آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • مرینیت ماهی
    مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها مهر 7, 1403
  • ترک عادت گاز گرفتن سگ
    ترک عادت گاز گرفتن سگ ها به طور دائمی مهر 7, 1403
  • روغن کانولا
    روغن کانولا چیست و برای چی خوبه؟ مهر 7, 1403
صفحه پیدا نشد!
می‌توانید قیف کانولی شکلاتی را در خانه درست کنید.
طرز تهیه فست فودها
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه قیف کانولی شکلاتی خانگی به سبک قنادی‌ها

مینا اسماعیل بیگی 11 بهمن 1401 5 دقیقه

حتما شما هم یادتان می‌آید که زمانی شیرینی کانولی ایتالیایی بسیار پر طرفدار بود. شیرینی‌های باریک و خوشمزه که معمولا نواری از شکلات آن را تزیین می‌کرد و در مهمانی‌های عید نوروز همیشه حضور داشت. با نزدیک شدن عید نوروز حتما شما هم ایده تهیه شیرینی در خانه را خواهید داشت. امروز قصد داریم تا با طرز تهیه قیف کانولی شکلاتی خانگی در روزهای عید و عید دیدنی خاطرات خوشی برای شما رقم بزنیم.

می‌توانید قیف کانولی شکلاتی را در خانه درست کنید.

طرز تهیه قیف کانولی شکلاتی خانگی را در این  مقاله یاد بگیرید.

بسیاری تصور می‌کنند که شیرینی و کیک پختن در خانه کار دشواری است و نیاز به لوازم خاصی دارد. اما اگر یک بار در خانه شیرینی پخته باشید شما هم حتما طرفدار عطر و طعم شیرینی‌های خانگی هستید. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

جزئیات کانولی شکلاتی خانگی

 

کالری در هر صد گرم 182 کیلو کالری
زمان آماده سازی 40 دقیقه
زمان پخت 2 دقیقه
تعداد نفرات 10 نفر

 

طرز تهیه قیف کانولی شکلاتی خانگی خوشمزه ایتالیایی

این دستور پخت به قدری راحت است که اگر شما جز آن دسته از کسانی هستید که به تازگی توجهتان به تهیه و پخت شیرینی در خانه شده‌اید؛ به راحتی از پس آن برمی‌آیید.

این دستور پخت هیچ پیچیدگی و لوازم قنادی خاصی نیاز ندارد. فقط کافی است که مرحله به مرحله با ما همراه باشید و مواد اولیه را طبق میزانی که در جدول آمده تهیه کنید.

کانولی شکلاتی خانگی، دسری مناسب برای مهمانی‌های شماست.

کانولی شکلاتی خانگی خوشمزه ایتالیایی

با صرف هزینه قابل قبولی می‌توانید یک شیرینی کانولی با طعم پنیر برای خود و اعضای خانواده‌تان تهیه کنید. همچنین اگر غذاها و دسرهای بین المللی شما را به خود جذب می‌کند پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه بورک سیب زمینی غذایی از غذاهای محبوب ترکیه را هم بخوانید.

 

مواد لازم برای قیف شیرینی کانولی شکلاتی

 

مواد لازم برای قیف میزان لازم
آرد 250 گرم
شکلات تخته‌ای یک بسته
شکر یا پودر قند 1 قاشق غذا خوری سر پر
کره بدون نمک 50 گرم
تخم مرغ 1 عدد بزرگ
سفیده تخم مرغ 3 عدد
روغن شیرینی پزی یا روغن نباتی 3 پیمانه برای سرخ کردن
نمک 4/1 قاشق چای خوری

طرز تهیه قیف کانولی شکلاتی خانگی

 

این قیف‌ها که مواد شیرینی آن را پر می‌‌کند بدون فر تهیه می‌شوند تهیه آن دردسر چندانی ندارد. اگر مزه شکلات را دوست دارید می‌توانید پنجاه گرم پودر کاکائو در این طرز تهیه قیف کانولی شکلاتی خانگی استفاده کنید.

کانولی هم خوشگل است هم خوشمزه.

کانولی با طعم پنیر وتزئین شکلاتی، ظاهر زیبایی دارد.

مرحله اول

آرد و شکر و نمک را در غذا ساز ریخته و با دور کند آن‌ها را با هم مخلوط کنید. اگر غذا ساز ندارید در یک ظرف بزرگ آرد و شکر و نمک را مخلوط کنید و با همزن چند بار مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله دوم

کره را از قبل در محیط قرار ندهید و قبل از مخلوط کردن با مواد از یخچال خارج کنید و با یک چاقو به چند تکه تقسیم کنید. سپس کره را هم به مواد اضافه کنید و دوباره با دور کند هم بزنید تا کره به خوبی نرم شود و به خورد آرد برود.

مرحله سوم

حالا یک عدد تخم مرغ را داخل ظرف بشکنید در این مرحله با دور تند مواد را مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در انتها باید خمیری یکدست داشته باشید حالا مواد را از غذاساز خارج کرده و به یک ظرف دیگر انتقال دهید. سعی کنید خمیر را گرد و مرتب ته ظرف جای دهید. روی ظرف خمیر را با یک دستمال تمیز بپوشانید و در دما اتاق قرار دهید. حدود سی دقیقه کافی است اما تا دو ساعت هم می‌توانید به خمیر استراحت بدهید و نتیجه قیف کانولی بهتری خواهید داشت.

مرحله پنجم

سطح محل کارتان را آرد پاشی کنید و خمیر را با یک وردنه نازک کنید. سعی کنید ضخامت خمیر بیشتر از سه میلی متر نباشد.

مرحله ششم

با یک قالب دایره به قطر ده سانت خمیرها را به شکل دایره قالب بزنید. برای این که هنگام قالب زدن سطح قالب به خمیر نچسبد می‌توانید لبه قالب را چرب کنید. قیف شیرینی ایتالیایی کانولی نباید خیلی بزرگ باشد.

طرز تهیه قیف کانولی شکلاتی خانگی بسیار آسان است اما اندازه آن اگر بزرگ باشد زیبا نمی‌شود و اگر خیلی کوچک باشد مواد میانی کمی را در آن جای خواهد گرفت.

مرحله هفتم

روغن را در یک قابلمه با دیواره‌ بلند بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. تا قیف‌ها را آماده می‌کنید روغن داغ می‌شود. اگر می‌خواهید روغن کمتری مصرف کنید قابلمه کوچکتری با دیواره بلند استفاده کنید در این صورت در هر بار قیف‌های کمتری را می‌توانید سرخ کنید.

مرحله هشتم

لبه خمیرهای دایره‌ای شکل را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و دور یک وردنه با قطر کم بپیچید. لبه‌های اضافی را روی هم فشار دهید تا به هم بچسبد. سعی کیند لبه‌ها را با سلیقه روی هم بگذارید و چین خوردگی اضافی نداشته باشد. اگر نگران چسبیدن ورق‌های خمیر به دور وردنه هستید می‌توانید سطح وردنه را چرب کنید. همین طور یک وردنه فلزی بسیار کاربردی‌تر است.

مرحله نهم

حالا قیف‌ها را در روغن داغ وارد کنید. مراقب باشید موقع سرخ کردن قیف شکل آن خراب نشود. برای راحتی کار می‌توانید از یک انبر استفاده کنید.

مرحله دهم

بعد از یک الی دو دقیقه قیف‌ها به خوبی سرخ می‌شوند. توجه داشته باشید که قیف‌های کانولی باید ترد و طلایی شوند. دمای روغن بسیار مهم است، نباید خیلی به جوش آمده باشد در این صورت لایه‌های نازک قیف می‌سوزند. قیف‌ها را بعد از سرخ شدن خارج کنید و روی دستمال کاغذی آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود.

مرحله اخر

تا قیف‌ها سرد می‌شوند شکلات تخته‌ای را به صورت بن ماری روی حرارت آب جوشیده به صورت مایع درآورید. حالا لبه‌های قیف را در شکلات مایع فرو ببرید و روی یک سطح توری مانند قرار دهید تا شکلات دور لبه قیف شیرینی کانولی ایتالیایی سرد شود. بسته به نوع سلیقه خودتان می‌توانید به جای لبه‌های بیرونی قیف سطحشان را با شکلات به صورت راه راه شکلاتی کنید.

 

طرز تهیه مواد میانی شیرنی پنیری کانولی

همان طور که مطالعه کردید طرز تهیه قیف شکلاتی کانولی خانگی بسیار راحت است و در مدت زمان کمی می‌توانید یک دسر خوشمزه ایتالیایی تهیه کنید.

مواد لازم میزان لازم
پنیر ریکوتا یا پنیر خامه‌ای 400 گرم
شکر 60 گرم
وانیل یک قاشق چای خوری
پسته خرد شده برای تزیین
شکلات کره‌ای 50 گرم
خامه زده شده 3 قاشق غذا خوری

 

برای مواد میانی شیرینی کانولی با طعم پنیر کافی است پنیر، شکر، وانیل، خامه و شکلات را حسابی مخلوط کنید و برای دو ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود. سپس با یک قیف قنادی این مواد را داخل قیف‌هایی که از قبل سرخ شده را پر کنید. در آخر با پسته و یا هر چیز دیگری که دوست دارید شیرینی کانولی ایتالیایی را تزیین کنید.

در مراسم‌های خود بدون نگرانی کانولی را سرو کنید.

کانولی ایتالیایی با یک نوشیدنی مناسب، عصرانه‌ی بسیار خوشمزه‌ای است.

اگر از خواندن مقاله طرز تهیه قیف کانولی شکلاتی خانگی لذت بردید پیشنهاد می‌کنیم  طرز تهیه اشترودل خانگی را هم مطالعه کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2729 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود