آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
4.5/5 - (10 امتیاز)
15

طرز تهیه آب طالبی خنک و دلپذیر وسط تابستان گرم و آفتابی؛ طرز تهیه آب طالبی ساده

ترمه افضلی 23 تیر 1402 7 دقیقه

هنوز فصل تابستان نیامده گرمای هوای طاقت‌فرسایی در این روزها خودش را نشان می‌دهد. در این هوای نفس‌گیر و آفتابی برای حفظ سلامت بدنمان و دورماندن از گرمازدگی و ضعف باید به خوبی از خود مراقبت کنیم.

یکی از راه‌هایی که می‌توانیم در این گرما، سلامت خود را حفظ کنیم، خوردن نوشیدنی‌های طبیعی و مقوی است. نوشیدنی‌هایی که در این فصل محبوبیت بالایی نیز دارد. یکی از این نوشیدنی‌ها آب طالبی است که انواع روش‌های تهیه‌ی آن را در این مقاله می‌گوییم. علاوه بر این شما می‌توانید با ما طرز تهیه آب هندوانه را نیز یاد بگیرید. پس با ما این نوشیدنی‌ها را درست کنید، با لذت بنوشید و از سلامت خود محافظت کنید.

آب طالبی دشمن گرمای تابستان

طرز تهیه آب طالبی خنک و دلپذیر وسط تابستان گرم و آفتابی؛ طرز تهیه آب طالبی ساده

ساده‌ترین روش تهیه آب‌طالبی خانگی برای روزهای گرم تابستانی به این صورت است که ابتدا طالبی‌ها را پوست گرفته و به تکه‌های کوچک تقسیم می‌کنیم(رنده کردن یا ساطوری کردن هم درست است). سپس آن‌ها را در یک ظرف ریخته و لابه‌لای آن شکر می‌پاشیم.

در نهایت ظرف آب طالبی را در یخچال قرار می‌دهیم تا خوب سرد شود. شکر میان تکه‌های طالبی باعث آب انداختن میوه می‌شود و طعم شیرین و آبداری به نوشیدنی می‌دهد. این روش بسیار ساده است و بدون مخلوط کن می‌توانیم آن را درست کنیم.

طرز تهیه آب طالبی با مخلوط کن

در تهیه‌ی آب طالبی اغلب نیاز به دستگاه مخلوط کن یا میکسر داریم. دستگاه مخلوط کن در تهیه انواع دسر و نوشیدنی بسیار کاربرد دارد.

 

مواد لازم برای تهیه آب طالبی خانگی
طالبی ۳۵۰ گرم  
یخ خرد شده ۵/۱ لیوان  
شکر ۱ قاشق غذاخوری  

 

 

مخلوط طالبی، شکر و یخ خردشده

میزان کالری 250 کالری
زمان آماده سازی 5 دقیقه
میزان مواد مناسب برای 2-3 نفر

 

ابتدا طالبی‌ها را خوب شسته و خرد می‌کنیم و در مخلوط کن می‌ریزیم. شکر را به آن اضافه می‌کنیم. وقتی طالبی با شکر خوب مخلوط شد یخ خُرد شده را هم به آن اضافه می‌کنیم. می‌توانیم به جای اضافه‌کردن یخ، مخلوط آب طالبی و شکر را در یخچال یا فریزر قرار دهیم تا خنک شود.

در روشی دیگر، می‌توانیم مراحل روش اول را انجام داده و در مرحله‌ی آخر کمی لیمو تازه به آن اضافه کنیم. در این روش آب طالبی را با طعم متفاوت‌تری خواهیم داشت.دیدن فیلم طرز تهیه آب طالبی راهنمای بهتری برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه است.

طرز تهیه آب طالبی با بستنی

در تهیه آب طالبی می‌توان از بستنی، شیر، آب و میوه‌های دیگر هم استفاده کرد که بستگی به سلیقهٔ ما دارد.

 

مواد لازم برای تهیه آب طالبی با بستنی
بستنی با طعم دلخواه (وانیلی) به میزان کافی
طالبی ۱ عدد
شکر ۲ قاشق غذاخوری
یخ به مقدار لازم

 

ابتدا طالبی را برش زده و به تکه‌های کوچک تقسیم می‌کنیم. سپس تکه‌های طالبی را با یخ قالبی، شکر و بستنی ترکیب می‌کنیم تا بافت آن یکدست شود. نوشیدنی را در یک لیوان بزرگ سرو می‌کنیم. طرز تهیه آب طالبی بدون شیر به همین شکل است. اغلب می‌توان جای شیر و بستنی را در دستور کار عوض کرد یا هر دو را به آب طالبی اضافه کرد، همه‌ی این­ها بستگی به ذائقهٔ شما دارد.

میزان کالری هر لیوان تقریباً ۱۵۰ کالری
میزان کالری هر لیوان ۵ دقیقه
میزان مواد مناسب برای ۵ نفر

 

مخلوط بستنی با آب‌طالبی، تجربه‌ای لذت بخش برای هزارمین بار

طرز تهیه آب طالبی با شیر و بستنی مخصوص

مواد لازم برای تهیه آب طالبی با شیر و بستنی مخصوص
شیر ۱ لیوان
طالبی ۱ عدد
یخ خُرد شده ۵/۱ لیوان
بستنی با طعم دلخواه (وانیلی) ۷ قاشق غذاخوری
شیرخشک ۱ قاشق غذاخوری
خامه ۲ قاشق غذاخوری
شکر به مقدار لازم

 

طرز تهیه‌ی آب طالبی با شیر به روش مخصوص، ابتدا طالبی را پوست گرفته خُرد می‌کنیم و به مدت یک ساعت در فریزر قرار می‌دهیم. سپس طالبی یخ‌زده را با شیر، شیرخشک، شکر و خامه در مخلوط‌کن یا میکسر روی دور تند مخلوط می‌کنیم. در نهایت به آب طالبی خود یخ اضافه می‌کنیم.

مدت زمان آماده سازی ۷۰ دقیقه
میزان کالری در هر لیوان تقریباً ۱۶۰ کالری
میزان مواد مناسب برای ۵-۶ نفر

 

طرز تهیه آب طالبی با شیر

نوشیدنی سالم با ترکیب شیر، آب طالبی و عسل

 

مواد لازم برای تهیه آب طالبی با شیر
طالبی یک عدد ۱ کیلویی
شیر ۱ لیوان
شکر به مقدار دلخواه
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
یخ ۴ قالب کوچک

 

 

میزان کالری هر لیوان ۲۴۶ کالری
میزان کالری هر لیوان ۷۰ دقیقه
میزان مواد مناسب برای ۵ نفر

 

برای درست‌کردن آب طالبی با شیر طبق اکثر دستورالعمل‌ها طالبی را خردکرده و در فریزر قرار می‌دهیم تا یخ بزند. سپس تکه‌های طالبی را با شیر، شکر و در صورت تمایل گلاب ترکیب می‌کنیم. این ترکیب را در مخلوط‌کن به‌خوبی ترکیب کرده و با اضافه‌کردن یخ به نوشیدنی سرو می‌کنیم.

طرز تهیه آب طالبی به روش کافی‌شاپی

طرز تهیه آب طالبی کافی‌شاپی فرق چندانی با آب طالبی خانگی ندارد جز اضافه کردن چند اسانس طعم‌دار برای خلاقیت در ایجاد طعم‌های جدید و تزیین نوشیدنی‌ها به شکلی بسیار زیبا که ما همه‌ی این موارد را در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه آب طالبی کافی شاپی مخصوص
طالبی رسیده ۱ عدد متوسط
بیسکویت پتی بور ۱۰ عدد
شیر به مقدار لازم
یخ خُرد شده ۱ پیمانه
بستنی وانیلی به میزان دلخواه
وانیل ۱ تا ۲ قطره

 

میزان کالری هر لیوان تقریباً ۱۵۰ کالری
زمان لازم برای آماده سازی ۱۰ دقیقه
میزان مناسب برای ۵-۶ نفر

 

در روش اول تهیه آب طالبی کافی‌شاپی ابتدا طالبی را پوست گرفته و با تکه‌های کوچک خرد می‌کنیم. از قبل ۱۰ تا بیسکویت پتی بور وانیلی را در شیر خوابانده تا نرم شود. سپس آن را به تکه‌های طالبی اضافه می‌کنیم. یخ و بستنی وانیلی را به باقی مواد اضافه کرده و در آخر یکی دو قطره وانیل به آن اضافه می‌کنیم و مواد را خوب مخلوط می‌کنیم (میزان مخلوط کردن مواد به سلیقه‌ی ما بستگی دارد).

آب طالبی، طعمی دلپذیر در گرمای تابستان

در روش دوم برای تهیه آب طالبی کافی‌شاپی، طالبی خرد شده را در فریزر قرار می‌دهیم تا یخ بزند. سپس آن‌ها را با شکر در میکسر یا مخلوط کن می‌ریزیم تا خوب ترکیب شوند. بعد از اینکه مخلوط طالبی و شکر کاملاً له شد به آن شیر اضافه می‌کنیم وبا مخلوط کن ترکیب می‌کنیم در نهایت چند تکه یخ هم به این ترکیب اضافه می‌کنیم.

طرز تهیه اسموتی طالبی

 

طرز تهیه اسموتی طالبی
شیر سرد ۱ پیمانه
طالبی ۱ عدد متوسط
یخ خرد شده ۱ پیمانه
بستنی وانیلی ۲ عدد

 

میزان کالری تقریباً ۲۰۰ کالری
مدت زمان آماده سازی ۵ دقیقه
میزان مواد مناسب برای ۴- ۵ نفر

 

برای تهیه این اسموتی خوشمزه ابتدا طالبی را پوست گرفته، خرد می‌کنیم و در مخلوط کن می‌ریزیم سپس به آن شیر، بستنی وانیلی و یخ خرد شده را اضافه می‌کنیم. این مواد را در مخلوط کن به خوبی ترکیب کرده تا بافت نوشیدنی ما یکدست شود. اسموتی طالبی ما آماده است در یک لیوان بزرگ ریخته و کمی آن را تزیین کنید. نوش‌جان

اسموتی طالبی، مزه شادی

آب طالبی بستنی برای گیاهخواران

گیاهخواران می‌توانند با استفاده از مواد گیاهی مناسب به‌جای مواد لبنی لذت نوشیدن آب‌طالبی بستنی را تجربه کنند. برای مثال به جای شیر لبنی از انواع شیر گیاهی مثل شیر بادام استفاده کنند.

نکات دانستی برای تهیه آب طالبی

  1. می‌توان به ترکیب آب طالبی گلاب یا عرق نعنا و طعم‌دهنده‌های دیگر را هم اضافه کرد. ترکیب هر یک از این اسانس‌ها طعم متفاوت‌تری به ما می‌دهد که قطعاً ارزش تجربه را دارد.
  2. در صورت در دسترس نبودن مخلوط کن می‌توانیم طالبی را رنده کرده و یا به شکل ساطوری خرد کنیم و با سایر مواد ترکیب کنیم. (طرز تهیه آب طالبی بدون مخلوط‌کن)
  3. اگر یخ خرد شده در نوشیدنی را نمی‌پسندید به شما پیشنهاد می‌کنیم تکه‌های طالبی را یک ساعت قبل از تهیه این نوشیدنی در فریزر قرار دهید تا فریز شده و خنک شوند.
  4. اگر آب طالبی غلیظ‌تری می‌خواهید بهتر است مقدار شیر را کمتر کنید یا کلاً از آن استفاده نکنید.
  5. شما همچنین می‌توانید از عسل به جای شکر برای تهیه آب طالبی بستنی استفاده کنید.
  6. می‌توانید به جای شیر از بستنی وانیلی استفاده کنید یا برعکس.
  7. آب طالبی را می‌توان تا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کرد.
  8. در تهیه آب طالبی می‌توان از میوه‌هایی چون توت‌فرنگی، سیب، لیمو، انواع توت، تمشک، زغال‌اخته، انواع خرما خشک، میوه‌های استوایی انبه، کیوی و آناناس استفاده کرد. شما می توانید برای استفاده از هر میوه ای در دسر و نوشیدنی خود با سفارش آنلاین میوه ، آن را تهیه کنید.

تزیین لیوان آب طالبی

برای تزیین آب طالبی به‌خصوص وقتی مهمان داریم بهتر است نهایت تلاشمان را بکنیم. به طور مثال می‌توان قسمت سر لیوان را مرطوب کرده و در داخل شکر رنگی زد. سپس نوشیدنی را در لیوان ریخته و روی آن را با خلال پسته و ترافل رنگی تزیین کرد.

در روش دیگری می‌توان طالبی را به‌صورت مثلثی و کوچک برش زد و گوشه لیوان قرار داد. از میوه‌های دیگر هم می‌شود استفاده کرد.

تهیه آب طالبی دستی بدون مخلوط کن

حرف آخر

طرز تهیه آبمیوه  بخصوص با میوه‌ای در تابستان بسیار لذت‌بخش است. به خصوص آب طالبی با مواد اولیه استاندارد و مقوی که بسیار برای سلامتی مفید است و طعم و مزه‌ی دلپذیری نیز دارد. اما شما می‌توانید با سفارش آبمیوه بستنی یا هر نوشیدنی به‌صورت آنلاین کار خود را ساده‌تر کنید ما امیدواریم شما از نوشیدن این نوشیدنی خنک تابستانی نهایت لذت را ببرید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(15 دیدگاه)

مهاوندی
18 شهریور 1402

سلام آب طالبی با شیر بادام برای گیاهخواران خیلی خوبه

raaviin
18 شهریور 1402

سلام در آب طالبی کافی شاپی چیز میریزند که در آب طالبی خانگی نمی ریزند

  • snappfoodadmin
    18 شهریور 1402

    سلام در طرز تهیه آب طالبی به روش کافی شاپی ۱۰ تا بیسکویت پتی بور وانیلی را در شیر خوابانده تا نرم شود و یخ و بستنی وانیلی را به باقی مواد اضافه کرده و با مخلوط کن خوب مواد را باهام مخلوط میکنید تا آب طالبی کافی‌شاپی درست شود

zibasazan
18 شهریور 1402

سلام برای داشتن آب طالبی غلیظ تر چه کار کنم

  • snappfoodadmin
    18 شهریور 1402

    سلام برای اینکه آب طالبی غلیظ‌تر بهتر باشه مقدار شیر را کمتر کنید یا کلاً از آن استفاده نکنید.در تهیه آب طالبی می‌توانید از میوه‌هایی چون توت‌فرنگی، سیب، لیمو، انواع توت، تمشک، زغال‌اخته، انواع خرما خشک، میوه‌های استوایی انبه، کیوی و آناناس استفاده کنید

آرمانی فر
31 تیر 1402

زغال اخته داخل آب طالبی بریزید خیلی خوشمزه میشه توت فرنگی هم در آب طالبی خوشمزه میشه

  • snappfoodadmin
    31 تیر 1402

    سلام در تهیه آب طالبی می‌توان از میوه‌هایی چون توت‌فرنگی، سیب، لیمو، انواع توت، تمشک، زغال‌اخته، انواع خرما خشک، میوه‌های استوایی انبه، کیوی و آناناس استفاده کرد. شما می توانید برای استفاده از هر میوه ای در دسر و نوشیدنی خود با سفارش آنلاین میوه از اسنپ فود تهیه کنید https://snappfood.ir/

doraanifar
31 تیر 1402

آب طالبی با بستنی فوق العاده ترکیب خوشمزه ای میشه حالا پیشنهاد میدم آب طالبی با شیر موز بخورید یک دعا به جون من کنید که تو این هوایی گرم معجون آب طالبی بهتون معروفی کردم

  • snappfoodadmin
    31 تیر 1402

    سلام ممنون از نظرتون در مورد آب طالبی به ما گفتید آب طالبی ترکیبی با شیر موز نمیدونم ترکیب جالبی بشه یا نه به هرحالا مرسی تجربتون از آب طالبی گفتید ترکیب آب طالبی با بستنی و شیر و ترکیب آب طالبی با توت فرنگی و موز خوشمزه میشه

نریمان
24 تیر 1402

سلام از اینکه به فکر ما گیاهخوارها هستید ممنونم آب طالبی بستنی با شیر بادام واقعا پیشنهاد خوبی برای گیاهخوارها هستش مرسی

  • snappfoodadmin
    24 تیر 1402

    سلام گیاهخواران می‌توانند با استفاده از مواد گیاهی مناسب به‌جای مواد لبنی لذت نوشیدن آب‌طالبی بستنی را تجربه کنند. برای مثال به جای شیر لبنی از انواع شیر گیاهی مثل شیر بادام استفاده کنند

sooornaa
24 تیر 1402

سلام وای یعنی عاشق این مطلب های سایت هستم هروقت نمیدونم چی بخورم میام اینجا از انواع نوشیدنی سرد و گرم تا آموزش آشپزی با ویدیو و عکس و متن گذاشتید لذت میبرم هرچی که میخوام اینجا هستش مرسی که رستوران گردی و میدان تره بار هم معرفی کردید. طرز تهیه آب طالبی خنک خیلی دوست داشتم مرسی

  • snappfoodadmin
    24 تیر 1402

    سلام وقتتون بخیر بلاگ اسنپ فود آموزش های مختلف غذا و آشنایی با میوه جات و دسرها و سوپ و آش و پیتزا و ماکارونی و معروفی رستوران ها و بخشی های مختلف آموزشی و گردشی برای راحتی شما مخاطبین گرامی گردآوری کرده و دردسترس شما قرار داده .طرز تهیه آب طالبی خنک و خوشمزه هم برای روزهای گرم تابستان یک نوشیدنی مناسب برای رفع تشنگی و جبران کمبود آب بدن است

نیکا
24 تیر 1402

سلام چقدر این سایت بلاگ خوبه حتی نکته های ریز آموزشی هم میزارید نکات دانستی برای تهیه آب طالبی تو روزهای گرم تابستان واقعا بدردبخور هستش مرسی

  • snappfoodadmin
    24 تیر 1402

    سلام نکته ها برای درست کردن آب طالبی برای راحت تر آب طالبی تهیه کردن شما همراهان گرامی ذکر کرده ای.اگر آب طالبی غلیظ‌تری می‌خواهید بهتر است مقدار شیر را کمتر کنید یا کلاً از آن استفاده نکنید.در صورت در دسترس نبودن مخلوط کن می‌توانیم طالبی را رنده کرده و یا به شکل ساطوری خرد کنیم و با سایر مواد ترکیب کنیم. (طرز تهیه آب طالبی بدون مخلوط‌کن) می‌توانید از عسل به جای شکر برای تهیه آب طالبی بستنی استفاده کنید. می‌توانید به جای شیر از بستنی وانیلی استفاده کنید یا برعکس. آب طالبی را می‌توان تا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کرد.می‌توان به ترکیب آب طالبی گلاب یا عرق نعنا و طعم‌دهنده‌های دیگر را هم اضافه کرد. در تهیه آب طالبی می‌توان از میوه‌هایی چون توت‌فرنگی، سیب، لیمو، انواع توت، تمشک، زغال‌اخته، انواع خرما خشک، میوه‌های استوایی انبه، کیوی و آناناس استفاده کرد

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود