بهترین دمنوش مناسب صفراوی ها

دمنوش مناسب صفراوی ها
1/5 - (1 امتیاز)

افراد مختلف دارای مزاج‌های متفاوتی هستند و باید غذاها و نوشیدنی‌هایی را مصرف کنند که متناسب با مزاج آن‌ها باشد. با این کار می‌توانند از ایجاد مشکلات و ناراحتی‌های مختلف بدن جلوگیری کنند. افراد صفراوی باید نوشیدنی‌هایی با طبع خنک همچون دمنوش گل گاوزبان و کاسنی را مصرف کنند. در این مطلب دمنوش مناسب برای صفراوی‌ها را معرفی خواهیم کرد. اگر سرد مزاج هستید باید بهترین نوشیدنی برای سرد مزاج ها را مطالعه کنید.

مزاج صفراوی چیست؟

افراد دارای مزاج صفرایی، طبع گرم و خشک دارد و در تمام طول سال احساس گرما می‌کنند. این افراد فصل زمستان را به کلیه فصول سال ترجیح می‌­دهند و در روزهای گرم احساس خوبی ندارند. صفراوی‌ها حتی در روزهای سرد نیز لباس کمی می‌پوشند و احساس سرما نمی‌کنند. آن‌ها اغلب لاغر بوده و پوست زرد رنگی دارند که دارای جوش و آکنه است. تمایل به خوراکی‌های ترش مزه از دیگر ویژگی این افراد است. صفراوی‌ها باید غذاهایی با طبع سرد مصرف کنند تا موجب تعادل بدن آن‌ها شود.

دمنوش مناسب صفراوی‌ها

کسانی که مزاج صفراوی دارند باید نوشیدنی‌هایی با طبع خنک مصرف کنند تا مانع غلبه صفرا شوند. دمنوش‌های مختلفی برای این افراد مناسب است که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

دمنوش آویشندمنوش آویشن مناسب صفراوی ها

آویشن یک گیاه کوهی است که می‌توان با استفاده از آن یک دمنوش خوش عطر تهیه کرد که برای گرم مزاج‌ها مناسب باشد. محافظت از قلب، تقویت سیستم ایمنی، رفع بوی بد دهان، افزایش میزان اشتها، تقویت عضلات، کاهش غلظت خون و تقویت بینایی از فواید دمنوش آویشن است. خوردن دمنوش آویشن به همراه آب انجیر در بهبود تنگی نفس و کاهش سرفه مفید واقع می‌شود.

دمنوش گل گاوزبان

این دمنوش طبیعت گرمی دارد، اما با افزودن چند عدد لیمو عمانی به نوشیدنی مناسب برای صفروای‌ها تبدیل می‌شود. مصرف این دمنوش موجب آرامش اعصاب شده و پس از خوردن آن خواب راحتی را تجربه خواهید کرد. این نوشیدنی ضد اسپاسم بوده و برای تپش قلب مفید است. کمک به درمان بیماری‌های کلیوی، تقویت قوای جنسی، درمان سر دردهای عصبی و افزایش انرژی از دیگر فواید این دمنوش برشمرده می‌شود.

دمنوش رزماری یا اکلیل کوهی

دمنوش اکلیل کوهی یکی دیگر از نوشیدنی‌های مناسب برای افراد صفراوی است. این دمنوش ادرارآور بوده و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سرماخوردگی مفید است. دفع سنگ کلیه و سنگ صفرا، تقویت معده، درمان ریزش مو، تسریع بهبود زخم‌ها و افزیش انرژی بدن از خواص دمنوش رزماری محسوب می‌شود. اما اصلی‌ترین خاصیت آن تقویت اعصاب بوده که برای افراد صفراوی و تندخو مفید است.

دمنوش کاسنیدمنوش کاسنی مناسب صفراوی ها

کاسنی گیاه دارویی خوش عطر و سرشار از آنتی اکسیدان بوده که برای افراد با مزاج گرم و خشک مناسب است. این دمنوش با تقویت عملکرد سیستم گوارش بدن می‌تواند در درمان یبوست مفید باشد. مصرف دمنوش کاسنی با کاهش التهاب، نقش مهمی در بهبود مشکلاتی پوستی نظیر جوش و آکنه خواهد داشت. کمک به درمان نقرس، بیماری‌های قلبی و کبدی نیز از فواید این دمنوش خوش طعم برشمرده می‌شود.

دمنوش سنبل الطیب

یکی از گیاهان مناسب برای تعدیل مزاج صفراوی‌ها، گیاه سنبل الطیب است. به افرادی که از بی‌خوابی یا مشکلات خواب رنج می‌­برند، توصیه می‌شود تا دمنوش سنبل الطیب استفاده کنند. برای درست کردن این دمنوش از یک عدد لیمو عمانی نیز استفاده کنید. درمان افسردگی، کاهش اضطراب، درمان سر دردهای عصبی و افزایش انرژی بدن از جمله خواص دمنوش سنبل الطیب است.

دمنوش زرشکدمنوش زرشک بهترین دمنوش برای غلبه بر سودا

با استفاده از زرشک می‌توان دمنوشی خنک تهیه کرد که برای صفراوی‌ها مفید باشد. دمنوش زرشک حاوی انواع مواد معدنی، آنتی اکسیدان و ویتامین‌هاست که به حفظ سلامت بدن کمک می‌­کند. از فواید این دمنوش می‌­توان به کاهش فشار خون، مقابله با بیماری‌های قلب و عروق، رفع غلظت خون، بهبود خون‌رسانی به بافت‌ها، تقویت عضلات و پیشگیری از سرطان اشاره کرد.

دمنوش شاه‌تره

برگ گیاه شاه‌تره حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که در حفظ سلامتی بدن مفید هستند. با مصرف این دمنوش می‌توان از بروز عفونت، التهاب و مشکلات پوستی جلوگیری کرد. دمنوش شاه‌تره درمان بی اشتهایی است و می‌تواند به تقویت اعصاب نیز کمک کند. با استفاده از چند برگ خشک شاه‌تره و آب جوش می‌توانید این نوشیدنی مفید را تهیه کنید.

غلبه بر مزاج صفراوی با اصلاح تغذیه

افرادی که دارای مزاج صفراوی هستند باید غذا و میوه‌هایی بخورند که طبع سرد دارد. از جمله خوراکی‌های مناسب برای آن‌ها می‌توان به هندوانه، زردآلود، لیمو، سوپ جو، هویج فرنگی، اسفناج، گشنیز، برنج سفید، کدو حلوایی، لیمو عمانی، شربت آبلیمو و عسل، برگه زردآلو و هلو، روغن زیتون و کنجد اشاره کرد.

افراد صفراوی باید از مصرف غذاهایی با طبع گرم مانند نوشابه، ادویه‌های تند، شیرینی‌ها، تخم مرغ، آجیل‌های شور، غذاهای چرب، گوشت قرمز، بادمجان، ماکارانی، آش جو، آناناس، طالبی و روغن‌های جامد خودداری کنند.

با مصرف دمنوش‌های مناسب، به تعدیل مزاج خود کمک کنید.

در این مطلب به آشنایی با فواید دمنوش مناسب صفراوی ها پرداختیم. توجه داشته باشید که ابتدا باید طبع خود را شناسایی کرده و پس از آن دمنوش و غذاهای مناسب برای تعدیل مزاج را انتخاب کنید. اگر دارای مزاج سودایی هستید بهترین دمنوش برای غلبه بر سودا را مطالعه کنید. شما می‌توانید این دمنوش‌­ها را به آسانی در منزل تهیه کنید و برای این کار از اسنپ فود کمک بگیرید. به صفحه سفارش عطاری آنلاین رفته، آنچه را نیاز دارید به راحتی سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات کاربران