طرز تهیه مربای لیموشیرین؛ یک مربای پاییزی متفاوت

طرز تهیه مربای لیموشیرین
به این مقاله امتیاز دهید

با لیمو شیرین چی درست کنم ؟ اگر این جمله سوال شما هم هست ادامه این مطلب را دنبال کنید.آیا می‌دانید که از لیمو شیرین، علاوه بر استفاده معمول به عنوان یک میوه پاییزی، در آشپزی هم می‌توان بهره برد؟ شاید تصور کنید که تلخ شدن این میوه، کار شما را خراب خواهد کرد، اما احتمالا پس از چشیدن مربا یا شربت این میوه آبدار، نظرتان حسابی عوض خواهد شد. بنابراین، اجازه دهید در این مطلب از اسنپ فود به طرز تهیه مربای لیموشیرین بپردازیم.

اگر کنجکاوید که بدانید سایر استفاده‌های آشپزی این میوه محبوب پاییزی چیست، پیشنهاد می‌کنیم حتما طرز تهیه شربت لیمو شیرین و طرز تهیه ترشی لیمو شیرین را هم ببینید.

مربای لیمو شیرین
تعداد نفرات یک شیشه متوسط مربا
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 1 ساعت
میزان سختی متوسط

مربای پاییزی لیموشیرین

طرز تهیه مربای لیمو شیرین

لیمو شیرین، میوه مفید و خوشمزه پاییزی.

برای تهیه مربای لیمو شیرین باید کمی حوصله به خرج دهید تا تلخی پوست لیمو شیرین کاملا گرفته شود. به علاوه، طرز تهیه مربای پوست لیمو شیرین و همچنین پوست لیمو شیرین شکری هم به شما کمک می‌کند از پوست این میوه مفید هم استفاده بهینه‌ای داشته باشید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه مربای لیموشیرین را ببینید:

مواد لازم برای طرز تهیه مربای لیموشیرین

می‌توانید در مواد لازم این مربا، به جای 2 لیوان آب، از ترکیب یک لیوان آب و یک لیوان گلاب استفاده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
لیموشیرین 500 گرم
شکر 500 گرم
عسل 5 قاشق غذاخوری
آب 2 لیوان
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه مربا لیموشیرین

مانند طرز تهیه مربای کامکوات ، یکی از مراحل مهم تهیه مربای لیمو شیرین هم گرفتن تلخی میوه است که ضمن مراحل کار، در مورد آن توضیح می‌دهیم:

  • مرحله اول: لیموشیرین‌ها را خوب بشویید و به اندازه‌های دلخواه خرد کرده و هسته‌های آن‌ها را خارج کنید.
  • مرحله دوم: ظرفی درب‌دار انتخاب کنید و تکه‌های لیموشیرین را همراه با چند لیوان آب، داخل آن بریزید. این ظرف را برای یک روز داخل یخچال قرار دهید.

نکته: در طرز تهیه مربای لیموشیرین، خیساندن لیموشیرین‌ها، تلخی پوست آن‌ها را می‌گیرد که به آن گرفتن تلخی لیمو شکری نیز می‌گویند.

  • مرحله سوم: روز بعد، لیموهای خیس خورده را با آب سرد، آبکشی کنید. سپس، آن‌ها را همراه با 2 لیوان آب داخل قابلمه‌ای مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به مدت 15 دقیقه بجوشند.
  • مرحله چهارم: پس از گذشت این زمان، شکر و عسل را در قابلمه بریزید و پس از اینکه شکر، به طور کامل حل شد، حرارت را ملایم کنید. باید صبر کنید تا مربا به غلظت مناسب برسد.
  • مرحله پنجم: در انتهای پخت، آبلیمو را اضافه کنید و پس از چند دقیقه و رسیدن به غلظت مورد نظر، حرارت را خاموش کنید و قابلمه را کنار بگذارید تا مربای لیموشیرین خنک شود.
  • مرحله ششم: طرز تهیه مربای لیمو شیرین به پایان رسید. مربا را داخل شیشه‌های تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

گرفتن تلخی مربای لیمو یکی از مهم‌ترین نکاتی است که حتما باید آن را مد نظر داشته داشته باشید.

نکته: در اینجا هم می‌توانید مانند طرز تهیه مربای کدو حلوایی که یکی از انواع مرباهای زمستانی است، مقداری زعفران دم‌کرده به مربا اضافه کنید تا خوشرنگ‌تر شود.

راهکار شکرک نزدن و کپک نزدن مربا لیمو شیرین

طرز تهیه مربای بهار لیمو شیرین

مربای لیموشیرین خانگی را به ساده‌ترین شکل ممکن بپزید.

طرز تهیه مربا لیمو شیرین و نحوه گرفتن تلخی آن را توضیح دادیم. مربای لیمیو شیرین یکی از خوشمزه‌ترین مرباهای موجود با خواص بسیار زیاد است که پخت آن کار ساده‌ای است. حال نوبت به این سوال می رسد که برای جلوگیری از کپک نزدن و شکرک نزدن مربا باید چه کنیم؟ برای پاسخ به این سوال، نکات زیر را مطالعه کنید:

  • مربا نباید با حرارت بالا پخته شود. این کار هم باعث شکرک زدن و هم باعث کپک زدن مربا می شود.
  • قوام مربا باید مناسب باشد، مربا نباید بیش از حد آبکی شود.
  • استفاده از شکر بیش از حد در مربا موجب شکرک زدن آن خواهد شد.
  • برای جلوگیری از کپک زدن مربا آن را در ظرف شیشه ای نگه‌داری کنید.

مربای لیمو شیرین خوشمزه را از اسنپ فود سفارش دهید

اگر مواد لازم یا زمان کافی برای تهیه این مربای پاییزی خوشمزه را ندارید، از اسنپ فود کمک بگیرید. برای این کار کافیست وارد منوی سفارش آنلاین شیرینی شده و مربای مورد نظر خود را انتخاب کنید. به این ترتیب، با چند کلیک ساده و در کمترین زمان ممکن، سفارش خود را درب منزل دریافت خواهید کرد.

نظرات کاربران