آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه شیر برنج مجلسی
آموزش آشپزی
5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه شیر برنج مجلسی؛ یک دسر همه کاره

مینا اسماعیل بیگی 27 آذر 1401 3 دقیقه

به کار بردن طرز تهیه شیر برنج مجلسی تنها محدود به مراسم‌های افطار و نذری نیست و می‌توانید از نحوه تهیه آن برای یک میان‌وعده، صبحانه یا یک شام سبک خودمانی هم استفاده کنید. در این بین، در طرز تهیه این دسر خوشمزه فوت و فن‌هایی وجود دارد که رعایت آن‌ها، نتیجه کار شما را به مراتب بهتر می‌کند. بنابراین، برای دانستن این موارد، با اسنپ فود همراه باشید.

شیر برنج مجلسی
تعداد نفرات 5 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 1 ساعت و 30 دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرمر 111 کالری

شیر برنج مجلسیطرز تهیه شیر برنج مجلسی

شیر برنج مجلسی، یک دسر همه کاره است که با مواد اولیه ساده و در دسترسی تهیه می‌شود و می‌توانید از آن به عنوان یک غذای مکمل برای کودک خود هم استفاده کنید. در میان و قبل از پرداختن به نحوه تهیه این دسر، باید بگوییم که اگر به دسرهای سنتی و ساده خانگی علاقمندید، دیدن طرز تهیه فرنی با نشاسته هم خالی از لطف نیست و این غذا هم می‌تواند برای کودک شما مناسب باشد.

مواد لازم برای تهیه شیر برنج مجلسی

با مقدار مواد زیر می‌توانید به اندازه 5 کاسه، شیر برنج خوشمزه تهیه کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برنج 1 پیمانه
شیر 1 لیتر
1 پیمانه شکر
گلاب 1 پیمانه
هل ساییده 1 قاشق چایخوری
خامه 2 تا 3 قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چایخوری

مراحل طرز تهیه شیر برنج مجلسی

برای طرز تهیه شیر برنج خوشمزه، این مراحل را دنبال کنید.

  • مرحله اول: اجازه دهید همین اول کار یکی از مهم‌ترین فوت‌های کوزه‌گری طرز تهیه شیر برنج مجلسی را به شما بگوییم. از شب قبل، برنج را در مقداری گلاب خیس کنید تا ببینید که روز بعد چطور عطر و بوی شیر برنج شما، هوش از سر همه می‌پراند!
  • مرحله دوم: صبح روز بعد، برنج را با 2 پیمانه آب و نصف قاشق چایخوری نمک روی حرارت ملایم بگذارید و آنقدر بپزید تا به اصطلاح برنج، وا برود.

نکته: اگر احساس کردید آب برنج کم است، مقداری دیگر آب اضافه کنید.

نکته: اگر برنج نیم‌دانه در اختیار داشته باشید، کیفیت شیر برنج شما بهتر خواهد شد. اما اگر از برنج کامل استفاده کردید، بعد از پخت، با پشت قاشق، کمی آن را له کنید.

  • مرحله سوم: در ادامه طرز تهیه شیر برنج مجلسی، شیر را به همراه خامه به برنج اضافه کرده و حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا محتویات آن بجوشد.

نکته: گاهی مخلوط را هم بزنید و مراقب باشید که شیربرنج سر نرود.مراحل طرز تهیه شیر برنج مجلسی

  • مرحله چهارم: شکر و پودر هل را هم اضافه کنید و پس از اینکه کاملا در شیر برنج حل شدند، کمی از مخلوط بچشید. اگر احساس کردید شیر برنج شیرین‌تری می‌پسندید، کمی شکر به محتویات قابلمه اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: شیر برنجی یکی از آن دسرهایی است که درست کردن آن صبر و حوصله زیادی می‌طلبد. پس تا حدود یک ساعت و نیم دور و بر قابلمه بمانید و گهگاهی محتویات آن را هم بزنید تا با حرارت ملایم بپزد و به اصطلاح، جا بیفتد.
  • مرحله ششم: به مرور و با تبخیر شدن شیر، شیر برنج، کمی غلیظ‌تر خواهد شد و بافتی شبیه شله زرد پیدا می‌کند. در 10 دقیقه پایانی پخت، گلاب را هم به آن اضافه کنید. بهتر است شیر برنج را به صورت داغ در ظرف‌های مورد نظر بکشید و بعد از اینکه کمی روی آن بست، آن را با مقداری پودر دارچین یا مغزیجات دلخواه خود و گل محمدی تزئین کنید.طرز تهیه شیر برنج خوشمزه

نکته: طرز تهیه شیر برنج بدون خامه هم امکان‌پذیر است و در این صورت باید کمی به مقدار شیر اضافه کنید. در نظر داشته باشید که در این صورت، دسر کم‌چرب‌تر و سالم‌تری خواهید داشت.

نکته: می‌توانید مثل خامه، شکر را هم از دستور بالا حذف کنید. در این صورت، در هنگام سرو، مقداری عسل یا شیره یا مربای گل محمدی، در کنار شیر برنج قرار دهید.

با اسنپ فود ، یه کاسه شیر برنج خوش عطر و خوشمزه رو میل کن

طرز تهیه شیر برنج بسیار راحت است و برای تهیه آن به زمان بسیار کمی احتیاج دارید. با این حال، اگر فکر می‌کنید که مواد لازم برای تهیه آن را در منزل ندارید و درست کردن آن از حوصله شما خارج است، از اسنپ فود کمک بگیرید. با سرویس سفارش آنلاین شیرینی ، شیر برنج مجلسی شما در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود