آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه فست فودها
3.7/5 - (6 امتیاز)
2

طرز تهیه پیتزا ویکتوریا

ترمه افضلی 21 شهریور 1402 5 دقیقه

پیتزا ویکتوریا یا Victoria’s Pizza یکی از انواع پیتزا‌های خوشمزه با رسپی ساده و راحت است که به‌سادگی می‌توانید آن را در خانه و با چند ترفند آشپزی ساده تهیه کنید. در ترکیب این غذای خوشمزه از ژامبون مرغ، فلفل دلمه‌ای، قارچ و … استفاده می‌شود که همین مواد خاصیت این غذا را افزایش می‌دهند و باعث مقوی‌تر‌شدن آن می‌شوند.

عکس پیتزا ویکتوریا

با یادگیری طرز تهیه پیتزا ویکتوریا می‌توانید این غذا را برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها یا یک شام یا ناهار ساده خانوادگی تهیه کنید و لبخند را به لب‌های مهمانانتان بنشانید. این غذای فست‌فودی طعم فوق‌العاده‌ای دارد، برای همین با یک‌بار چشیدن طعم آن یک دل نه، صد دل عاشق پیتزا خواهید شد.

برای تهیه پیتزا ویکتوریا به ‌کشف سر و راز‌های آشپزی نیازی ندارید، لزومی ندارد مواد اولیه‌ای کمیابی را استفاده کنید و نیاز به‌صرف هزینه‌های زیاد برای خرید غذا نیز نیست. این غذا فوق‌العاده خوشمزه و اقتصادی است، برای همین در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه پیتزا ویکتوریا

میزان کالری به‌ازای 100 گرم بین 200 تا 400 کالری (بسته به نوع مواد)
زمان آماده‌سازی  20 دقیقه
زمان پخت  20 تا 20 دقیقه
تعداد نفرات  1 نفر یا بیشتر

مواد اولیه تهیه پیتزا ویکتوریا

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا:

آب 1.5 پیمانه
آرد 3 پیمانه
مخمر خشک ¼ پیمانه
شیر نصف پیمانه
شکر ¼ پیمانه
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق مرباخوری

مواد لازم برای تهیه رویه پیتزا:

ادویه پیتزا 1 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا رنده‌شده 2 پیمانه
ژامبون مرغ 200 گرم
سس گوجه‌فرنگی 2 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای نگینی 2 قاشق سوپ‌خوری
قارچ 200 گرم
کره 10 گرم
پیاز نگینی 1 قاشق غذاخوری
  1. ظرفی را آماده کنید و داخل آن آب، شیر، شکر و مخمر خشک بریزید. این مواد را هم بزنید.
  2. به موادتان آرد، نمک و روغن نیز بیفزایید و دوباره همه مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.
  3. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و سپس روی سلفون چند سوراخ کوچک ایجاد کنید.
  4. ظرف را در جایی خشک و گرم مانند داخل فر خاموش‌شده بگذارید و اجازه دهید خمیر به‌مدت 2 ساعت استراحت کند تا حجم بگیرد.
  5. روی اپن یا سطحی صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی سطح بگذارید و شروع به ورز دادن آن کنید.
  6. با این حجم خمیر امکان تهیه 2 تا 3 پیتزا را دارید؛ بنابراین به‌اندازه مصرف یک نفر از آن جدا و خمیر جداشده را با کمک وردنه پخش کنید.

طرز تهیه پیتزا ویکتوریا ساده در خانه

  1. خمیر را داخل قالب پیتزا بگذارید و با استفاده از چنگال چند سوراخ روی آن به‌وجود بیاورید.
  2. روی خمیر پیتزا را با سس کچاپ بپوشانید و روی آن ادویه پیتزا بپاشید.
  3. روی خمیر یک پیمانه خمیر پیتزا رنده‌شده نیز بریزید و پخش کنید.
  • قارچ‌ها را به‌همراه ورقه‌های ژامبون روی خمیر بریزید و روی قارچ‌ها نیز کره را تکه‌تکه کنید.
  • دوباره یک پیمانه دیگر خمیر پیتزا روی موادتان بریزید.
  • پیاز‌ها را با فلفل‌دلمه‌ای‌ها ترکیب کنید و وسط خمیر پیتزا بریزید.
  • اکنون فر را روشن کنید و قالب را داخل آن بگذارید. اجازه دهید پیتزا به‌طور کامل پخته شود.

اکنون پیتزا ویکتوریا آماده است و می‌توانید این غذای خوشمزه را نوش‌جان کنید.

با خمیر‌های اضافه پیتزا ویکتوریا، برای مهمانانتان انواع پیتزا‌های خوشمزه دیگر مثل پیتزای فرانسوی را سرو کنید تا آنها چند گزینه مختلف برای صرف غذا داشته باشند. قطعاً با این کار مهمانی مفصلتری خواهید داشت و مهمانان از نحوه پذیرایی‌تان بیشتر راضی خواهند بود.

نکات مهم درباره پیتزا ویکتوریا

  • مواد تشکیل‌دهنده پیتزا ویکتوریا را می‌توانید به‌دلخواه خودتان کم یا زیاد کنید. مثلاً اگر بیشتر به قارچ علاقه دارید، می‌توانید به‌جای فلفل دلمه یا هر مواد دیگری مقدار بیشتری قارچ بریزید.
  • شما می‌توانید از انواع پنیر پیتزا مثل پنیر پروسس، موزارلا، چدار، پارمزان، گودا، پروولون یا فیلافیلا برای تهیه این پیتزا استفاده کنید. البته قبل از انتخاب پنیر پیتزا حتماً به جدول غذایی آن توجه داشته باشید؛ مثلاً در جدول غذایی پنیر پیتزا موزارلا می‌خوانیم که در این ماده غذایی به‌ازای 28 گرم 86 کالری، 6 گرم پروتئین، 6 گرم چربی، 1 گرم کربوهیدرات و 174 میلی‌گرم سدیم وجود دارد.

پیتزا ویکتوریا، پیتزایی قابل‌سرو با انواع پنیر پیتزا

  • برای اینکه پیتزا ویکتوریا خشک نشود، خمیر آن را بیش‌ازاندازه داخل فر نپزید. اگر خمیر به‌مدت طولانی پخته شود، بافت نرم خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود.
  • برای کش‌آمدن پیتزا ویکتوریا باید برخی اصول را رعایت کنید؛ درغیراین‌صورت این پیتزا کش نمی‌آید. از جمله این اصول می‌توان به استفاده از پیتزا پیتزای مرغوب، پوشاندن سطح کامل مواد با پنیر، ترکیب 2 نوع پنیر، استفاده از پنیر موزارلا و … اشاره کرد.
  • شما می‌توانید از انواع سس‌ها برای صرف پیتزا ویکتوریا مثل سس قرمز، فلفلی، پستو، خامه‌ای آلفردو، باربیکیو، مایونز، رنچ یا تاکو با سالسای سرخ‌شده استفاده کنید.
  • دمای مناسب برای پخت پیتزا معمولاً بین 180 تا 200 درجه سانتی‌گراد است.

نحوه سرو پیتزا ویکتوریا

پیتزا ویکتوریا به‌دلیل طعم فوق‌العاده و مواد مغذی عالی قابلیت سرو در وعده‌های ناهار و شام را دارد. این غذا البته به‌دلیل کالری بالا به افرادی که دچار اضافه‌وزن هستند، توصیه نمی‌شود؛ آنها می‌توانند به‌جای صرف این پیتزا، طرز تهیه انواع پیتزا رژیمی را بیاموزند و غذا‌هایی سلامت‌محور در خانه تهیه کنند.

شما می‌توانید یک یا چند مدل پیتزا را به‌همراه پیتزا ویکتوریا سرو و سفره‌تان را با انواع سس‌های رنگی مختلف تزئین کنید. دوغ و نوشابه نیز پای ثابت پیتزا است و بسیاری از افراد معمولاً بعد از صرف این غذا نیز این نوشیدنی‌ها را میل می‌کنند. بنابراین یک یا چند پارچ نوشیدنی سرد و خنک سر سفره بگذارید.

پیتزا ویکتوریا، غذایی با امکان سرو راحت و بی‌دردسر

پیتزا ویکتوریا را کمی قبل از پهن‌کردن سفره تهیه کنید؛ چون اگر این غذا بماند، سرد می‌شود و از دهان می‌افتد.

پیتزا ویکتوریا، فست فودی خوشمزه و عالی

با یادگیری طرز تهیه پیتزا ویکتوریا می‌توانید این غذای خوشمزه را به‌جای انواع غذا‌هایی با رسپی‌های سخت و پیچیده در خانه تهیه و نوش‌جان کنید. این پیتزا پر از مواد مقوی مختلف مثل فلفل‌دلمه، ژامبون مرغ و … است که هر کدام به‌نحوی برای بدن مفید هستند.

اگر حوصله تهیه پیتزا ویکتوریا را در خانه ندارید، بنابراین پیشنهاد می‌دهیم این غذا را از بیرون سفارش دهید. اما شاید از خود بپرسید کدام رستون این پیتزا را با کیفیت بهتری تهیه می‌کند؟ پاسخ نزد پلتفرم سفارش غذا اسنپ فود است.

ما در اسنپ فود بهترین و باکیفیتترین رستوران‌ها را برایتان لیست می‌کنیم تا تنها با چند کلیک ساده بتوانید خوشمزه‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پیتزا‌ها، فست‌فود‌ها یا حتی غذا‌های سنتی و ایرانی دیگر را از آنها سفارش دهید و در خانه نوش‌جان کنید.

طرز تهیه پیتزا ویکتوریا ساده است، اما اگر به‌هر‌دلیلی امکان تهیه آن را نداشتید، ابتدا اپلیکیشن اسنپ را نصب و سپس در آن ثبت‌نام کنید. حالا وارد بخش اسنپ فود شوید و آدرستان را بزنید. سیستم نزدیکترین رستوران‌ها را به شما نشان خواهد داد.

کافیست تا در منوی این رستوران‌ها به‌دنبال نام پیتزا ویکتوریا بگردید تا به‌محض پیدا‌کردن آن را سفارش دهید. اگر هم این پیتزا در منوی رستوران‌ها نبود، قطعاً گزینه‌های جذاب و خوشمزه دیگری را خواهید دید که شما را جذب می‌کنند تا آنها را سفارش دهید و یک وعده غذایی مفصل در خانه داشته باشید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

Ghasemsabzvariye
12 آذر 1402

برای اینکه پیتزا ویکتوریا کش بیاید چیکار کنم علت کش دار نشدن پیتزا چی هستش

  • snappfoodadmin
    12 آذر 1402

    سلام برای کش‌آمدن پیتزا ویکتوریا باید برخی اصول را رعایت کنید؛انجام ندهید پیتزا کش نمی‌آید.استفاده از پنیر پیتزای مرغوب، پوشاندن سطح کامل مواد با پنیر، ترکیب 2 نوع پنیر، مثلا استفاده از پنیر موزارلا و پارمیزان است

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود