آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کشکول
انواع کیک و شیرینی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه کشکول با دستور تهیه ترکیه ای

مینا اسماعیل بیگی 01 فروردین 1402 4 دقیقه

طرز تهیه کشکول بدون شک شما را غافلگیر می‌کند. تعجب خواهید کرد اگر بدانید که این دسر به عبارتی همان فرنی ایرانی است. آن را با پودر پسته و پودر نارگیل، گل سرخ یا خلال بادام تزیین می‌کنند و به طور معمول در ظروفی مانند کاسه سرو می‌شود. البته نام کشکول که بر این دسر قرار گرفته در زمان حکومت عثمانی‌ها به “کاسه گدایی” اطلاق می‌شده است. هنوز هم در برخی از فرهنگ‌ها کشکول را اصطلاحی می‌دانند که مخصوص افراد مستمند است. ما در این مطلب با هم طرز تهیه این دسر متفاوت را مرور خواهیم کرد.

شیرینی کشکول
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت 45 دقیقه
میزان سختی متوسط
یک کاسه دسر کشکول 250 کیلو کالری

طرز تهیه کشکول ترکیه ای

طرز تهیه کشکول ترکیه ای

بدون شک یکی از دغدغه‌های تمام خانم‌ها برای مهمانی، سرو غذا و خصوصاً دسر است. در حال حاضر این دسر را که همان کشکول ترکیه‌ ای است به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کرده و خیال خود را از بابت مهمانی که قرار است برگزار شود، راحت کنید. این دسر به قدری آسان آماده می‌شود که بدون شک در تمام مهمانی‌ها از آن استفاده خواهید کرد. دسر کشکول می‌تواند هم با میوه، هم با شکلات و هم با زعفران و سایر طعم دهنده‌ها آماده و سرو شود. ما در ادامه دسر کشکول را گام به گام به شما آموزش خواهیم داد.

مواد اولیه برای تهیه دسر کشکول

برای مواد اولیه مانند تمام فرنی‌ها به شکر، آرد و تخم مرغ احتیاج دارید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد بادام 1 پیمانه
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ 1 عدد
شیر 1 لیتر
شکر 1 پیمانه
وانیل 1 قاشق مربا خوری

مراحل طرز تهیه دسر کشکول

مراحل طرز تهیه دسر کشکول

در ادامه طرز تهیه دسر کشکول را مرور خواهیم کرد. این دسر را به دلیل یکسان بودن با فرنی، می‌توان کشکول ایرانی نیز نامید.

  • مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه کشکول ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. سپس شیر را به همراه زرده تخم مرغ، آرد بادام و شکر درون قابلمه بریزید. قابلمه را بر روی حرارت خیلی کم قرار داده و به آهستگی محتویات آن را هم بزنید تا تمام مواد باید به خوبی با هم ترکیب شده و گرم شوند.
  • مرحله دوم: دقت کنید که شما باید مدام محتویات ظرف خود را هم بزنید تا نجوشد. تقریبا ۱۰ دقیقه زمان نیاز است تا شیر و آرد بادام به خوبی با هم ترکیب شده و شکر و زرده تخم مرغ را در خود حل کنند.
  • مرحله سوم: بعد از ۱۰ دقیقه رنگ محتویات ظرف شما کرم رنگ خواهد بود. در ادامه این طرز تهیه برای خوش طعمی و معطری دسر کشکول باید به این مواد وانیل اضافه کنید. پودر وانیل را اضافه کرده و مجدداً تمام مواد را با هم ترکیب کنید.
  • مرحله چهارم: اگر تمایل به تهیه کشکول شکلاتی داشتید می‌توانید در این مرحله به اندازه یک قاشق الی ۲ قاشق غذاخوری به دسر خود پودر شکلات اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: حالا در ادامه بعد از ترکیب کردن پودر وانیل به سراغ نشاسته ذرت رفته و آن را آماده کنید. این نشاسته را باید به همراه 4/1 پیمانه آب خنک ترکیب کرده و خوب هم بزنید. نشاسته در ترکیب با آب سرد گلوله گلوله می‌شود. شما باید به قدری نشاسته و آب را هم بزنید تا گلوله‌ها کاملاً باز شوند.
  • مرحله ششم: بعد از آن نشاسته ترکیب شده با آب سرد را به محتویات قابلمه خود اضافه کنید تا مواد به آرامی با هم ترکیب شده و پخته شوند. بعد از آن مواد شما به آهستگی غلیظ خواهد شد و شروع به جوشیدن می‌کند.
  • مرحله هفتم: بعد از اینکه اولین جوش زده شد، 2 دقیقه زمان کافی است تا حرارت را خاموش کنید. حالا اجازه دهید که دسر کشکول شما به آرامی خنک شود. دقت کنید که غلظت این دسر نباید نیاز باشد. به عبارتی غلظت کشکول باید در حد و اندازه ماست رقیق شده باشد.
  • مرحله هشتم: در ادامه دسر کشکول خود را درون ظرف‌های سرو نهایی ریخته و برای 2 الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا دسر شما به خوبی سفت شده و خود را بگیرد.
  • مرحله نهم: طرز تهیه کشکول به پایان می‌رسد و می‌توانید دسر خود را با پودر پسته، پودر گل سرخ، پودر نارگیل، خلال بادام و سایر مواد طعم دهنده‌ها و مواد غذایی تزیین کنید. دقت کنید که اگر تمایل به تهیه کشکول میوه ای داشتید میتوانید سطح نهایی دسر خود را با برش‌های میوه مثل موز، هلو، توت فرنگی و غیره تزیین کنید.

چند نکته مهم برای تهیه دسر کشکول خوش طعم و معطر

تهیه دسر کشکول

طرز تهیه کشکول مانند طرز تهیه انواع کیک و شیرینی نکات تهیه دارد. به این منظور، برای آماده سازی دسر کشکول اصیل چند نکته مهم را به شما شما ارائه خواهیم کرد.

  • نکته اول اینکه در صورت تمایل می‌توانید میزان شکر در این دسر را کمتر کنید.
  • همچنین اگر تمایل داشتید که دسر کشکول دو رنگ آماده کنید به جای اضافه کردن پودر کاکائو در مرحله ترکیب مواد، می‌توانید در زمان جوشیدن و غلیظ شدن دسر کشکول آن را به 2 قسمت تقسیم کنید. در یک قسمت برای دسر شکلاتی پودر کاکائو بریزید و یک قسمت را با زعفران ترکیب کنید تا دسر کشکول زعفرانی داشته باشید.
  • استفاده از وانیل مایع به جای پودر وانیل منعی ندارد.
  • دقت کنید که مهم‌ترین نکته در تهیه این دسر خوش‌طعم آن است که مدام هم زده شود تا کاملاً عطر خامی آرد بادام از آن گرفته شود.
  • آرد بادام را می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید.
  • همچنین می‌توانید در تهیه این دسر به جای وانیل از اسانس موز، لیمو و سایر اسانس‌ها نیز استفاده کنید.

دسر کشکول مناسب برای تمام مهمانی‌ها

در این مطلب طرز تهیه دسر کشکول را برای شما شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این دسر خوشمزه را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر تمایل دارید تا چند نوع کیک و دسر تهیه کنید، می‌توانید تهیه این دسر خوشمزه یا طرز تهیه کاکولی را دنبال کنید و مابقی دسرها را از سفارش انلاین شیرینی سفارش دهید. به این شکل، مهمانی و سفره شما رنگین‌تر خواهد شد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود