طرز تهیه چای آلبالو + خواص چای آلبالو

طرز تهیه چای آلبالو

چای آلبالو یک نوع چای بسیار خوشمزه و پر از خاصیت است. معمولا شما می‌توانید این چای را به روش‌های متنوع درست کرده و میل کنید. به نوعی می‌توان چای آلبالو را در دسته‌بندی چای‌های طعم‌دار قرار داد که در مورد طعم آن نیز باید بگوییم تا حدی شیرین است. در این مقاله قرار است تا در مورد روش‌های متنوع طرز تهیه چای آلبالو و همچنین خواص آن صحبت کنیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه چای آلبالو
تعداد نفرات 4 تا 5 نفر
زمان آماده سازی بین 10 تا 15 دقیقه
میزان سختی کم

چای آلبالو خوش رنگ و خوشمزه

چای آلبالو خوش رنگ و خوشمزه

چای آلبالو، یک دمنوش خوش رنگ و خوشمزه.

چایی آلبالو طعم بسیار خوبی دارد و اگر تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید، باید هر چه سریع‌تر دست به کار شوید. موادی که در ادامه آمده است را تهیه کنید و مراحل تهیه‌ای که در پایین جدول قرار گرفته است را دنبال کنید. بعد از خواندن آن، می‌توانید نوشیدنی گرم آلبالو را در کمتر از ۱۵ دقیقه آمده کنید چرا که بهترین زمان خوردن چای آلبالو در این فصل است.

مواد مورد نیاز برای تهیه چای آلبالو

چای البالو چگونه درست کنیم ؟برای این که شما بتوانید یک چای البالو خوشمزه و پر خاصیت درست کنید، به مواد اولیه ساده‌ای نیاز دارید. در جدول زیر تمام مواد مورد نیاز برای تهیه چای آلبالو قید شده است که با این میزان از مواد اولیه شما می‌توانید چایی البالو را برای 4 تا 5 نفر دم کرده و میل کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آلبالو 1 پیمانه
عسل به میزان دلخواه
آب سرد دو لیوان
آب جوش دو لیوان
نبات به میزان دلخواه

طرز تهیه چای آلبالو به صورت مرحله به مرحله

درست کردن چای البالو کار سختی نیست و می‌توانید به سادگی آن را درست کنید و لذت ببرید. امکان تهیه چای آلبالو به روش‌های مختلف وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس راحتی خود هر کدام از آن روش‌ها را انتخاب کرده و طبق آن عمل کنید. طرز تهیه چای آلبالو به شرح زیر است:

  • مرحله اول: اولین قدم برای درست کردن چای آلبالو این است که آلبالو ها را در ابتدای کار به خوبی شسته و اگر ساق و برگی به آن‌ها متصل است، آن را جدا کنید. شستن آلبالوها بسیار مهم است و بهتر است تا همه‌ی آن‌ها را در یک ظرف ریخته، به میزان کافی آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا 15 دقیقه بمانند، سپس آبکش کنید.
  • مرحله دوم: حالا آلبالوهای شسته شده را درون کتری ریخته و روی آن دو لیوان آب بریزید و اجازه دهید تا بجوشد. بعد از این که آب شروع به جوشیدن کرد، زیر آن را کم کنید و بگذارید تا دم بکشد.
  • مرحله سوم: بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه سری به چای بزنید. اگر دیدید که رنگ آلبالو سفید شده است، ینی چای شما دم کشیده است.
  • مرحله چهارم: در ادامه چای آلبالو را از صافی بگذرانید و درون لیوان مدنظرتان بریزید. اگر دوست دارید در این مرحله مقداری عسل یا نبات به چای اضافه کنید و هم بزنید. بعد از این که چای به دمای مطلوب رسید، میل کنید.

در این مقاله طرز تهیه چای آلبالو و خواص آن را به شما یاد دادیم. با کمک این روش می‌توانید به سادگی از آلبالوی تازه یک چای خوشمزه و فوق العاده درست کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. در کنار این دمنوش، پیشنهاد می‌کنیم که اگر طعم آلبالو را دوست دارید، طرز تهیه شربت آلبالو خانگی را نیز یاد بگیرید. به این صورت، از چای آلبالو خشک برای روزهای سرد و از شربت برای روزهای گرم استفاده خواهید کرد.

طرز تهیه چای آلبالو با آلبالو خشک

طرز تهیه چای آلبالو با آلبالو خشک

چای آلبالو، خوشمزه و پر خاصیت.

طرز تهیه چای آلبالو مجلسی خوشرنگ با آلبالوی تازه و خشک امکان پذیر است و یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید چای آلبالو درست کنید، استفاده از آلبالوی خشک شده به جای آلبالوی تازه است. در این روش هم می‌توانید از آلبالوی خشک شده با هسته استفاده کنید و هم از آلبالوی بدون هسته!

روش تهیه نیز به شرح زیر است:

برای انجام این کار نیز روش تهیه کاملا مانند روشی است که در بالا در مورد آن صحبت کردیم. با این تفاوت که شما می‌توانید برای این که چای شما طعم بهتری داشته باشد و رنگ آن نیز جذاب تر شود از حدودا 10 تا 15 دقیقه قبل از درست کردن چای، آلبالوها را خیس کنید. سپس مانند روش قبل آن را دم کرده و در نهایت در فنجان مورد نظر خود ریخته و میل کنید.

نکات درست کردن چای آلبالو

درست کردن چای آلبالو بسیار ساده است اما در عین سادگی، نکاتی دارد که باید آن را بدانید و رعایت کنید تا کیفیت و طعم چای شما بهتر شود. در ادامه به این مواد اشاره کرده‌ایم:

  1. درست کردن چای آلبالو با آلبالوی هسته دار نیز امکان پذیر است. اما اگر دوست دارید تا ظاهر چای شما بهتر و جذاب تر شود، از قبل هسته‌ی آلبالو ها را جدا کنید.
  2. اگر دوست دارید تا چای شما خوشرنگ باشد و رنگ آن کدر نشود، حتما به این دقت داشته باشید که آلبالوها در حین تهیه چای له نشوند! با انجام این کار چای شما خوشرنگ تر خواهد بود.
  3. اگر دوست دارید تا طبع سرد آلبالو گرفته شود و شیرینی چای شما نیز بیشتر شود، می‌توانید نبات را در حین دم کشیدن چای به آن اضافه کنید. در هر صورت بهتر است تا چای آلبالو را با موادی میل کنید که طبع گرمی دارد و سردی آن گرفته شود.

اگر به نوشیدن دمنوش‌های جدید علاقه دارید با مراجعه به صفحه معرفی انواع دمنوش، با دمنوش‌های خوشمزه بیشتری آشنا خواهید شد.

خواص فوق العاده‎ی چای آلبالو

خواص فوق العاده‎ی چای آلبالو

از این چای برای لاغری نیز استفاده می‌شود

همانطور که بارها در طول متن اشاره کرده‌ایم، چای آلبالو خواص فوق العاده ای دارد که در صورت مصرف می‌توانید آن‌ها را به بدن خود برسانید. این خواص بر پوست، خون، سلامت و… اثر گذار هستند در ادامه به مهمترین خواص چای آلبالو اشاره کرده‌ایم:

خواص چای آلبالو برای لاغری

یکی از خواص چای آلبالو خشک یا تازه، اثر گذاری آن در لاغری است. چرا که شما با خوردن چای آلبالو دچار ادرار آوری خواهید شد. همچنین فرآیند دفع سموم در بدن انجام می‌شود و به دنبال آن شاهد کاهش چربی دور شکم نیز خواهید بود. برای این که چای آلبالو در لاغری شما اثر گذار باشد بهتر است تا حدود یک ساعت قبل از غذا یک لیوان چای بنوشید. با انجام این کار احساس سیری خواهید داشت و به مرور زمان حجم غذای شما کاهش می‌یابد.

اگر دوست دارید تا فرآیند چربی سوزی شما سریع‌تر انجام شود، می‌توانید با اضافه کردن زنجبیل یا دارچین به چای آلبالو، اثر چربی‌سوزی آن را بیشتر کنید. از آن جایی که میوه‌ی آلبالو کالری کم است و در عوض فیبر بالایی دارد، نقش زیادی در کاهش وزن دارد و چون مدت طولانی‌تر در روده‌ی شما می‌ماند، احساس سیری خواهید داشت.

خواص چای آلبالو برای خون

از دیگر خواص فوق العاده چای آلبالو می‌توان به کنترل فشار خون، کاهش کلسترول و چربی خون اشاره کرد. همچنین انواع آنتی‌اکسیدان موجود در میوه آلبالو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و شما با مصرف چای آلبالو علاوه بر این که خودتان را از بیماری‌های مربوط به خون و سایر بیماری‌ها دور نگه خواهید داشت، سلامت خود را نیز تضمین می‌کنید. همچنین فلانوئید موجود در چای آلبالو سبب می‌شود تا فرآیند گردش خون بهتر صورت بگیرد و خون لخته نشود! این موضوع در مورد بانوان باردار بیشتر صدق می‌کند.

خواص چای آلبالو در بارداری

خواص چای آلبالو در بارداری

یک چای خوشمزه و مناسب برای پذیرایی از مهمانانتان.

با مصرف چای آلبالو در دوران بارداری می‌توانید تجربه‌ی بهتری از این دوران داشته باشید. چرا که آلبالو سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز و همچنین آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن است که به طور مستقیم بر روی سلامت مادر و فرزند اثر گذار است.

همچنین اگر مادران باردار دچار مشکل خواب هستند می‌توانند این چای را امتحان کنند. چرا که به دلیل داشتن ملاتونین به تنظیم خواب کمک می‌کند. خانوم های بارداری  که در این دوران دچار حالت تهوع می‌شوند، می‌تواند با مصرف چای آلبالو به رفع این مشکل کمک کنند.

خواص چای آلبالو در طب سنتی

در طب سنتی نیز توجه ویژه‌ای به چای آلبالو شده است و مصرف آن را توصیه کرده‌اند، چرا که این نوشیدنی برای تسکین و رفع عطش بسیار مفید است. همچین نوشیدن یک فنجان از چای آلبالو برای کسانی‌که سوءهاضمه دارند بسیار مفید بوده و به تقویت معده‌ی آن‌ها کمک می‌کند.

اگر دچار مشکلات پوستی هستید نیز نوشیدن چای آلبالو به شادابی و روشن شدن پوست شما کمک می‌کند. در هر صورت با نوشیدن چای آلبالو به بدن خود لطف می‌کنید. البته هر آنچه که لازم است در مورد خواص آلبالو بدانید بسیار زیاد است و در این موارد محدود نمی‌شود!

خواص چای آلبالو با نبات

از آن جایی که طبع چای آلبالو سرد و خشک است، توصیه می‌شود تا افرادی که طبغ سرد دارند آن را کمتر میل کرده یا با کششمش و خرما میل کنند.ا گر می‌خواهید تا با مصرف چای آلبالو دچار سردی نشوید آن را به همراه نبات بنوشید. چای آلبالو به همراه نبات و دارچین نیز فوق العاده خواهد بود.

چای خوش رنگ و خوش عطر آلبالو را امتحان کنید…

طرز تهیه چای آلبالو با آلبالوی تازه و خشک را برای شما توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که این چای را تهیه کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید. البته، اگر ماده اولیه و اصلی این چای یعنی آلبالو را در دسترس ندارید، می‌توانید این چای یا هر نوع نوشیدنی دیگری را آنلاین سفارش دهید. کافی است به بخش خرید آنلاین دمنوش اسنپ فود بروید و نوشیدنی موردنظر خود را آنلاین سفارش دهید.

نظرات کاربران