آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

نوشیدنی برای جلوگیری از ریزش مو و داشتن موهایی پرپشت

مینا اسماعیل بیگی 15 اسفند 1401 6 دقیقه

موها از جمله فاکتورهای زیبایی ظاهر در هر شخصی به حساب می‌آیند. همه ما در طول زندگی حداقل یک بار با ریزش مو و یا کم پشت شدن موها رو به رو بوده‌ایم. ضمن اینکه راه‌های متعدد درمانی با گیاهان دارویی، استفاده از تونرها، لوسیون‌ها، قطره‌ها و محلول‌های دست‌ساز و مواد مختلف و گوناگونی را امتحان کرده‌ایم. شاید به نتیجه رسیده باشیم، شاید هم نتیجه خاصی برای ما حاصل نشده باشد، اما این مطلب قرار است انواع نوشیدنی برای جلوگیری از ریزش مو را به شما معرفی کند که تا حدود بسیار زیادی موثر است.

دمنوش هایی که موهای شما را محکم می کنند

اگر بخواهیم یک نوشیدنی ویژه به منظور پیشگیری از طاسی با مواد غذایی را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که قبل از هر کاری ابتدا طبیعت خود را بشناسید و با سیستم بدن خود آشنا باشید. گام بعد این است که نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی مفید برای ریزش مو را شناسایی کنید. البته همه ما می‌دانیم که فاکتورهای مختلفی در ریزش مو دخیل هستند. وراثت، استرس، مشکلات هورمونی، استفاده نامناسب از شامپو و شوینده‌ها و غیره، همگی از جمله عواملی هستند که می‌توانند سبب ریزش موی شما باشند.

همچنین کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی در بدن نیز از جمله عوامل مهم در ریزش مو به حساب می‌آیند. یکی از نشانه‌هایی که به زبان ساده به شما خواهد گفت موهای‌تان ضعیف شده است این است که سرعت رشد موها کم می‌شود و بعد از آن به مرور زمان شما با ریزش بالای مو روبه‌رو خواهید دشد. ما در ادامه قصد داریم تا نوشیدنی‌های کاربردی و مفیدی را به شما معرفی کنیم که موهای سر شما را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری کند.

نوشیدنی سیب زمینی و کیوی

اولین نوشیدنی برای جلوگیری از ریزش مو ، ترکیب سیب زمینی و کیوی است. این ترکیب سلامت قطعی موهای شما را تضمین خواهد کرد. اگر در طول روز یک لیوان آب سیب زمینی وکیوی نوش جان کنید بدون شک در کوتاه مدت با موهایی سلامت و زیبا روبه‌رو خواهید بود. همچنین نوشیدنی آب سیب زمینی و کیوی پتاسیم، آهن، پروتئین، ویتامین K، ویتامین C و ویتامین E فراوانی را به شما هدیه خواهد کرد. این ویتامین‌ها در مجموع به راحتی می‌توانند ریزش موی شما را کنترل کرده و موها را از ریشه تقویت کنند.

نوشیدنی سلامت آب

بله درست متوجه شدید، آب ! همه ما می‌دانیم که آب مایعی حیاتی است. چون تنها نوشیدنی محسوب می‌شود که می‌تواند عطش درونی ما را واقعاً رفع کند. شما برای حفاظت از پوست و موی خود به آب، بیش از هر نوشیدنی دیگری احتیاج دارید. سعی کنید در طول روز به صورت کاملا منظم آب بخورید. این کار کمک می‌کند تا سیستم گردشی خون بدن شما به درستی کار کرده و خون رسانی خود را به صورت کاملا مرتب و منظم به تمام قسمت‌های بدن انجام دهد.

این خون رسانی که به صورت هماهنگ و منظم انجام می‌شود، ریشه‌های موهای شما را تقویت کرده و ضمن طراوت بخشیدن به پوست و مو سبب تقویت رشد و سلامت موهای شما خواهد شد. همچنین خوردن آب کمک می‌کند که سموم از بدن شما به سرعت دفع شوند. این اتفاق یکی از فرایندهایی است که زیبایی پوست و موی شما را افزایش خواهد داد.

نوشیدنی دمنوش زنجبیلنوشیدنی دمنوش زنجبیل برای ریزش مو

نوشیدنی دمنوش زنجبیل کمک می‌کند تا فرآیند گردش خون در زیر پوست شما منظم و به راحتی انجام شود. همان طور که پیشتر اشاره کردیم گردش خون منظم سبب کم شدن ریزش موهای شما خواهد شد. ضمن اینکه فراموش نکنید گیاه زنجبیل یا دمنوش زنجبیل کمک می‌کند تا در کنار افزایش درخشندگی و سلامت موها، شوره سر را نیز کاهش دهید.

نوشیدنی دمنوش چای سبز برای تقویت کردن موی سر

در میان انواع نوشیدنی برای جلوگیری از ریزش مو ، از چای سبز غافل نشوید. چای سبز از جمله نوشیدنی‌هایی است که در ایران طرفداران خاص خود را دارد. به طور کلی نوشیدنی چای سبز را بیشتر افراد برای کاهش دادن به وزن خود استفاده می‌کنند. ضمن اینکه این نوشیدنی پوست و موی شما را نیز به شدت تقویت خواهد کرد. اگر خوردن نوشیدنی چای سبز به دلیل وجود فاکتورهایی که فشار خون را به شدت کاهش می‌دهند برای شما امکان ندارد، شما می‌توانید به راحتی موهای سر خود را با این دمنوش خنک شده چای سبز شستشو دهید. این کار تا حدود بسیار زیادی در رشد سریع‌تر موها و درخشش بیشتر آنها به شما کمک می‌کند. حتی اگر از مشکل شوره سر رنج می‌برید، دمنوش چای سبز می‌تواند به راحتی شما را از شوره‌ها رها کند.

دمنوش رویبوس یا چای رویبوس برای درمان ریزش مو

شاید نام این دمنوش و گیاه آن را کمتر شنیده باشید، اما بد نیست بدانید که رویبوس یکی از گیاهان بومی آفریقای جنوبی است که ماده پلی فنول فراوانی در آن وجود دارد. این گیاه هم برای از بین بردن جوش‌های صورت و کاهش وزن و هم برای از بین بردن شوره سر و مقابله کردن با ریزش شدید مو توصیه می‌شود. ضمن اینکه اگر پوست سر و صورت شما چرب است با این گیاه می‌توانید چربی آن‌ها را کنترل کنید. احتمالا این چای را در خانه نداشته باشید، به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که این گیاه یا هر نوع گیاهی که در این مطلب اشاره شده و در خانه ندارید را از عطاری آنلاین اسنپ فود خریداری کنید.

دمنوش گزنه نوشیدنی برای کاهش ریزش موهادمنوش گزنه نوشیدنی برای کاهش ریزش موها

گزنه نیز از جمله گیاهانی به حساب می‌آید که می‌توان با آن مواد معدنی و اصلی بدن را جبران کرد. این گیاه، ضمن اینکه به شما کمک می‌کند تا ریزش موهای خود را کنترل کنید، برای حفظ سلامت و درخشندگی موها نیز بسیار مفید است. بد نیست بدانید که گیاه گزنه ادرارآور بوده و به سرعت می‌تواند ضایعات و سموم بدن شما را دفع کند.  شاید به نظر نرسد اما گزنه سرشار از آهن است. به همین دلیل به خوبی می‌تواند پوست سر شما را تقویت کرده و موجبات رشد مجدد موها را به سرعت فراهم کند.

نوشیدنی دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس پرطرفدار و البته به شدت معطر است و می‌تواند علاوه بر تقویت کردن سیستم ایمنی شما التهابات را کاهش داده و کیفیت خواب را افزایش دهد. این گیاه بدن انسان را به صورت اتوماتیک سم‌زدایی می‌کند. یکی از علل بروز ریزش زیاد موها وجود عفونت در بدن است. اسطوخودوس عفونت و التهابات بدن را دفع می‌کند. حالا اگر شما موهای خود را با دمنوش اسطوخودوس شستشو دهید، پوست سر را تقویت کرده‌اید و ریزش موهایتان به شدت کنترل خواهد شد.

نوشیدنی دمنوش یاسمن

یکی دیگر از انواع نوشیدنی برای جلوگیری از ریزش مو ، چای یاسمن است. دمنوش یاسمن یا چای یاسمن یک نوشیدنی برای تقویت موها به حساب می‌آید که بدون شک شاید نام آن را کمتر شنیده باشید. اما بسیار کاربردی و موثر است و علاوه بر کنترل ریزش موها و تقویت پیاز مو، بیماری‌های دیابت و قلبی را نیز کنترل می‌کند. این دمنوش یا چای، عطر بسیار معطری دارد و به شدت خوش طعم است. اگر دوست داشتید موهایی به نرمی موهای یک نوزاد داشته باشید، توصیه می‌کنیم که حتما هفته‌ای یک بار موهای خود را با دمنوش یاسمن شستشو دهید. ضمنا بعد از شستشوی موها با این دمنوش، موها را آبکشی نکنید و اجازه دهید که دمنوش یاسمن بر روی سطح موهای شما باقی بماند.

نوشیدنی دمنوش رزمارینوشیدنی دمنوش رزماری برای ریزش مو

برای تقویت شدن موهای سر، رزماری از جمله گیاهانی است که خاصیت و فواید آن بر هیچ کس پوشیده نیست. یک گیاه بومی مربوط به مناطق مدیترانه‌ای که آنتی اکسیدان بسیار قوی داشته و ویتامین B6 در این گیاه غوغا می‌کند. استفاده از نوشیدنی یا چای رزماری و شستن موها با این دمنوش گردش خون در زیر پوست شما را سریع‌تر کرده و کمک می‌کند تا شما با موهایی سالم و شاداب روبه‌رو باشید. همچنین خوردن این دمنوش در کنترل کردن ریزش موها بسیار موثر است. ضمن اینکه رزماری برای حفظ سلامت سیستم گوارشی و هضم غذا نیز بسیار پرفایده است.  بنابراین، اگر به دنبال یک نوشیدنی برای جلوگیری از ریزش مو و سلامت بدن هستید، روی این دمنوش نیز حساب کنید.

نوشیدنی دمنوش نعناع فلفلی

آخرین نوشیدنی که به عنوان کنترل کننده ریزش مو، همچنین به عنوان یک نوشیدنی ویژه برای مقابله با طاسی و تقویت پیاز موها قرار است به شما معرفی کنیم، دمنوش یا چای نعناع فلفلی است. این دمنوش به راحتی می‌تواند طراوت و سلامت موهای شما را به آنها بازگرداند. توصیه می‌کنیم که هفته‌ای یک بار الی دو بار موهای خود را با این دمنوش شستشو دهید. حضور عنصر منتول که در این گیاه وجود دارد کمک می‌کند تا فولیکول‌های موهای شما تقویت شده و در امتداد آن پوست سرتان نیز تقویت شود. اگر تمایل دارید تا موهایی پرپشت و بلند داشته باشید استفاده از دمنوش نعناع فلفلی و شستشوی هفتگی موها با این دمنوش را جدی بگیرید.

موهایی درخشان با دمنوش‌هایی کاربردی و مطمئن

این مطلب به انواع نوشیدنی برای جلوگیری از ریزش مو اختصاص داشت. طرز تهیه نوشیدنی‌های مناسب برای تقویت مو و ناخن اصلاً سخت نیست و شما در منزل می‌توانید این نوشیدنی‌ها را به آسانی تهیه کنید. فقط کافی است که  خاصیت و اثر گیاهان را شناسایی کرده و متناسب با نیاز خود از آنها استفاده کنید. دقت کنید که دمنوش‌های مورد استفاده برای تقویت و مقابله با ریزش موها بیشتر به صورت استعمال خارجی استفاده خواهند شد، اما در صورت نوشیدن نیز می‌توانند اثرات خوبی داشته باشند.

نکته مهم اینجاست که این نوشیدنی‌ها دمنوش هستند و باید مانند دارو مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده مداوم از آنها توصیه نمی‌شود. ضمناً اگر از داروی خاصی برای بیماری‌های خود استفاده می‌کنید قبل از به کار بردن این دمنوش‌ها، موضوع را با پزشک متخصص خود درمیان بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود