آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه مربای شلیل خوشرنگ
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

بهترین طرز تهیه مربای شلیل خوشرنگ

مینا اسماعیل بیگی 31 تیر 1401 3 دقیقه

مربای شلیل از مرباهای خوشمزه تابستانی است که خیلی راحت می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. همچنین، بنابر ذائقه خود می‌توانید طعم‌دهنده‌هایی مثل گلاب یا زعفران را هم اضافه کنید. به همین منظور،  پیشنهاد ما این است که طرز تهیه مربای شلیل خوشرنگ را در اسنپ فود بخوانید.

مربای شلیل خوشرنگ
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 30 تا 45 دقیقه
میزان سختی متوسط

مربای شلیل خوشرنگ و خوشمزه

پیش از آنکه ببینیم مربای شلیل چطور درست می‌شود، باید بدانید که شلیل میوه‌ای است که به رفع گرمازدگی در تابستان کمک می‌کند، بنابراین درست کردن یک شیشه مربای شلیل انجیری خوشمزه در این فصل گرم هم خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه مربای شلیل خوشرنگ را با هم میبینیم:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شلیل 1 کیلوگرم
شکر 700 گرم
آبلیمو 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای شلیل خوشرنگ

شما می‌توانید این مربای اصیل و خوشمزه ایرانی را در وعده صبحانه و یا به عنوان تزئین برای انواع دسرها و کیک‌ها به کار ببرید. مراحل طرز تهیه مربای شلیل خوشرنگ را در ادامه ببینید:

  • مرحله اول: برای طرز تهيه مربا شليل باید شلیل‌های سفت و قرمز را انتخاب کنید تا نتیجه کار بهتر شود. هسته‌های شلیل‌ها را خارج کرده و آن‌ها را به صورت حبه‌ای خرد کنید تا بعد از پخت هم شکل ظاهری زیبای خود را حفظ کنند.
  • مرحله دوم: به ازای هر یک کیلو شلیل خرد شده به صورت حبه‌ای، 700 گرم شکر لازم است.
  • مرحله سوم: شلیل‌های خرد شده را داخل قابلمه‌ای جادار و مناسب بریزید و شکر را روی آن بپاشید. بین 12 تا 24 ساعت، قابلمه را داخل یخچال بگذارید تا شلیل‌ها حسابی آب بیندازند.مراحل طرز تهیه مربای شلیل خوشرنگ
  • مرحله چهارم: پس از این مدت، قابلمه را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید کمی به دمای محیط برسد. سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر به طور کامل آب شود.

نکته: اگر دوست دارید مربا شلیل سفت داشته باشید، همین مقدار آب کافی است، اما برای رقیق‌تر شدن می‌توانید یک لیوان آب اضافه کنید.

  • مرحله پنجم: پس از آب شدن شکر، حرارت اجاق را بیشتر کنید تا مربا شلیل بجوشد. در حین قل زدن مربا، کف‌های جمع شده روی سطح آن را با یک قاشق بزرگ جمع کنید.
  • مرحله ششم: 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد تا مربای شلیل قرمز ما کاملا قوام پیدا کند. در 5 دقیقه آخر کار، یک قاشق چایخوری آبلیمو اضافه کنید تا مربا شکرک نزند.
  • مرحله هفتم: بعد از اتمام پخت، قابلمه را در دمای محیط قرار دهید تا از حرارت بیفتد. سپس مربای شلیل مجلسی و خوشمزه را داخل ظرف‌های شیشه‌ای مناسب بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه مربای شلیل و هلو

شما می‌توانید این مربای خوشمزه را با هلو نیز درست کنید. برای درست کردن مربای شلیل و هلو باید 500 گرم هلو و 500 گرم شلیل را با یک کیلو شکر و یک پیمانه آب ترکیب کنید و باقی مراحل را طبق آنچه پیش از این گفتیم، پیش ببرید. البته دقت داشته باشید که از هلوهای سفت استفاده کنید تا مربا بعد از پخت، له نشود. برای اسانس این مربا هم می‌توانید از مقداری وانیل، پوست لیموترش و یا دانه‌های هل و چند پر زعفران استفاده کنید.

شلیل ها به درب منزل رسیدند

خرید آنلاین مربای شلیل خوشرنگ

همان‌طور که دیدید، طرز تهیه مربای شلیل کار سختی نیست و کافی است نکات گفته شده در این مقاله را به دقت رعایت کنید تا مربای خوشرنگ و خوش‌عطر و بویی داشته باشید. برای تهیه شلیل و انواع میوه نیز لازم نیست از خانه خارج شده و مسیر دوری را طی کنید با خرید آنلاین میوه در تهران میوه‌ها را درب منزل تحویل بگیرید.

همچنین، پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر این مقاله، مقاله خواص انار را مطالعه کرده و در فصل زمستان نیز انار پرخاصیت را سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود