آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • صبحانه سالم برای مدرسه
    لیست صبحانه سالم برای دانش آموزان شهریور 26, 1403
  • غذا با گوشت چرخ کرده
    لیست انواع غذاها با گوشت چرخ کرده شهریور 26, 1403
  • طرز تهیه گراتن بادمجان
    طرز تهیه گراتن بادمجان شهریور 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
ادویه پول بیبر
عطاری
4/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

ادویه پول بیبر چیست؟

مینا اسماعیل بیگی 06 شهریور 1403 4 دقیقه

انواع فلفل قرمز خانواده بزرگی دارند. بعضی نمونه‌ها آنقدر تند هستند که هر کسی توان چشیدن آن‌ها را ندارد، اما در این خانواده خوش‌رنگ و پرجمعیت، یک عضو معطر به نام پول بیبر با تندی ملایم‌تری هم وجود دارد که طعم آن با ذائقه اکثر افراد جور درمی‌آید. اما آیا می‌دانید ادویه پول بیبر از چی تشکیل شده، ترکیبات ادویه پول بیبر چیست و در چه غذاهایی استفاده می‌شود؟ برای پاسخ به این سوالات، تا انتهای این مقاله از اسنپ فود همراه ما باشید.

طرز تهیه ادویه پول بیبر

پیش از هر چیز به این سوال پاسخ می‌دهیم که ادویه پول بیبر چیست؟ پول بیبر یک چاشنی فوق‌العاده برای غذاهای مدیترانه‌ای و خاورمیانه‌ای محسوب می‌شود و خاستگاه آن شهر حلب سوریه است؛ به همین دلیل به آن فلفل حلب هم می‌گویند. رنگ این ادویه، قرمز شرابی است و عطر و بوی دلپذیری دارد. در ترکیه به نام‌های پیمنتو دی آلیبو، اورفا بیبر و آلیپو بیبر هم معروف است و طرفداران زیادی دارد. رنگ زیبای ادویه پول بیبر و حالت پرک آن باعث شده که بسیاری از آشپزها برای تزئین غذا هم از آن استفاده کنند.

طرز تهیه ادویه پول بیبر (ترکیبات ادویه پول بیبر)

بعضی افراد ترجیح می‌دهند این ادویه خوش‌آب و رنگ را به صورت آماده تهیه کنند که در این صورت یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها، خرید از مغازه‌ها و عطاری‌های معتبر است. اما برای طرز تهیه ادویه پول بیبر در منزل، فلفل‌های گوشتی را بشویید و به صورت ورقه‌ای خرد کنید. سپس به آن‌ها کمی روغن و نمک بزنید. نمک، تندی این ادویه را تعدیل می‌کند و روغن هم براقیت خاصی به آن می‌بخشد. حالا اجازه دهید فلفل‌ها در هوای خانه یا به وسیله شوفاژ، بخاری یا فر، حالت نیمه خشک پیدا کنند. البته برای این کار از فضای آزاد هم می‌توان کمک گرفت. در نهایت، فلفل‌ها را به حالت پرک آسیاب کنید و در شیشه‌ای درب‌دار بریزید.

خواص ادویه پول بیبر

واقعیت این است که علاوه بر عطر و طعم دلپذیر، ادویه پول بیبر خواص بی‌شماری دارد و در موارد زیادی به سلامتی شما کمک می‌کند. در ادامه، برخی از مهم‌ترین خواص ادویه پل بیبر را با هم می‌بینیم:

  • پول بیبر ادویه‌ای آرام‌بخش است و می‌توان از آن به‌عنوان یک مسکن طبیعی به صورت ضماد روی زخم‌ها استفاده کرد تا ترمیم شوند. همچنین برای کاهش دردهای روماتیسمی هم مؤثر است.
  • این ادویه سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی قوی، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. برای مثال، حجم قابل توجهی از فلاونوئیدها، پتاسیم، منگنز، ویتامین B6، ویتامین C و ویتامین E را در خود جای داده است.
  • مصرف ادویه پول بیبر باعث بهبود گردش خون می‌شود. همچنین کاهش‌دهنده التهاب است و جلوی بروز بیماری‌های قلبی – عروقی را می‌گیرد.
  • این ادویه، نیروبخش و ضد اسپاسم است.
  • پول بیبر جلوی ابتلا به سرماخوردگی را می‌گیرد و برای از بین بردن اخلاط زائد و کاهش سرفه‌های شدید هم عالی عمل می‌کند.
  • پول بیبر یک ادویه عالی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. این ادویه به هضم غذا کمک می‌کند، گاز روده را کاهش می‌دهد، اسهال را درمان می‌کند و گرفتگی معده را هم از بین می‌برد.
  • با پول بیبر می‌توانید قند و کلسترول خون را کاهش دهید.
  • مصرف این ادویه، باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود و در درمان میگرن هم مفید است.

ادویه پول بیبر در چه غذاهایی استفاده میشود؟

طعم ادویه پول بیبر

پول بیبر جایگزین خوبی برای فلفل قرمز و پودر پاپریکا است و رد پای آن به‌خوبی در بسیاری از غذاهای عربی و ترکی احساس می‌شود. مردم ترکیه از این ادویه به شکل نیمه خشک و ساطوری استفاده می‌کنند و آن را برای مزه‌دار کردن انواع غذاهای گوشتی و سالادها به کار می‌برند. برای مثال، ترکیب پول بیبر با روغن زیتون و فلفل سیاه، یک چاشنی فوق‌العاده برای طعم‌دار کردن جوجه کباب و گوشت کبابی گوسفند و گوساله است. همچنین، از این ادویه تند و خوش‌طعم برای تهیه غذاهایی مثل ماکارونی، مانتی، پیتزا، املت، استیک و انواع سالادها هم استفاده می‌شود. جالب است بدانید که یکی دیگر از کاربردهای پول بیبر در کشور سوریه، طعم‌دار کردن آجیل است که البته از این کشور به دیگر مناطق دنیا هم سرایت کرده است.

طعم ادویه پول بیبر

بافت گوشتی پول بیبر شبیه فلفل دلمه‌ای است، اما طعمی شبیه فلفل چیلی دارد. البته به اندازه چیلی تند نیست و با ذائقه اکثر افراد سازگار است. عده‌ای هم طعم ادویه پول بیبر را یادآور مزه زیره می‌دانند. علاوه بر این‌ها، در فرایند خشک کردن پول بیبر، مقداری نمک و روغن هم استفاده می‌شود، بنابراین طعم شوری نمک و چربی را هم حس خواهید کرد.

طعم ادویه پول بیبر را با اسنپ فود امتحان کنید…

حالا که دانستید ادویه پول در چه غذاهایی استفاده میشود؟ احتمالا ضرورت استفاده از آن را بیشتر احساس خواهید کرد. بنابراین، اگر وقت ندارید که پول بیبر را در منزل درست کنید، حتما سری به اسنپ فود بزنید و از طریق عطاری آنلاین اسنپ فود، این ادویه پرکاربرد و خوش‌طعم را به صورت آماده خریداری کنید. امیدواریم از خرید اینترنتی خود راضی باشید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2716 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود