طرز تهیه نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده؛ صبحانه‌ای خوش عطر و لذیذ

به این مقاله امتیاز دهید

با وجود اینکه انواع پیش غذاهای مختلف و خوشمزه کشف شده و در بهترین و لوکس‌ترین رستوران‌ها سرو می‌شوند، ولی همچنان برخی از غذاها و پیش‌ غذاهای محلی طرفداران مخصوص به خود را دارند. یکی از بهترین و پرطرفدارترین غذاهای محلی شمال که در تهران هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان صبحانه سرو می‌شود، نرگسی اسفناج نام دارد. اگر شما نیز به این غذای لذیذ و خاص علاقه‌مند هستید، با مطالعه این راهنما می‌توانید طرز تهیه نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده را یاد بگیرید. برای پخت یک غذای لذیذ آماده شوید.

نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 40 دقیقه
میزان سختی کم

نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده یا نرگس کبابنرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده یا نرگس کباب

اگر به گوشت چرخ کرده علاقه‌ دارید و همیشه در همه غذاها به دنبال گوشت هستید، نرگس کباب یا نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده را از دست ندهید. کوکو و کتلت در میان غذاهای اصلی یا میان وعده‌های شما چه جایگاهی دارند؟

کباب چطور؟ اگر به این غذاها علاقه‌مند هستید، به طور حتم می‌توانید برای نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده نیز جایگاه خوبی در بین وعده‌های غذایی خود بیابید.

شاید باورتان نشود که ترکیب اسفناج و گوشت چرخ کرده بتواند شما را سیر یا جذب خود کند اما باید گفت این غذای خاص یکی از غذاهای محلی کشور افغانستان است که در میان ایرانیان نیز به جایگاه خوبی رسید و به عنوان وعده صبحانه بسیار طرفدار پیدا کرده‌ چرا که بسیار مقوی است.

اسفناج یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی است که متاسفانه شاید افراد کمی به این گیاه خوش طعم علاقه‌مند باشند ولی شما با ترکیب گوشت چرخ کرده و اسفناج می‌توانید لذیذترین غذای خاص سفره را برای وعده صبحانه مهمانان آماده کنید.

در ادامه این مقاله مواد اولیه و مراحل لازم در طرز تهیه نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده را به طور مفصل برای شما شرح می‌دهیم. البته ناگفته نماند این غذای لذیذ را با برنج نیز سرو می‌کنند برای آشنایی بیشتر با نحوه سرو نرگسی می‌توانید مقاله جامع طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج را مطالعه کنید.

مواد اولیه برای تهیه نرگس کباب شمالیمواد اولیه برای تهیه نرگس کباب شمالی

یکی از اصلی‌ترین اقدامات برای درست کردن یک غذای خوشمزه و جذاب برای هر سفره ،آماده کردن مواد اولیه و مهم دستور پخت آن غذا است.

نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده همان‌طور که مشخص است از ترکیب اسفناج و گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود. اما برای آشنایی بیشتر با سایر مواد اولیه آن می‌توانید به جدول زیر نگاهی بیندازید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
اسفناج 500 گرم
پیاز 2عدد
تخم مرغ 4 عدد
سیر 4 حبه
نمک به مقدار کافی
فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه به مقدار کافی
روغن به مقدار دلخواه
گوشت چرخ کرده 5 قاشق
رب یک قاشق
پنیر پیتزای رنده شده یک کاسه

شاید با شنیدن نام کباب افغانی یا نرگسی کباب به یاد کباب کوبیده ایرانی بیفتید اما در نظر داشته باشید نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده شباهتی به کباب کوبیده ما ندارد و بیشتر شبیه به یک پیش غذا و یا یک وعده صبحانه خواهد بود. در بخش‌های بعدی مراحل طبخ این غذای لذیذ را توضیح می‌دهیم.

مراحل طرز تهیه نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده، خوشمزه‌ترین پیش غذا

بعد از اینکه مواد اولیه برای تهیه این صبحانه لذیذ و مقوی را آماده کردید نوبت به مراحل طبخ آن می‌رسد. نگران نباشید بعد از اینکه طرز تهیه نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده را یاد گرفتید در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید خوشمزه‌ترین غذای سبک و سالم را برای خود یا سایر اعضای خانه تهیه و آماده کنید.

در نظر داشته باشید این غذای لذیذ را نه تنها با رب گوجه بلکه با رب انار نیز تهیه می‌کنند. اگر جزء افراد علاقه‌مند به رب انار هستید، برای آشنایی بیشتر با نرگسی اسفناج و رب انار توصیه می‌کنیم مقاله جامع طرز تهیه نرگسی اسفناج با رب انار را به طور کامل بخوانید.دستور پخت نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده

  • مرحله اول: اسفناج‌ها را به خوبی بشویید.
  • مرحله دوم: یک تابه خالی بردارید.
  • مرحله سوم: روغن را به ماهی تابه اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: پیازی که از قبل خرد کرده‌اید را به ماهی تابه اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید.
  • مرحله ششم: مواد درون تابه را تفت دهید.
  • مرحله هفتم: اسفناج را به مواد درون تابه اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: نمک و فلفل کافی را اضافه کنید.
  • مرحله نهم: بعد از خشک شدن آب اسفناج‌ها آنها را از روی حرارت بردارید.
  • مرحله دهم: مواد لازم را درون یک ظرف مناسب بریزید.
  • مرحله یازدهم: تخم مرغ‌ها را درون یک کاسه بشکنید و بهم بزنید.
  • مرحله دوازدهم: مقداری پنیر پیتزا و نمک اضافه کنید.
  • مرحله سیزدهم: ظرف را درون فر و بر روی حرارت 200 درجه قرار دهید.

در ضمن شما حتی می‌توانید برای مزه ترش و بهتر نرگسی خود مقداری قره‌ قروت نیز به آن اضافه کنید. البته طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت با طرز تهیه نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده کمی متفاوت است که باید آن را به صورت جداگانه یاد بگیرید.

نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده، املتی گوشتی و لذیذنرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده، املتی گوشتی و لذیذ

اگر اهل رستوران‌ یا کافه‌گردی باشید به طور حتم حداقل به 3 الی 4 رستوران برخورد کرده‌اید که دارای بهترین و کامل‌ترین منوها هستند. در برخی از کافه‌ها یا رستوران‌های لاکچری و شلوغ شما می‌توانید املت اسفناج با گوشت را مشاهده کنید که بسیار وسوسه برانگیز است.

املت اسفناج با گوشت در واقع همان نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده است که عطر و طعمی لذیذ و ماندگار دارد. بدین ترتیب هر فرد گوشت دوستی که یک بار این ترکیب بی‌نظیر را امتحان کند به طور حتم هرگز نمی‌تواند دست از آن بکشد.

همه ما می‌دانیم غذاهای شمالی بهترین عطر و طعم را دارند، نرگسی اسفناج نیز یکی دیگر از غذاهای لذیذ شمال کشور ایران است که بهترین و منحصر به فردترین مزه را دارد. از آنجایی که ظاهر این غذا شبیه به گل نرگس است، آن را نرگسی می‌نامند.

نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده، غذایی کم کالری

اگر از اضافه وزن یا چاقی افراطی خود ناراحت هستید و به دنبال غذایی می‌گردید که کالری کمی داشته باشد، می‌توانید نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید. این غذا با اینکه بسیار مقوی است اما کالری کمی دارد و باعث چاقی شما نخواهد بود. در واقع می‌توان گفت که میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم از این غذا در حدی نیست که شما را دچار اضافه وزن کند.

در نهایت اینکه برای یک رژیم خاص لاغری و مقوی بهتر است طرز تهیه نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده را یاد بگیرید. خوشبختانه این غذای مقوی به قدری ساده تهیه می‌شود که نیاز به وقت زیادی ندارد و با کمترین دانش آشپزی نیز می‌توان آن را تهیه کرد.

اگر زمان کافی برای آماده‌سازی این غذای کم کالری را ندارید، نگران نباشید. کافی است سفارش آنلاین از کافه اسنپ فود، سفارش خود را ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن غذای خوشمزه و منتخب شما را به دست‌تان برسانند.

نظرات کاربران