آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
خواص انار
انواع میوه جات
4.9/5 - (8 امتیاز)
23

آشنایی با خواص انار برای سلامت بدن + ارزش غذایی آن

مینا اسماعیل بیگی 22 فروردین 1402 9 دقیقه

انار از میوه‌های درختی و خوش طعمی است که کشت آن در کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان و عراق مشاهده می‌شود. دانه‌های قرمز، سفید یا صورتی رنگ انار را پوسته‌ای قرمز، سیاه یا زرد رنگ در بر می‌گیرد. این میوه مقاوم، در انواع آب و هواهای مختلف رشد می‌کند و از خواص انار برای درمان یا جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها و مشکلات جسمانی مانند بیماری‌های قلبی، سرطان، آرتروز، مشکلات گوارشی، التهاب مفاصل و غیره استفاده می‌شود.

در رابطه با خواص آن باید گفت که ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه‌های انار علاوه بر جلوگیری از بروز سرطان، التهاب‌های پوستی را بهبود داده و مانع از ایجاد جوش، آکنه و تیرگی‌های مختلف بر روی پوست صورت می‌شوند. این مواد همچنین روند پیری را کند کرده و در حفظ عملکرد مناسب قلب کمک‌کننده هستند.

در بالا تنها به بخشی از فواید انار اشاره کردیم و اگر تمایل دارید تا با تمام خواص این میوه آشنا شوید، متن زیر را حتما مطالعه کنید. در ضمن، اگر خواص این میوه برایتان موردتوجه بود، طرز تهیه سوپ انار خوشمزه به چند روش آسان را نیز مطالعه کنید.

ارزش غذایی انار

ارزش غذایی انار

پیش از معرفی فواید انار، بهتر است تا ابتدا ارزش غذایی این میوه را بررسی کنیم. در هر 1۰۰ گرم انار 83 کیلوکالری انرژی وجود دارد. دیگر مواد غذایی در هر ۱۰۰ گرم از این میوه در جدول زیر معرفی شده است.

ماده تشکیل­‌دهنده مقدار ویتامین مقدار
پروتئین 67/1 گرم ویتامین B1 07/0 میلی‌گرم
کربوهیدرات 70/18 گرم ویتامین B2 05/0 میلی‌گرم
آب 93/77 گرم ویتامین B3 29/0 میلی‌گرم
چربی 17/1 گرم ویتامین B4 60/7 میلی‌گرم
فیبر 00/4 گرم ویتامین B5 38/0 میلی‌گرم
قند 67/13 گرم ویتامین B6 08/0 میلی‌گرم
مس 16/0 میلی‌گرم ویتامین B9 00/38 میکروگرم
منیزیم 00/12 میلی‌گرم ویتامین B12 00/0 میلی‌گرم
کلسیم 00/10 میلی‌گرم ویتامین C 20/10 میلی‌گرم
فسفر 00/36 میلی‌گرم ویتامین E 60/0 میلی‌گرم
سدیم 00/3 میلی‌گرم ویتامین K 40/16 میکروگرم
آهن 30/0 میلی‌گرم ویتامین A 00/0 میلی‌گرم
منگنز 12/0 میلی‌گرم ویتامین D 00/0 میلی‌گرم

معرفی خواص انار

معرفی خواص انار

اگر به انار علاقه داشته و می‌خواهید با خواص آن برای سلامت بدن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را حتما مطالعه کنید. در مطلب زیر به خواص انار برای سلامت قلب، افزایش سیستم دفاعی بدن و غیره اشاره شده است. همچنین خواص و فواید آب انار برای سلامتی شامل موارد مختلفی است که آشنایی با آن‌ها مفید خواهد بود.

۱. فواید انار برای محافظت از قلب

فارغ از این که خود میوه انار را میل کرده یا آب آن را بنوشید، این میوه می‌تواند برای حفظ عملکرد طبیعی قلب و عروق و جلوگیری از گرفتگی رگ‌ها، فوق‌العاده موثر باشد. آب انار میزان کلسترول مضر در خون را کاهش داده و به کنترل سطح کلسترول مفید کمک می‌کند؛ لذا خطر گرفتگی عروق به میزان قابل توجهی کاهش یافته و از بروز بیماری‌های قلبی در نتیجه انسداد شریان‌ها ممانعت می‌شود. مصرف آب انار سبب می‌شود تا به واسطه الاستیسیته شریانی و جلوگیری یا بهبود التهاب رگ‌ها، سلامت قلب به شکل بهتری حفظ شود و عملکرد دستگاه گردش مواد به طور مناسب صورت گیرد.

۲. خواص انار برای لاغری

با مصرف انار، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی جذب بدن می‌شود. همچنین این میوه دارای مقادیری فیبر است که موجب احساس سیری شده و به خوردن دیگر مواد غذایی تمایلی نخواهید داشت. برای بهره‌مندی از فواید انار برای لاغری می‌توانید این میوه را به صورت خام مصرف کرده یا از آن در تهیه سالاد استفاده نمایید. همچنین می‌توان از رب انار نیز به عنوان چاشنی برخی غذاها بهره برد.

۳. خواص انار برای جلوگیری از بروز سرطان

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، دانه‌های انار سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند که این مواد نقش حائز اهمیتی را در بدن ایفا می‌کنند. کنترل سطح آنتی اکسیدان‌ها در بدن باعث می‌شود تا فعالیت رادیکال‌های آزاد به میزان قابل قبولی کاهش یافته و از تولید و رشد توده‌های سرطانی جلوگیری شود. مصرف آب انار سبب القای آپوپتوز می‌شود و به این ترتیب سلول‌های سرطانی را نابود خواهند کرد. توصیه‌ها نشان می‌دهند که استفاده از انار کمک شایانی به پیشگری از انواع سرطان به‌ویژه سرطان سینه و پروستات خواهد کرد.

۴. فواید انار برای تقویت سیستم دفاعی بدن

عصاره انار حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که با تحریک گلبول‌های سفید خون عملکرد آن‌ها را بهبود بخشیده و در حفظ کارایی این سلول‌ها نقش دارد. عصاره آنتی باکتریال و ضد میکروبی میوه انار از بروز عفونت جلوگیری کرده و بهبود زخم را سرعت می‌بخشد. خوردن آب انار با کاهش میزان باکتری‌های دهانی همراه است و می‌تواند از ایجاد عفونت در لثه‌ها و پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کند.

۵. خواص انار برای بهبود تاثیر ورزش

انار میوه‌ای مفید برای ورزشکاران است. این میوه مقادیر انرژی زیادی دارد که مصرف آن برای ورزشکاران سومند خواهد بود. خوردن انار پیش از ورزش، باعث افزایش گردش خون می‌شود و خستگی را به تعویق خواهد انداخت. با مصرف این میوه تاثیر ورزش بر بدن افزایش می‌یابد.

۶. خواص انار برای دیابت

خواص انار برای دیابت

آنتی اکسیدان‌های موجود در عصاره انار به عنوان یکی از بهترین مواد برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد، صدمات ناشی از فعالیت این عناصر را کاهش داده و در بهبود بیماری‌های مزمن مانند دیابت نقش اثرگذاری دارند. آنتی اکسیدان‌های پونیکالاجین و فلاونوئیدی با خنثی کردن التهابات و کاهش درد و خستگی ماهیچه‌های عضلانی که در نتیجه افزایش میزان قند خون اتفاق می‌افتند، علائم بیماری دیابت را تا حد قابل قبولی کمرنگ می‌کنند. به همین جهت می‌توان از میوه انار به عنوان درمانی طبیعی برای بیماران دیابتی استفاده نمود.

۷. فایده انار برای افزایش سلامت پوست

ویتامین C از جمله مواد مغذی و ویتامین‌های بسیار ضروری است که برای بهبود شرایط پوست و کمک به حفظ سلامت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره انار منبعی غنی از ویتامین C به شمار می‌آید که علاوه بر جلوگیری از بیماری‌ها و عوارض پوستی به افزایش شفافیت و روشن‌سازی پوست نیز کمک‌ می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در انار نیز روند پیری پوست را کند کرده و بروز چین و چروک بر روی صورت را به تاخیر می‌اندازند، از این روی همیشه خاصیت آب انار برای سلامت و جوان‌سازی پوست مورد توجه بوده است.

۸. خواص انار برای درمان عوارض پوستی

خاصیت های انار، در قالب فواید دارویی؛ برای درمان بیماری‌های پوستی بسیار حائز اهمیت است. آنتی اکسیدان‌های موجود در آب انار آکنه‌ها و لکه‌های پوستی را از بین برده و با آسیب‌های مختلف مبارزه می‌کنند. از روغن انار نیز برای درمان پسوریازیس و اگزمای پوستی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که استفاده از انار، از پوست در برابر تاثیرات مخرب ناشی از تابش نور آفتاب محافظت می‌کند و در درمان ملاسما موثر است.

۹. خواص انار برای پیشگیری از سرطان پوست

خواص انار برای پوست، گستره وسیعی دارد و می‌توان از فواید این میوه برای افزایش سلامت این بخش حساس از بدن استفاده نمود. وجود تانن و آنتوسیانین در انار با تومورهای پوستی مقابله کرده و از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند. فواید انار برای پوست‌های خشک، حساس و آسیب‌پذیر نیز بسیار مورد توجه است. از امگا ۵ موجود در روغن انار برای افزایش لطافت پوست و مبارزه با خشکی آن استفاده می‌شود.

۱۰. فواید انار در درمان دردهای آرتروزی

انار دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و مصرف آن به تسکین دردهای آرتروزی و استخوانی، کمک زیادی خواهد کرد. از این روی در افرادی که به صورت مقطعی یا پیوسته، از دردهای آرتروزی رنج می‌برند؛ تأثیر ضدالتهابی قوی انار، می‌تواند به عنوان یک گزینه موثر مطرح باشد.

۱۱. فواید انار برای مو

همه ما علاقه‌مند به داشتن موهایی سالم، درخشان و پرنشاط هستیم. رژیم تغذیه نامناسب، شرایط آب‌وهوایی نامساعد، نوسانات هورمونی، استفاده از داروهای شیمیایی و فشارهای عصبی از جمله مهم‌ترین دلایل ریزش مو و افت کیفیت آن است.

عصاره انار حاوی مجموعه‌ای از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد که به سبب بهبود گردش خون در سلول‌ها و لایه‌های پوستی سر، به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و در افزایش ضخامت ریشه‌های مو نقش دارد. از روغن دانه انار نیز برای افزایش لطافت موهای زبر و خشن و خوش حالت کردن موهای مجعد و آسیب‌پذیر استفاده می‌شود. از این جهت افرادی که می‌خواهند از موهای خود بهترین مراقبت را به عمل آورده و تقویت خوبی برای آن در نظر بگیریند؛ باید مصرف انار را در روتین خود جای دهند.

۱۲. خواص انار برای بهبود عملکرد گوارشی

بارها و بارها در خصوص خواص درمانی میوه و سبزیجات در عملکرد دستگاه گوارشی، مقالات زیادی منتشر شده و خواص انار ترش و خواص انار شیرین همواره در بهبود شرایط هضم غذا مورد توجه بوده است. فیبرهای رژیمی موجود در انار حرکات روده و تحریکات آن را تنظیم کرده و از این طریق هضم و جذب مواد غذایی را بهبود می‌بخشند. فواید انار به شکم و کبد برای بهبود گوارش کمک می‌کند و همچنین در درمان عفونت‌های مجاری ادراری نیز موثر است.

۱۳. خواص انار برای سوء هاضمه

خواص انار برای سوء هاضمه

خواص آب انار برای سوء هاضمه با فعالیت آنزیم‌هایی مشخص می‌شود که در هضم آسان‌تر غذا کمک‌کننده هستند. همین طور انار برای درمان یبوست نیز کاربرد داشته و به ویژه اگر آب انار بنوشید؛ در درمان این عارضه تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

۱۴. فایده انار در درمان اختلال نعوظ

همان طور که اشاره شد، انار به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند و این ممکن است برای درمان اختلالات مربوط به نعوظ در آقایان مفید باشد.

۱۵. خاصیت انار در کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر

فواید انار در کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر به اثبات رسیده است و برای افرادی که به سمت کهولت سن پیش می‌روند، به عنوان یک میوه معجزه‌آسا در تقویت حافظه عمل خواهد کرد. البته بهتر است که پیش از رسیدن به این دوران، جهت پیشگیری، از انار به عنوان یک میوه تقویت حافظه، به نفع عملکرد ذهنی خود کمک بگیرید.

۱۶. خواص انار برای کم خونی

از فواید آب انار می‌توان به مقادیر بالای آهن در آن اشاره نمود که تولید گلبول‌های قرمز خون را تسهیل کرده و در پیشگیری از کم خونی موثر واقع می‌شود. خاصیت انار در خون‌رسانی به سلول‌ها و البته رقیق کردن خون باعث می‌شود تا افراد مبتلا به آنمی و غلظت خون، از آب انار به عنوان یکی از درمان‌های طبیعی و ارگانیک در رژیم غذایی خود استفاده نمایند.

۱۷. فواید انار برای مادران باردار

انار دارای خواص ضد التهابی است که بهبود شرایط خون‌رسانی در سلول‌های بدن مادر و جنین را امکان‌پذیر می‌کند. فولیک اسید و انواع ویتامین‌های موجود در آب انار جزء ضروری‌ترین مواد در برنامه غذایی مادران باردار به حساب می‌آید. عصاره انار همچنین دارای مقادیر مناسبی از پتاسیم است که از گرفتگی عضلات در دوران بارداری ممانعت کرده و احتمال زایمان زودرس را کاهش می‌دهد. بنابراین، خواص انار برای ماردران باردار را حتما در دوره بارداری موردتوجه قرار دهید.

۱۸. خواص انار برای کنترل فشار خون

از آب انار به عنوان آسپرین غیر شیمیایی استفاده می‌شود، زیرا عصاره این میوه علاوه بر جلوگیری از تورم رگ‌های خونی، به رقیق شدن خون، بهبود شرایط جریان خون و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۱۹. خواص دارویی انار

خواص دارویی انار که در درمان و پیشگیری از برخی بیماری‌ها موثر است، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌هایی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ترکیبی به نام پونیکالاجین است. همچنین پونیسیک اسید، نوعی اسید چرب امگا 6 بوده که در دانه انار یافت می‌شود و بر خواص دارویی این میوه اثرگذار خواهد بود.

20. دیگر خاصیت های انار

دیگر خاصیت های انار

فواید انار برای سیستم حرکتی باعث می‌شود تا التهابات مفصلی کاهش یافته و استخوان‌ها عملکرد مناسب‌تری داشته باشند. آب انار همچنین برای درد، التهاب و قرمزی چشم‌ها مفید است. کمک به دفع سنگ کلیه، پیشگیری از آلزایمر و کاهش مشکلات اعصاب از دیگر فواید انار به شمار می‌آیند.

خواص پوست انار کدام‌اند؟

خواص پوست انار کدام‌اند؟

جالب است بدانید که پوست انار نیز دارای خواص بسیاری بوده و می‌توان با شستشو دادن صحیح و پاکسازی کامل پوست این میوه، از آن برای درمان و پیشگیری از بسیاری عارضه‌ها و بیماری‌ها کمک گرفت. درمان اسهال، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، درمان آفت دهان، بهبود بوی بد دهان، بهبود آبسه دندان، درمان گلو درد، بهبود زخم شانکر، مبارزه با کرم‌های روده و معده، درمان بواسیر، قطع ترشحات رحم در دوره عادات ماهانه و غیره از خواص پوست انار هستند.

مضرات انار چیست؟

مضرات انار چیست؟

مانند تمام مواد خوراکی دیگر، زیاده روی کردن در مصرف انار نیز ممکن است با مشکلات و عوارضی همراه باشد. زخم معده، مشکلات هضم، افت فشار خون، آلرژی، یبوست و اختلالات جنسی از جمله مهم‌ترین مضرات مصرف انار است. از این روی لازم است افراد مبتلا به اختلالات یاد شده از مصرف بیش از حد انار یا آب انار خودداری کنند.

بهترین ماسک طبیعی انار برای افزایش درخشندگی پوست کدام است؟

بهترین ماسک طبیعی انار برای افزایش درخشندگی پوست کدام است؟

از ترکیب عصاره یا پودر انار به همراه عسل و آب لیموی تازه می‌توان به عنوان یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای بهبود شرایط پوست یاد کرد. دانه‌های له شده انار به همراه زردچوبه و گلاب نیز به عنوان اسکراب‌ طبیعی پوست مورد استفاده قرار گرفته و در درمان عوارض پوستی موثر است.

خاصیت های انار بی شمار است…

میوه انار خواص دارویی و درمانی فراوانی برای جلوگیری از بروز عوارض مختلف و درمان بیماری‌های گوناگون دارد. لذا می‌توان از فواید این میوه برای بهبود عملکرد بخش‌های مختلف بدن در شرایط گوناگون استفاده نمود. علاوه بر آن،  با استفاده از انار می‌توان به تهیه انار پیج پرداخت و احتمالا این سوال برای شما پیش می‌آید که انار بیج را چطور درست کنیم؟

پس، اگر تمایل دارید تا از خواص میوه انار بهره برده یا از آن در تهیه غذاها استفاده کنید، از سفارش انلاین میوه استفاده کنید. به این منظور، وارد صفحه میوه فروشی اسنپ فود شده و موارد دلخواه خود را سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(23 دیدگاه)

bitaa
04 مهر 1402

ضررهای انار و آب انار چیست

  • snappfoodadmin
    04 مهر 1402

    سلام هر میوه خواص مفید ی دارد اما استفاده بیش از حد از انار ضررهای هم دارد در زیاده روی کردن در مصرف انار با مشکلات و عوارضی روبرو شوید. زخم معده، مشکلات هضم، افت فشار خون، آلرژی،یبوست و اختلالات جنسی از جمله مهم‌ترین مضرات مصرف انار و آب انار است

sanazee oudati
19 شهریور 1402

میوه انار برای تهیه ماسک صورت و پوست چقدر خوبه

  • snappfoodadmin
    19 شهریور 1402

    سلام میوه انار برای تهیه ماسک صورت درخشندگی پوست مفید است و ترکیب عصاره یا پودر انار و عسل و آب لیموی تازه یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای بهبود پوست است. دانه‌های له شده انار با زردچوبه و گلاب اسکراب‌ طبیعی پوست است و در درمان عوارض پوستی موثر است

رنجی زاده
19 شهریور 1402

میوه انار میوه پر خاصیت مفید برای بدن که بهش میوه بهشتی میگن

علی نوروزی نیا
15 مرداد 1402

سلام خواص انار برای کنترل فشار خون چی هستش و خواص دارویی انار چیا هستش

  • snappfoodadmin
    15 مرداد 1402

    سلام خواص انار برای کنترل فشار خون از آب انار و میوه انار به عنوان آسپرین غیر شیمیایی استفاده می‌شود، زیرا عصاره میوه انار از تورم رگ‌های خونی جلوگیری می کندو به رقیق شدن خون، بهبود شرایط جریان خون و کاهش فشار خون کمک می‌کند.خواص دارویی انار که در درمان و پیشگیری از برخی بیماری‌ها موثر، چون آنتی اکسیدان‌هاییدارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ترکیبی به نام پونیکالاجین است. پونیسیک اسید، نوعی اسید چرب امگا 6 بوده که در دانه انار یافت می‌شود و بر خواص دارویی این میوه اثرگذار خواهد بود

صدرامند
14 مرداد 1402

سلام خواص انار برای کم خونی و فواید انار برای مادران باردار خیلی خوشم امد

  • snappfoodadmin
    14 مرداد 1402

    سلام انار خواص ضد التهابی دارد که بهبود شرایط خون‌رسانی در سلول‌های بدن مادر و جنین را امکان‌پذیر می‌کند. فولیک اسید و انواع ویتامین‌های موجود در آب انار جزء ضروری‌ترین مواد در برنامه غذایی مادران باردار به حساب می‌آید. عصاره انار دارای مقادیر مناسبی از پتاسیم است که از گرفتگی عضلات در دوران بارداری ممنعت کرده و احتمال زایمان زودرس را کاهش می‌دهد. خواص انار برای ماردران باردار را حتما در دوره بارداری موردتوجه قرار دهید.خاصیت انار در خون‌رسانی به سلول‌ها و رقیق کردن خون باعث می‌شود تا افراد مبتلا به آنمی و غلظت خون، از آب انار به عنوان یکی از درمان‌های طبیعی و ارگانیک در رژیم غذایی خود استفاده کنند و فواید آب انار مقادیر بالای آهن در میوه انار که تولید گلبول‌های قرمز خون را تسهیل کرده و در پیشگیری از کم خونی موثر واقع می‌شود.

اهورا عیسی زاده
07 تیر 1402

از انار میشه ماسک صورت درست کرد اخه واقعا میوه انار مناسب پوست هست چطوری

  • snappfoodadmin
    07 تیر 1402

    سلام از میوه پرخاصیت انار برای تهیه ماسک صورت برای درخشندگی پوست استفاده میکنن از ترکیب عصاره یا پودر انار به همراه عسل و آب لیموی تازه می‌توان به عنوان یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای بهبود شرایط پوست یاد کرد.دانه‌های له شده انار به همراه زردچوبه و گلاب نیز به عنوان اسکراب‌ طبیعی پوست مورد استفاده قرار گرفته و در درمان عوارض پوستی موثر است

arastuo
07 تیر 1402

چه خوبه عوارض و مضرات استفاده بیش از حد از میوه انار و آب انار گفتید مرسی

  • snappfoodadmin
    07 تیر 1402

    سلام هر میوه کنار خواص مفید کمی مضرات هم داره که این مضرات در صورت استفاده بیش از حد و بیروی انواع میوه ها هستش زیاده روی کردن در مصرف انار نیز ممکن است با مشکلات و عوارضی همراه باشد. زخم معده، مشکلات هضم، افت فشار خون، آلرژی،یبوست و اختلالات جنسی از جمله مهم‌ترین مضرات مصرف انار است.لازم است افراد مبتلا به اختلالات یاد شده از مصرف بیش از حد انار یا آب انار خودداری کنند

narges mehrani
07 تیر 1402

نمیدونستم که میوه انار برای تهیه ماسک صورت و پوست استفاده میکنن

  • snappfoodadmin
    07 تیر 1402

    سلام از میوه پرخاصیت انار برای تهیه ماسک صورت برای درخشندگی پوست استفاده میکنن از ترکیب عصاره یا پودر انار به همراه عسل و آب لیموی تازه می‌توان به عنوان یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی برای بهبود شرایط پوست یاد کرد. دانه‌های له شده انار به همراه زردچوبه و گلاب نیز به عنوان اسکراب‌ طبیعی پوست مورد استفاده قرار گرفته و در درمان عوارض پوستی موثر است

نیکا عمرا
22 خرداد 1402

سلام سیستم ایمنی بدنم پایین امده بهم پیشنهاد دادن که آب انار و میوه انار بخورم

  • snappfoodadmin
    22 خرداد 1402

    سلام با پزشک حتما مشورت کنید عصاره انار حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که با تحریک گلبول‌های سفید خون عملکرد آن‌ها را بهبود بخشیده و در حفظ کارایی این سلول‌ها نقش دارد. عصاره آنتی باکتریال و ضد میکروبی میوه انار از بروز عفونت جلوگیری کرده و بهبود زخم را سرعت می‌بخشد. خوردن آب انار با کاهش میزان باکتری‌های دهانی همراه است و می‌تواند از ایجاد عفونت در لثه‌ها و پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کند

siiminn emadpor
22 خرداد 1402

سلام وای چه خوبه که انار و آب انار برای لاغری هم مناسب هستش میشه میوه دیگی هم برای لاغر معروفی کنید

  • snappfoodadmin
    22 خرداد 1402

    سلام میوه منگوستین برای لاغری خوبه و اینکه میوه موز را در وعده هاتون برای لاغری استفاده نکنید https://blog.snappfood.ir/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D9%85%D9%86%DA%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86/

پیراوش
22 خرداد 1402

سلام میوه انار و اب انار واقعا برای قلب خوبه پیشنهاد میدم حتما در ماه از انار استفاده کنید

  • snappfoodadmin
    22 خرداد 1402

    سلام ممنون نظرتون درباره انار گفتید میوه انار آب انار میزان کلسترول مضر در خون را کاهش داده و به کنترل سطح کلسترول مفید کمک می‌کند؛ لذا خطر گرفتگی عروق به میزان قابل توجهی کاهش یافته و از بروز بیماری‌های قلبی در نتیجه انسداد شریان‌ها ممانعت می‌شود. مصرف آب انار سبب می‌شود تا به واسطه الاستیسیته شریانی و جلوگیری یا بهبود التهاب رگ‌ها، سلامت قلب به شکل بهتری حفظ شود و عملکرد دستگاه گردش مواد به طور مناسب صورت گیرد

رویا طهاوردی
22 خرداد 1402

سلام میوه انار ویتامین مفیدی برای پوست داره دم نوش انار برای پوست بخورم

  • snappfoodadmin
    22 خرداد 1402

    سلام ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه‌های انار علاوه بر جلوگیری از بروز سرطان، التهاب‌های پوستی را بهبود داده و مانع از ایجاد جوش، آکنه و تیرگی‌های مختلف بر روی پوست صورت می‌شوند. این مواد همچنین روند پیری را کند کرده و در حفظ عملکرد مناسب قلب کمک‌کننده هستند.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود