در کاهش استرس و درمان افسردگی به حساب می‌آید. نوشیدن یک فنجان از دمنوش گل راعی کمک می‌کند تا بدن شما همیشه در تعادل قرار بگیرید و فشارهای روانی و اضطراب، زندگی روزمره شما را مختل نکنند. گل راعی را با نام‌های دیگری مانند گل شهناز یا هوفاریقون نیز می‌شناسند. دقت کنید که اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، حتماً قبل از استفاده کردن گیاه گل راعی یا سایر گیاهان به‌عنوان دمنوش، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. چون ممکن است استفاده از آن با برخی از داروها تداخل داشته باشد.

دمنوش آرامش بخش رازک

گیاه رازک نیز به شما کمک می‌کند تا اضطراب و استرس را کاهش داده و حتی علائم خفیف افسردگی را برطرف کنید. رازک را در مواد اولیه تهیه ماءالشعیر نیز استفاده می‌کنند. نوش جان کردن یک فنجان دمنوش رازک آرامش عمیقی را به روان و جسم شما هدیه خواهد کرد.

دمنوش آرامش بخش ریحان مقدس

گیاه ریحان مقدس از خانواده نعناع بوده و به صورت بومی در بنگلادش، هند، نپال و پاکستان رشد می‌کند. این گیاه به شدت آرامش بخش است و دمنوشی که از آن تهیه می‌شود می تواند اضطراب عمومی و اختلالات خواب را به راحتی درمان کند.

دمنوش آرامش بخش آب قاشقی معطر

آب قاشقی در فرهنگ مردمان آسیا یک داروی قوی و سنتی برای درمان اضطراب، استرس و فشارهای عصبی به حساب می‌آید. این گیاه را با نام‌های سنتلا، آسیا تیکا، گیاه قَدَح مریم و همینطور گوتوکولا نیز می‌شناسند. براساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۲ بر روی این گیاه انجام شد پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که عصاره یک گیاه آب قاشقی، در درمان اضطراب‌های مزمن، حاد و حتی اضطراب‌های پیشرفته بسیار موثر است.

دمنوش آرامش بخش گل ختمی

گیاه گل ختمی هم یکی دیگر از گیاهان سنتی ما ایرانیان است که آن را با نام گیاه گل بامیه نیز می‌شناسند دمنوش به دست آمده از گیاه گل ختمی تاثیراتی مثبت و عمیقی بر روی سطح اضطراب و کسب آرامش افراد دارد.

 دمنوش آرامش بخش نعنای گربه‌ایدمنوش آرامش بخش نعنای گربه‌ای

گیاه نعنای گربه‌ای از گیاهان بومی آسیا و اروپا محسوب می‌شود. به شدت آرامش بخش است و از ترکیب ترپنوئیدها تحت عنوان نپتالاکتون به وجود آمده است. نعنای گربه‌ای به شدت آرامش بخش است و علاوه بر این که می‌تواند خستگی‌های شما را رفع کند و اعصابتان را آرام کند، می‌تواند تمام ناراحتی‌های دستگاه گوارش و احیاناً آنفولانزا و سرماخوردگی شما را نیز به راحتی درمان کند.

دمنوش‌ها و هدیه کردن آرامش به شما

این مطلب به دمنوش‌های آرامش بخش اختصاص پیدا کرد. نکته مهمی که در مورد این دمنوش‌ها باید به آن دقت کنید این است که خوردن این دمنوش‌ها به تنهایی هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر شما از داروهای رقیق کننده خون، آرامش بخش‌ها یا داروهای سلامت قلب و عروق استفاده می‌کنید، باید حتماً قبل از استفاده کردن این دمنوش‌ها با پزشک متخصص یا درمانگر طب سنتی در مورد تداخل دارویی صحبت کنید. حتی اگر برای کلیه و کبد نیز از داروهای خاصی استفاده می‌کنید بهتر است این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا خدای نکرده داروهای شیمیایی شما با دمنوش‌ها تداخلی نداشته و آسیب بیشتری به شما وارد نکنند.

در پایان، توصیه می‌کنیم که اگر مواد اولیه این دمنوش‌ها را در دسترس ندارید، از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، به قسمت سفارش آنلاین دمنوش مراجعه کرده و موارد دلخواه خود را آنلاین سفارش دهید.

نظرات کاربران