آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

فرهنگ غذایی در اصفهان با رستوران زاگرس اصفهان

ترمه افضلی 07 تیر 1402 6 دقیقه

اصفهان، شهر زیبای تاریخی و یکی از مظاهر فرهنگ و هنر ایران مقصد بسیاری از گردشگران در تمام طول سال است. در کنار گردشگری اماکن گردشگری غذایی و سرو غذا و نوشیدنی در رستوران‌های اصفهان از مهم‌ترین اهداف گردشگران است؛ که در این بین می‌توان رستوران زاگرس اصفهان را دربین بهترین رستوران‌های اصفهان قرار داد. رستورانی با جایگیری در یکی از بهترین نقاط گردشگری اصفهان و در عین حال یکی از خاص‌ترینِ رستوران های منو باز اصفهان. با ما در این مقاله در سفری به این رستوران همراه باشید.

 

فرهنگ غذایی در اصفهان با رستوران زاگرس اصفهان

همه ما رشت، مرکز استان گیلان و یکی از زیباترین شهرهای ایران را پایتخت غذای ایران می‌دانیم اما نمیتوان از منوی جذاب رستوران های اصفهان و اهمیت تاریخی این شهر در سیر تکامل غذای ایرانی چشم‌پوشی کرد. منوی رستوران های اصفهان همواره شاهد غذاهای محبوب و معروف این شهر بوده؛ از دسرهای محبوب این شهر مانند گوش‌فیل و دوغ گرفته تا شله بریان زیره، کاچی دختران و صد البته دسر محبوب خورشت ماست همه از مهم‌ترین دلایل رونق توریسم غذایی در این شهر است.

خورشت ماست؛ دسر محبوب اصفهانی

اما همه این اسامی تنها اعضای منوی دسر اصفهانی است؛ منوی غذاهای اصلی اصفهان به اندازه‌ای جذاب و اشتهابرانگیز است که هرکسی به آسانی از آن‌ها نمی‌گذرد، چه بسا که طرفدار پروپاقرص گردشگری به قصد چشیدن بشقاب‌های مختلف باشد. بریانی معروف ترین و پرطرفدارترین غذای منوی اصفهانی‌هاست اما تنها غذای جذاب این شهر نیست؛ پلو ماش و قمری غذای بی‌نظیری است که شاید تنها در بهترین رستوران‌های اصفهان یافت شود‌ علاوه براین نام کله‌جوش را حتما شنیده‌اید؛ خوراکی که می‌تواند پیش‌غذای بی‌نظیری برای شروع سفر طعم‌ها در  رستوران زاگرس اصفهان باشد.

غذاهای پرطرفدار اصفهان

اگر غذای شیرین دوست دارید به‌پلوی اصفهان انتخاب به یاد ماندنی در سفر شما خواهد شد. تاس کباب دیگر غذای معروف اصفهان است که در تمام ایران طرفداران خود را دارد. یخمه ترش، کوکو قندی، کباب مشتی یا همان کباب زردک اصفهان، قیمه ریزه، نخودآب، کوفته شوید باقله، یخنی لوبیا یا به نام دیگرش، گوشت لوبیا، از مهم‌ترین غذاهای شهر زیبای اصفهان است.

 

در بین لیست غذاهای ذکر شده نام یک غذا به عمد ذکر نشد تا به اختصاص به آن بپردازیم؛ حلیم بادمجان. هیچ عاشق غذایی نیست که از اهمیت خوراک‌های بادمجان غافل شود و شاید به زبانی دیگر بتوان گفت هیچکس منکر طعم بی‌نظیر حلیم بادمجان نخوهد شد.

بدون هیچ شکی حلیم بادمجان گل سرسبد سفره غذاهای اصفهانی است و همواره در صف غذاهای مجلسی تمام مراسمات ایرانیان جای داشته و دارد. غذایی متشکل از گوشت، بادمجان، برنج، کشک و نعنا که به صورت حلیمی کوبیده شده در می‌آید. پیشنهاد ما این است که این غذا را حتما در اصفهان تجربه کنید.

 

بریانی غذای معروف و محبوب اصفهان

 

با گسترش روزافزون صنعت گردشگری رقابت تنگاتنگی میان بهترین رستوران‌های اصفهان برقرار شده که در این بین اهمیت رستوران های منو باز اصفهان صد البته بیشتر است.رستوران منو باز یا همان منوی بوفه به نوعی از رستوران گفته می‌شود که در آن غذا به صورت سلف سرویس ارائه شده و شما می‌توانید تنها با پرداخت هزینه ورودی رستوران از تمامی منو استفاده کنید و بشقاب‌های مختلفی را سرو کنید. رستورانی که در این مقاله به معرفی آن میپردازیم یکی از خاص ترین رستوران های منو باز اصفهان است.

 

چرا در اصفهان رستوران منوباز انتخاب کنیم؟

 

همانطور که پیش از این اشاره شد تنوع سفره اصفهانی بسیار زیاد است؛ و انتخاب رستوران های منوی انتخابی کار را برای سرو تمامی غذاهای اصفهان بسیار سخت می‌کند. هرچند پیشنهاد ما برای انتخاب یک رستوران منوی بسته در اصفهان، رستوران قصر منشی اصفهان است؛ جایی که با محیط بی‌نظیر و تاریخی آن قطعا شما را عاشق اصفهان می‌کند. رستوران قصرمنشی یک قسمت از هتل بوتیک قصر منشی است که در بافت تاریخی اصفهان و در نزدیکی میدان نقش‌جهان قرار دارد و می‌تواند بهترین انتخاب برای توقف در یک رستوران منوی انتخابی برای شما باشد.

نمونه نحوه سرو غذا در رستوران منو باز

 

 

شما همچنین می‌توانید طیف وسیعی از رستوران‌ها و کترینگ‌ها را با دسته‌بندی‌های مختلف در اسنپ‌فود ببینید، از منو و ساعت کاری اطلاع پیدا کنید؛ نظرات کاربران را بخوانید و در نهایت غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفارش بدهید. به عنوان مثال شما می‌توانید به لیست سفارش غذا دریایی اصفهان نگاه کنید تا غذای دریایی را در بین رستوران‌ها، کافه ها و کترینگ‌های مختلف بررسی کنید.

اما در نهایت همانطور که گفته شد انتخاب یک رستوران منوباز یا همان سلف سرویسی بهترین انتخاب برای مسافران و یا کسانی است که می‌خواهند تجربه بی‌نظیری از بشقاب‌های اصفهانی داشته باشند است. در این بین درخشش رستوران زاگرس اصفهان در لیست رستوران های منو باز اصفهان ما را برآن داشت تا این رستوران را برای شما معرفی کنیم. ‎

معرفی رستوران زاگرس اصفهان

شاید انتخاب یک رستوران که از همه نظر نمره قابل قبولی بگیرد کار سختی باشد اما رستوران زاگرس اصفهان در این مورد سرآمد است؛ چه از نظر منوی غذایی در نظر بگیریم که یکی از خاص‌ترین رستوران های منو باز اصفهان است؛ چه موقعیت مکانی برای ما مهم باشد که همانطور که احتمالا می‌دانید کوه صفه یکی از بهترین نقاط اصفهان است.

داشتن فضای سربسته و سرباز، منوی غذای ایرانی و خارجی، محیطی با معماری مدرن و به روز و داشتن فضای مناسب خانوارها رستوران زاگرس اصفهان را در بین بهترین رستوران‌های اصفهان قرار میدهد.

در این رستوران قلیان سرو نمی‌شود و موسیقی زنده نیز وجود ندارد تا فضای رستوران برای انواع قرارهای خانوادگی، دوستانه و یا کاری مناسب باشد؛ همانطور که پیشتر اشاره شد رستوران هردو محیط فضای باز و فضای بسته را دارد اما شاید نقطه قوت رستوران داشتن منوی خارجی و منوی غذای ایرانی باشد که باعث شده این رستوران یکی از بهترین ها در دسته رستوران های منو باز اصفهان قرار گیرد.

موقعیت مکانی رستوران زاگرس اصفهان

هرگاه نام تفرجگاه‌های اصفهان می‌آید بی‌شک نام کوه صفه در ذهن طنین‌انداز می‌شود. صفه نام یکی از کوه‌های سلسله جبال زاگرس است که در جنوب اصفهان قرار دارد که از دیرباز مورد توجه پیشینیان به منظور پناهگاه و پایگاهی برای مردم اصفهان بوده؛ همانطور که یک قلعه تاریخی در این کوه به نام قلعه شاه‌دژ واقع شده که به نام قلعه دیو هم معروف است.

نمایی از کوه صفه اصفهان

از مهم‌ترین دلایل جذابیت صفه می‌توان به تعامل همیشگی انسان و طبیعت نگاه کرد، انسان هرقدر پیشرفت بیشتری می‌کند بیشتر به سمت طبیعت باز می‌گردد و صفه یکی از خاص‌ترین مناظر طبیعی اصفهان است که هرروزه شاهد حضور سیل عظیم طبیعت دوستان است.

امروزه اما صفه تنها یک مقصد گردشگری طبیعی نیست و با حضور امکانات بی‌نظیری همچون تله‌کابین، آبشار مصنوعی صفه، مجتمع بولینگ و هم‌چنین باغ‌وحش و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های دیگر یکی از بهترین نقاط گردشگری منطقه است.

محیط رستوران زاگرس اصفهان

همانطور که پیشتر گفتیم رستوران زاگرس اصفهان کنار کوه صفه، یکی از بهترین نقاط گردشگری اصفهان قرار دارد که علاوه بر سهولت دسترسی به دیگر جاذبه‌های گردشگری باعث شده فضای زیبایی در این رستوران شاهد باشیم؛ علاوه بر این مجاورت شاید نکته مهم دیگر محیط بیرونی این رستوران به عنوانی یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان است که می‌توان این نکته را درنظر گرفت که معماری مدرن و سنگکاری های زیبا حس بی نظیری از فضا به ما خواهد داد.

منوی رستوران زاگرس اصفهان

برای بسیاری از ما که در خانواده‌ای از نسل‌ها و سلیقه‌های مختلف زندگی می‌کنیم، رفتن به رستوران کار سختی است زیرا منوی اکثر رستوران‌ها تمامی سلیقه‌ها را پوشش نمی‌دهد اما رستوران زاگرس اصفهان در دسته‌ی رستوران های منو باز اصفهان قرار می‌گیرد این یعنی شما می‌توانید غذای مورد علاقه خود را از طیف وسیعی از غذاهای ایرانی و خارجی انتخاب کنید.

 

سخن نهایی اینکه مطمئن باشید رستوران زاگرس نه تنها به امتحانش می‌ارزد بلکه تجربه‌ای بی نظیر از سفر شما به اصفهان خواهد ساخت. رستورانی که باید در لیست انتخابی شما از رستوران‌های اصفهان قرار گیرد و بدون شک نفر بعدی که این رستوران را به دیگران معرفی می‌کند شما خواهید بود.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود