آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
5/5 - (4 امتیاز)
7

طرز تهیه فالوده طالبی؛ خنک و خوشمزه

ترمه افضلی 23 تیر 1402 5 دقیقه

درست کردن فالوده طالبی کار آسانی است؛ اما شاید همیشه امکان آن فراهم نباشد. با این حال شما می‌توانید با هر میوه و مواد اولیه‌ای که در دسترس دارید، طبق دستورالعمل‌ها، یک یا چند لیوان نوشیدنی خنک و خوشمزه برای خود آماده کنید. گرما و عطش تابستان با هیچ‌چیزی جز یک نوشیدنی خنک رفع نمی‌شود. تابستان فصلی است که همه به دنبال طرز تهیه آبمیوه و فالوده و انواع نوشیدنی‌های سرد هستند.

فالوده طالبی، نوشیدنی خاص تابستانی

طرز تهیه فالوده طالبی؛ خنک و خوشمزه

برای درست کردن فالوده طالبی ابتدا یک طالبی زرد، تازه و رسیده‌ تهیه می‌کنیم (با همهٔ مدل‌های طالبی می‌توان فالوده طالبی درست کرد). بعد از شستشو آن را نصف کرده در فریزر می‌گذاریم. چند ساعت بعد که طالبی ما یخ زد با اسکوپ بستنی (یک قاشق غذا خوری) طالبی را از پوست جدا می‌کنیم.

طالبی‌ها را با شکر و گلاب ترکیب کرده و در نهایت فالوده طالبی زرد خود را سرو می‌کنیم. این یک دستورالعمل ساده برای اکثر فالوده‌های طالبی است. اما ترکیبات دیگری هم برای این نوشیدنی وجود دارد. مثل:

طرز تهیه فالوده طالبی با تخم شربتی

مواد لازم برای تهیه فالوده طالبی با تخم شربتی
طالبی ۲ عدد
شکر ۴ قاشق غذاخوری
تخم شربتی ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
آب و یخ به مقدار لازم

 

تخم شربتی با خاصیت ژله‌ای برای رفع تشنگی تابستان

برای درست کردن فالوده طالبی با تخم شربتی، ابتدا باید تخم شربتی‌ها را آماده کنیم؛ برای این کار، تخم شربتی را شسته و در ظرف مناسب می‌ریزیم. سپس روی تخم شربتی‌ها آب گرم می‌ریزیم و کمی منتظر می‌مانیم تا پف کند. سپس آب اضافی را دور می‌ریزیم.

اکنون طالبی را شسته و پوست می‌گیریم، حالا آن را تکه‌تکه می‌کنیم. سعی کنید طالبی‌ها را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. طالبی‌های خرد شده را در فریزر قرار می‌دهیم تا یخ بزند. بعد از چند ساعت طالبی‌های یخ‌زده را با شکر، آب و گلاب در مخلوط کن ریخته و خوب باهم ترکیب می‌کنیم. فالوده طالبی آماده را با تخم شربتی مخلوط می‌کنیم. حالا که همه چیز آماده است می‌توانیم نوشیدنی‌مان را سرو کنیم.

 

مقدار کالری ۱۵۰ کالری
مدت زمان آماده‌سازی ۲۰ دقیقه
مقدار مواد اولیه مناسب برای ۶ نفر

 

طرز تهیه فالوده طالبی با عرق نسترن

انواع عرقیجات گیاهی در فالوده طالبی

مواد لازم برای تهیه فالوده طالبی با عرق نسترن
طالبی ۱ عدد
یخ ۱ لیوان
                       گلاب ۱ قاشق غذاخوری
عرق نسترن ۱ قاشق غذاخوری
عسل ۲ قاشق غذاخوری
گل سرخ به مقدار لازم

 

برای تهیه این فالوده طالبی ابتدا طالبی را شسته، نصف می‌کنیم. با استفاده از اسکوپ بستنی یا قاشق گوشت طالبی را برداشته و از پوست جدا می‌کنیم. برای هر لیوان ۷ یا ۸ اسکوپ کافی است. در آخر باقی‌ماندهٔ طالبی را هم از پوست جدا کرده و خرد می‌کنیم.

خرده‌های طالبی را با تکه‌های یخ، گلاب، عرق نسترن و عسل در مخلوط کن می‌ریزیم و مواد را کاملاً با هم ترکیب می‌کنیم. مخلوط فالوده طالبی را در لیوان‌ها ریخته و داخل هر لیوان تعداد مشخصی اسکوپ طالبی قرار می‌دهیم.

 

مقدار کالری ۱۵۰ کالری
مدت زمان آماده‌سازی ۱۰ دقیقه
این مواد اولیه مناسب برای ۴-۵ نفر

 

طرز تهیه فالوده طالبی با شیر و ورمیشل

اضافه کردن مقداری شیر به فالوده طالبی طعم خوشمزه و خاص ایجاد می‌کند.

اضافه کردن شیر در فالوده طالبی: یک طعم منحصربه‌فرد

مواد لازم برای تهیه فالوده طالبی با شیر
شیر  ۲ لیوان
تخم شربتی ۱ قاشق غذاخوری
ورمیشل ۲/۱ لیوان
طالبی ۱ عدد
اسانس گل رز یا گلاب ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۴ قاشق غذاخوری

در طرز تهیه فالوده طالبی با شیر ابتدا تخم شربتی را آماده می‌کنیم. برای این کار دانه‌های تخم شربتی را در یک ظرف آب گرم قرار داده، ۱۵ دقیقه صبر می‌کنیم تا دانه‌ها پف کند و لعاب دهد.سپس شیر را با اسانس گل رز ترکیب کرده و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم.

برای آماده کردن ورمیشل نیز ابتدا یک قابلمه آب، روی شعله گاز قرار می‌دهیم. بعد از جوش آمدن آب ورمیشل را به آن اضافه می‌کنیم. بعد از پخته شدن ورمیشل آن را آبکش کرده و کنار می‌گذاریم تا در فالوده استفاده کنیم.

اکنون در این مرحله طالبی را پوست گرفته، خرد می‌کنیم. سپس تکه‌های طالبی را در مخلوط کن ریخته تا خوب له شود.

سپس طالبی‌ها را با شیر، تخم شربتی، شکر و ورمیشل پخته را با هم ترکیب کرده، در یخچال می‌گذاریم تا کاملاً خنک شود. در آخر نوشیدنی را سرو کرده و میل کنید.

 

مقدار کالری ۱۶۰ کالری
مدت زمان آماده‌سازی ۱۵ دقیقه
مواد اولیه مناسب برای ۲-۳ نفر

 

طرز تهیه فالوده طالبی با بستنی

مواد لازم برای تهیه فالوده طالبی با بستنی
طالبی متوسط ۱ عدد
بستنی ۲ لیوان
شیر ۲/۱ لیوان
یخ خرد شده ۲/۱ لیوان
گلاب ۱ قاشق غذاخوری

 

فالوده طالبی با بستنی، چه طعمی دارد؟

در طرز تهیه فالوده طالبی با بستنی لازم است طالبی را شسته، خرد کنید و به مدت ۲ الی ۳ ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

سپس طالبی‌های یخ زده را با بستنی (طعم بستنی به سلیقه شما بستگی دارد)، یخ و شیر در مخلوط کن ریخته و کاملاً باهم ترکیب می‌کنیم. فالوده طالبی با بستنی ما آماده است و حالا می‌توانیم آن را سرو کنیم. برای نوشیدن این فالوده و انواع آبمیوه‌ها می‌توان با سفارش آبمیوه بستنی کار خود را ساده‌تر کرد. به خصوص برای مهمانی‌ها که در وقت و هزینه بسیار صرفه جویی خواهد شد.

مقدار کالری ۱۷۰ کالری
مدت زمان آماده‌سازی ۲۰ دقیقه
مواد اولیه مناسب برای ۲-۳ نفر

 

طرز تهیه فالوده طالبی بدون مخلوط کن

درست کردن فالوده طالبی بدون مخلوط کن اصلاً کار سختی نیست؛ فقط لازم است طالبی را پوست گرفته و رنده کنیم. روش دیگر تکه‌تکه کردن طالبی و له کردن آن با گوش کوب است. گوشت کوب برقی هم بسیار کاربردی است.

رنده کن، بکوب و نوش جان کن

نکات مهم و چند فوت‌وفن برای تهیه فالوده طالبی

  1. می‌توانید برای داشتن طعم‌های منحصربه‌فرد در فالودهٔ طالبی خود از انواع عرقیجات استفاده کنید مثل عرق نعنا، عرق نسترن، عرق بیدمشک و گلاب.
  2. در صورتی که طالبی که خریده‌ایم شیرین بود می‌توانیم شکر یا عسل را از مراحل تهیه فالوده طالبی حذف کنیم.
  3. فالوده طالبی را می‌توان با میوه‌های دیگر مثل موز ترکیب کرد.
  4. نوع طالبی تفاوت چندانی در طرز تهیه آن ندارد برای مثال گرمک که نوعی میوه از خانواده طالبی و خربزه است. فالوده گرمک نیز بسیار محبوب و خوشمزه است و طعمی شبیه طالبی دارد.
  5. طالبی مثل همهٔ میوه‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین است. متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را تنظیم می‌کند و به کم خونی کمک می‌کند. نوشیدنی‌های تابستانی را هرگز از دست ندهید.

حرف آخر

در این روزهای گرم تابستانی یک فالوده خوشمزه بسیار می‌چسبد. لذت این نوشیدنی بیشتر خواهد بود اگر از میوه‌های تازه و رسیده استفاده کنیم. پس هنگام خرید مادهٔ اصلی این نوشیدنی یعنی طالبی دقت کافی داشته باشید تا طالبی‌ها لکه و زدگی نداشته باشند.

با همهٔ این‌ها برای خرید میوه با خیال راحت و بدون دغدغه میوه آنلاین گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد. اگر از درست کردن و نوشیدن این فالوده‌ی خنک لذت بردید، توصیه می‌کنیم طرز تهیه آبمیوه استوایی را هم مطالعه کنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(7 دیدگاه)

آزاد
30 شهریور 1402

خیلی فالوده طالبی دوست دارم مرسی

مرندیپور
24 تیر 1402

سلام عرق بیدمشک و گلاب واقعا مزه فالوده طالبی خیلی خوشمزه تر میکنه منکه اینجوری فالوده رو بیشتر دوست دارم

  • snappfoodadmin
    24 تیر 1402

    سلام برای طعم دادن فالوده بستنی میتوانید از عرق بیدمشک و گلاب و عرق نعنا و عرق نسترن استفاده کنید فالوده طالبی میتوانید از اسنپ فود انلاین سفارش بدهید https://snappfood.ir/

مهران لاوری
24 تیر 1402

نکات مهم و چند فوت‌وفن برای تهیه فالوده طالبی که گفتیا یعنی اگر بابام سه مورد از اینا را رعایت کنه آب طالبی خوب میشه من نمیدونم چطوری طالبی انتخاب میکنی مخلوط با آب میکنه انقدر آبیموه طالبی بی مزه تحویل میده ایشش

  • snappfoodadmin
    24 تیر 1402

    سلام نکات مهم و چند فوت‌وفن برای تهیه فالوده طالبی رعایت کنید قطعا میان وعده خوبی دارید می‌توانید برای داشتن طعم‌های منحصربه ‌فرد در فالودهٔ طالبی خود از انواع عرقیجات استفاده کنید مثل عرق نعنا، عرق نسترن، عرق بیدمشک و گلاب. در صورتی که طالبی که خریده‌ایم شیرین بود می‌توانیم شکر یا عسل را از مراحل تهیه فالوده طالبی حذف کنیم. فالوده طالبی را می‌توان با میوه‌های دیگر مثل موز ترکیب کرد. نوع طالبی تفاوت چندانی در طرز تهیه آن ندارد برای مثال گرمک که نوعی میوه از خانواده طالبی و خربزه است. فالوده گرمک نیز بسیار محبوب و خوشمزه است و طعمی شبیه طالبی دارد. طالبی مثل همهٔ میوه‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین است. متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را تنظیم می‌کند و به کم خونی کمک می‌کند. نوشیدنی‌های تابستانی را هرگز از دست ندهید.

تیانا بهری
24 تیر 1402

طرز تهیه فالوده طالبی با تخم شربتی خیلی کاربردی هستش مرسی مخصوصا که خود تخم شربتی کلی خواص برای بدن داره تو این تابستان گرم واقعا نوشیدنی ها و آبمیوه های خوبی معروفی میکنید قشنگ رفع تشنگی و کمبود آب بدن جبران میکنند

  • snappfoodadmin
    24 تیر 1402

    سلام طرز تهیه تخم شربتی هم میتوانید ببینید و خواص و فایده های تخم شربتی هم بخوانید https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D8%B4%D8%B1%D8%A8%D8%AA%DB%8C/ تخم شربتی این دانه‌ها در کاهش وزن موثرند و تاثیر مطلوبی روی سیستم گوارش و معده می‌گذارند. خواص طالبی هم میتوانید از لینک زیر فواید طالبی و آب طالبی برای بدن بخونید https://blog.snappfood.ir/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%D8%A8-%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%DB%8C/ آی طالبی و میوه طالبی برای ریه و برای لاغری و کاهش وزن و آب طالبی و میوه طالبی برای زنان و مردان و مو و پوست خوب و مفید است

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود