آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
سلامت و تندرستی
4.3/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

 معجزه دمنوش‌های گیاهی برای کاهش وزن

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 6 دقیقه

کاهش وزن یکی از موضوعات مهمی است که غالب مردم که به اضافه‌وزن مبتلا هستند، در جستجوی راهی برای حل این مشکل هستند. درواقع اضافه‌وزن، مشکلات و بیماری‌های متعددی را به ما تحمیل می‌کند که می‌توان به آسانی و با کنترل تغذیه و به دنبال آن کنترل وزن از بروز آن‌ها جلوگیری کرد.

در کنار همه آنچه که نباید بخورید و مصرف آن برای شما ضرر دارد یا باعث اضافه‌وزن می‌شود، گروه‌هایی هم هستند که مصرف آن‌ها می‌تواند روند کاهش وزن را سریع‌تر کند.

دمنوش‌ها یکی از همین گروه‌ها هستند. از سالیان بسیار دور اجداد ما از گیاهان مختلف برای تهیه دارو و ضماد و یا دم‌کرده‌های گیاهی استفاده می‌کردند. امروز هم مصرف این دمنوش‌ها رواج بسیاری دارد. یکی از خواصی که برای دمنوش‌ها نام برده شده، تأثیر آن در کاهش وزن است.

در حقیقت دمنوش‌های گیاهی وجود دارند که می‌توانند روند کاهش وزن را تقویت کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا خواص دمنوش‌ها را برای لاغری، انواع آن‌ها و نحوه درست کردن بعض از آن‌ها را به شما آموزش دهیم.

 

طرز تهیه دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو

تهیه دمنوش‌های لاغری به اندازه دم کردن یک چای آسان است. پس شما می‌توانید آن‌ها را در کمترین زمان در خانه تهیه کنید. در این قسمت از مقاله ما به معرفی کامل 10 دمنوش لاغری و چربی سوز قوی شکم و پهلو می‌پردازیم و خواص هر یک را برای شما شرح می‌دهیم.

 

دمنوش زنجبیل

یکی از خواص زنجبیل برای لاغری که باید بدانید، بالا بردن سوخت و ساز بدن است. این گیاه می‌تواند علاوه بر افزایش متابولیسم بدن  شما، با کم کردن اشتها، در کاهش وزن به شما کمک کند.

برای اینکه یک دمنوش فوق‌العاده آماده کنید، کافی است تا تکه‌های زنجبیل خشک را در چای خود بیندازید. همچنین می‌توانید ریشه خرد شده زنجبیل را داخل صافی قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و پس دَم‌ کشیدن آن را میل کنید.

دمنوش زنجبیل از افت قند خون جلوگیری می کند.

دمنوش دارچین

دارچین خواص شگفت‌انگیزی دارد که یکی از آن‌ها، کمک به کاهش وزن است. این دمنوش خوشمزه باعث تعادل سطح قند خون می‌شود و از افت قند خون که باعث ایجاد حس گرسنگی کاذب می‌شود جلوگیری می‌کند.

ساده‌ترین راه درست کردن چای دارچین افزودن چوب دارچین به چای است. برای تهیه این دمنوش چوب دارچین را به همراه آب جوش داخل قوری بریزید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد.

 

دمنوش چای سبز

چای سبز به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا در رده دمنوش‌هایی قرار بگیرد که برای لاغری مناسب‌اند. برای تهیه چای سبز هم مشابه با چای دارچین مقداری از چای سبز را داخل آب جوش بریزید و ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان دهید تا دم بکشد.

چای سبز یکی از دمنوش‌های مؤثر برای لاغری است.

دمنوش هل

هل گیاهی خوش عطر و بو از خانواده زنجبیل است و مانند زنجبیل در افزایش متابولیسم بسیار مؤثر است. این گیاه به دلیل فیبر بالا، باعث احساس سیری می‌شود، در نتیجه فرد کمتر گرسنه می‌شود و کم‌تر غذا می‌خورد.

همین موضوع باعث می‌شود تا فرایند کاهش وزن سرعت پیدا کند. هل را بکوبید و در قوری بریزید. آب جوش را اضافه کنید و به آن ۱۰ دقیقه فرصت دهید تا دم بکشد. پس از ۱۰ دقیقه دمنوش شما آماده است.

 

دمنوش گل‌محمدی

دمنوش گل‌محمدی می‌تواند اثرات نامناسب رژیم‌های کاهش وزن را کم کند. سلول‌های بدن وابستگی زیادی به آب دارند. وقتی که از رژیم‌های لاغری استفاده می‌کنید، بدن شما آب زیادی از دست می‌دهد و سلول‌ها با کم آبی مواجه می‌شوند.

دمنوش گل‌محمدی باعث هیدراته نگه‌داشتن بدن می‌شود، یعنی از کم شدن آب بدن جلوگیری می‌کند. همچنین با کمک به دفع سدیم باعث سم‌زدایی بدن می‌شود. پودر گیاه گل محمدی را به چای مورد علاقه‌ خود بیفزایید و آن را دم کنید.

 

 

دمنوش جینسینگ

جینسینگ گیاهی است که انواع گوناگونی دارد. این گیاه خواصی دارد که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا سلول‌ها برای سوخت و ساز خود از چربی‌ها استفاده کنند و به دنبال آن ذخیره چربی بدن مصرف شود و بدن شما فرم بهتری بگیرد‌.

مصرف جینسینگ در طول روز سطح قند خون شما را متعادل نگه می‌دارد و کمک می‌کند تا انرژی‌تان را حفظ کنید و در طول روز سرحال و شاداب باشید. برای تهیه دمنوش این گیاه می‌توانید ریشه‌های جینسینگ را بتراشید و آن را داخل صافی قوری بریزید و درون آب جوش بگذارید و ۵ دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد.

 

 

دمنوش مریم‌ گلی

مریم گلی یکی از گیاهان فوق‌العاده مفید برای کاهش وزن است. این گیاه علاوه بر رفع مشکلات گوارشی مانند سوء‌هاضمه، درد شکم و نفخ معده باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و همین ویژگی دمنوش این گیاه را به یکی از بهترین دمنوش‌ها برای لاغری شکم تبدیل می‌کند.

این گیاه حاوی مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان است که به پاک‌سازی بدن کمک بسیاری می‌کند. همچنین دمنوش مریم‌ گلی کلسترول‌های بد خون را کاهش می‌دهد که باعث بهبود سلامتی قلب و عروق می‌شود.

 

 

دمنوش اسطوخودوس

گیاه لاوندر یا اسطوخودوس یکی از گیاهان محبوب در سراسر دنیا است. این گیاه علاوه بر استفاده در صنعت آرایشی و بهداشتی، از آن به عنوان یک آرام‌بخش طبیعی نیز بهره‌برداری می‌کنند. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و باعث سم‌زدایی از بدن می‌شود.

این گیاه میزان جذب چربی‌ها را کاهش می‌دهد و باعث کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود. اگر به دنبال یک دمنوش برای لاغری شکم و پهلو هستید می‌توانید دمنوش اسطوخودوس را امتحان کنید تا علاوه بر کاهش وزن، مشکلاتی از قبیل فشارخون بالا و بی‌خوابی‌تان را نیز بهبود بخشد.

دمنوش زردچوبه

دمنوش زردچوبه یک دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو است. این گیاه سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و ذخایر چربی بدن را کم می‌کند. علاوه بر خاصیت چربی سوزی، زردچوبه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین برای از بین بردن جوش‌ها و لکه‌های پوستی بسیار مناسب است.

 

دمنوش زیره

زیره گیاهی خوش‌بو و ادویه‌ای محبوب است و در بسیاری از غذاها از آن استفاده می‌شود. علاوه بر این، دمنوش زیره یک دمنوش فوق‌العاده برای کاهش وزن است. زیره خواص بسیاری دارد. مصرف زیره می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و باعث بهبود سلامت قلب و سیستم گوارش شما شود.

پس اگر به دنبال یک دمنوش برای لاغری شکم و پهلو خانگی می‌گردید که علاوه بر چربی سوزی در بهبود سلامت شما نیز مؤثر باشد، بهتر است دمنوش زیره را در برنامه غذایی خود بگنجانید. این دمنوش به دلیل فیبر بالای گیاه زیره، باعث می‌شود تا مدت‌زمان بیشتری احساس سیری کنید و اشتهای شما کم شود و از این طریق تأثیر مستقیمی بر کاهش وزن شما می‌گذارد. دانه‌های زیره را به همراه  آب جوش برای مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد.

 

 

دمنوش چای ترش

چای ترش یکی از بهترین گیاهان برای افزایش سرعت کاهش وزن شما است. این گیاه علاوه بر رفع خستگی و تشنگی باعث کاهش سطح قند خون می‌شود به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یک دمنوشی برای لاغری صورت و کاهش وزن استفاده کرد. دانستن خواص چای ترش می‌تواند به شما در بهبود سلامتی و کاهش وزن کمک کند.

 

دمنوش‌های گیاهی راهی به سوی لاغری

در این مقاله دمنوش‌های گیاهی معرفی شد که مصرف آن‌ها می‌تواند در روند کاهش وزن مؤثر باشد. البته دمنوش‌های دیگری هم هستند که می‌توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم باعث کاهش وزن شوند.

زمان مصرف دمنوش‌ها به نوع و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها بستگی دارد؛ اما چون تأثیر این دمنوش‌ها  معمولاً به صورت کاهش اشتها و به دنبال آن کاهش کالری دریافتی است، پس بهترین زمان مصرف آن‌ها می‌تواند پیش از خوردن وعده‌های غذایی باشد.

با این کار شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید و غذای کمتری را مصرف می‌کنید که باعث افزایش سرعت کاهش وزن شما می‌شود. شما می‌توانید با سفارش آنلاین کافه دمنوش مورد علاقه خودتان را سفارش دهید. در کنار مصرف دمنوش‌ها حتماً رژیم غذایی مناسب و ورزش را در برنامه خودتان بگنجانید تا نتایج بهتری را به دست آورید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود