طرز تهیه شکوبیس دسر شب یلدا

طرز تهیه شکوبیس
5/5 - (2 امتیاز)

شکلات‌ها و شیرینی‌های کاکائویی یکی از آن دسرهایی هستند که کمتر کسی دست رد به سینه آن‌ها می‌زند. بخصوص اینکه مناسبتی مثل شب چله در پیش باشد و شما بخواهید با عطر و طعم یک شیرینی خوشمزه کاکائویی، حال و هوای مهمان‌های خود را حسابی عوض کنید. در این مورد، انتخاب‌های زیادی وجود دارد، اما اگر به دنبال انواع دسر ساده شب یلدا هستید، پیشنهاد ویژه اسنپ فود به شما، دیدن طرز تهیه شکوبیس دسر شب یلدا است.

مطمئن باشید که با این شیرینی‌های خوشمزه و خوش‌عطر، لبخند رضایت را بر لب‌های همه مهمان‌ها، بخصوص بچه‌ها، می‌نشانید. پس با ما همراه باشید تا در ادامه، جدول مشخصات غذایی و مواد لازم و مراحل کار را ببینیم:

شکوبیس
تعداد نفرات 10 نفر
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت غذا با حساب زمان استراحت، 4 تا 5 ساعت
میزان سختی کم

شکوبیس دسر شب یلداشکوبیس دسر شب یلدا

شکوبیس یک شیرینی ساده خانگی است که می‌توانید آن را به آسانی در منزل آماده کنید. این شیرینی در رسپی‌های مختلف، طرز تهیه نسبتا یکسانی دارد، اما شما می‌توانید با توجه به ذائقه خودتان در آن، از انواع مغزیجات، شکلات‌ها و بیسکوییت‌ها استفاده کرده و طعم‌های متفاوتی خلق کنید. مثلا ممکن است بخواهید یک سینی پر از شیرینی‌های رنگارنگ داشته باشید و در این صورت باید از شکلات‌های رنگی استفاده کنید. استفاده از مغزیجات هم همان‌طور که گفتیم، بستگی به ذائقه خودتان دارد و پودر نارگیل، قند یا کنجد هم که معمولا پای ثابت این شیرینی‌ها هستند.

اما آنچه در این این مطلب از اسنپ فود می‌بینید، طرز تهیه شکوبیس دسر شب یلدا است که در آن ترکیبی خاص از شکلات تلخ و تخم مرغ را تجربه خواهید کرد. به علاوه، در صورت اضافه کردن رنده پوست پرتقال، عطر این شیرینی خوشمزه را چند برابر کرده‌اید. در ادامه، جدول مشخصات غذایی را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه شکوبیس

مواد زیر را آماده کنید و در نظر داشته باشید که می‌توانید در این دستور، بسته به سلیقه خود، از پودر انواع مغزیجات یا تکه‌های درشت‌تر آن هم استفاده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کره 200 گرم
تخم مرغ 2 عدد
بیسکوییت پتی بور 1 بسته
شکلات تلخ 100 گرم
وانیل 8/1 قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال (اختیاری) نصف قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
پودر قند 6 قاشق غذاخوری
مغز پسته یا مغزهای دلخواه دیگر به مقدار لازم برای تزئین

مراحل طرز تهیه شکوبیس دسر شب یلدا

دقت کنید که در تمام مراحل تهیه شکوبیس دسر شب یلدا، حرارت باید غیرمستقیم باشد و مراقب باشید که ظرف دسر با آب داغ تماس نداشته باشد. مراحل کار را طبق دستور زیر پیش ببرید:

  • مرحله اول: کره را همراه با شکلات تلخ و در صورت تمایل، رنده پوست پرتقال، داخل ظرفی مناسب بریزید و به روش بن ماری حرارت دهید تا کره ذوب شود.
  • مرحله دوم: پس از آب شدن کره، پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و با همزن دستی بزنید تا ترکیبی یکدست ایجاد شود.مراحل طرز تهیه شکوبیس دسر شب یلدا
  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه شکوبیس، تخم مرغ‌ها را به محتویات ظرف اضافه کنید. سرعت عمل داشته باشید و مخلوط را تند تند هم بزنید تا تخم مرغ‌ها نبرند.
  • مرحله چهارم: حالا موقع اضافه کردن پودر قند است. همین طور که ظرف روی حرارت بخار آب است، برای 2 تا 3 دقیقه محتویات آن را هم بزنید و در آخر، وانیل را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.
  • مرحله پنجم: صبر کنید تا ترکیبات شکوبیس کمی خنک شود. سپس، تکه‌های درشت بیسکوییت را داخل ظرف بریزید و در صورت تمایل، مغزهای خرد شده را هم اضافه کنید.

نکته: بیسکوییت را پودر نکنید تا حجم و طعم آن زیر دندان، احساس شود.

  • مرحله ششم: اگر وقت کافی دارید، ظرف را در محیط آشپزخانه بگذارید تا شکوبیس، خودش را بگیرد و سفت شود، اما اگر عجله دارید می‌توانید ظرف دسر را روی یک ظرف پر از یخ قرار دهید.
  • مرحله هفتم: روی میز آشپزخانه یک سلفون پهن کنید و مقداری از مواد دسر را به قطر کم روی آن بریزید و به کمک سلفون، آن را رول کنید.
  • مرحله هشتم: حدود 3 تا 4 ساعت زمان لازم است تا شکوبیس به طور کامل خودش را بگیرد. پس از این زمان، رول شکوبیس را برش بزنید و در ظرف مناسب سرو بچینید. نوش جان

اگر خلاقیت‌های پذیرایی در شب یلدا برای شما جذاب است، طرز تهیه کیک هندوانه را هم حتما ببینید تا در کنار این شکوبیس‌های خوشمزه، یک کیک خوشمزه خانگی ویژه شب یلدا هم داشته باشید.

چند نکته مهم در تهیه شکوبیس دسر شب یلداچند نکته مهم در تهیه شکوبیس دسر شب یلدا

در تهیه این دسر شب یلدا که بسیار راحت و بدون فر آماده می‌شود، به این نکات توجه کنید:

  • سعی کنید در تهیه این دسر خوشمزه، حتما از شکلات‌های مرغوب استفاده کنید تا شیرینی‌ها کیفیت و طعم بهتری داشته باشند.
  • در دستور بالا، یک ظرف از برش‌های رولی این دسر را خواهید داشت، اما ممکن است بخواهید از قالب استفاده کنید. در این صورت، قالب‌های کوچک سیلیکونی که مناسب شکلات هستند هم انتخاب خوبی است. می‌توانید برای تنوع بیشتر، کف هر قالب را با انواع متنوع پودر مغزیجات یا پودر وانیل و… پر کنید تا موقع بیرون آوردن شکلات‌ها، رویه آن‌ها متنوع‌تر باشد.
  • این دسر حتما باید در ظرف دربسته و در یخچال نگهداری شود.
  • شکل دیگر سرو این شیرینی به این صورت است که مواد آن را در قالبی مستطیلی با لبه‌های بلند پهن کنید و روی آن را سلفون بکشید و داخل یخچال بگذارید. سپس شیرینی‌ها را با یک چاقوی نوک تیز، به صورت مربعی یا لوزی برش بزنید و روی آن‌ها را با انواع مغزیجات، تزئین کنید.

شکوبیس انتخاب خوبی برای شب یلدا است…

طرز تهیه شکوبیس را به صورت مرحله به مرحله برایتان توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که این دسر را تهیه کنید و از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید. البته، اگر سرتان شلوغ است، اما نمی‌توانید از تنوع میز پذیرایی خود در شب یلدا صرف‌نظر کنید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. سایر دسرهای موردعلاقه خود را از سرویس سفارش آنلاین شیرینی سفارش دهید و وقتتان را برای تهیه این دسر صرف کنید.

نظرات کاربران

tahmasebzadeh
22.آبان.1402

سلام شوکو بیسکویت دسر شب یلدا با تزیین انار باید خیلی خوشگله بشه فقط یک سوال دارم برای درست کردن شکوبیس دسر حرارت باید مستقیم باشه

    snappfoodadmin
    27.آبان.1402

    سلام در زمان درست کردن این دسر باید در تمام مراحل تهیه شکوبیس دسر شب یلدا،حرارت باید غیرمستقیم باشد و مراقب باشید که
    ظرف دسر شوکو بیسکویت یلدا با آب داغ تماس نداشته باشد و به روش بن ماری حرارت دهید