آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پای آناناس
آموزش آشپزی
1.9/5 - (8 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پای آناناس در فر به همراه شیره آب آناناس

زهرا دهقان 03 مرداد 1400 5 دقیقه

اگر پیش از این پای سیب را میل کرده باشید، حتما عاشق طعم پای آناناس نیز خواهید شد. آناناس نیز یک میوه جذاب است که ترکیب آن با هر چیزی، خوشمزه و عالی است. پای اولین بار 9500 سال قبل از میلاد در مصر پخته شد و پس از آن در کشورهای دیگر رواج یافت. پای‌ها در واقع شبیه به پیراشکی هستند که از دو بخش تشکیل می‌شوند. یک بخش که مربوط به خمیر و کیک آن است و دیگری مواد تشکیل دهنده قسمت میانی آن. نام پای نیز بر اساس مواد میانی آن تعیین می‌شود. به طور مثال اگر در بخش میانی این شیرینی، از آناناس استفاده شود، به آن پای آناناس می‌گویند. در این مطلب قصد داریم که نگاهی به طرز تهیه پای آناناس بیندازیم. با ما همراه باشید.

پای آناناس

تعداد نفرات 4
زمان آماده سازی  20 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم

پای آناناس خوشمزه

پای آناناس خوشمزه

جالب است بدانید که به جز پای سیب و آناناس، انواع مختلفی پای وجود دارد از جمله پای گوشت  یا پای پیتزا که هر کدام دستور پخت مخصوص به خود را دارد. در ایران پای سیب و پای آناناس نسبت به دیگر انواع این شیرینی خوشمزه، محبوبیت بیشتری دارند و تقریبا در تمام شیرینی فروشی‌ها یافت می‌شوند. پای سیب از پای آناناس به طور کلی در سراسر دنیا محبوبیت بیشتری دارد و همراه با دارچین فراوان پخته می‌شود.

مواد لازم برای تهیه پای آناناس

برای تهیه پای آناناس، پیش از هر چیزی این مواد اولیه را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
زرده تخم مرغ 5 عدد
آناناس به میزان کافی
سفیده تخم مرغ 4 عدد
آرد 300 گرم
شیر 1 لیوان
آب آناناس 1 لیوان
وانیل 1 قاشق غذاخوری
شکر 200 گرم
بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
نمک نصف قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه پای آناناس

مراحل طرز تهیه پای آناناس

تهیه پای آناناس کار پیچیده ای نیست و با استفاده از مواد اولیه آن به سادگی انجام می‌گیرد. همچنین تمام مواد اولیه آن به راحتی در دسترس هستند. درنتیجه نگرانی از این بابت نخواهید داشت. در ادامه مراحل تهیه پای آناناس را با هم دنبال می‌کنیم.

  • مرحله اول: در ابتدا باید آرد را دو بار الک کنید تا سبک شود. دقت داشته باشید که این الک کردن صحیح آرد در دو مرحله، باعث خواهد شد تا دانه‌های درشت آرد جدا شده و بتوانید بافت کیک پای را یکدست و عالی از کار دربیاورید.
  • مرحله دوم: در مرحله بعدی آرد الک شده را با بکینگ پودر مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: حالا در ظرفی دیگر، تخم مرغ را شکسته و با شکر و وانیل هم بزنید. بهتر است که با استفاده از یک همزن برقی یا دستی این کار را انجام دهید تا نتیجه نهایی بهتر شود.
  • مرحله چهارم: در اینجا نوبت به مخلوط کردن شیر و آب آناناس می‌رسد. در این مرحله باید شیر و آب آناناس را در یک ظرف ریخته و روی حرارت قرار دهید. توجه داشته باشید که شیر نباید به دمای جوش برسد، بلکه فقط حباب‎‌هایی در دیواره ظاهر شود.
  • مرحله پنجم: حالا باید ترکیب شیر و آناناس را به مایه اضافه کنید.
  • مرحله ششم: سپس آن را به خوبی با استفاده از همزن مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود. استفاده از آناناس باعث می‌شود تا پای آناناس عطر و بوی بهتری داشته باشد و طعم آناناس بیشتر در آن مشخص شود.
  • مرحله هفتم: در آخر ترکیب آرد و بیکینگ پودر را روی مایه بریزید. توجه داشته باشید که در این مرحله هم زدن باید به خوبی انجام شود تا بافت یکدستی حاصل گردد.
  • مرحله هشتم: حال باید مایه نهایی را درون قالب پای بریزید. برای این کار باید نصف قالب‌ها را پر کنید و برشی از آناناس را روی هر یک از آن‌ها قرار دهید. برای آن که برش آناناسی که روی پای قرار می‌دهید در داخل آن فرو نرود، باید اندازه آن هم اندازه با کف قالب باشد. در نتیجه برای درست کردن این پای از آناناس تازه استفاده کرده که خودتان آن را برش بزنید یا از کمپوت آناناسی استفاده کنید که اندازه آن خیلی کوچک نباشد. کمپوت‌های آناناس به دلیل داشتن شهد شیرینی که دارند، احتمالا گزینه بهتری برای درست کردن این کیک هستند.
  • مرحله نهم: فر را از پیش روی دمای 170 درجه سانتی گراد قرار داده و بگذارید گرم شود. در مرحله آخر باید پای‌ها را روی سینی فر بچینید و داخل فر قرار دهید. زمان تقریبی پخت پای آناناس در فر، چیزی بین 25 تا 35 دقیقه خواهد بود.

نکته: اگر چه به طور کلی طرز تهیه شیرینی آناناسی با فر دنبال می‌شود، اما شما می‌توانید طرز تهیه پای آناناس بدون فر در تابه و با حرارت کم را نیز امتحان کنید.

نکاتی در مورد طرز تهیه پای آناناس

نکاتی در مورد طرز تهیه پای آناناس

برای آن که بتوانید دستور پخت پای آناناس را به بهترین شکل پیش ببرید، لازم است که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. پای را می‌توانید در قالب کیک یزدی یا مافین نیز درست کنید، اما قالب اصلی پای کمی از کیک یزدی بزرگ‌تر است.
  2. اگر در درست کردن پای آناناس، از آب آناناس استفاده کنید، طعم و عطر عالی در این کیک ایجاد می‌شود.
  3. در راستای درست کردن کیک پای آناناس، می‌توانید از پودر نارگیل نیز استفاده کنید. در بیشتر شیرینی فروش‌ها، پودر نارگیل نیز در انواع پای مانند آناناس و سیب وجود دارد.
  4. روی پای آناناس را می‌توانید با خوراکی های مختلفی از جمله عسل، پودر قند یا انواع مغز مانند مغز پسته تزئین کنید.

خواص عالی آناناس که نباید از دست بدهید

آناناس منبع ویتامین و مواد معدنی مهمی از جمله تیامین، ریبوفلاوین، اسید فولیک، منیزیم، منگنز، پتاسیم و بتا کاروتن و آنتی اکسیدان‌ها است. این میوه استوایی علاوه بر مواد معنی، منبعی غنی از ویتامین‌هایی چون ویتامین‌های موجود در این میوه‌ها شامل ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B5 و ویتامین B6 است.

یه کلیک از شما، تهیه شیرینی پای آناناس از ما…

سفارش شیرینی پای آناناس

همان‌طور که خواندید تهیه پای آناناس هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و اگر در خانه دسترسی به فر دارید، می‌توانید این کیک را به راحتی تهیه کرده و به عنوان عصرانه میل کنید. همین طور شما امکان آن را خواهید داشت که کیک پای خوشمزه آناناسی مورد نظر خود را از قسمت سفارش شیرینی آنلاین اسنپ فود خریداری کنید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود