آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه قهوه سفید ، قهوه مخصوص شهر ایپوه

مینا اسماعیل بیگی 23 شهریور 1401 6 دقیقه

قهوه سفید یا قهوه سفید ایپوه یکی از انواع مختلف قهوه می‌باشد که طعم بسیار خوبی دارد. این نوع نوشیدنی بر خلاف اسمی که دارد، رنگ آن سفید نیست. قهوه سفید در واقع متعلق به کشور مالزی است و زادگاه آن شهر ایپوه است. به همین دلیل به این اسم شهرت یافته و شناخته می‌شود. در این مقاله قرار است شما را با طرز تهیه قهوه سفید، خواص و انواع آن آشنا کنیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا درست کردن این قهوه جذاب را یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قهوه سفید
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
میزان سختی کم

قهوه ایپوهقهوه سفید ایپوه

همانطور که بالاتر نیز خواندید، طرز تهیه قوه سفید خیلی سخت نیست و اگر اهل قهوه باشید، به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. بنابراین، مواد اولیه‌ای که در ادامه آمده است را تهیه کنید و دست به کار شوید.

مواد لازم برای درست کردن قهوه سفید

در ادامه به مواد لازم برای درست کردن قهوه سفید اشاره کرده‌ایم. شما با این میزان از مواد اولیه می‌توانید 4 فنجان قهوه ایپوه یا سفید را درست کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر قهوه سفید 1 پیمانه
خامه یا پودر خامه 1پیمانه
شیر 2/1 پیمانه
آب 3 پیمانه

طرز تهیه قهوه سفید به صورت مرحله به مرحله

درست کردن قهوه سفید بسیار ساده است و شما می‌توانید به آسانی آن را تهیه کنید. قبل از این که به سراغ آموزش مرحله به مرحله برای درست کردن این قهوه برویم، باید گفت که در این نوع نوشیدنی، دانه‌های قهوه را قبل از این که دم کنند در شیر و مقداری کره بو می‌دهند و به همین دلیل قهوه سفید، شیرین سرو می‌شود و رنگ بژی دارد. البته پودر قهوه سفید در بازار نیز موجود است و می‌توانید آن را تهیه کنید. در ادامه مراحل درست کردن این مدل قهوه آمده است.

  • مرحله اول: اولین قدم در طرز تهیه قهوه سفید این است که در یک کتری به میزان 3 پیمانه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا به جوش آید.
  • مرحله دوم: بعد از این که آب به جوش آمد، آن را در لیوان مناسب و ترجیحا درب دار ریخته و پودر قهوه سفید را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
  • مرحله سوم: درب لیوان را بگذارید و در حدود 10 دقیقه صبر کنید تا قهوه دم بکشید.
  • مرحله چهارم: بعد از گذشت مدت زمان لازم، درب لیوان را بردارید و مجددا کمی هم بزنید.
  • مرحله پنجم: نوبت به صاف کردن قهوه می‌رسد. برای انجام این کار می‌توانید از یک صافی استفاده کنید و در حدود 5 تا 6 بار قهوه را صاف کنید تا ناخالصی نداشته باشد.
  • مرحله ششم: حالا خامه و شیر را به قهوه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا جایی که کاملا یکدست شود و بافت نرمی ایجاد شود.
  • مرحله هفتم: طرز تهیه قهوه سفید به پایان رسید. قهوه شما آماده است و می‌توانید آن را به صورت گرم یا سرد سرو کنید. اگر قصد دارید تا قهوه را به صورت گرم سرو کنید مجددا کمی آب جوش به آن اضافه کنید. اما اگر دوست دارید تا قهوه خود را به صورت سرد میل کنید چند تکه یخ به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید و نوش جان کنید.

 قهوه سفید به همراه عسل و دارچینقهوه سفید به همراه عسل و دارچین

یکی دیگر از روش‌هایی که برای درست کردن قهوه سفید به کار می‌رود و سبب ایجاد طعم واقعا لذت بخشی در این نوع قهوه می‌شود، درست کردن آن به همراه عسل و دارچین است. در جدول زیر مواد اولیه برای درست کردن آن بیان شد‌ه ‌است. این میزان از مواد اولیه برای درست کردن قهوه سفید برای 4 نفر است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر قهوه سفید 1 پیمانه
عسل 4/1 پیمانه
شیر پرچرب 3 پیمانه
هل سبز 2 عدد
چوب دارچین به میزان کافی

عسل و دارچین به تنهایی خواص شگفت انگیزی دارند اما زمانی که همراه با قهوه سفید سرو می‌شوند، جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه طرز تهیه قهوه سفید با عسل و دارچین به ساده‌ترین شکل ممکن آموزش داده شده‌است.

  • مرحله اول: برای شروع و درست کردن این نوع قهوه باید دانه های خرد شده قهوه را داخل شیر بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • مرحله دوم: بعد از گذشت مدت زمان 7 تا 10 دقیقه که شیر شروع به جوشیدن کرد زیر آن را خاموش کنید.
  • مرحله سوم: بعد از این که شیر را از روی حرارت برداشتید، اجازه دهید تا به مدت 15 دقیقه دانه های قهوه در شیر خیس بخورد.
  • مرحله چهارم: بعد از انجام این مرحله، باید مخلوط شیر و قهوه را از صافی رد کنید تا دانه های حل نشده قهوه جدا شوند و حالت یکدستی ایجاد شود.
  • مرحله پنجم: در این مرحله باید شیر و قهوه‌ی صاف و یکدست شده را به همراه عسل ، چوب دارچین و هل داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کن را روی دور تند قرار دهید. این کار را به مدت 30 تا 40 ثانیه انجام دهید.
  • مرحله ششم: بعد از این که مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند باید مجددا آن را از صافی رد کنید و سپس داخل قهوه جوش بریزید و اندکی صبر کنید تا ادویه‌ها ته نشین شوند.
  • مرحله هفتم: در نهایت قهوه‌ی آماده و طعم گرفته شده را روی حرارت زیاد قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید.
  • مرحله هشتم: طرز تهیه قهوه سفید با عسل و دارچین به پایان رسید. بعد از این که قهوه به جوش آمد می‌توانید آن را به صورت گرم یا سرد سرو کرده و نوش جان کنید.

خواص قهوه سفیدقهوه سفید برای لاغری

همانطور که قبلا گفتیم قهوه سفید، نوعی از قهوه است که اصالتا متعلق به کشور مالزی است و یکی از معروف‌ترین نوشیدنی‌های این کشور به حساب می‌آید. اگر بخواهیم این نوع قهوه را توصیف کنیم باید بگوییم که طعمی ملایم و کاراملی در عین حال شیرین و دلچسب دارد.

یکی از نکاتی که وجود دارد این است که قهوه سفیدی که در خود شهر ایپوه درست می‌شود، با انواع قهوه که در مکان‌های دیگر تهیه و آماده می‌شود متفاوت است. دلیل این تفاوت نیز به خاطر دمای پایین و بو دادن آرام آن در تمام مراحل تهیه و آماده سازی است.

یکی دیگر از نکات جالب در مورد این نوع قهوه این است که زمانی که آن را می‌نوشید، متوجه طعم متفاوتی که دارد، خواهید شد. این قهوه جدا از طعم فوق‌العاده ای که دارد خواص بسیار خوب و شگفت انگیزی نیز دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • از آنجایی که قهوه سفید افزودنی‌های کمی دارد، نسبت به برخی از قهوه‌ها سالم تر است.
  • معمولا قهوه سفید را تحت حرارت پایین درست می‌کنند که به همین علت منجر به تولید هالوژنیک اسید بیشتری در قهوه می‌شود. هالوژنیک اسید یک آنتی اکسیدان است که از شما در برابر بیماری های قلبی محافظت می‌کند.
  • مصرف قهوه سفید مالزی به دلیل آنتی اکسیدان‎هایی که دارد، سسب کاهش التهاب می‌شود و می‌توانید از آن به عنوان یک جایگزین پرخاصیت به جای قهوه سیاه معمولی استفاده کنید.
  • همچنین قهوه سفید برای لاغری نیز بسیار مناسب است. چرا که به دلیل کافئینی که دارد می‌تواند در سوخت و ساز بدن شما اثر گذار باشد و سبب کالری سوزی بیشتری شود. میزان کالری در هر 100 گرم از این نوع قهوه به همراه شیر پرچرب و یک قاشق چای خوری شکر 60 کیلو کالری می‌باشد.

البته نوعی دیگری از قهوه سفید به نام قهوه سفید عربی وجود دارد که بافت نرم و جذابی دارد و نوشیدن آن بسیار لذت بخش است. معمولا سطح این نوع قهوه حالت کف دار است و طعم دودی و معطری دارد که به دلیل استفاده از شیر و قهوه در کنار یکدیگر است. در کل این دو نوع قهوه تا حد زیادی شبیه به یکدیگر هستند. طرز تهیه قهوه عربی نیز بسیار ساده است و می‌توانید به سادگی در خانه این کار را انجام دهید.

پودر قهوه سفید چطور آماده می‌شود؟خواص قهوه سفید

بر خلاف قهوه سیاه که از بو دادن قهوه با شکر، کره و گندم به دست می‌آید. قهوه سفید را فقط با کره و بدون استفاده از شکر بو می‌دهند و تولید می‌کنند. به همین دلیل رنگ آن تیرگی کمتری دارد و روشن ‌تر است.

معمولا دانه‌های قهوه سفید را با دمای 162 درجه سانتی گراد حرارت می‌دهند و ممکن است که این دما به حدود 230 درجه‌ی سانتی گراد برسد. این دانه‌های قهوه‌ی حرارت داده شده توسط دستگاه‌های خرد کن مخصوص به شکل پودر درمی‌آیند و شما می‌توانید آن را به صورت پودری در بازار تهیه کرده و دم کنید، طرز تهیه قهوه دمی نیز کار چندان سختی نیست و می‌توانید با روش‌های متنوعی این کار را انجام دهید.

قهوه سفید از ایپوه به خانه تان رسید…

قهوه یکی از نوشیدنی‌هایی است که مصرف آن به دلیل کافئینی که دارد بسیار نشاط آور است و خستگی را از بدن شما دور می‌کند. در این مقاله به طرز تهیه قهوه سفید اشاره کردیم و متوجه شدید که آماده سازی آن چقدر ساده و راحت است. البته شما با استفاده از اپلیکیشن اسنپ می‌توانید در هر زمان از روز سفارش آنلاین قهوه خود را ثبت کنید و نوشیدنی مورد نظر خود را در سریع‎ترین زمان ممکن دریافت کنید و خستگی‌های یک روز کاری یا مطالعه و تحصیل را از بدن خود دور کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود