آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • آسان ترین روش تهیه عدسی
    طرز تهیه عدسی خوشمزه و لعابدار شهریور 29, 1403
  • روش تکثیر آگلونما و آموزش قلمه زدن
    تکثیر آگلونما و آموزش 3 روش اصلی شهریور 28, 1403
  • کالباس چیست
    کالباس چیست؟ شهریور 28, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه چیزکیک یخچالی
انواع کیک
2.5/5 - (4 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه چیز کیک یخچالی با قالب کمربندی، بدون قالب و چیز کیک فرانسوی

مینا اسماعیل بیگی 24 فروردین 1403 8 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

چیز کیک با بیسکویت پتی بور یک انتخاب عالی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه است. در طرز تهیه چیز کیک یخچالی ، باید ابتدا بیسکویت پتی بور را خرد کرده و با کره آب‌شده مخلوط کنید. سپس این ترکیب را داخل قالب کمربندی با پوشش فویل ریخته و 45 دقیقه در یخچال بگذارید. در ادامه، ژلاتین حل‌شده در آب را با مخلوط پنیر خامه‌ای، پودر قند و وانیل مخلوط کرده و به‌عنوان لایه دوم روی بیسکویت‌ها بریزید. پس از یک استراحت 2 ساعته، لایه سوم دسر را با ژله دلخواه پر کرده و پس از 2 ساعت استراحت مجدد، چیز کیک را برش زده و سرو کنید.

چیزکیک یخچالی

تعداد نفرات 4 تا 6 نفر
زمان آماده سازی حدود 15 دقیقه
زمان تهیه دسر حدود 5 ساعت
میزان سختی متوسط

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

طرز تهیه چیز کیک اصلی شامل دو لایه است. یک لایه پایه بیسکویتی و یک لایه مخلوط پنیری که در نهایت روی آن با مواد دلخواه تزئین می‌شود. اما در اینجا برای طرز تهیه چیز کیک یخچالی ، یک لایه ژله‌ای هم به‌عنوان لایه سوم روی دسر قرار می‌گیرد تا همه چیز برای چیدن یک میز رنگارنگ و مهیج با یک عصرانه دلچسب فراهم شود. در ادامه، مواد لازم و مراحل دستور تهیه این دسر پرطرفدار را با هم می‌خوانیم:

عکس چیز کیک یخچالی

مواد لازم برای تهیه چیز کیک یخچالی

مواد اولیه برای تهیه این دسر ترکیبی به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بیسکویت خرد شده 200 گرم
پنیر خامه ای پرچرب 200 گرم
کره بدون نمک ذوب شده 80 گرم
خامه 1 بسته
ژله 1 بسته
آب 1 لیوان
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه چیزکیک یخچالی

چیز کیک با بیسکویت پتی بور و ژله به ترتیب مراحل زیر آماده می‌شود:

  • مرحله اول: ابتدا کره را به روش بن‌ماری آب کرده و کنار بگذارید. سپس بیسکویت‌ها را با گوشت‌کوب یا غذاساز خرد کنید و در یک کاسه مناسب بریزید.
  • مرحله دوم: در ادامه، کره آب شده را به بیسکویت‌های خرد شده اضافه کرده و خوب این دو ماده را با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.
  • مرحله سوم: کاغذ فویل را به اندازه قالب کمربندی برش بزنید و داخل آن قرار دهید. سپس مخلوط کره و بیسکویت را داخل قالب بریزید و با استفاده از گوشت‌کوب، کاملا مواد را فشرده کنید. سپس قالب را 45 دقیقه داخل یخچال بگذارید.
  • مرحله چهارم: در این فاصله، ژلاتین را آماده کنید. برای این منظور، پودر ژلاتین را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کرده و روی حرارت کتری مدام هم بزنید تا کاملا حل شود.
  • مرحله پنجم: در ادامه، ظرف حاوی ژلاتین را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس در ظرفی دیگر، پنیر خامه‌ای را با پودر قند و وانیل مخلوط کرده و ژلاتین آب شده و خنک را به آن‌ها اضافه کنید.
  • مرحله ششم: پس از گذشت زمان لازم، قالب دسر را از یخچال خارج کرده و روی بیسکویت‌ها را با یک لایه از مواد میانی بپوشانید. سپس قالب را مجددا برای 2 ساعت در یخچال بگذارید.
  • مرحله هفتم: در ادامه طرز تهیه چیزکیک یخچالی با بیسکوییت پتی بور ، ژله را با رنگ و طعم دلخواه انتخاب کرده و درست کنید. اجازه دهید ژله به دمای معتدلی برسد و زمان لازم برای استراحت چیز‌کیک سپری شود.
  • مرحله هشتم: قالب را برای بار دوم از یخچال بیرون آورده و روی لایه پنیری دسر را با یک لایه ژله بپوشانید. سپس قالب را دوباره برای 2 ساعت به یخچال منتقل کنید.
  • مرحله نهم: پس از گذشت زمان لازم، قالب را از یخچال خارج کرده و به آرامی باز کنید. چیزکیک را در ظرف سرو قرار دهید و آن را با چاقویی تیز به ابعاد و شکل‌های دلخواه برش بزنید.

طرز تهیه چیز کیک یخچالی بدون قالب کمربندی

طرز تهیه چیز کیک یخچالی بدون قالب کمربندی

بدون قالب کمربندی هم می‌توان یک چیز کیک خوش‌فرم و خوشمزه تهیه کرد؛ البته لازم است برای این منظور، قالب یا ظرف مناسبی انتخاب کنید. مزیت دیگر تهیه این دسر آن است که خیلی زودتر از دستور قبلی آماده می‌شود و در واقع می‌توان آن را یک چیز کیک یخچالی فوری دانست. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه چیز کیک یخچالی بدون قالب کمربندی را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه چیز کیک یخچالی فوری

مواد مورد نیاز برای تهیه این دسر فوری و خوش‌طعم، به ترتیب جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بیسکویت ساقه طلایی نصف بسته
پنیر خامه‌ای ساده نصف بسته
ژله دلخواه نصف بسته
خامه صبحانه 5 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم

مراحل تهیه چیز کیک یخچالی بدون قالب کمربندی

چیز کیک یخچالی بدون ژلاتین و قالب به این ترتیب آماده می‌شود:

  • مرحله اول: ابتدا بیسکویت ساقه طلایی را خرد کرده و داخل غذاساز کاملا پودر کنید. سپس کره ذوب‌شده را به آن افزوده و مخلوط مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.
  • مرحله دوم: چند لیوان یا کاسه یکبار مصرف آماده کنید. ترکیب بیسکویت را به صورت لایه‌هایی یکدست و یکنواخت کف ظرف‌ها ریخته و کاملا فشرده کنید. سپس قالب‌ها را به مدت 15 دقیقه در یخچال بگذارید.
  • مرحله سوم: در ادامه، ژله دلخواه خود را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کرده و به روش بن‌ماری حرارت دهید تا آماده شود. سپس، چند دقیقه آن را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

نکته مهم: دقت کنید که استفاده از ژله داغ، باعث بریدن خامه و خراب شدن دسر می‌شود.

  • مرحله چهارم: حالا پنیر خامه‌ای را با خامه صبحانه مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سپس ژله را به ‌تدریج به مخلوط پنیر اضافه کرده و مواد را با همزن دستی مخلوط کنید.
  • مرحله پنجم: در نهایت، قالب‌ها را از یخچال خارج کرده و روی سطح بیسکویت‌ها، یک لایه پنیری بریزید. مجددا قالب‌ها را در یخچال بگذارید و حدود 2 ساعت بعد، روی آن‌ها را تزئین کنید.

طرز تهیه چیز کیک فرانسوی

وجود چاشنی‌هایی مثل دارچین و آبلیمو، طعم متفاوتی برای این چیزکیک ایجاد می‌کند، اما مواد اصلی تشکیل‌دهنده این چیز کیک هم مثل قبل، شامل بیسکویت، خامه، پنیر خامه‌ای و شکر هستند. نکته دیگر اینکه، این چیز کیک خوشمزه هم یک ساعته حاضر می‌شود و می‌توانید به‌عنوان یک میان‌وعده لذیذ و دلچسب روی آن حساب کنید.

طرز تهیه چیز کیک فرانسوی

مواد لازم برای تهیه چیز کیک فرانسوی

چیز کیک فرانسوی با مواد اولیه زیر تهیه می‌شود:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بیسکویت پودر‌ شده 1.5 پیمانه
خامه زده شده و غلیظ 2 پیمانه
پنیر خامه‌ای 2 قالب
کره آب‌شده یک دوم پیمانه
شکر قهوه‌ای یک سوم پیمانه
آبلیمو 2 قاشق چایخوری
دارچین نصف قاشق چایخوری
توت فرنگی یا مربای آلبالو (برای تزئین) 2 پیمانه

مراحل تهیه چیز کیک فرانسوی

طرز تهیه چیز کیک یخچالی فرانسوی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: کره آب‌شده را با پودر بیسکویت مخلوط کرده و در قالب مورد نظر بریزید. سپس آن را با قاشق یا ته استکان فشرده کرده و قالب را برای 30 دقیقه در یخچال بگذارید.
  • مرحله دوم: حالا پنیر خامه‌ای را با خامه و شکر در کاسه‌ای بزرگ ریخته و خوب هم بزنید. بهتر است برای این کار از همزن برقی استفاده کنید.
  • مرحله سوم: در ادامه، دارچین و آبلیمو را هم در کاسه ریخته و چند دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید.
  • مرحله چهارم: حالا قالب را از یخچال بیرون آورده و مواد پنیری را به صورت لایه‌ای یکدست روی آن پخش کنید. دوباره قالب را 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.
  • مرحله پنجم: در نهایت، قالب را از یخچال خارج کرده، دور آن را باز کنید و چیز کیک را برش دهید. سپس روی هر دسر را با میوه یا مربا تزئین کنید.

نکات مهم در طرز تهیه چیز کیکی یخچالی

برای درست کردن یک دسر چیز کیکی یخچالی حرفه ای، موارد زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • در مورد این دسر هم باید مثل طرز تهیه چیز کیک کاراملی ، چند دقیقه پیش از شروع کار، پنیر خامه ای را از یخچال خارج کنید تا بافت نرم‌تری پیدا کرده و هنگام مخلوط کردن با بقیه مواد، حالت گلوله گلوله پیدا نکند.
  • در طرز تهیه چیز کیک یخچالی ، دست شما در انتخاب انواع رنگ‌ها و اسانس‌های خوراکی باز است و می‌توانید به این ترتیب، دسری جذاب و اشتهابرانگیز آماده کنید.
  • اگر می‌خواهید بیسکویت‌ها بافت نرم و تردتری پیدا کنند، 8 تا 10 دقیقه پیش از استفاده از آن‌ها، بیسکویت‌ها را در فر با دمای 190 درجه سانتی‌گراد حرارت دهید. حرارت دادن، بافت بیسکویت‌ها را نرم‌تر می‌کند و باید پیش از له کردن آن‌ها در غذاساز، این کار را انجام دهید.

نکات مهم در طرز تهیه چیز کیکی یخچالی

  • دقت داشته باشید که کیفیت و طعم پنیر مورد استفاده، تأثیر زیادی روی مزه نهایی این دسر خواهد داشت. بنابراین در طرز تهیه چیز کیک با ژله از پنیرهای مرغوب استفاده کنید.
  • شما می‌توانید چیز کیک یخچالی را با طعم شکلات هم درست کنید. در این صورت برای طرز تهیه چیزکیک شکلاتی با بیسکویت پتی بور، 250 گرم شکلات تخته‌ای را به روش بن‌ماری ذوب کرده و پس از خنک شدن در مخلوط مواد پنیری بریزید. همچنین می‌توانید از روکش گاناش یا کرم شکلاتی برای روی دسر استفاده کنید.
  • مثل طرز تهیه کیک فنجانی ساده ، برای تزئین چیز کیک هم دست شما حسابی باز است و می‌توانید لایه رویی این دسر خوش‌فرم را با خامه زده‌شده، ترافل‌های رنگی، خرده‌های شکلات یا برش‌های میوه تزئین کنید.

اصول نگهداری از چیز کیک

باقیمانده چیز کیک را در ظرفی درب‌دار ریخته و در یخچال بگذارید. این دسر تا 1 هفته در یخچال ماندگاری دارد و می‌توان آن را مصرف کرد.

بهترین جایگزین ها در طرز تهیه چیز کیک یخچالی

در طرز تهیه چیز کیک با ژله، گزینه‌های زیادی برای جایگزینی وجود دارد. برای مثال، این موارد را در نظر داشته باشید:

  • شما می‌توانید در طرز تهیه چیز کیک یخچالی ، به‌جای بیسکویت پتی‌بور از بیسکویت ساقه طلایی ساده استفاده کنید که بافت ترد و مزه فوق‌العاده‌ای دارد.
  • همچنین می‌توانید بیسکویت پتی‌بور وانیلی را با بیسکویت پتی‌بور شکلاتی جایگزین کنید که بستگی به ذائقه شما دارد.
  • بیسکویت‌های کرم‌دار یا اورئو هم قابل استفاده هستند، البته باید پیش از استفاده، لایه کرم‌دار آن‌ها را جدا کنید.
  • جالب است بدانید که طرز تهیه چیز کیک ساده با کیک هم به همین روش پیش می‌رود. به عبارت دیگر، کیک اسفنجی یکی دیگر از پایه‌های این دسر خوش‌طعم است که در نبود بیسکویت می‌توان از آن استفاده کرد.
  • نکته دیگر اینکه می‌توانید به‌جای پنیر خامه‌ای، انواع دیگری از پنیرها مثل پنیر ماسکارپونه، لبنه یا ویلی را جایگزین کنید.
  • در طرز تهیه چیز کیک یخچالی فوری هم می‌توان به‌جای استفاده از ظروف تک‌نفره یکبار مصرف، از کپسول‌های کاغذی استفاده کرد. اگر بخواهید یک دسر قالبی بزرگ داشته باشید هم، ظروف پیرکس انتخاب مناسبی هستند که البته باید داخل آن‌ها را با سلفون یا کاغذ روغنی بپوشانید.

چیز کیک؛ دسری شکیل و خوشمزه برای مهمانی ها

طرز تهیه چیز کیک ساده ایرانی را با هم دیدیم، اما شما می‌توانید به‌جای تهیه چیز کیک خانگی، این دسر خوشمزه را از طریق سفارش آنلاین شیرینی در سایت اسنپ فود نیز سفارش دهید. به این ترتیب، با صرف وقت و انرژی کمتر، تنوع میز پذیرایی خود را بیشتر کرده و از امکان یک خرید اینترنتی خوب و به‌صرفه برخوردار خواهید شد.

سوالات متداول

در طرز تهیه چیز کیک یخچالی، چه جایگزین‌هایی برای بیسکویت پتی‌بور وجود دارد؟

شما می‌توانید به‌جای بیسکویت پتی بور، از بیسکویت ساقه طلایی ساده یا بیسکویت‌های کرم‌دار (البته بدون لایه کرمی) استفاده کنید. همچنین، کیک اسفنجی هم پایه خوبی برای این دسر خوش‌طعم است.

میزان ماندگاری چیز کیک در یخچال چقدر است؟

می‌توان این دسر خوشمزه را تا 1 هفته در یخچال نگهداری کرد.

برای تزئین چیز کیک یخچالی از چه موادی استفاده کنیم؟

خامه زده‌شده، شکلات خرد‌شده، ترافل رنگی، خرده‌های آجیل یا برش‌های میوه، مربا و مارمالاد از انتخاب‌های رایج و مرسوم برای تزئین چیز کیک هستند.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2719 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود