آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
چه آبمیوه ای برای دیابت خوب است؟
انواع نوشیدنی ها
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

چه آبمیوه ای برای دیابت خوب است؟

مینا اسماعیل بیگی 13 اسفند 1401 7 دقیقه

بیماری دیابت یکی از بیماری‌هایی است که متاسفانه بدون در نظر گرفتن سن و سال، افراد زیادی را درگیر می‌کند. اشخاصی که مبتلا به این بیماری هستند، باید مراقب خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی باشند که در طول روز آن‌ها را مصرف می‌کنند. انجمن پزشکی دیابت کشور آمریکا توصیه می‌کند که افراد مبتلا به دیابت غذاهای کم کالری یا غذاها و نوشیدنی‌های بدون کالری را استفاده کنند. چون این مواد غذایی باعث می‌شوند تا قند خون شما افزایش پیدا نکند.

به همین منظور، در ادامه به نوشیدنی‌هایی که افراد دیابتی می‌توانند مصرف کنند اشاره می‌کنیم. پس، اگر به دنبال پاسخ سوال چه آبمیوه ای برای دیابت خوب است؟ هستید، با ما همراه باشید.

آبمیوه‌های که مخصوص دیابت است…

اگر دیابت دارید یا در میان دوستان و اعضای خانواده فردی در کنار شماست که با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می‌کند، بهتر است تاثیر آب میوه‌ها در افراد دیابتی را بدانید. در حالت کلی استفاده کردن از سبزیجات و میوه‌های کم کالری و سالم، انتخابی درست و مناسب برای این افراد به حساب می‌آید. البته برای تهیه کردن آبمیوه‌ها شما باید سبزیجات و میوه‌هایی را انتخاب کنید که فاکتور گلایسمیک آنها پایین‌تر است.

مواد غذایی که این فاکتور را دارند باعث نمی‌شوند که شما با افزایش سطح قند خون رو به رو باشید و به همین دلیل برای شما مناسب هستند. آبمیوه‌هایی که افراد دیابتی می‌توانند از آنها استفاده کنند در کنار محصولات کم چرب لبنی و البته پروبیوتیک‌ها، از جمله نوشیدنی‌ها و مواد غذایی مفید برای افراد دیابتی به حساب می‌آیند. شیر کم چرب، ماست یونانی و کفیر از جمله این مواد غذایی مناسب هستند. در ادامه با شما هستیم تا بررسی کنیم که چه آبمیوه ای برای دیابت خوب است؟

آب انار برای دیابتی‌هاآب انار برای دیابتی‌ها

اولین میوه‌ای که قصد داریم به عنوان یکی از بهترین میوه‌ها برای افراد دیابتی به شما معرفی کنیم میوه انار است. انار شاخص و فاکتور گلایسمی شما را به میزان بسیار زیادی کاهش خواهد داد. مطالعاتی که بر روی بیماران مبتلا به دیابت انجام شده نشان می‌دهد که بعد از استفاده 3 ماهه و البته مداوم از آبمیوه انار، میزان کلسترول بد در خون این افراد به شدت کم شده است. همانطور که می‌دانید افراد دیابتی در معرض بیماری‌های دیگری مانند مشکلات قلبی نیز هستند. نوشیدن آبمیوه انار کمک می‌کند تا عروق این افراد باز شده و مبتلا به مشکلات قلبی نشوند. همچنین حضور پررنگ آنتی‌اکسیدان در انار کمک می‌کند تا از سلول‌های قلبی به خوبی محافظت شود.

آب پرتقال برای دیابتی‌هاآب پرتقال برای دیابتی‌ها

به طور حتم شما نیز می‌دانید که مرکبات تاثیر زیادی برای سلامتی بدن ما دارند. در این قسمت و در ادامه مطلب چه آبمیوه ای برای دیابت خوب است؟ به شما خواهیم گفت که آب پرتقال از جمله بهترین آبمیوه‌ها برای سلامت بدن افراد دیابتی محسوب می‌شود. همچنین آب گریپ فروت و لیموترش به دلیل حضور فیبر بالا و ویتامین C فراوان مانند آب پرتقال، به حفظ سلامتی افراد دیابتی کمک می‌کنند. نوشیدن مرکبات به صورت آبمیوه یا میوه کمک می‌کند تا سطح قند خون در بدن شما کاهش پیدا کرده و اشتهای شما کنترل شود.

افراد دیابتی باید یک رژیم غذایی پر فیبر و کم کالری داشته باشند. بدون شک شما نیز نمی‌دانستید که شاخص ماده گلوکز در میوه پرتقال در حدود 31 الی 51 است. به همین دلیل است که نوش جان کردن یک لیوان آب پرتقال کمک می‌کند تا قند خون افراد دیابتی به خوبی کنترل شود. همچنین لیموترش نیز مانند پرتقال برای افراد دیابتی مناسب است و به کنترل چربی و قند آن‌ها کمک می‌کند. بد نیست بدانید که کمترین مقدار کربوهیدرات به لیموترش تعلق دارد. به همین دلیل لیموترش را یکی از داروهای مفید و مناسب برای کاهش وزن نیز می‌دانند.

آب هویج برای دیابتی‌هاآب هویج برای دیابتی‌ها

در میان انواع آب میوه‌ها برای دیابتی‌ها ، آب هویج نیز یکی از از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. افراد مبتلا به بیماری دیابت حتماً باید سبزیجات زیادی را در رژیم غذایی خود قرار دهند. یکی از این سبزیجات که به شدت به این افراد توصیه می‌شود، همین هویج است. حضور بتاکاروتن و ویتامین A در این سبزی نارنجی رنگ سبب شده تا به شدت مورد استقبال قرار بگیرد. کربوهیدرات موجود در یک لیوان هویج کمبود و شاخص گلایسمی اندکی دارد.

ضمن اینکه حضور ویتامین آ در هویج کمک می‌کند تا قند خون شما کاهش پیدا کند، تحقیقات انجام شده اینطور نشان می‌دهند که ویتامین‌های قرار گرفته در گروه B سوخت و ساز شما را بالا می‌برند و هویج که سرشار از ویتامین خانواده B است، یک سبزی بسیار مفید برای دیابتی‌ها محسوب می‌شود. همچنین از جمله دیگر سبزیجات بسیار مفید برای افراد مبتلا به دیابت لبو است. آب سبزی لبو قند بسیار کمی دارد که در بین میوه‌ها آن را به  شکل تخصصی برای افراد دیابتی توصیه می‌کنند.

تاثیر آبمیوه‌ها در افراد دیابتی

افراد دیابتی به دلیل بیماری خاصی که دارند باید حتماً از سبزیجات و میوه‌های کامل استفاده کنند. میوه‌ها و آبمیوه‌های کامل باید سرشار از کلسیم، ویتامین C و سایر مواد مغذی و مفید باشند. این میوه‌ها نباید قند بالایی داشته باشند. در حالت کلی و به صورت میانگین هر ۲۵۰ سی‌سی آب میوه که شیرین نشده باشد ۱۰۰ کالری انرژی دارد. میوه‌های کامل یا آبمیوه‌ها و همینطور اسموتی‌هایی که شیرین نشده باشند و از میوه‌های کامل تهیه شده باشند بطور میانگین ۶۰ کالری انرژی به بدن شما وارد می‌کنند. البته همه ما می‌دانیم که قند میوه، فروکتوز نام دارد و میزان آن برای افراد مختلف متفاوت است.

جالب است که بدانید در یک نصف پیمانه آبمیوه، بیشتر از استاندارد سازمان بهداشت جهانی شکر وجود دارد. شکر مورد نیاز برای خانم‌ها روزانه ۳۰ گرم و برای آقایان به صورت روزانه ۲۴ گرم است. همچنین آبمیوه تهیه شده خالص که در تهیه آن از میوه کامل استفاده نشده باشد، فیبر کمی دارد. پس بهتر است در روش تهیه آبمیوه‌های مفید برای دیابت و افراد مبتلا به آن، دقت بیشتری داشته باشید. همچنین باید نکات لازم در مورد شکر، فیبر و باید و نبایدهای این آبمیوه‌ها را در نظر بگیرید. حالا که متوجه شدید چه آبمیوه ای برای دیابت خوب است؟  بد نیست بدانید که در کنار آبمیوه‌ها باید از نوشیدنی‌های لبنی سالم و کم چرب مثل کفیر نیز استفاده کنید. این نوشیدنی برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید و سلامت است.

روش تهیه آبمیوه‌های مفید برای دیابتروش تهیه آبمیوه‌های مفید برای دیابت

مطمئنا تا این قسمت از مطلب به خوبی متوجه شده‌اید که کدام آبمیوه‌ها کمترین میزان قند را دارند؟ در ادامه قصد داریم تا روش تهیه چند آب میوه مفید برای افراد دیابتی را شرح دهیم. البته شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا میوه مخصوص دیابتی ها خالی از قند است؟ جواب منفی است. قند لازمه بدن ما است، اما باید آن را کنترل شده و به اندازه مصرف کنیم.

اسموتی خوش رنگ توت فرنگی

در رژیم غذایی برای دیابتی‌ها، فیبر موجود در میوه‌ها و سبزیجات فاکتوری مهم محسوب می‌شود. در این بین یک لیوان اسموتی توت فرنگی می‌تواند نقش یک اکسیر جادویی را برای این اشخاص داشته باشد. زمان آماده‌سازی این اسموتی ۵ دقیقه است و میزان کالری که در هر لیوان به بدن شما هدیه می‌کند ۱۶۷ کالری خواهد بود. در ترکیبات این اسموتی از توت فرنگی، شیر کم چرب سرد، ماست یونانی کم چرب و سبوس جو دوسر استفاده خواهد شد. بعد از اینکه تمام مواد را با هم درون میکسر یا مخلوط کن ریختید کافی است تا همه آنها را با هم به خوبی ترکیب کنید. حالا پس از مخلوط شدن و ترکیب شدن کامل آنها با یکدیگر، اسموتی را در لیوان ریخته و نوش جان کنید.

اسموتی خوش‌عطر هلوتاثیر آبمیوه‌ها در افراد دیابتی

دومین نوشیدنی که برای افراد دیابتی جذاب، مفید و کاربردی است اسموتی هلو خواهد بود. مدت زمان آماده سازی این نوشیدنی ۵ دقیقه و میزان کالری نهایی آن ۱۰۱ کالری است. برای تهیه این اسموتی شما به شیر کم چرب سرد، ماست کم چرب و هلوی تازه، شیرین کننده‌های رژیمی و کمی دارچین احتیاج خواهید داشت. حالا کافی است تا تمام این مواد را با هم در میکسر یا مخلوط کن بریزید و بعد از اینکه به خوبی با یکدیگر ترکیب شدند در لیوان ریخته و نوش جان کنید.

اسموتی دارچین و سیب

دارچین هم یکی از ادویه‌جاتی است که شما می‌توانید در کنار غذاها و آبمیوه‌های خود از آن استفاده کنید. برای تهیه این اسموتی شما به پنج دقیقه زمان احتیاج دارید. کالری موجود در هر لیوان از اسموتی دارچین و سیب برابر با ۷۰ کالری است. در این طرز تهیه شما به شیر سویا، دارچین، سیب و شیر کم چرب یخ زده نیاز خواهید داشت. کافیست که تمام مواد را با یکدیگر درون میکسر بریزید و خوب مخلوط کنید. اسموتی شما آماده شد، نوش جان!

اسموتی خوش آب و رنگ توت فرنگی و موزآب میوه‌ها برای دیابتی‌ها

آخرین اسموتی که قصد داریم آن را به شما آموزش دهیم اسموتی ترکیبی میوه موز و توت فرنگی است. شما برای تهیه این نوشیدنی به یک عدد موز کوچک یا متوسط، توت فرنگی، سبوس جو دوسر، شیرین کننده رژیمی و شیر سویا احتیاج خواهید داشت. همانند طرز تهیه سایر اسموتی‌ها، کافی است که تمام مواد را چند ثانیه درون میکسر یا مخلوط کن بریزید. سپس به خوبی با هم ترکیب کنید و در نهایت بعد از 5 دقیقه اسموتی شما آماده است. آن را به لیوان سرو نهایی منتقل کرده و نوش جان کنید. این اسموتی برخلاف تصور شما، تنها 91 کالری دارد.

در پایان این مطلب، اگر تمایل دارید درباره رژیم غذایی دیابتی‌ها بدانید، می‌توانید مطلب رژیم غذایی برای دیابتی ها (مبتلایان دیابت چه بخورند؟) را نیز مطالعه کنید.

دیابتی ها هم می توانند آبمیوه مصرف کنند…

در این مطلب تلاش کردیم تا پاسخ سوال چه آبمیوه ای برای دیابت خوب است؟ را به طور کامل به شما عزیران بدهیم. البته، حتما توجه داشته باشید که قبل از مصرف هر کدام از این آبمیوه‌ها با پزشک خود مشورت کنید. به این دلیل که ممکن است آبمیوه‌هایی که در این مطلب ذکر شد برای شما مناسب نباشد و تاثیر نامناسبی بر روی سلامت شما بگذارد.

در ادامه، پیشنهاد می‌کنیم که اگر تمایل داشتید تا آبمیوه‌ای تهیه کنید، از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، کافی است به قسمت سفارش آنلاین آبمیوه بروید و با چند کلیک ساده، آبمیوه را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود