آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • صبحانه سالم برای مدرسه
    لیست صبحانه سالم برای دانش آموزان شهریور 26, 1403
  • غذا با گوشت چرخ کرده
    لیست انواع غذاها با گوشت چرخ کرده شهریور 26, 1403
  • طرز تهیه گراتن بادمجان
    طرز تهیه گراتن بادمجان شهریور 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه خمیر پیتزا
آموزش آشپزی
2.9/5 - (14 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی آمریکایی و ایتالیایی

مینا اسماعیل بیگی 17 فروردین 1402 7 دقیقه

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی راز یک پیتزای خوشمزه است. اگر تصمیم دارید که در منزل، یک پیتزای خانگی با خمیر پیتزا خانگی درست کنید، حتما باید پیش از آن دستور تهیه خمیر پیتزای خانگی را بدانید. در غیر این صورت خمیرهای از پیش آماده، آن قدرها مناسب نخواهند بود و کیفیت پیتزا آن طور که باید، از کار درنمی‌آید. روش تهیه خمیر پیتزا خانگی اصلا کار دشواری نیست؛ کافی است با ما همراه باشید و این دستور تهیه را دنبال کنید. در واقع، از این به‌بعد خمیر پیتزاهای آماده را بی‌خیال شوید و برای صفر تا صد پیتزای خانگی‌تان خودتان آستین بالا بزنید.

خمیر پیتزا

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

یک نان پیتزای خوشمزه و سالم در منزل بپززید.

خمیر پیتزا خانگی طعم و مزه پیتزای شما را بهتر می‌کند و به همین دلیل، بهتر است تا به جای خرید نوع آماده آن، خودتان دست به کار شوید و آن را تهیه کنید. همچنین، با تهیه خمیر پیتزا خانگی برای پیتزا یک تیر و چند نشان خواهید زد. هزینه تهیه خمیر را کاهش می‌دهید و پیتزاهایی سالم  و خوشمزه از جمله پیتزا مخلوط، مخصوص، گوشت و قارچ، پیتزا پپرونی و … تهیه می‌کنید. در ادامه می‌توانید مواد موردنیاز و مراحل تهیه و آموزش خمیر پیتزا را ببینید:

مواد اولیه برای طرز تهیه خمیر پیتزا جادویی

همان‌طور که می‌توان حدس زد، مواد اولیه برای طرز تهیه خمیر جادویی برای پیتزا، در اغلب خانه‌ها پیدا می‌شود. این مواد برای دو خمیر پیتزا در نظر گرفته شده است و به شما دو نان پیتزا می‌دهد. به این شکل در طرز تهیه خمیر پیتزا برای 4 نفر، باید میزان مواد اولیه را دو برابر کرده و در طرز تهیه خمیر پیتزا برای 8 نفر، 4 برابر کردن مواد اولیه، نیاز خواهد بود.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد سفید یک پیمانه
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
شکر یک قاشق غذاخوری
نمک یک قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری خشک یک قاشق مرباخوری
آب ولرم نصف پیمانه

مراحل طرز تهیه خمیر پیتزا فوری با خمیرمایه

مراحل طرز تهیه خمیر پیتزا فوری با خمیرمایه

ورز دادن یکی از مراحل مهم درست کردن خمیر پیتزاست

برای تهیه خمیر پیتزا در خانه با کیفیت بالا در منزل، این مراحل را یک به یک دنبال کنید:

  • مرحله اول: پیش از هر چیزی لازم است که آرد را با دقت الک کرده و در ظرفی گود بریزید. الک نکردن آرد، باعث خواهد شد تا حین درست کردن خمیر، به شکل گوله گوله دربیاید.
  • مرحله دوم: حالا نوبت آن است که میزان گفته شده از خمیر مایه خشک را به آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  • مرحله سوم: سپس نمک و شکر را به مخلوط آرد و خمیر مایه اضافه کنید و هم بزنید.
  • مرحله چهارم: وسط آرد را گود کنید و دو قاشق آب به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید لازم است که آب را اندک‌اندک به آرد اضافه کنید تا خمیر شل نشود.
  • مرحله پنجم: مواد را با هم مخلوط کنید. آرد را با قاشق هم بزنید و حواس‌تان باشد که جهت هم‌زدن‌تان به یک سمت باشد.
  • مرحله ششم: کمی روغن زیتون به مایه اضافه کنید و دوباره مخلوط‌کردن مواد را ادامه دهید.
  • مرحله هفتم: حالا روی سطحی صاف کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید.
  • مرحله هشتم: در این مرحله مقداری روغن زیتون به کف دست‌ها و انگشتان‌تان بمالید و خمیر را با کف دست برای مدت 5 دقیقه، ورز دهید. دقت داشته باشید که ورز دادن باید تنها با استفاده از بخش کف دست باشد و از انگشتان خود برای انجام این کار استفاده نکنید. ممکن است که بعد از لحظاتی، دست‌هایتان دوباره چسبناک شوند؛ در این صورت لازم است که باز از کمی روغن زیتون برای چرب کردن دست‌های خود استفاده کنید.
  • مرحله نهم: ظرفی بزرگ‌تر از اندازه‌ی خمیرتان بردارید و دیواره و کف آن را با مقداری روغن زیتون چرب کنید.
  • مرحله دهم: حالا خمیر را داخل ظرف بگذارید و روی آن را با پارچه‌ای نم‌دار بپوشانید.
  • مرحله یازدهم: برای ‌مدت ۴۵ دقیقه ظرف را در فضایی گرم قرار دهید که خوب عمل بیاید و پف کند.
  • مرحله دوازدهم: زمانی که مطمئن شدید خمیر به عمل آمده و به اصطلاح پف کرده است، باید آن را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  • مرحله سیزدهم: سپس کمی صبر کرده و دوباره خمیر را برای مدتی کم (نزدیک به 1 دقیقه)، ورز دهید. پس از آن که پف خمیر از بین رفت، ورز دادن را متوقف کنید.
  • مرحله چهاردهم: خمیر را به‌قطر نیم‌سانت تا یک سانت پهن کنید. اکنون خمیر شما آماده است.

طرز تهیه خمیر پیتزا با آرد گندم

طرز تهیه خمیر پیتزا با آرد گندم

درست کردن خمیر پیتزای خانگی سالم‌تر، مفیدتر و خوشمزه‌تر خواهد بود.

شما می‌توانید به جای آرد سفید، از آرد گندم در تهیه خمیر پیتزای خانگی خود استفاده کنید. به این شکل رنگ خمیر کمی متفاوت شده و طعم آن نیز تا حدودی متمایز خواهد بود. البته این کاملا سلیقه‌ای است و نمی‌توان یکی از این دو آرد را نسبت به دیگری برتر دانست. به طور معمول برای تهیه پیتزا خانگی بدون فر، بهتر است که از همان آرد معمولی استفاده شود.

درست کردن خمیر پیتزا حرفه‌ای بدون مخمر

شما می‌توانید خمیرتان را بدون استفاده از خمیرمایه تهیه کنید. برای این کار می‌توانید بیکینگ پودر را جایگزین کنید. طرز تهیه خمیر پیتزا بدون خمیر مایه با بیکینگ پودر بسیار ساده است. این روش تفاوت چندانی با طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی با خمیرمایه ندارد.
برای طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی با بیکینگ پودر، علاوه بر مواد اصلی، شما به مقداری بیکینگ پودر، چند قاشق سرکه و شیر یا آب ولرم نیاز دارید:

  • مرحله اول: آرد الک‌شده را داخل ظرف بریزید و وسط آن را گود کنید.
  • مرحله دوم: روغن و شیر یا آب ولرم را وسط آرد بریزید.
  • مرحله سوم: سرکه و بیکینگ‌پودر را در ظرفی جدا مخلوط کنید و هم بزنید تا کف کند.
  • مرحله چهارم: مخلوط سرکه و بیکینگ‌پودر را به روغن و شیر یا آب ولرم اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: آردها را از کنار روی مایه‌ی وسط بریزید و آرام‌آرام هم بزنید.
  • مرحله ششم: برای هم‌زدن باز هم از قاشق و دست استفاده کنید و به یک جهت و به صورت متناوب هم بزنید. دقت داشته باشید که خمیر شما باید چسبناک باشد.
  • مرحله هفتم: حالا باید اجازه دهید برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خمیر استراحت کند و عمل بیاید.

دستور خمیر پیتزا خانگی ایتالیایی

دستور خمیر پیتزا خانگی ایتالیایی

یک نان ترد و خوشمزه به صورت حرفه‎‌ای بپزید.

فرهنگ‌های مختلفی برای تهیه پیتزا وجود دارد؛ از موادی که روی آن ریخته می‌شود گرفته تا نوع سس و البته قطر خمیر آن. احتمالا‌ می‌دانید که ایتالیایی‌ها پیتزا را نازک دوست دارند و آمریکایی‌ها نان ضخیم پیتزا را ترجیح می‌دهند. بدیهی است که اگر به دنبال یک پیتزای رژیمی هستید، نوع ایتالیایی آن، برای شما مناسب خواهد بود.
طرز تهیه خمیر ایتالیایی پیتزا  نازک درست همان چیزی است که پیش از این برایتان توضیح دادیم. همه‌چیز به قطر خمیرتان بستگی دارد. خمیر پیتزا جادویی ایتالیایی نازک‌تر است و به‌زحمت به نیم‌سانت می‌رسد. فقط باید حواس‌تان باشد که خمیرتان آن‌قدر نازک نباشد که داخل فر خشک شود یا بسوزد. برای تهیه پیتزا مارگاریتا، بهتر است که از همین خمیر ایتالیایی استفاده کنید.

طرز تهیه خمیر پیتزا آمریکایی ضخیم

طرز تهیه خمیر پیتزا آمریکایی ضخیم

نان پیتزا آمریکایی، ضخیم تر و پرطرفدارتر.

آمریکایی‌ها خمیرپیتزا را ضخیم دوست دارند. گاهی ضخامت نان پیتزا به‌اندازه‌ای است که بیشتر به «پای» شبیه است؛ درست مانند پای سیب؛ آمریکایی‌ها به این پیتزا «شیکاگو استایل» می‌گویند و طرفداران زیادی دارد.
شما می‌توانید خمیر پیتزای آمریکایی را با دستور تهیه گفته‌شده درست کنید. همچنین برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب‌تر می‌توانید یک عدد تخم‌مرغ به مواد اولیه اضافه کنید که نتیجه‌ی بهتری داشته باشید. اگر می‌خواهید پیتزا مخلوط درست کنید، بهتر است که به سراغ همین خمیر آمریکایی بروید.

طرز تهیه خمیر پیتزا با آرد سفید معمولا به همین روش‌ها است و کیفیت پیتزای شما به کیفیت خمیرتان بستگی دارد. به یاد داشته باشید که حجم مناسب آرد که در تهیه خمیر به کار می‌برید، تاثیرگذاری قابل توجهی در کیفیت نهایی خمیر خواهد داشت. اگر دوست دارید خمیر پیتزای آمریکایی درست کنید، به حجم آرد بیشتری نیاز ندارید؛ آرد زیاد کیفیت خمیر شما را کم خواهد کرد.

اهمیت کیفیت خمیر پیتزا

اهمیت کیفیت خمیر پیتزا

استفاده از مواد اولیه باکیفیت اولین شرط برای پخت یک خمیر خوشمزه است.

طرز تهیه خمیر پیتزا معمولا به همین روش‌ها است و کیفیت پیتزای شما به کیفیت خمیرتان بستگی دارد. به یاد داشته باشید که حجم مناسب آرد که در تهیه خمیر به کار می‌برید، تاثیرگذاری قابل توجهی در کیفیت نهایی خمیر خواهد داشت. اگر دوست دارید خمیر پیتزای آمریکایی درست کنید، به حجم آرد بیشتری نیاز ندارید؛ آرد زیاد کیفیت خمیر شما را کم خواهد کرد.

اگر پخت پیتزا و خمیر آن از شما وقت زیادی می‌گیرد با  سفارش آنلاین پیتزا مشکل شما حل شده و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک پیتزای خوشمزه دریافت کنید.

نگهداری از خمیر پیتزا

نگهداری از خمیر پیتزا

یک پیتزا خوشمزه و لذیذ با خمیر پیتزای خانگی، بهترین انتخاب برای وعده‌های شما است.

در خصوص نگهداری از خمیر پیتزا، می‌توان گفت که با قرار دادن این خمیر در فریزر، امکان استفاده در روزهای بعدی وجود خواهد داشت. البته برای این کار، لازم است که خمیر را در فویل پلاستیکی قرار داده و خوب آن را محکم کنید که راه نفوذ هوا بسته شود. خمیر در فریزر تا 3 ماه سالم و خوب می‌ماند. بهتر است که خمیر آماده شده را تکه تکه کرده و آن را به بسته‌های کوچک‌تری دربیاورید که برای هر بار استفاده شما کفایت کند.

طعم عالی پیتزا را با خمیر پیتزا خانگی تجربه کنید…

در بالا دستور خمیر پیتزا را دنبال کردیم. برای آن که بتوانید بهترین طعم از یک پیتزای خانگی را نوش جان کنید، لازم است که درست کردن خمیر پیتزا را به شکلی حرفه‌ای یاد بگیرید. به جز این همیشه امکان آن را خواهید داشت که با سفارش غذا از اسنپ فود، به راحتی پیتزای مورد علاقه خود را از بهترین فست فود نزدیک به محل خود سفارش داده و درب منزل یا محل کار، تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2716 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود