طرز تهیه موهیتو هندوانه + فوت و فن های تهیه آن

طرز تهیه موهیتو هندوانه
5/5 - (4 امتیاز)

موهیتو یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه مخصوص تابستان و روزهای گرم سال است. این نوشیدنی به تنهایی طعم خوب و جذابی دارد، اما می‌توانید آن را با سایر مواد و میوه‌ها نیز ترکیب کرده و نوشیدنی جذاب‌تری تهیه کنید. در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه موهیتو هندوانه به ساده‌ترین شکل ممکن بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا بهترین روش تهیه آن را یاد بگیرد، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

موهیتوی هندوانه ای
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی بین 20 تا 30 دقیقه
میزان سختی کم

موهیتو هندوانه ایموهیتو هندوانه ای

برای تهیه موهیتو هندوانه راه سختی پیش رو ندارید و تنها باید سودا، نعنا، هندوانه و لیمو تهیه کنید. این نوشیدنی خوشمزه وقت زیادی از شما نخواهد گرفت و در مدت زمان ۳۰ دقیقه آماده خواهد شد. در ادامه مواد لازم و طرز تهیه این نوشیدنی را با هم می‌بینیم.

مواد لازم برای تهیه موهیتوی هندوانه

برای این که بتوانید موهیتوی هندوانه را تهیه کنید، به مواد اولیه‌ی ساده‌ای نیاز دارید که به آسانی نیز در دسترس هستند. در جدول زیر مواد مورد نیاز برای تهیه موهیتو هندوانه قید شده است که با این میزان از مواد می‌توانید نوشیدنی را برای 4 نفر تهیه کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
هندوانه 1 عدد بزرگ
نعنای تازه 200 گرم
لیمو 1 عدد بزرگ
سودا 1 قوطی
یخ به میزان لازم

طرز تهیه موهیتو هندوانه به صورت مرحله به مرحله

باید بدانید که روش‌های متنوعی برای تهیه موهیتوی هندوانه وجود دارد که ما در این بخش سعی کرده‌ایم تا دو روش کاملا ساده اما خوشمزه را به شما آموزش دهیم. قطعا اگر شما یکبار موهیتو هندوانه را با این روش‌ها امتحان کنید، شیفته‌ی آن خواهید شد و در لیست نوشیدنی‌های مورد علاقه‌ی شما قرار خواهد گرفت.

  • مرحله اول: اولین قدم برای تهیه موهیتو هندوانه خانگی این است که شما هندوانه را به خوبی بشویید و بعد از این که خشک شد، آن را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید.
  • مرحله دوم: در ادامه هندوانه را به قطعات کوچک‌تر برش دهید و پوست آن را جدا کنید. سپس دانه‌های هندوانه را از آن خارج کنید.طرز تهیه موهیتو هندوانه خانگی
  • مرحله سوم: در این مرحله باید به سراغ لیمو ترش بروید و بعد از این که آن را به خوبی شستید، لیمو را برش زده و پوست آن را جدا کنید.
  • مرحله چهارم: در ادامه باید هندوانه را به همراه لیمو، برگ‌های نعنا و مقداری یخ درون مخلوط کن یا میسکر بریزید. به مدت 3 تا 5 دقیقه مواد را میکس کنید تا به خوبی یکدست شود و حالت پوره ای در آن ایجاد شود.
  • مرحله پنجم: مایع موهیتوی هندوانه ای شما آماده است و باید یک لیوان مناسب را انتخاب کرده و تا نصفه درون آن از مایه موهیتو بریزید و نصف دیگر لیوان را با سودا پر کنید.
  • مرحله ششم: طرز تهیه موهیتوی هندوانه به همین سادگی است و می‌توانید در نهایت روی آن را با چند برگ نعنا تزیین کنید.

اگر موهیتوی هندوانه ای را دوست دارید احتمالا طرزتهیه آب هندوانه خوشمزه و مجلسی و خواص آن نیز برای شما جالب باشد که طعم بسیار خوبی دارد و برای تابستان یک انتخاب فوق العاده است.

طرز تهیه موهیتو هندوانه خانگی به روشی دیگر

برای این که شما موهیتوی هندوانه ای درست کنید، روش دیگری نیز پیش رو دارید که کار شما را ساده‌تر خواهد کرد. مراحل تهیه نیز به شرح زیر است:

  • مرحله اول: مانند روش قبل در ابتدای کار باید هندوانه را شسته و سپس پوست بگیرید. در ادامه آن را به قطعات کوچک برش بزنید و هسته‌ها را نیز جدا کنید.
  • مرحله دوم: هندوانه‌ی برش زده را در یک ظرف مناسب بگذارید و درون فریزر قرار دهید تا به خوبی یخ بزند و سرد شود. در این روش به جای استفاده از یخ، از هندوانه‌ی یخ زده استفاده خواهید کرد.
  • مرحله سوم: در طول این مدت به سراغ درست کردن شربت نعنا بروید. برای درست کردن این شربت باید مقداری برگ نعنا تازه و شسته شده را با نصف پیمانه آب و نصف پیمانه شکر روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا به جوش آید.
  • مرحله چهارم: بعد از به جوش آمدن مواد درون قابلمه، باید آن را از روی حرارت بردارید و برگ نعنا را از آن خارج کنید. شربت نعنای شما آماده است و باید آن را درون یخچال بگذارید تا خنک شود.
  • مرحله پنجم: بعد از این که هندوانه به طور کامل یخ زد، آن را از فریزر خارج کنید و به همراه برگ نعنا، شربت نعنا و آب لیمو درون مخلوط کن بریزید.
  • مرحله ششم: این مواد را به مدت 4 تا 5 دقیقه میکس کنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند و حالت یکدستی در آن‌ها ایجاد شود.
  • مرحله هفتم: در نهایت مواد را در لیوان مورد نظرتان بریزید و روی آن را با برگ نعنا تزئین کنید. اگر احساس کردید که کمی غلیظ است می‌توانید مقداری سودا نیز به آن اضافه کنید. موهیتوی خانگی شما به همین سادگی آماده است.

شما می‌توانید نوشیدنی موهیتوی هندوانه ای را برای شب یلدا نیز درست کنید. جدا از آن، اسموتی هندوانه نیز یک انتخاب خوب دیگر است و طرز تهیه اسموتی هندوانه خوش رنگ و لعاب نیز به همین سادگی است.

فوت و فن های طرز تهیه موهیتوی هندوانه ایفوت و فن های طرز تهیه موهیتوی هندوانه ای

برای این که موهیتوی هندوانه ای شما طعم بهتری داشته باشد، نکاتی وجود دارد که باید آن ها را بدانید و رعایت کنید. در ادامه به این موارد اشاره کرده‌ایم:

  1. ممکن است تا هندوانه ای که در حال استفاده از آن هستید به میزان کافی شیرین نباشد، در این مواقع می‌توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید، اما اگر هندوانه شیرین است نیازی به اضافه کردن شکر نیست.
  2. بهتر است تا به به جای استفاده از یخ از هندوانه‌ی یخ زده استفاده کنید تا موهیتوی شما آبکی و رقیق نباشد.
  3. حتما هسته‌های هندوانه را به صورت کامل جدا کنید و پوست آن را نیز کامل بگیرید تا در طعم موهیتوی شما اثر نگذارد.

موهیتو هندوانه را حتما امتحان کنید…

طرز تهیه موهیتو هندوانه خانگی بسیار راحت است و امکان تهیه آن به سادگی در خانه وجود دارد. اما اگر فرصت کافی یا مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه آن را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از بخش خرید انلاین آبمیوه اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، نوشیدنی موردعلاقه خود را سفارش می‌دهید و در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل می گیرید.

نظرات کاربران

جواد ایجی
24.تیر.1402

طرز تهیه موهیتو هندوانه و طرز تهیه آبمیوه هندوانه و طرز تهیه آب هندوانه خیلی خوشم امد نکته ها ی خوبی ازشون گفتید
مرسی طرز درست کردن آب هویچ هم دوست داشتم آب هویچ واقعا برای اسهال خوبه مرسی

parviz pourani
24.تیر.1402

لیموه ترش تو طرز تهیه موهیتوی هندوانه ای زیاد دوست ندارم جاش یکم گریت فروت میریزم

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام در تهیه موهیتوی هندوانه از لیموترش برای طعم دادن به نوشیدنی هندوانه استفاده می کنن در طورتی که تمایل به مزه لیمو ترش ندارید
    میتوانید حذفش کنید که شما ترجیح میدید جای لیموترش از گریت فروت در موهیتوی هندوانه استفاده کنیدو احتمالا ترکیب خوشمزه ی میشود

زیبا پرواز
14.شهریور.1402

سلام برای اینکه موهیتو هندوانه آبکی و رقیق نشه چیکار کنم ؟

    snappfoodadmin
    18.شهریور.1402

    سلام بهتر است به جای استفاده از یخ از هندوانه‌ی یخ زده استفاده کنید تا موهیتوی شما آبکی و رقیق نباشد.

وکیل تجار
14.شهریور.1402

نوشیدنی موهیتوی هندوانه ای در خونه درست کردم یکم غلیظ شده بود مقداری سودا بهش اضافه کردم غلظتش بهتر شد

حامین
14.شهریور.1402

سلام سودا چی هستش که در نوشیدنی و موهیتو هندوانه بریزم

    snappfoodadmin
    18.شهریور.1402

    سلام
    آب گازدار یا سودا، نوشیدنی‌ای سرحال‌کننده و محبوب و جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های قندی است.
    سودا برای سلامت گوارش مفید است، توانایی بلع را افزایش داده و در درمان یبوست موثر است پس در صورت تمایل در نوشیدنی موهیتو هندوانه سودا بریزید

پیمان فریدونی
22.مهر.1402

سلام فوق العاده از این نوع موهیتو خوشم امده هندوانه و اسموتی موهیتو موز خیلی خوبههه