طرز تهیه دسر برفی ترکیه ای در ۷ مرحله

طرز تهیه دسر برفی
3.7/5 - (8 امتیاز)

اگر در شب یلدای امسال، میزبان عزیزانتان هستید، همین روزها باید تصمیم بگیرید که لیست غذاها و دسرها چه چیزهایی باشد. برای مثال، می‌توانید از میان انواع دسر ساده شب یلدا ، یکی دو مورد را انتخاب کنید و جلوه بیشتری به پذیرایی خود بدهید. اکثر این دسرها، متأثر از فضای زمستان و میوه‌های محبوبی مانند انار و هندوانه هستند و در این مطلب از اسنپ فود قصد داریم به سراغ یکی از همین دسرهای خوشمزه و ساده؛ یعنی طرز تهیه دسر برفی برویم که خیلی راحت آماده می‌شود. پس با ما همراه باشید.

دسر برفی
تعداد نفرات 8 نفر
زمان آماده سازی نیم ساعت
زمان تهیه 3 تا 4 ساعت
میزان سختی کم

دسر برفیطرز تهیه دسر برفی ترکیه ای

احتمالا طرز تهیه و ظاهر این دسر ترکیه‌ای شما را به یاد باسلوق خودمان بیندازد. حق هم دارید و این دو، خیلی شبیه هم هستند، با این تفاوت که به طور معمول، در باسلوق ایرانی، خبری از بیسکوییت یا شکلات نیست و معمولا در آن، از انواع مغزیجات استفاده می‌شود. به هر حال، هدف این است که شب چله خوبی داشته باشید وکام خود را در طولانی ترین شب سال، در کنار عزیزانتان شیرین کنید. پس این دستور را بخوانید و اگر مناسب دانستید، حتما آن را برای شب یلدای امسال امتحان کنید. ظاهر کوچک و شکیل این دسرهای خوشمزه، کار پذیرایی را برای شما، راحت‌تر خواهند کرد.

مواد لازم برای تهیه دسر برفی

شما می‌توانید به جای شکلات مغزدار، از انواع بیسکوییت‌های طعم‌دار هم استفاده کنید. مواد لازم، به ترتیب جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد 120 گرم
شیر 5 پیمانه
شکر 200 گرم
کره 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
شکلات مغزدار به مقدار لازم
پودر نارگیل به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه دسر برفیمراحل طرز تهیه دسر برفی ترکیه ای

برای تهیه دسر برفی برای شب یلدا، به این ترتیب عمل کنید:

  • مرحله اول: آرد را الک کنید و آن را همراه با شیر، شکر و وانیل در ظرفی مناسب ریخته و با حرارت کم به آرامی هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود.
  • مرحله دوم: هم زدن مواد را باید تا جایی ادامه دهید که رد قاشق روی مواد دسر بماند. در این زمان، کره را هم اضافه کنید و ظرف را از روی حرارت بردارید.
  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه دسر برفی، قالب را آماده کنید. برای این منظور می‌توانید از قالب‌های لیوانی تک نفره یا قالب یک تکه طرح‌دار استفاده کنید.
  • مرحله چهارم: ابتدا نیمی از مواد دسر برفی را داخل قالب بریزید و سپس، در مرکز قالب، مقداری شکلات مغزدار قرار دهید. حالا بقیه مواد را هم روی شکلات‌ها بریزید تا قالب پر شود.
  • مرحله پنجم: اجازه دهید مواد دسر از حرارت بیفتند، سپس روی قالب‌ها را با یک نایلون یا سلفون بپوشانید و به مدت 3 ساعت در یخچال بگذارید.
  • مرحله ششم: پس از اینکه دسر به طور کامل بست، آن را از قالب بیرون آورده و در ظرف گودی که حاوی پودر نارگیل است، بغلطانید.
  • مرحله هفتم: برای طعم و ظاهر بهتر این دسر می‌توانید روی آن را با غنچه‌های گل محمدی یا مقداری شکلات ذوب شده، تزئین کرده و سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه دسر برفینکات کلیدی در تهیه دسر برفی

توجه به این نکات باعث می‌شود که نتیجه کار شما بهتر شود:

  • موقع ریختن شکلات‌های مغزدار داخل قالب، صبر کنید تا دسر خنک شود. در غیر این صورت، شکلات، آب شده و ظاهر دسر زیبای شما را به می‌ریزد.
  • در بعضی دستورها، در کنار آرد، از 1 قاشق نشاسته ذرت هم استفاده می‌شود.
  • شما می‌توانید شکلات یا بیسکوییت را از این دستور حذف کنید و به جای آن بین دو لایه مواد دسر از مقداری خامه فرم گرفته یا ترکیب کم شانتی و شیر استفاده کنید.
  • کرم شانتی را از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید و در نظر داشته باشید که نسبت به خامه قنادی، چربی کمتری داشته و رژیمی‌تر است.

با دسر برفی به استقبال زمستان بروید…

طرز تهیه دسر برفی را در ۷ مرحله و به ساده‌ترین شکل برایتان توضیح دادیم. امیدواریم بتوانید این دسر شکیل را تهیه کنید و در کنار خانواده از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر احساس کردید که با تهیه این دسر وقتی برای تهیه سایر دسرها نخواهید داشت، از اسنپ فود کمک بگیرید. به این صورت، سایر دسرها را از سرویس سفارش انلاین شیرینی سفارش می‌دهید و باقی زمان را برای تهیه دسر برفی صرف می‌کنید.

سوالات متداول

مدت زمان لازم در طرز تهیه دسر گلوله برفی، چقدر است؟

تا آماده شدن این دسر، چیزی نزدیک به 3 ساعت زمان نیاز دارید.

برای این که دسر برفی را ویژه شب یلدا آماده کنید، کمی رنگ خوراکی قرمز تهیه کرده و به پودر نارگیل اضافه کنید تا رنگ دسر سرخ و یلدایی شود.

برای تهیه این شیرینی خوشمزه، به آرد، شیر، شکر، کره، وانیل، پودر نارگیل و شکلات مغزدار نیاز خواهید داشت.

نظرات کاربران

zaboulifaghaniyan
17.آبان.1402

سلام کرم شانتی برای درست کردن دسر برفی از کجا میشه تهیه کرد، این دسر میشه انلاین خریداری کرد بعد فقط همین یک اسم داره بگم دسر برفی میخوام دلم میخواد یکبار امتحان کنم

    snappfoodadmin
    24.آبان.1402

    سلام برای درست کردن دسر برفی کرم شانتی را از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید و این کرم نسبت به خامه قنادی، چربی کمتری دارد و رژیمی‌تر است.
    دسر برفی ترکیه ای با بیسکویت و شکلات هم به این نوع دسر می گویند